globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meziplyn
26.11.2014 v 09:36
Ahoj všem,
v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky

A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.

Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn

26.11.2014 v 09:49 | Nahoru | #1
jéééé ...moje oblíbené téma. Určitě příjde i Creck.

Takže... říká se tomu meziplyn...ale není to synchronizace. Já tvrdím, že to může pomoc lehounce synchronizaci řazení, ale fakt jen okrajově.
Hlavní devízou, je vyhnat motor na otáčky nižšího kvaltu, aby se ti nebloklo zadní kolo po puštění spojky... při podřazení. U nízkozdvihových dvouválů skoro povinnost.

Synchronizaci může lehounce pomoc zbytkovej moment od vystavený spojky ve zlomku vteřiny při přesuvu koleček z bočních ozubení/čepů.

Naposledy editováno 26.11.2014 09:52:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 11:43 | Nahoru | #2

t_freedom píše: jéééé ...moje oblíbené téma. Určitě příjde i Creck



Ne uz me prestalo bavit ti vysvetlovat zaklady. Pokud nekdo nepochopi tak jednoduchou vec ze na motorce k zadnemu meziplynu a synchronizaci ozubenych kol v prevodovce nedochazi, ale jen se zvysi otacky motoru aby nedoslo pri spojeni s prevodovkou k tak velkemu razu, tak je kazda rada marna.

Naposledy editováno 26.11.2014 11:44:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist