když je regulátor připojený asi vybíjí baterku. víte někdo jak zjisti zda je ok
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak proměřit regultor napětí 42X-A1
Ale žárovková zkoušečka, takto sériově zařazená s baterkou, jasně ukazuje, že nějaký proud tam je a pokud je spínačka vypnutá (pozor, vypnutá pozice, ne úplně vlevo, kdy jsou zapnuté parkovačky), tak to rozhodně v pořádku není. Ještě by nebylo od věci nechat zkoušečku připojenou a rozpojit konektor regleru. Když při rozpojení zkoušečka zhasne, je regler jasně vadný.
A "kraťas" (tedy zkrat) tam nebude, to by muselo spálit hlavní (MAIN) pojistku, ostatně ta je tam právě proto, aby chránila baterku (a de facto celou motorku - může to jinak skončit i požárem) před zkratem v regleru. V tomto případě se nejedná o zkrat, ale o svod. Nicméně nic to nemění na tom, že regler je na vyhození (elektronika je nerozebiratelně zalitá hmotou, takže oprava v rámci zdravého rozumu je nemožná).
rancher> Děkuju, to jsem potřeboval vědět. A ten indikátor z odkazu jsem už někde viděl, ale moc bych mu nevěřil, jelikož takové zapojení jsem zkoušel a není to moc spolehlivé, hradla ve švábu díky "zakázanému pásmu" nefungují dobře a barvy se prolínají. Lepší je místo 7400 použít 74132, kde mají hradla předřazené Schmitt-komparátory, takže se překlápějí rychle a ještě je dobré dát před vstupy komparátory (třeba OP290), které teprve vstupy švábu ovládají. Šváb pak jen obstarává logiku, která při rozsvícení následující LED předchozí LED zhasne. A použil jsem místo tří samostatných jednu tříbarevnou LED - červená=nenabíjí, zelená=v pořádku, modrá=přebíjení.