globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meziplyn
26.11.2014 v 09:36
Ahoj všem,
v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky

A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.

Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn

26.11.2014 v 09:52 | Nahoru | #1

Proste vrknes plynem aby se ti vyrovnaly otacky motoru s prevodovkou a vono to am pak lip pada.


to ale není tak úplně pravda ...ten moment kdy můžeš něco srovnat je hrozně krátkej

Naposledy editováno 26.11.2014 09:53:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 09:56 | Nahoru | #2
t_freedom> tak klidne se muzeme zacit bavit o razeni bez spojky protoze na to stejne dojde. Ja bcych tedy zase nerekl ze je to povinnot u 2valu aby se ti nebloklo zadni kolo. To tak mozna pri podrazeni na 1.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist