v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky
A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.
Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?
2 reakcí na tento příspěvek meziplyn
Navíc, pokud máš dvouvál a jedeš svižněji a brzdíš ostřeji, tak se ti při podřazení bez meziplynu zablokuje kolo, takže tam to je nutnost. Ono se ti to kolo bude při prudkém brzdění do zatáčky asi klouzat i tak, ale už to půjde dobře ukočírovat.
Provedení nemá cenu popisovat, je na to spousta kvalitních video-návodů u kterých jsou dobré záběry a všechno jasně vysvětlené, tady třeba máš dobře vysvětlené řazení nahoru i dolů od člověka, co to učí a má najeto hodně na silnici i na okruhu: