bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Velké enduro
Ahoj všichni,
bude se pořizovat velké enduro. Požadavky: kubatura 600+, jednoválec ani náhodou, žádnou Itálii, Čínu, Němce ani Rakušáka. Ideál s kardanem, ale to není vyloženě podmínka. Cestovní rychlost na dálnici, aby zvládala v klidu 160. Rozpočet zhruba 50 000 čiště na motorku. Zatím nejvíce zaujala Africa 750 i když je dražší, Tiger 900 (starší model) a Super Tenere 750. Která je lepší, zkušenosti majitelů, na co trpí atd? Pokud je ještě jiná varianta splňující požadavky, tak sem s ní. Díky za rady a připomínky.
Anketa: Která?
Honda XRV 750 Africa Twin
35%
18
Triumph Tiger 900
14%
7
Yamaha XTZ 750 Super Tenere
35%
18
Jiná
16%
8

1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 1.12.2014 v 19:20 | Nahoru | #1
Výběr máš zůžený,co ti chybí?Tři modely snad obsáhneš sám ne?Z tvého výběru prašť jak uhoď.Já bych zas nechtěl ty legendu ze který padaj všichni na prdel,takže jsem vyřadil Afriku.U SuperTenere se mi nezdál motor původem se supersportu,ani jsem ji nesedlal.Na tygra jsem si sedl,a kousek se svezl.Na enduro pro mně moc nízké,houpavé a tomu opěvovanému tříválci jsem na chuť nepřišel.Afriku jsem si taky půjčil.Nezklamala ani nenadchla...
Mimochodem:BMW taky nemusím,ale co máš proti Italům?

Naposledy editováno 01.12.2014 19:22:18

1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 1.12.2014 v 20:52 | Nahoru | #2
Čau chlape, něco k Supertenerce. Jezdím jí 4 rok a kupoval jsem za 30 volítanou mrchu rok 1989. Stav netuším 58,158,258 tis? nevim. Tachometry jsou do kila tak každejch sto máš novou mašinu. To jen tak ke koupi. Letos jsem byl s kolegama s fora ST v Ru,KZ,UZB,TJ,KYRG, az zpět. No někdy nadávám, že je to stará kurva, a někdy jsem vděčnej, že je tak stará. Mraky oprav si uděláš sám, ale investice tě neminou ať koupíš za pade či za třicet. Jsou to starý báby. Motory jsou živý, spodek na kloktání terénem je, od 4500 ot. se ještě splaší, zařechtá a vystřelí. Bohužel za ta léta mají vyběhané karbece a spotřeba je od 7 l nahoru. Karbece jsme teď všici z fora pořešili za rozum. Spotřeba zásadně klesla. Měkej předek vyřešíš progresama za 2 tis. Centrál repas kolem 3 tis. Regler už mají všichni vyměněný. Bývá vytlačené uložení ložiska na unašečí rozety. Moc nesvítí, no jezdi ve dne nebo nahoď H4 za litr. Plasty křehké a neseženeš. Ukazuje se prasklina na rámu (unavené rámy - skoky, kufry, stáří) Přidřená sedla vačky- někdo v minulosti přetáhl.
Přístup není zas tak tragickej. No musí něco dolu, nádrž, chladič. Z pár šestek závitů se snad ještě nikdo neposral. Je to jednoduchej stroj a řekl bych že vymakanej. Kdybych jí mohl koupit novou, tak to udělám. Bohužel nemá nástupce. Jezdim víc v offu a k rychlosti na chlupatejch ostrejch se nebudu vyjadřovat. Ve 160 občas předjedu, ale zpět ke 140 max. Tu asii jsme jeli kolem 115-120 a byl to ideál pro naloženou mašinu. 5 kvalt není nijak dlouhej, budeš hledat šestku. Řešej to kluci řetězovkou že přidaj zub na pastorku, pak jseš zase dlouhej v offu.
Tu mojí mrchu jsem v Tájiku proklínal ( vyjebali se komínky a v horách byla bohatá) ale utopenej v Kyrgoši jsem jí byl vděčnej, že s válcema plných bahna mě nenechala. Je to poctivej kus železa bez obsahu kurvítek a chujovin.
Za mě do pade seženeš solidní kus a doporučím.










Naposledy editováno 01.12.2014 21:01:12

Velké enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 2.12.2014 v 11:22 | Nahoru | #3
Mimochodem Afrika 160 jede, i když nevím koho to u takové motorky zajímá
Problémy s čerpadlem a elektrikou jsou známé a jednoduše vyřešitelné. S výměnou svíček taky není problém, většinou seřídíš i ventily, takže stejně všechno odstrojíš. (30 min. max) Motor dáš ven snad jen u měnění rozvodů a to je kolem 80 000km. Když spadne tak ji postavíš, narovnáš řídítka a jedeš. To je tak u většiny Endur. Ale nenutím, jen dávám zkušenost po pár letech. Dovezla mě do Maroka, Albánie i na tu Ukrajinu a bez poruchy.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 2.12.2014 v 20:24 | Nahoru | #4

Dan-Afrika píše: Anti> Jasný, ale většina závad se projevuje díky množství ujetých km.
Pokud chce cestovat, tak základ je znát svůj stroj
Čím jednodušší tím lepší.



Přesně tak .Člověk který si koupí enduro do 50000Kč.,nemůže na ni sednout a vyjet např.do Albánie.Je potřeba se s motorkou seznámit,naučit se opravovat co nejvíce věcí.Např.já koupil Biga v zoufalém stavu za 27tis.a abych mohl jezdit takové trasy,tak jsem do něj investoval už 100tis.a v pohodě se naloženej vejdu do 5ti litrů.Samozřejmě jsou v tom důležité a méně důležité věci.Teď ale jezdím v relativním klidu i když stát se může ledacos.Každopádně je blbost řešit u těchto motorek rychlost na dálnici.
Nic proti majiteli tohoto příspěvku ale myslím,že po těchto diskuzích moc moudrý není,což se dalo čekat.Většinou každý brání tu svou krásku a ani já nejsem schopen mu říci "tuhle si kup"protože to nedokážu posoudit.Jestli že někomu sedí např.Tenerka,nemusí sedět jinému.Někdo chválí Afriku,jiný na ni nadává.Tím chci říci,že nezáleží na tom co my ostatní mu tady radíme ale důležité je,aby si našel motorku která mu bude sedět a může to nakonec být třeba původně zavrhovaná Italka.

Velké enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 2.12.2014 v 21:29 | Nahoru | #5
Zdravím, mám ta600 je to taková afra v bledě modrým dobrej stroj a bez potíží, afra asi taková taky bude - lidi ji chválej a odcházej spíš drobnosti.
TA do terénu dobrej, na dálnici to dovede valit stabilně a ještě relativně pohodlně 140, ale pak leze spotřeba docela nahoru (u mého až k 6litrům). jinak max. rychlost dle tacho cca 160 - 170. Teď koncem jara jsem koupil tigra 900 1998 což je stará (první) verze, ale ne tak docela. Koupil jsem ho po skoro dvouletým shánění ve Vídni za 50 tis + cca 10 tis na dovežení a přihlášení. V poho hned valil na dovču do Jugoslávie, na tacháči nájezd skoro 100tis a vše ok. Jede to +- jako GS800, spotřeba dle stylu - pohodička lehce přes 4L, kolem 130 na dálnici do 5L. Když člověk valí a pořád předjíždí na silnicích, tak cca 5,5L. Jinak ty problémy s guferem u pastorku se týkají spíš tzv. mezitypu 900i. Max. rychlost je cca 200, není problém jet stabilně těch 160 i s bagáží, ale pak bude spotřeba asi okolo 6L. Zatím jen jezdím. Jo a výhoda je v tom, že je spousta věcí na týhle mašině japonskejch. V terénu se taky neztratí. Aby ses dostal ke svíčkám, tak musí dolů nádrž a ke vzducháči je přístup šílenej, ale zas je pratelnej. Trocha místa pod sedlem na lékárničku a nářadí. Jo a trochu blbá je plastová nádrž, ale na těch 24L se dá dojet dost daleko a skvělá věc excentr na zadním kole a hydraulická spojka. Přední kolo je 19 s dvěma kotouči, který pěkně brzděj, další výhoda je 6ti kvalt a hlavně výkon, teda hlavně oproti tý africe.
Kámoš měl Supertenérku a byl s ní hodně spokojenej, ale ta spotřeba
Asi se mezi těmahle třema špatně nerozhodneš, spíš to bude kus od kusu dle zacházení...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 12 22.4.2024 v 22:29 Peter26
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 0 20.4.2024 v 18:28 Peter26
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist