globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meziplyn
26.11.2014 v 09:36
Ahoj všem,
v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky

A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.

Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 11:16 | Nahoru | #1
Mr.Dreamer> No určitě se to naučím. Myslím si, že budu mít ale problém se stíháním. Když prudce brzdím, kopu to dolů poměrně rychle a moc času na ten "meziplyn" nezbývá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 11:21 | Nahoru | #2

IronDave píše: Mr.Dreamer> No určitě se to naučím. Myslím si, že budu mít ale problém se stíháním. Když prudce brzdím, kopu to dolů poměrně rychle a moc času na ten "meziplyn" nezbývá.



To je o cviku, časem se naučíš držet brzdu a vrkat plynem najednou a když to umíš, tak ty kvalty letí dolů hodně rychle.

t_freedom píše: Mr.Dreamer> no u auta je o důvod víc i to, že pokud to umíš, jsi i rychlejší na řazení. Zejména s velkejma motorama
Jen musíš to ťapání nohou a kvrdlání rukama fakt srovnat. Bez dvojitýho šlapání spojky ničemu zásadnímu nepomůžeš...



U auta je hlavní problém zároveň mít sešlápnutou brzdu pod konstantním tlakem a zároveň vrknout tím plynem. Jde tam pak hodně o kvalitu pedálů, u některých aut je to očistec.

Naposledy editováno 26.11.2014 11:23:44
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist