globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK
17.10.2014 v 10:19
Zdravim kolegove, potreboval bych radu, pac uz jsem s napady v koncich.
Jawa 250/559 panelka, r.v.1964, karburator 2926SBD13b bez sitice, nedrzi volnobeh.
Predstih, odtrh nastaven, karburator komplet rozebran,vycisten,vyfoukan, zpet namontovan, serizen dle navodu,svicka nova 14C, baterka fungl nova, motor po vybrusu a repasy.
Chyta celkem bez problemu a dokud se nevyjede benzin z plovakove komory,tak drzi volnobeh.
Pak asi dochazi benzin a zacne to chcipat.Staci nacupovat a zase se to probere a volnobeh drzi.
Plovak kontrolovan, neni praskly,krasne plove .
Divny je,za kdyz uz se s tim rozjedu, tak to drzi otacky,za jizdy necuka.Jen kdyz zastavim, za chvili chcipne.
Jak uz jsem psal, karburator, trysky,srouby, serizeny dle navodu.
Nejake napady???
Diky moc Tomas.

Naposledy editováno 12.05.2015 13:54:59

1 reakcí na tento příspěvek chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

Skvělá odpověď, děkuji! 17.10.2014 v 10:34 | Nahoru | #1
neseká se ti ten plovák ?

(reakce na) chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

17.10.2014 v 10:51 | Nahoru | #2
Koštěbuch> to me taky napadlo,ale jak rikam, pri jizde to neblbne.Tzn,kdyby se sekal, tak by tam benzin netekl ani za jizdy,ne?Nebo je to jinak???

1 reakcí na tento příspěvek chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

Skvělá odpověď, děkuji! 17.10.2014 v 13:02 | Nahoru | #3
Jenom taková teorie - Hlavní tryska je níž než tryska volnoběžná, tudíž lze docílit takové hladiny v karburátoru, že hlavní tryska je ponořená a volnoběžná ne. Při jízdě to nemá až tak zásadní vliv, ale volnoběh je neseřiditelný. Tím, že zmáčkneš cepák ponoříš ručně plovák níž, čímž uvolníš jehlový ventil a nateče ti tam víc benzínu a potom to funguje jak má. Zkus zvýšit hladinu v plovákovce (mohl jsi při mnotáži drbnout do plováku a teď to blbne). Já si myslím, že je to tím. A nebo ještě jedna teorie, a sice: Když jsem repasoval mimo jiné i karbec na své MZtě, tak jsem ani za boha nebyl schopen seřídit volnoběh. Po dlouhém kurvování jsme zjistil, že jsem v obchodě dostal o 2 čísla menší volnoběžnou trysku (52 místo 54). I takovýhle malinkatý rozdíl měl za následek neseřiditelnost karburátoru. To by ale nevysvětlovalo, že to s nacepováním jede jak má. Ale pokud teda nepomůže zvýšit hladinu v karbecu, tak se mrkni na ty trysky.

(reakce na) chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

17.10.2014 v 15:15 | Nahoru | #4
Tombik> diky za radu.Trysky jsou puvodni, ty jsem nemenil.S tim nastavenim hladiny benzinu, nerozumim.Ta se snad nastavuje sama, podle urovne plovaku,ne?
Zkus ji to bliz popsat, pac jsem dneska krapet natvrdlej.

chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

17.10.2014 v 15:20 | Nahoru | #5
Pro jistotu jeste fotku karburace.



1 reakcí na tento příspěvek chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

Skvělá odpověď, děkuji! 17.10.2014 v 19:24 | Nahoru | #6
Omlouvám se, myslel jsem si, že to má plovák vedený ne na trnu, ale na otočném bodě (vygooglil jsem si typ karburátoru a nákres, abych si byl jistej co je to zač) Podívej se, jestli na opěrných bodech soustavy plovák/jehlový ventil, případně ještě cokoli mezi tím, není něco navíc. Naletovaný plíšek, kapka cínu... Jinak ten trn, po kterým jezdí plovák, je v jakým stavu? Nesmí se to vůbec nikde, v žádné poloze zadrhávat. Případně, pokud máš k dispozici soustruh, tak sjeď průměr toho trnu tak o půl desetiny. A ještě mě napadá jedna věc, stejnej problém jsem řešil na fanticovi. Jemně se mi přechlastával karburátor, když jsem vyřadil a pustil plyn, tak chvilku držel volnoběh hezky, ale pak se uchcala svíčka. Zjistil jsem, že mi špatně těsní jehlový ventil. Takže za jízdy, kdy je úbytek benzínu větší, to dávalo do plovákovky benzínu správně, ale při zavřeným plynu se to přechlastávalo. Zkus toto: Vyndej karburátor z motorky, vyšroubuj dekl plovákovky, vyndej plovák, zajisti (třeba drátkem), aby byl jehlovej ventil uzavřenej, vyšroubuj odkalovací šroub a pusť tam benzín. Nesmí jít ani kapka. Jo a ještě, předpokládám, že máš tu verzi, kde je plovák na trnu, a trn není jeho součástí. Pokud je plovák součást trnu, tak je dost možný, že ty dosedací plochy jsou vymačkaný a netěsní to.

Naposledy editováno 17.10.2014 19:32:28

(reakce na) chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

17.10.2014 v 20:54 | Nahoru | #7
Tombik> super,diky za rady.Dnes uz na to prdim, ale zitra to zkusim a cely ti to jeste nafotim.
Vnitrek komory i s plovakem.

1 reakcí na tento příspěvek chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

Skvělá odpověď, děkuji! 18.10.2014 v 07:20 | Nahoru | #8
zasekávajíci plovák , pokud by to byl tvůj případ se ti když stojíš sekne a když jedeš tak se otřesama rozhýbe.... ale to bude spíš pičovina... maš am filtr na benzín ? že by se ti ta volnoběžka třeba ucpávala ? a pak jak to protáhneš tak resp proleješ tak se pročistí a valí dál... já nevím, taky je dost možný že to bude jawakledba...

E: to přechcávaní mě taky napadlo ale říkal, že ventil je v oukeji...

Naposledy editováno 18.10.2014 07:23:52

(reakce na) chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

18.10.2014 v 08:41 | Nahoru | #9
Koštěbuch> zasekavani me taky napadlo,ale asi to nebude ono.Filtr na benzin tam byl,ale vyhodil jsem ho a je ted jen hadicka,nicmene problem pretrvava.Dneska se v tom budu jeste chvili hrabat a uvidim.
PS:dostal jsem moznost, poslat karburator na vycisteni ultrazvukem, tak to asi udelam.Uz jen pro klid duse.
PPS: Jeste me napadlo, ucpana dirka ve vicku nadrze a pak ze to nekde prisava falesnej vzduch.Ze by na prirube karburace na motoru?Je tam 2x papar tesneni a 1x pertinax.
Co myslite?

chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

Skvělá odpověď, děkuji! 18.10.2014 v 10:56 | Nahoru | #10
to by všechno dělal spiš pravej opak... volnoběh by jel a při jízdě by to zdechalo... škoda že si tak daleko, takoví věci chce věčinou vidět na místě a bývaj to hrozný kktiny...

chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

Skvělá odpověď, děkuji! 18.10.2014 v 12:41 | Nahoru | #11
hele, ještě jeden nápad - hadičkovou metodou před odkalovák si přesně změř hladinu v karburátoru. Někde v nějakých tabulkách určitě bude, jaká tam má být.

chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

18.10.2014 v 12:45 | Nahoru | #12
Spíš by mě zajímalo, jak bude vypadat průběh zvedání hladiny, když zapneš benzín. Pokud je vymačkanej ten jehlovej ventil, tak to bude růst nějakou konstantní rychlostí až do bodu, kdy to zavře přívod, a poté to bude stoupat už jen pomaličku, ale stoupat. Toho si taky všimni, až to budeš zkoušet

chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

18.10.2014 v 13:33 | Nahoru | #13
Karburator dneska odvazim na ultrazvuk.Nejakou chvili to potrva.Pak to zkusim dat zpatky a napisu, jakej je stav.A pak uz fakt nevim.
Diky vsem.

1 reakcí na tento příspěvek chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

20.10.2014 v 06:34 | Nahoru | #14
No ja si myslím, že je ten ultrazvuk úplně zbytečnej... pokud by bylo něco ucpaný v kanálcích nejelo by to vůbec...

(reakce na) chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

20.10.2014 v 14:57 | Nahoru | #15
Koštěbuch> tak mozny to je.Ale vis, jak.Tonouci se stebla chyta.Takze, to nicemu neublizi a ja budu mit dobrej pocit.Nicmene, jeste shanim jinej karburator na vyzkouseni a pak uvidim.Uz me napadlo, ze bych proste karburator koupil novej.Kazdopadne napisu, jak to vse pokracuje.

chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

24.10.2014 v 07:07 | Nahoru | #16
Zdar, tak dneska odpo budu mit nahradni karburator na vyzkouseni.Takze pak napisu, jak to dopadlo.

chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

25.10.2014 v 12:36 | Nahoru | #17
Karburator na vyzkouseni namontovan, serizen.Na druhe naslapnuti moto chyta a svete div se, volnobeh drzi.Kratsi 10km projizda na prohrati motoru,jeste trosku poladit volnobeh a bohatost a vypada to dobre.
Co z toho plyne? Na puvodnim karburatoru, byla zjistena velka vule soupatka v komore.Na nahradnim karburatoru vule neni,soupatko pekne drzi.Jestli to ale bylo opravdu jen tou vuli, na 100% rict nemuzu.
Kazdopadne to drzi, jezdi...
Nahradni karburator samozrejmne musim vratit, takze v pristich dnech objednavam fungl novy, s vhodnym otryskovanim.
Az tam bude funglovka, urcite dam jeste vedet.
Zatim diky vsem za pomoc.

chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

7.11.2014 v 12:01 | Nahoru | #18
Tak abych to tu uzavrel.Dnes namontovan fungl novy karburator, serizen, volnobeh drzi.
Takze tenhle problem vyresen.Diky vsem za pomoc.
Bohuzel se vyskytnul problem jinej,ale na ten otevru novej dotaz.
Téma je zamknuto


TOPlist