paolo_novy Přidat reklamu

Téma: ČZ 477 vs. 487
Zdravím příznivce značky ČZ :)
Už delší dobu nad tím bloumám a zajímaly by mě vaše názory na to, jaký je rozdíl mezi 477 a 487. Klidně pište i subjektivní pocity, která vás oslovila, která je podle vás lepší a proč.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 477 vs. 487

Skvělá odpověď, děkuji! 21.10.2014 v 21:53 | Nahoru | #1
Systém mazání ložisek 477 je lepší (ale zbytečný), ve své době to však nenalezlo uživatelské ocenění tak jako posilube. Bylo to dáno tím, že lidi srali na výměnu oleje, že tady dřív byl taky jeden druh převoďáku, jezdilo se i v zimě a v této kombinaci olej nedosáhne optimální teploty a rád tvoří úsady (tvoří je i tak, ale za nižších teplot je to v kratším časovém úseku), které kanálky postupně zaslepily a následkem toho se ložiska zadřela.
Pokud se do převodovky nelije rozpuštěné psí sádlo a výměna probíhá dle intervalu v příručce (co 5000 km? Nevím přesně), tak je to bezproblémové. Ale v praxi odchází dříve dolní ložisko ojnice než ložiska na klice, takže ten systém stejně pozbývá smysl a je tedy jedno jestli 477 nebo 487 - při půlení už nikoho dvě stovky za nová ložiska nevytrhnou. 487 má opět klasické mazání ložisek a vrátili se k němu proto, že je výrobně jednoduší (nejsou tam ty mazací kanálky). Motor 487 už také nemá vyvrtanou díru pro přípojení trysky od posilube (lze dodělat).
Mám obě tyto motorky a s klidným srdcem mohu říct, že jsou skoro stejné. Rámy se liší v detailech, 487 má ve předu dvouklíčovou brzdu, která brzdí o poznání lépe (jde samozřejmě i na 477 a někdy od poloviny 70. let ji tam i montovaly), má blinkry (ty se také mohly z výroby na 477 objevit). Když to řeknu jednoduše, tak 487 je ještě hranatější 477. Jízdní vlastnosti totálně stejné (až na tu přední brzdu), ale jak tu kolega přede mnou poznamenal, 477 jede lépe (skoro to nepoznáš). Je to tím, že 487 má "vylepšené" sání, snad kvůli hlukovým normám a je i jinak otryskovaný karburátor. A navíc 477 má díky těm guferům uvnitř klikové skříně větší spodní kompresi!!!

Naposledy editováno 21.10.2014 21:55:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 477 vs. 487

21.10.2014 v 23:14 | Nahoru | #2
Kynklačka> Super, díky za rozšíření obzorů. Taky jsem si říkal, že jeden z důvodů, proč to mazání na 487 začali dělat jinak byla asi jednodužší technologie výroby.
Na 477 jsem se trochu projel - asi 400 km - a jezdilo se mi na ní dobře, pravda brzdy teda nic moc, ale jinak jsem byl spokojený.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 175/487 karburátor se sitičem 28... ČZ 175/487 Josef70 12 21.5.2024 v 09:22 Zdenalbenal
Dá se vjet motorkou do Vatikánu ČZ 175/477 DavyŠtoky 10 9.5.2024 v 07:57 DavyŠtoky
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... Dolin 21 30.4.2024 v 07:51 cmiral
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 Rider372 15 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.


TOPlist