globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výbrus válce, dotažení hlavy
3.1.2015 v 11:53
Momentálně provádím výbrus válce a mám na vás dva dotazy.
1)jak nastavujete zámky pístních kroužků oproti sobě na pístu
2)hlavu s válcem dotahuji 4 šrouby, ale 2 jsou o cca.2cm kratší.Všechny 4 šrouby dotahuji stejným momentem, nebo kazde 2 jiným?

1 reakcí na tento příspěvek Výbrus válce, dotažení hlavy

3.1.2015 v 12:02 | Nahoru | #1
Kroužky u čtyřtaktu nemají jištění proti pootočení, ale dávají se zhruba "symetricky", tedy u tří kroužků pootočené po 120°, u dvou kroužků po 180° apod. Pochopitelně to nemusí být na úhlové minuty přesně. Co se momentu týče, je snad vždy pro všechny šrouby stejný, ale pro sichr bych mrknul do dílenské příručky.

Výbrus válce, dotažení hlavy

3.1.2015 v 12:24 | Nahoru | #2
zhruba symetricky a snad vzdy...se pravdepodobne v cestine da vyjadrit slovem primerene...tzn primerene..primerene..primerene..primerene..primerene..primerene..primerene..primerene..take primerene..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výbrus válce, dotažení hlavy

3.1.2015 v 12:38 | Nahoru | #3
J.M.K.> ...no to je právě to, že nemůžu sehnat žádnou servisní příručku na tento motor. Data jako vůle ventilů, zdvih, prům. válce to znám. Mám trochu obavy, že u dvou delších šroubů bude jiné pnutí než u těch kratších při stejném momentu dotažení. Možná je to blbost...nevím.
Jo a první pístní kroužek (těsnící) má mít zámek na straně sání,nebo je to jedno. Motor je horizontální, sání nahoře a výfuk dole.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výbrus válce, dotažení hlavy

3.1.2015 v 12:46 | Nahoru | #4
mcgajvr> Je to jedno, kde bude zámek, u dvoutaktů je pozice důležitá proto, aby zámky kroužků nešly přes hrany kanálů, to by se kroužky rozlámaly. U čtyřtaktu kanály ve válci nejsou, takže na pozici zámků v podstatě nezáleží. Jde jen o to, aby zámky jednotlivých kroužků nebyly ve "stejném místě", musejí být pravidelně přesazené, sníží se tím "profukování". A šroubu je fuk, jakou délkou drží v materiálu válce, hlavní je, aby všechny šrouby držely hlavu stejnou silou, proto stejný moment a i dodržet pořadí utahování - u jednoválce se čtyřmi šrouby to bude klasicky křížem.

1 reakcí na tento příspěvek Výbrus válce, dotažení hlavy

3.1.2015 v 12:51 | Nahoru | #5
moment je stejny.ale zaraži mě že šrouby nejsou stejně dlouhe.nedošlo nahodou k vytočeni přo povolovani matic?

(reakce na) Výbrus válce, dotažení hlavy

3.1.2015 v 12:54 | Nahoru | #6
J.M.K.> dík, dává to smysl. Pokud má ještě nekdo jiný názor, budu jenom rád. Ješte jednou díky J.M.K

(reakce na) Výbrus válce, dotažení hlavy

3.1.2015 v 12:56 | Nahoru | #7
Nick86> opravdu je to origo, 2 jsou delší a dva kratší
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha cygnus Teplá nestartuje Yamaha Cygnus 125 vlasec. 13 19.3.2024 v 06:11 Pyetookh
Řemen značky JT Sprockets - recenze Yamaha Cygnus 125, MBK Flame burdajiri 2 16.1.2024 v 14:54 docent
Výběr pneu na skútr Yamaha Cygnus 125 burdajiri 14 17.11.2023 v 23:55 maco
Kovové klepání z motoru při nízkých... Yamaha Cygnus 125 burdajiri 3 25.6.2023 v 18:47 burdajiri
Rozdíl ve výbavě Yamaha XC 125 T a ... Yamaha Cygnus 125 burdajiri 2 2.5.2023 v 11:40 karavanista


TOPlist