globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co na to naše národní hrdost ?
13.1.2015 v 18:25
Ahoj lidi!

omlouvám se zde všem kamarádům motorkářům, kterým jsem kdysi dávno slíbil přivézt ukázat FGR 2500 V6.....a nepřijel.
...ono totiž toho testování, a čím se chlubit, od roku 2010 zase tolik nebylo (v roce 2010 - 0km, v roce 2011 - 0km, v roce 2012 - cca 200km, v roce 2013 - cca 8200km, v roce 2014 - 0km)
Stacionární brzda FGR, co vím, tak ještě v listopadu 2014 nefungovala....a tipuju, že nefunguje ani dnes...

Co na to naše národní hrdost?

Daniel Tichý, bývalý (a jediný) testovací jezdec FGR 2500 V6 Midalu






(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

19.1.2015 v 11:02 | Nahoru | #91
laďa-prášil> Nema cenu citovat tiskova prohlaseni, to jsou jen snusky kecu, ktere nemaji relevanci. Sectes vsechny firmy vcetne ty co ti dela uklid na hale a ty co navezla chlebicky na tiskovku. Reknes, zes prosel homologacnima zkouskama, kdyz kusova vyroba ma uplne jiny pravidla. Zrovna FGR proste bylo mrhani penezma od pocatku, kdyz bys chtel jezdit starou motorku FGR na narodni urovni, tak ti ji ani neprodaj. Pochop, ze ten clovek si jen chce hrat.

S tim, ze nejsme schopni ciste v CR vyrobit nejakou super motorku a prodat ji mas pravdu, ale je to jen diky tomu, ze jsme si to sami tak zaridili. Obe znacky co na to meli jsou v haji a v dobe kdy jeste mohli prekvapit se utapely v zabomysich valkach a hrdopysnosti. Jak jinak vysvetlit to, ze Tynec si nenechal pomoct s 4T od Divisova a placal si svoje, jawa v dobe odreknutych zakazek produkovala na sklad apod. Dneska chybi nekdo, kdo by dobrovolne utopil mrte penez a vydrzel nejakou delsi dobu s dotovanim, konstrukteri a odbornici na vyvoj taky diky zahranicnim firmam co nam davaj praci tu jsou! Jenze to rychlokvasny miliardari typu Tykac, Kellner apod. nejsou ochotny pro svou zemi udelat ...John Bloor to ale udelal a vyslo mu to s Triumphem.

1 reakcí na tento příspěvek Co na to naše národní hrdost ?

19.1.2015 v 15:37 | Nahoru | #92
tak felgrové si v podstatě hrajou celé desetiletí za peníze poplatníků, z hliníkového ingotu vyfrézovali naprosto nepoužitelnou věc dobrou tak maximálně na tištění kalendářů, trochu pozávodili moto GP a asi jim došla škvára z erárního penězovodu, no možná až zvolej zase nějakého zkorumpovaného hochštaplera s gulame tak se jim zase výroba nesmyslů rozběhne když jim to stát bude proplácet tak můžou v tom amaterismu nejhrubšího zrna pokračovat.
Dá se říct že pro českou národní hrdost udělal nejvíce ten Ital co na špičkové závodní TMky lepí polep ČZ.

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

19.1.2015 v 16:16 | Nahoru | #93
sxs525> Kolik jich už polepil?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

19.1.2015 v 16:27 | Nahoru | #94

jean192 píše: Havi, zkoušky a homologizace sa nerobila a výpočetní technika snáď už bola. Vzhľadom na to, že na tej motorke nie je nič inovatívne a prevratné, tak neviem, čo by tam také vyvíjali. Šak na tom motore nie je nič také výnimočné, akurát že má 6 valcov a veľký objem. Otáčky točí jak bežný autový, výkon má tiež jak motor z auta...



64M CZK je na bezny vyvoj serioveho motoru zoufale malo.
Kdyz pominu vse ostatni (vcetne nakladu na vlastni konstrukci a vyrobu prototypu) a budes uvazovat jen testovani:

Vezmi si ze pro radne otestovani motoru je treba odjet minimalne 4 motorove zivotnostni druhy testu na brzde s minimalni dotaci 250 hodin kazdy. Heat shock, polycycle, vibracni a Full load/ full speed.
Tohle je absolutni minimum a opakuje se typicky trikrat ve vyvojovem cyklu (koncept, design, produkt). Takze minimalisticky 3x4x250 hodin = 3000 hodin pricemz hodina je cca 200 Eur celkovych nakladu. to mas 0.6M Eur za minimalisticke testovani jen toho funkcniho celku. Vetsinou se to minimlane jednou nepovede a retestujes.
Komponentni testovani musis ale pripocist dale k tomu i kdyz nakupujes komponenty jako jiz validovane komodity... abys odhalil alespon sve nejvetsi integracni preslapy.
Nerikam ze to nejde "vyvinout" se zlomkem vydaju, ale dopada to jako tento pripad.

Pro orientaci, i bez CAPEXu (hmotnych investic) jsou tyhle cca 2M EUR tak na stredne komplexni 12-18 mesicni inovaci jednoho komponentu jako je inteligentni sensor apod.

Naposledy editováno 19.01.2015 16:31:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

19.1.2015 v 16:33 | Nahoru | #95
Dawe02> Holt naše společnost není bohatá, ale tuším, že v létě to bude dohánět cena benzínu :) se z toho posereme :)

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

19.1.2015 v 16:40 | Nahoru | #96
HAVI> ..o jakém úspěchu píšeš?
Midalu po čtyřech letech "vývoje" prostě NEFUNGUJE!!!

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

19.1.2015 v 16:46 | Nahoru | #97

laďa-prášil píše: Dawe02> Holt naše společnost není bohatá, ale tuším, že v létě to bude dohánět cena benzínu :) se z toho posereme :)


když mohl Hušák pumpnout Sazku o nejmíň 70 míčů, tak nemluv, že nejsme bohatá společnost... Bohatí jsme, jen ne všude a všichni. Hušák si na Kanárech pěstuje víno, asi mu nikdo nenakukal, aby si vypěstoval motorku za ty samý hrachy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

19.1.2015 v 17:36 | Nahoru | #98
Dawe02> ...možná jsi to nečetl všechno.....

ale V6 motor Midalu má naběháno pouze těch 8400 km...tedy cca tak 150 hodin
na žádné brzdě se nikdy žádný netočil, krom dohromady cca hodiny, když v Ignitechu upravovali palivovou mapu pouze dle údajů z lambda sondy přímo na motoru v té jediné pojízdné motorce...

...ale už vyrobily tři různé držáky stupaček

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

19.1.2015 v 17:43 | Nahoru | #99
DanFunSun> cetl, cetl. Moje reakce byla adreasovana jean192 na konto nakladu vyvoje. On se zajimal o vysi moznych nakladu kdyz CAPEX je defakto minimalni.
Je mi celkem jasne jak to s podobnymi projekty chodi a dopada. To cos psal je smutne, nikoliv sokujici. Krome te 1 hodiny na brzde. To je tedy uplny extrem.

1 reakcí na tento příspěvek Co na to naše národní hrdost ?

19.1.2015 v 20:28 | Nahoru | #100
midalu je od začátku hloupost a naivní utopie

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

19.1.2015 v 20:48 | Nahoru | #101
sxs525> ...vono jezdit by to mohlo. Osobně bych raději tak cca 1500 V6 - bo objem a uspořádání válců prostě nenahradíš ...motorka by byla užší a lehčí - no pořád s tím dobrým V6 zvukem a objem 1,5litru by v konfiguraci V6 tahal pěkně odspoda, lineárně a bez vibrací.... dalo by se to uchladit a exkluzivní by to bylo taky....ikdyž o exkluzivitu mě osobně jde až na posledním místě. Jsem spíše funkcionalista.

...vono jezdit by mohlo i 2500 V6...no to by soudruzi museli chtít a na TOM pracovat...a né jiným projektům se věnovat

Co na to naše národní hrdost ?

19.1.2015 v 21:07 | Nahoru | #102
koncept 2,5V 6 prostě z principu nemůže fungovat v motocyklu od kterého žádáme současný komfort běžný u japonských strojů okolo 400 000kč je to nesmírně obtížný technologický úkol
příliš velká hmotnost příliš málo místa na jakoukoliv externí nutnou infrastrukturu a zařízení, příliš mnoho generovaného tepla s kterým je nutno se vypořádat. Je to naprosto nereálný byznys plán myslím že vše bylo činěno jen kvůli zisku toho grantu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

19.1.2015 v 21:43 | Nahoru | #103
Dawe02> V tomhle nejsou jediny, takovou Ahru 800 taky ladi bez pouziti motorovy nebo valcovy brzdy(tedy pardon dynamometru). Jinak ohledne castek na vyvoj, v ceskych meritkach a s ceskymi rezijemi to neni zas tak malo penez na vyvoj, co Felgr dostal, kdyz nezamestnava zadny hordy vypoctaru, zadny pocetny konstruktersky tym apod. Mam takovy dojem, ze jeden projekt na prototyp motocykloveho motoru v radu kusu spocitatelnych na prstech jedne ruky byl i s opravdu velkymi rezijnimi naklady na clovekohodinu nasi zahranicni firmy znatelne pod 1mil. EUR a byl to motor ne o moc mensiho objemu. 200EUR na hodinu je sranda proti tomu, kdyz bude na projektu pracovat 5+5 lidi(5kontrukteru + 5vypoctaru) po 1000 hod a 100EUR/hod komercni sazbe, coz asi u FGR moc neplati a hadam, ze tam je kazda skupina jednoclenna, tzn. konstrukter, designer, monter, jezdec a reditel.

DanFunSun> Bejt tebou, tak uz si radsi pakuju zavazadla, Felgrove uz na tebe urcite pripravuji zalobu a hadam, ze budes oznacen za neschopneho a smyslu zbaveneho pomatence. Tak se to vzdycky dela, aby se dotycny zdiskreditoval a nikdo mu neveril.

Naposledy editováno 19.01.2015 21:48:48

2 reakcí na tento příspěvek Co na to naše národní hrdost ?

20.1.2015 v 08:07 | Nahoru | #104
Dawe02, no vzhľadom na to, že také životnostné skúšky bežali u nás na katedre bežne, s tými nákladmi urobíš dojem možno tak na dotačnú komisiu, lebo je to úplne mimo. Navyše som sa pýtal na stav, ked sa vyrobili 2 (slovom DVA) kusy motoriek trieskovým obrábaním, čiže nerobili žiadne formy na odliatky, nekupovali žiadne jednoúčelové stroje na výrobu komponentov ani nič. Ja mám predstavu, čo stojí návrh niektorých motorových častí na objednávku, preto sa divím, kde sa minulo 64 mega, ked nie je reálny výsledok. Keby pripravovali sériovú výrobu a museli vyvinúť motor pre odpovedajúcu technológiu odpovedajúcej sériovej výrobe, tak by som sa nečudoval ani na 640 mega.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

20.1.2015 v 08:26 | Nahoru | #105
jean192> prostě to prozávodili v moto3 a postavili za to baráky je to velmi prosté

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

20.1.2015 v 16:46 | Nahoru | #106

jean192 píše: Dawe02, no vzhľadom na to, že také životnostné skúšky bežali u nás na katedre bežne, s tými nákladmi urobíš dojem možno tak na dotačnú komisiu, lebo je to úplne mimo...


Je videt, ze tomu nerozumim. Odpust.

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

20.1.2015 v 17:39 | Nahoru | #107
sxs525> cca tak

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

20.1.2015 v 17:45 | Nahoru | #108
Jindra650> ...no zkusit to můžou... důkazů o pravdě mých textů mám mnoho...
...vlastně by mě skoro mrzelo, kdyby to neskusili a já ty důkazy neměl kdy a komu ukázat


nebo se s někým tady či s někým z jiné země domluvým, důkazy na zajímavý článek či tenkou knihu předám...trochu si finančně polepším???

Co na to naše národní hrdost ?

20.1.2015 v 17:58 | Nahoru | #109
A mohlo by se to jmenovat: Pravda o Midalu Určitě by to bylo zajímavé počtení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

20.1.2015 v 19:49 | Nahoru | #110

Dawe02 píše: 64M CZK je na bezny vyvoj serioveho motoru zoufale malo.
Kdyz pominu vse ostatni (vcetne nakladu na vlastni konstrukci a vyrobu prototypu) a budes uvazovat jen testovani:

Vezmi si ze pro radne otestovani motoru je treba odjet minimalne 4 motorove zivotnostni druhy testu na brzde s minimalni dotaci 250 hodin kazdy. Heat shock, polycycle, vibracni a Full load/ full speed.
Tohle je absolutni minimum a opakuje se typicky trikrat ve vyvojovem cyklu (koncept, design, produkt). Takze minimalisticky 3x4x250 hodin = 3000 hodin pricemz hodina je cca 200 Eur celkovych nakladu. to mas 0.6M Eur za minimalisticke testovani jen toho funkcniho celku. Vetsinou se to minimlane jednou nepovede a retestujes.
Komponentni testovani musis ale pripocist dale k tomu i kdyz nakupujes komponenty jako jiz validovane komodity... abys odhalil alespon sve nejvetsi integracni preslapy.
Nerikam ze to nejde "vyvinout" se zlomkem vydaju, ale dopada to jako tento pripad.

Pro orientaci, i bez CAPEXu (hmotnych investic) jsou tyhle cca 2M EUR tak na stredne komplexni 12-18 mesicni inovaci jednoho komponentu jako je inteligentni sensor apod.



Jako píšeš jak kniha . Ale myslim,
že jsi trochu mimo. Podle mě popisuješ proces, který se dělá někde ve VW na motorech, kterých posléze továrna jede desítky tisíc. U takovýhle kusový práce tomu nevěřim a pokud to přímo neukládá zákon, tak rozhodně nepředpokládám, že by se takto testovalo.

1 reakcí na tento příspěvek Co na to naše národní hrdost ?

20.1.2015 v 20:33 | Nahoru | #111
nevim kde jste vzali 64M, ale na isvav.cz jsou uznané náklady midalu 26M na motor a 69M na podvozek, to už je 95M http://www.isvav.cz...pe=0&x=0&y=0
A na cedr.mfcr.cz ještě firma FPOS dostala v roce 2010 dotaci na Rekonstrukci objektů 42M

pro srovnání co vykázaly jiné firmy na vývoj prototypů:
blata-koloběžka...19M
jawa1200...48M
jawa650....75M
jawa1000...91M
A to v tom nejsou ještě náklady na seriovou výrobu. Blata125 pak mluvila o 100M, Mz1000 asi o 450M.

Co na to naše národní hrdost ?

20.1.2015 v 21:02 | Nahoru | #112
Ku.va my jsme bohatej stát Kdyby za ty prachy radši opravili kus silnice...

Co na to naše národní hrdost ?

20.1.2015 v 21:51 | Nahoru | #113
Bledemon, ten vývoj prototypov je zaujímavo nákladný, ale možno tie firmy už počítali s návrhom sériovej výroby, tam tie náklady na výrobné prostriedky idú niekam inam, ako pri kusovke.

Dave2, nečerti sa, brzda, na ktorej by sa dal testovať taký motor, stojí necelých 3 mega Kč, takže si ju kludne mohli kúpiť a potom ked to preženiem, mať prakticky len výdaje na palivo ... Nevidím dôvod, prečo by mali platiť komerčnú cenu, ked mali prostriedky na vlastnú mašinu.

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

20.1.2015 v 22:06 | Nahoru | #114

MichalR66 píše: Jako píšeš jak kniha . Ale myslim,
že jsi trochu mimo. Podle mě popisuješ proces, který se dělá někde ve VW na motorech, kterých posléze továrna jede desítky tisíc. U takovýhle kusový práce tomu nevěřim a pokud to přímo neukládá zákon, tak rozhodně nepředpokládám, že by se takto testovalo.



No u toho midalu melo jit taky o seriovou motorku - ne nakej prototyp ne? U serioveho vozidla jsou samo i zakonem dane nejake schvalovaci procesy...

Jean: odjete hodiny na brzde = naklady na palivo? Neco jako konstrukce = naklady na el.proud co sezere kompjutr?

1 reakcí na tento příspěvek Co na to naše národní hrdost ?

20.1.2015 v 22:08 | Nahoru | #115
Assassin, prečítaj si, ako prebiehal vývoj... Nič z napísaného nenasvedčuje tomu, že to priebiehalo štandardne. A ano, motor zapnutý na brzde, ktorému sa robia životnostné skúšky, má náklady hlavne na beh. Na vývoj palivovej mapy asi 2500h netreba...

Ja som písal, že ak by tam bol nábeh na sériovú výrobu, tak by som sa nečudoval ani 640 mega.

Naposledy editováno 20.01.2015 22:09:12

Co na to naše národní hrdost ?

20.1.2015 v 22:51 | Nahoru | #116
Dotace jsou úchylnost této doby. Kazí to reálné ceny všeho. Nechápu ani to když dostane někdo 100 litrů na opravu fasády, protože barák je na náměstí. Postsocialismus. Platilo kup si co chceš, když si na to vyděláš. Jak to je dnes? Prachy jsou jinde

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

20.1.2015 v 23:56 | Nahoru | #117

bledemon píše: nevim kde jste vzali 64M, ale na isvav.cz jsou uznané náklady midalu 26M na motor a 69M na podvozek, to už je 95M http://www.isvav.cz...pe=0&x=0&y=0
A na cedr.mfcr.cz ještě firma FPOS dostala v roce 2010 dotaci na Rekonstrukci objektů 42M

pro srovnání co vykázaly jiné firmy na vývoj prototypů:
blata-koloběžka...19M
jawa1200...48M
jawa650....75M
jawa1000...91M
A to v tom nejsou ještě náklady na seriovou výrobu. Blata125 pak mluvila o 100M, Mz1000 asi o 450M.


Musis se koukat do kolonky vyplacene penize, protoze vsechny takove projekty se umyslne prestreluji a udavaji se klidne az dvojnasobne naklady aby stat nakonec dal tolik, kolik je potreba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

21.1.2015 v 00:00 | Nahoru | #118

Dawe02 píše: Je videt, ze tomu nerozumim. Odpust.

Porovnavas totiz jabka s hruskama, v podminkach nasi republiky mimo koncerny typu VW-Skoda je rezije, platy a tim i naklady na hodinu testovani a zkusebnu proste jinde.

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

21.1.2015 v 00:42 | Nahoru | #119

jean192 píše: Assassin, prečítaj si, ako prebiehal vývoj... Nič z napísaného nenasvedčuje tomu, že to priebiehalo štandardne. A ano, motor zapnutý na brzde, ktorému sa robia životnostné skúšky, má náklady hlavne na beh. Na vývoj palivovej mapy asi 2500h netreba...

Ja som písal, že ak by tam bol nábeh na sériovú výrobu, tak by som sa nečudoval ani 640 mega.



Jj to je ale asi prave to na co dawe narazi - ze byl slibovanej seriovej motocykl a potom schvalena dotace za kterou jde postavit s bidou rozumnej prototyp (no dobre se zlatejma rucickama, sebeobetovanim atd. By sel postavit i vypiplanej prototyp) ale rozhodne mohlo byt od zacatku jasne co s tim rozpoctem a s tim co je planovane to nedopadne dobre...

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

21.1.2015 v 00:44 | Nahoru | #120

Jindra650 píše: Porovnavas totiz jabka s hruskama, v podminkach nasi republiky mimo koncerny typu VW-Skoda je rezije, platy a tim i naklady na hodinu testovani a zkusebnu proste jinde.



No jinde - strelim treba na pulce - tady to ovsem nevychazi ani tak
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak dopadl ten česky šestivalec...? FGR 2500 V6 Midalu svprd 4 1.5.2015 v 11:49 banda1250
Skutečné "prodejní úspěchy" midalu?... FGR 2500 V6 Midalu rrss 26 14.10.2012 v 07:15 rrss
jak je to s touhle Motorku? FGR 2500 V6 Midalu httpband 7 11.10.2012 v 21:49 laďa prášil
České Motorky Blata 125 Motard, Jawa 660 Sportard/Adenium, FGR 250... Pajas22 18 11.5.2012 v 14:39 Pajas22
Midalu [1, 2, 3, 4] FGR 2500 V6 Midalu teamwhd 113 1.11.2011 v 21:03 miligen


TOPlist