globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ČKP znovu na scéně a snad naposledy
 
18.12.2014 v 17:58
Je třeba ZNOVU OŽIVIT toto téma a "sérčovat a sérčovat", co dalšího se bude dít .
DNES(18.12.2014) TOTIŽ senát parlamentu ČR zrušil INKRIMINOVANÝ,
lépe řečeno KRIMINÁLNÍ "příspěvek" ( večerní zprávy ČT1 / ČT24 ) :

Zákonný příspěvek nepojištěných
*************************************
Podle § 24c zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla,
jsou vlastníci a provozovatelé vozidel, kteří nemají sjednáno pojištění odpovědnosti
z provozu vozidla (povinné ručení), počínaje 1. lednem 2009 povinni České kanceláři
pojistitelů povinni uhradit zákonný příspěvek do Garančního fondu za každý den,
kdy není vozidlo pojištěno.

Naposledy editováno 18.12.2014 18:00:01

Blokovaní uživatelé: rrss

1 reakcí na tento příspěvek ČKP znovu na scéně a snad naposledy

22.12.2014 v 12:40 | Nahoru | #1
Já jsem rád, že se to konečně někam pohlo a tihle přiživovači konečně (snad) skončí. A proč? Zejména i kvůli zavedení nové povinnosti u depozitu. V případě, že mám auto nebo motorku v renovaci, která těžko může trvat půl rouku, pokud nejsem 7 dní v týdnu doma a nemakám na ní, tak se dá dost těžko zvládnouut. A proč bych měl mít tedy po tuto dobu vozidlo pojištěné? A nesmyslně dávat značky do depozitu...

Co se týče toho, jak se zde probíralo, odškodnění obětí DN od těch, co pojistku neplatili, tak to stejně žádný vliv nemělo a nikdy mít nebude. Škoda se i před zavedením ČKP vymáhala po viníkovi a že nic neměl a nebylo tedy z čeho odškodnit, tak to se nezměnilo ani s ČKP. Ta jen zbytečně buzerovala (v některých případech) slušné lidi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČKP znovu na scéně a snad naposledy

23.12.2014 v 08:55 | Nahoru | #2
Aho, píšu, že motá jablka z hruškami, konkrétně to byla reakce na tohle:

zdenek86 píše:
Co se týče toho, jak se zde probíralo, odškodnění obětí DN od těch, co pojistku neplatili, tak to stejně žádný vliv nemělo a nikdy mít nebude. Škoda se i před zavedením ČKP vymáhala po viníkovi a že nic neměl a nebylo tedy z čeho odškodnit, tak to se nezměnilo ani s ČKP. Ta jen zbytečně buzerovala (v některých případech) slušné lidi.



Pořád nevím, jestli úplně chápete systém odškodňování z garančního fondu.

Ještě jednou pro méně chápavé: "před zavedením ČKP" (jak píše zdenek) škody za nepojištěné vyplácela a následně vymáhala po vinících Česká pojišťovna, jakožto jediná, která poskytovala službu PR.

V letech 2000-2009 (od počátku komerčního PR) se tyto škody začaly vyplácet z Garančního fondu, který spravuje ČKP. Tento fond plnily fin. prostředky jednotlivé pojišťovny z vybraného pojistného.

V roce 2009 byl zaveden tzv. příspěvek za nepojištěná vozidla, tento se odvádí do Garančního fondu a postupně byla jeho výše taková, že pojišťovny mohly přestat plnit Gar. fond z pojistného (a tudíž v rámci boje o pojistitele snížily sazby PR).

Poškozený tedy vždy své dostal, což je v příkrém rozporu s tím, co napsal zdenek86.

Ivan>ne, já argumentuji věcně a už zde poněkolikáté vysvětluji systém. Zcela zbytečně, protože Ty a několik dalších vždy zareagujete stejnou snůškou nadávek, polopravd a nesmyslů. Čili zjevně házím hrách na zeď.

Že docházelo k excesům je zjevné. Řešením bylo udělat (konečně!!) pořádek v Registru vozidel a v zákoně jasně definovat, co je provozované a co neprovozované vozidlo (a zamezit tak dohadům o platby pojistného za např. kývačku v krabicích apod). Místo toho se vracíme před rok 2009 a budeme to platit všichni. Jen úmyslní neplatiči si oddechnou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist