![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
DNES(18.12.2014) TOTIŽ senát parlamentu ČR zrušil
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
lépe řečeno KRIMINÁLNÍ
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/usch.gif)
Zákonný příspěvek nepojištěných
*************************************
Podle § 24c zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla,
jsou vlastníci a provozovatelé vozidel, kteří nemají sjednáno pojištění odpovědnosti
z provozu vozidla (povinné ručení), počínaje 1. lednem 2009 povinni České kanceláři
pojistitelů povinni uhradit zákonný příspěvek do Garančního fondu za každý den,
kdy není vozidlo pojištěno.
Naposledy editováno 18.12.2014 18:00:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČKP znovu na scéně a snad naposledy
zdenek86 píše:
Co se týče toho, jak se zde probíralo, odškodnění obětí DN od těch, co pojistku neplatili, tak to stejně žádný vliv nemělo a nikdy mít nebude. Škoda se i před zavedením ČKP vymáhala po viníkovi a že nic neměl a nebylo tedy z čeho odškodnit, tak to se nezměnilo ani s ČKP. Ta jen zbytečně buzerovala (v některých případech) slušné lidi.
Pořád nevím, jestli úplně chápete systém odškodňování z garančního fondu.
Ještě jednou pro méně chápavé: "před zavedením ČKP" (jak píše zdenek) škody za nepojištěné vyplácela a následně vymáhala po vinících Česká pojišťovna, jakožto jediná, která poskytovala službu PR.
V letech 2000-2009 (od počátku komerčního PR) se tyto škody začaly vyplácet z Garančního fondu, který spravuje ČKP. Tento fond plnily fin. prostředky jednotlivé pojišťovny z vybraného pojistného.
V roce 2009 byl zaveden tzv. příspěvek za nepojištěná vozidla, tento se odvádí do Garančního fondu a postupně byla jeho výše taková, že pojišťovny mohly přestat plnit Gar. fond z pojistného (a tudíž v rámci boje o pojistitele snížily sazby PR).
Poškozený tedy vždy své dostal, což je v příkrém rozporu s tím, co napsal zdenek86.
Ivan>ne, já argumentuji věcně a už zde poněkolikáté vysvětluji systém. Zcela zbytečně, protože Ty a několik dalších vždy zareagujete stejnou snůškou nadávek, polopravd a nesmyslů. Čili zjevně házím hrách na zeď.
Že docházelo k excesům je zjevné. Řešením bylo udělat (konečně!!) pořádek v Registru vozidel a v zákoně jasně definovat, co je provozované a co neprovozované vozidlo (a zamezit tak dohadům o platby pojistného za např. kývačku v krabicích apod). Místo toho se vracíme před rok 2009 a budeme to platit všichni. Jen úmyslní neplatiči si oddechnou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČKP znovu na scéně a snad naposledy
Sema píše:
Že docházelo k excesům je zjevné. Řešením bylo udělat (konečně!!) pořádek v Registru vozidel a v zákoně jasně definovat, co je provozované a co neprovozované vozidlo (a zamezit tak dohadům o platby pojistného za např. kývačku v krabicích apod). Místo toho se vracíme před rok 2009 a budeme to platit všichni. Jen úmyslní neplatiči si oddechnou.
hele, ja myslim, ze nejvetsi problemy a nevoli u lidi si CKP udelala tim, ze otravovala a buzerovala lidi, kteri meli VSE v poradku, tedy jak v registru, tak v placeni pojistek.
Ja osobne jsem resil jejich vymahani v pripade prodane motorky, odhlasene den po prodeji, novym majitelem prihlasene asi po dvou dnech, pojistky byly v jeden okamzik dokonce dve platne, v registru vse spravne .. a presto od nich prisel buzeracni vyhruzny dopis a zabralo mi nejaky cas, nez jsem udelal PRACI za ne. A pak jsem jeste poctive hlidal, aby se na to nevysrali a nepromeskala se lhuta na prokazovani, po ktere vyhrozuji, ze sice muzes mit pravdu, ale nebude na to bran zretel.
A dalsi problem je fakticka nemoznost prime komunikace, zadne telefony, zadne kontaktni misto. To je jen dalsi projev arogance CKP.
Naposledy editováno 23.12.2014 10:32:11