globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meziplyn
26.11.2014 v 09:36
Ahoj všem,
v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky

A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.

Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?

2 reakcí na tento příspěvek meziplyn

26.11.2014 v 11:03 | Nahoru | #1
Ahoj, myslím si, že meziplyn je určitě dobré se naučit. Nejšikovnější to je, když si chceš dát jedničku, ale nejedeš ještě nijak pomalu (ze stejného důvodu to používám i u auta). U vyšších rychlostních stupňů už to není tak potřeba, ale pokud to děláš správně, ničemu tím neublížíš, právě naopak.
Navíc, pokud máš dvouvál a jedeš svižněji a brzdíš ostřeji, tak se ti při podřazení bez meziplynu zablokuje kolo, takže tam to je nutnost. Ono se ti to kolo bude při prudkém brzdění do zatáčky asi klouzat i tak, ale už to půjde dobře ukočírovat.
Provedení nemá cenu popisovat, je na to spousta kvalitních video-návodů u kterých jsou dobré záběry a všechno jasně vysvětlené, tady třeba máš dobře vysvětlené řazení nahoru i dolů od člověka, co to učí a má najeto hodně na silnici i na okruhu:

(reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 11:09 | Nahoru | #2
Mr.Dreamer> no u auta je o důvod víc i to, že pokud to umíš, jsi i rychlejší na řazení. Zejména s velkejma motorama
Jen musíš to ťapání nohou a kvrdlání rukama fakt srovnat. Bez dvojitýho šlapání spojky ničemu zásadnímu nepomůžeš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 11:16 | Nahoru | #3
Mr.Dreamer> No určitě se to naučím. Myslím si, že budu mít ale problém se stíháním. Když prudce brzdím, kopu to dolů poměrně rychle a moc času na ten "meziplyn" nezbývá.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist