globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meziplyn
26.11.2014 v 09:36
Ahoj všem,
v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky

A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.

Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 11:32 | Nahoru | #1
Mr.Dreamer> to už v autě bereš "závodní" jízdu ...já tedy pouštím brzdu a meziplynuju bez brždění... jen kvůli rychlosti řazení a plynulosti jízdy...
ale jinak v motosportu v době klasickejch převodek to jinak nešlo než brzda a plyn zároveň... to jo ...jenže to byli jiní páni řidiči


Naposledy editováno 26.11.2014 11:38:22

(reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 11:40 | Nahoru | #2
t_freedom> Jooo v autě, to je jiná, já teda meziplyn v autě používám bez brzdy a mám to naučený, takže, když to udělám, je to dost rychlý. Na motorce to bude ještě učení
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist