paolo_novy vloženo: wemoto.cz hamlet2 Přidat reklamu

Téma: Chyba C42 - odpor v zapalování
29.1.2015 v 00:27
Zdravim,

již před časem jsem řešil problém u GSX-R K2 - jednou z 10-ti starování nesepne čerpadlo a ECU vypíše chybu C42. Vzhledem k tomu, ze nikdo nevedel a delo se to jen sporadicky tak jsem to neresil. Nyni jsem ale narazil na jedno zahranicni forum kde podobny problem resili tak me zajima zda tento problem neresil i nekdo zde pripadne jestli se nenajde nekdo kdo dobre zna elektroinstalaci K2.
K2 jeste nema immo a tak je jeden odpor (tusim 100 ohm) v zapalovani a druhy v ECU. Funguje to jako odporovy delic. Je to z duvodu toho aby nekdo jednoduse nevytrhnul kabel ze zapalovani a nenastartoval. Udajne by mohl byt vadny odpor v tom zapalovani. Tento problem resili na SV650 a tak si nejsem uplne jisty jestli je stejne zapojeni i u GSX-R.
Najde se nekdo kdo toto resil nebo se alespon v zapojeni gixera vyzna ?

EDIT: pro jistotu prikladam i odkaz na vlakno fora kde jsem na to narazil: http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=122836
moje anglictina neni uplne zazracna tak jestli jsem to spravne pochopil

Naposledy editováno 29.01.2015 00:29:59

Chyba C42 - odpor v zapalování

29.1.2015 v 00:34 | Nahoru | #1
Je mozny ze se casem udelal studenak na rezistoru v zapalovani, ale spis bych to videl na blbej kontakt v konektorech/zlomenej vodic - najdi konektor od spinacky do svazku, rozpoj a procisti - muzes promerit vodice jestli rovnou nenajdes zlomenej. Schema elektriky je v servisnim manualu a ten je i tady na serveru... V schematu samo neni ten odpor zakreslenej, ale je celkem logicky kde by mel byt...

Chyba C42 - odpor v zapalování

29.1.2015 v 00:37 | Nahoru | #2
pruser prave je, ze to dela jen sporadicky takze kdyz budu promerovat vodice muze byt vse OK i kdyz bude nejaky nalomeny. Hlavne kdyz mi to nahlasi chybu C42 staci vypnout/zapnout zapalovani nebo vypnout/zapnout chcipak...tudiz mi i ten rezistor prijde jako logictejsi pricina.
Kazdopadne vycistenim a promerenim svazku nic nezkazim

Chyba C42 - odpor v zapalování

29.1.2015 v 00:42 | Nahoru | #3
V lepším případě to bude nějaký štekr, nebo přelomený drát, v horším případě vadné kontakty ve spínačce, nebo v ní ten odpor může být upadlý - bez rozborky spínačky se to neobejde. Závady způsobené vadným kontaktem, projevující se sporadicky a náhodně, jsou největší noční můžou elektrikářů (ohledně toho, jak obtížně se hledají).

2 reakcí na tento příspěvek Chyba C42 - odpor v zapalování

29.1.2015 v 00:47 | Nahoru | #4
No rezistor je ve smycce ktera jde pres x kontaktu do ridici jednotky - jednotka na tom rezostoru meri napeti. Rezistor je v podstate jen "kus tenkyho dratu" ten nema moc moznosti jak "nekdy fungovat a nekdy ne" takze sporadicke vypadky jsou spise v e spatnem kontaku - studenej spoj primo na tom rezistoru, spatnej kontakt v konektorech, nalomeny vodice... Ostatne ti nic jineho nezbyva, projit kontakty a pak pripade vymenit spinacku - rezistor je uvnitr. Mozna pujde rozebrat, ale nebejva to uplne snadne - ja sem ji jeste nerozebiral. Jednu suzuki spinacku mam doma, tak na to muzu mrknout. Muzu ti najit i na kterejch kontaktech ten rezistor je - ale do pm, tady by to byla rada pro pripadne zlodeje co to jeste neumi obejit :)

1 reakcí na tento příspěvek Chyba C42 - odpor v zapalování

29.1.2015 v 00:49 | Nahoru | #5
ten odpor se da zmerit na vystupu ze zapalovani...jen nevim ktery drat je ktery :D

(reakce na) Chyba C42 - odpor v zapalování

29.1.2015 v 00:50 | Nahoru | #6

assassin píše: No rezistor je ve smycce ktera jde pres x kontaktu do ridici jednotky - jednotka na tom rezostoru meri napeti. Rezistor je v podstate jen "kus tenkyho dratu" ten nema moc moznosti jak "nekdy fungovat a nekdy ne" takze sporadicke vypadky jsou spise v e spatnem kontaku - studenej spoj primo na tom rezistoru, spatnej kontakt v konektorech, nalomeny vodice... Ostatne ti nic jineho nezbyva, projit kontakty a pak pripade vymenit spinacku - rezistor je uvnitr. Mozna pujde rozebrat, ale nebejva to uplne snadne - ja sem ji jeste nerozebiral. Jednu suzuki spinacku mam doma, tak na to muzu mrknout. Muzu ti najit i na kterejch kontaktech ten rezistor je - ale do pm, tady by to byla rada pro pripadne zlodeje co to jeste neumi obejit :)



super! jestli neco zjistis budu rad za kazde info

(reakce na) Chyba C42 - odpor v zapalování

29.1.2015 v 00:50 | Nahoru | #7

Dj.Ala píše: ten odpor se da zmerit na vystupu ze zapalovani...jen nevim ktery drat je ktery :D



No jak rikam, koukni na schema a bude ti to jasny, moc moznosti kde by mohl byt neni...

(reakce na) Chyba C42 - odpor v zapalování

29.1.2015 v 01:25 | Nahoru | #8
-

Naposledy editováno 11.05.2015 13:55:35

1 reakcí na tento příspěvek Chyba C42 - odpor v zapalování

29.1.2015 v 07:52 | Nahoru | #9
Třeba pomůže překlad:
To troubleshoot:
1. Disconnect the battery - Odpojit baterku
2.Unplug the ECM connectors & find the orange/red wire; use your multimeter on ohms to check for continuity between the terminal on the ECM connector and the opposite end at the ignition connector plug (Main harness side). This should be near zero ohms of course. (If open, look for broken wire)
Also check between the orange/red and the battery -ve cable - this should read open circuit. (If short, then look for trapped wire)
Odpojit ECM konektor, najít oranžový/červený kabel. Změřit kabel mezi konektorem u ECM a na druhém konci / zapalování. Mělo by to být 0 Ohmů. Také změřit mezi oranžovým a baterkovým-. To by mělo být neprůchodné. Pokud ne, hledat chybu v drátech/probíjí
3. Connect your test leads to measure resistance between the red and orange/yellow wires of the harness going to the key-switch - this should be 'open' with switch off and 100 ohms with switch on. If NOT 100 ohms, then you have bad ignition switch.
Změřit odpor mezi červeným a oranžovým/žlutým co vede do spínačky. Při vypnutém by měl být obvod rozpojený, po zapnutí by mělo být těch ca 100 ohmů.
4. If you do read 100 ohms, reconnect everything including the battery: set test meter to now read volts instead of ohms; read between the orange/red (orange/yellow on switch side) and the battery -ve terminal - you should measure ~ 6.5V.
Pokud sedí 100 Ohmů, zapojit vše zpět a měřit napětí místo odporu. Měřit mezi oranžovým /červeným (oranžový/žlutý na straně spínačky) a - baterky. Mělo by být ca 6,5V...

(reakce na) Chyba C42 - odpor v zapalování

29.1.2015 v 09:05 | Nahoru | #10

Filipvele píše: Třeba pomůže překlad:
To troubleshoot:
1. Disconnect the battery - Odpojit baterku
2.Unplug the ECM connectors & find the orange/red wire; use your multimeter on ohms to check for continuity between the terminal on the ECM connector and the opposite end at the ignition connector plug (Main harness side). This should be near zero ohms of course. (If open, look for broken wire)
Also check between the orange/red and the battery -ve cable - this should read open circuit. (If short, then look for trapped wire)
Odpojit ECM konektor, najít oranžový/červený kabel. Změřit kabel mezi konektorem u ECM a na druhém konci / zapalování. Mělo by to být 0 Ohmů. Také změřit mezi oranžovým a baterkovým-. To by mělo být neprůchodné. Pokud ne, hledat chybu v drátech/probíjí
3. Connect your test leads to measure resistance between the red and orange/yellow wires of the harness going to the key-switch - this should be 'open' with switch off and 100 ohms with switch on. If NOT 100 ohms, then you have bad ignition switch.
Změřit odpor mezi červeným a oranžovým/žlutým co vede do spínačky. Při vypnutém by měl být obvod rozpojený, po zapnutí by mělo být těch ca 100 ohmů.
4. If you do read 100 ohms, reconnect everything including the battery: set test meter to now read volts instead of ohms; read between the orange/red (orange/yellow on switch side) and the battery -ve terminal - you should measure ~ 6.5V.
Pokud sedí 100 Ohmů, zapojit vše zpět a měřit napětí místo odporu. Měřit mezi oranžovým /červeným (oranžový/žlutý na straně spínačky) a - baterky. Mělo by být ca 6,5V...


jo taky jsem si to tak prelozil ale jde o to, ze tento navod je pro SV a ja netusim jestli sedi barvy i na GSX-R K2

Chyba C42 - odpor v zapalování

29.1.2015 v 09:27 | Nahoru | #11
ok, sorry, pak to je mimo mísu...

Chyba C42 - odpor v zapalování

29.1.2015 v 09:32 | Nahoru | #12
mam tu kousek servis - vlastni ho byvaly mechanik ze Suzuki - fakt machr tak se ho zkusim optat

1 reakcí na tento příspěvek Chyba C42 - odpor v zapalování

29.1.2015 v 11:18 | Nahoru | #13
To bude nejlepší vzít to k někomu, kdo už tyto typy zná. Psát zde veřejně, jakým způsobem na spínačce měřit, by nebylo dobrým nápadem.

(reakce na) Chyba C42 - odpor v zapalování

29.1.2015 v 12:31 | Nahoru | #14

J.M.K. píše: To bude nejlepší vzít to k někomu, kdo už tyto typy zná. Psát zde veřejně, jakým způsobem na spínačce měřit, by nebylo dobrým nápadem.


jasny...to dava smysl
kazdopadne pokud neco zjistim dam echo

Chyba C42 - odpor v zapalování

25.6.2015 v 12:19 | Nahoru | #15
Ahoj prosím ťa ako to nakoniec dopadlo ? Ďakujem za odpoveď.

Chyba C42 - odpor v zapalování

4.4.2016 v 22:31 | Nahoru | #16
Znovu oživím staré téma a doplním poznatky
Začalo mi to dělat stále častěji a nejvíce když začlo bejt venku tepleji. Tak jsem se do toho pustil a spínačku rozebral.
Dostat se do ní nebyl takový problém (až na 2 šrouby s trhací hlavou). Uvnitř elektriky je skutečně odpor který jsem změřil a chvilku dával úplně nesmyslnou hodnotu a chvilku se dokonce měnil takže je prostě v háji. Stačí ho nahradit novým a vše je OK Když už jsem v tom byl tak jsem mechanickou část spínačky vyčistil a promazal.
Úmyslně nezveřejňuji na kterých vodičích a jaký odpor tam je abych nebyl osočen, že tu dávám návod pro zloděje protože obejít to skutečně není zase tak složité :D
Tudíž pokud někdo řeší podobný problém tak stačí trocha zručnosti a nejbližší obchod s elektrosoučástkami
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kartcross /// CBR600RR [1, 2] Yamaha FZR 600, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6,... Klouczech 31 30.11.2017 v 13:21 Klouczech
Potrebuju poradit Suzuki GSX-R 600 Orchan 3 12.11.2017 v 16:16 miguel323
flash tune Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... Dave3991 9 3.11.2017 v 12:07 CR500
GSX-R 600 K4 tlumiče Suzuki GSX-R 600 petrnewmen 1 20.10.2017 v 18:06 rogyze
Lanko plynu Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX 600 F Tonda98 3 2.10.2017 v 08:05 V_i_c_i

TOPlist