globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: VFR 800 Fi - asi problém v elektrice
3.9.2014 v 17:28
Zdarec, ač nerad, tak jsem založil toto téma, protože problém, který popíšu níže jsem zde zatím nenašel.

Přijdu k VFR 800 Fi (2001) bez problému nastartuju, vyjedu. Hrnu po D2 směr Bratislava po té hrozné panelce a na Slovenských hranicích, tam kde začíná normální cesta dávám při předjíždění v rychlosti cca 120km/h blinkr. V okamžiku, kdy sepnul blinkr mi spadly ručičky budíků na 0 a vynulovalo se počítadlo denních km a hodiny.
"Reset" budíků se opakoval vždycky se sepnutím blinkru. Zastavuju na odpočívadle, volnoběh v pohodě. Při přidání plynu se hlavní světlomet víc rozsvítil (bylo to v noci, tak to šlo dobře vidět) - z toho předpokládám že altík funguje jak má. Vypínám motor a už jsem nenastartoval, ozvalo se pouze "cvak" a opět reset budíků - asi baterka KO. Roztlačil jsem to a dojel domů. Po cestě domů už to nedělalo. Doma vypnu motor a po chvíli opět úplně v pohodě nastartuju, jak kdyby se nic nestalo.

Tato menší příhoda mně potkala na cestě do Řecka, kdy jsem měl plně naloženou mašinu a jet dál jsem nechtěl riskovat, takže jsem nakonec jel autem

Má někdo typ, co by to mohlo být?. Budu nesmírně vděčný.
Před cestou jsem nechal proměřit dobíjení-OK, zátěžový test baterky-OK.
Předem díky za odpovědi k tématu

1 reakcí na tento příspěvek VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

3.9.2014 v 17:45 | Nahoru | #1
No a ted to teda dělá co? Myslím, když dáš blinkry...

(reakce na) VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

3.9.2014 v 18:23 | Nahoru | #2
VeFeRák> Teď všechno funguje jak má. Najel jsem s tím asi 80 km a žádný problém. Byl bych nerad kdyby se to opakovalo až vyrazím někam dál.

1 reakcí na tento příspěvek VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

3.9.2014 v 18:37 | Nahoru | #3
tak prostě jezdi...nezmokl jsi předtím?

VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

3.9.2014 v 18:39 | Nahoru | #4
napadne mi to (teda bez blinkru) pripomina, co jsem kdysi resil .. motorka se zahrala a nechtela startovat. Vychladla a nastartovala .. casem se to stupnovalo a pak zacala tepla uz i chcipat ..

vyresila to vymena regulatoru, ale neptej se mne proc, protoze to jakoby nedava smysl ..

(reakce na) VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

3.9.2014 v 18:54 | Nahoru | #5
VeFeRák> Nezmokl. Moto je pravidelně servisovaná, proto jsem nechápal co se děje. Kdybych jezdil tady kolem komína, tak je mi to jedno, ale mám to na dlouhý výlety a defekt uprostřed Srbska bych vážně nerad.

VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

3.9.2014 v 18:55 | Nahoru | #6
Problém je asi v nabíjení. Když jsi jel tak to nenabíjelo a jak jsi zapnul blinkry tak to spadlo nízkým napětím.Projdi konektor od altíku k regleru,kontakty na baterce a ukostření.

VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

3.9.2014 v 20:40 | Nahoru | #7
Mě dělalo něco podobnýho VFR 750. Při přepnutí světel na dálkový spadly ručičky na budikách. Po zastaveni nešla natočit. Baterku jsem nabil a jezdil dál. Byl v hajzlu regulátor dobíjení. Než jsem na to přišel tak oddělal i baterku.

Naposledy editováno 03.09.2014 20:41:00

1 reakcí na tento příspěvek VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

3.9.2014 v 20:51 | Nahoru | #8
Nedalo mi to a byl jsem to teď projet jen po městě. Normálně nastartovala, najedu cca 6 km a začaly mi pomaličku pohasínat budíky až opět při zapnutém blinkru začaly hezky do rytmu padat ručičky. Hlavní světlo se při přidání plynu rozsvítí víc, ale na budíky to nemá vliv, ty se víc nerozsvítí. Tak tak jsem dojel domů, už to začalo kuckat. Sáhnul jsem na regulátor a ten úplně hoří. Najde se někdo v Brně, kdo zná VFR a dokáže to proměřit a říct co je teda v řiti?

(reakce na) VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

3.9.2014 v 20:53 | Nahoru | #9

Kajx píše: Nedalo mi to a byl jsem to teď projet jen po městě. Normálně nastartovala, najedu cca 6 km a začaly mi pomaličku pohasínat budíky až opět při zapnutém blinkru začaly hezky do rytmu padat ručičky. Hlavní světlo se při přidání plynu rozsvítí víc, ale na budíky to nemá vliv, ty se víc nerozsvítí. Tak tak jsem dojel domů, už to začalo kuckat. Sáhnul jsem na regulátor a ten úplně hoří. Najde se někdo v Brně, kdo zná VFR a dokáže to proměřit a říct co je teda v řiti?



promer si znova dobijeni, ale u zahrate motorky ... imho mas v <> regulator

VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

3.9.2014 v 21:03 | Nahoru | #10
To některý součástky dělaj, že odejdou, ale do zahřátí se to neprojeví.

Naposledy editováno 03.09.2014 21:03:44

1 reakcí na tento příspěvek VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

3.9.2014 v 22:24 | Nahoru | #11
podle mého jasný regulátor...ne nadarmo na každé vfr patří palubní ukazatel napětí...

VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

3.9.2014 v 22:43 | Nahoru | #12
je to jasne dobijeni. To vynechani rucicek ti udela i zapnuti dalkoveho svetla. Jakmile zase das potkavacku tak to naskoci.
Pokud chces tak v sobotu po obede budu v Brne, jedu za kamaradem na svatbu a mezi obradem a party budu mit nekolik hodin cas. Zajdu si po obradu na obed za mati a pak bych se ti na to mohl podivat. Sice ti nic neopravim ,protoze nebudes mit dily, ale promerit ti to muzu. To neni problem.
Je potreba jeste zkontrolovat konektory od altiku a od regulatoru. Kdyz je problem s dobijenim tak se to umi pekne vypalit.
mas garaz? nejake naradi na pripadne sundani kapotaze a nadrze? Nevim kde presne mas konektor od regulatoru a nevim kde presne je konektor od altiku.
Pokud ti termin vyhovuje tak mi napis SZ. Pak se spojime pripadne telefonama a domluvime se presneji. Protoze podivat se do tohoto tematu pravdepodobne zapomenu, proto tu soukromou zpravu ;)

VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

4.9.2014 v 07:06 | Nahoru | #13
Ten samej problem, viz moje temata, zahrata chcipla, jakmile vychladla, vsechno ok, nakonec po vymene regulatoru, baterky se prislo na prorazeny vinuti na civce statoru

VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

4.9.2014 v 07:39 | Nahoru | #14
regulátor u vfr je pod zadní kapotáží, nádrž se nesundává, potřebuješ jen imbusy a křížový šroubovák

VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

5.10.2014 v 08:38 | Nahoru | #15
možná pozdě, ale přece postup odhalení závady:

http://motoride.sk/c...klovych-baterii.html

(reakce na) VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

15.10.2014 v 19:12 | Nahoru | #16

VeFeRák píše: podle mého jasný regulátor...ne nadarmo na každé vfr patří palubní ukazatel napětí...



Drobný displey za cca 300kč. a vím v jakém stavu je akumulátor u mé VFR a znám stav dobíjení.




VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

15.10.2014 v 19:36 | Nahoru | #17
sice hezký, ale když preventivně vyměníš regler za vape/ ignitech, tak už měřák nepotřebuješ
ale co hlavně, voltmetr ti tu baterku nenabije.

VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

15.10.2014 v 23:31 | Nahoru | #18
Díky všem za příspěvky, nakonec to po všech měřeních vypadá fakt na regler. Jako náhradu jsem vybral Vape A-R106 (do 500W). Když jsem tam volal, tak mi řekli, že mi konektory přehodí, ale že mi nezapojí černo-bílý drát. Originál regler je 5+3 dráty a Vape dělá jen 4+3. V jiném tématu někdo píše, že černo-bílý drát je napojený na stop senzor a relé startéru/vypnutí motoru. Tak bych se rád zeptal, jestli vadí, že tento drát zůstane nezapojený a k čemu tam teda vlastně je-jaká je jeho funkce.
A ještě by mě zajímalo, jestli má někdo zkušenost s regulátorem (model ESR 691) prodávaným na motoregulátory.cz - na těchto stránkách neuvádí žádné specifikace, výrobce je nějaká firma Electrosport a má to prý pasovat přesně kus za kus.

1 reakcí na tento příspěvek VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

16.10.2014 v 00:06 | Nahoru | #19
hele a zkusil jsi utáhnout baterku? a nebo případně opucovat kontakty...zkontroluj i pojistky, jestli tam není vykvetlej spoj...jinak by to mohl být samozřejmě regulátor...

jo a ten pátej drát na stejnosměrný straně regulátoru je referenční vodič regulátoru, musí být trvale připojenej k plusu...jinak ti z regulátoru poleze přes 16V a odšlehneš si žárovky a podobně...ideálně ho hned natvrdo připojit k červenejm...ty ostatní kabely jsou zdvojený plus a kostra, je to rozvidlený kvůli lepšímu přenosu proudu přes konektor....dva fastony převedou snadněji než jeden....osobně bych tam bez přemejšlení kuchnul jakejkoliv regulátor z NEhondí motorky s výkonem kolem 300W a budeš mít klid...koupíš na bazaru kolem litru...

Naposledy editováno 16.10.2014 00:08:12

(reakce na) VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

16.10.2014 v 18:02 | Nahoru | #20
Bandaska> Kontakty, pojistky a všechny dráty jsou po kontrole, nikde žádný problém. Všechny dráty u regulátoru v konektoru 4+3 chápu, není mi jasný jen ten 5.
300W regulátor je moc málo, VFR má altík 470W, je to malá elektrárna

Naposledy editováno 16.10.2014 18:02:41

VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

17.10.2014 v 13:01 | Nahoru | #21
300W není málo...spočítej si reálnou spotřebu...vím co říkám, hondích regulátorů jsem se něco navyměňoval...s 300 watty budeš mít ještě cca 70wattů rezervu...

VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

30.10.2014 v 09:50 | Nahoru | #22
Tak pořízen nový regulátor Vape do 500W. Čekám že tuhle záležitost už nebudu muset nikdy řešit
Jediné, co mně zarazilo a trochu zklamalo, byl způsob, jak přehodili konektory z původního regulátoru. Čekal jsem, že to jako profíci, navíc jako placenou službu, udělají tak, že osadí KONCE drátů nového regulátoru starými (nebo i novými) fastony, které nainstalují zpět do starých konektorů.
Jenže pro zjednodušení práce se nic takového nekonalo a jen ustřihli staré konektory i s kusem starého kabelu a spojili je někde uprostřed s novými kabely. Navíc kabely mají i jiný průměr (viz. foto).
Proto se ptám zdejších elektrikářů: je to takhle v pořádku? Vydrží to? Bude se to ve spoji hřát? Neutřepe se to vibracema?
Jejich technik mně ujišťoval, že to takhle dělají běžně a že je to v pořádku. Z mého pohledu je to docela neprofesionální řešení
Přikládám foto, je tam vidět u konektoru na jednom žlutém drátu jejich spoj.




VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

30.10.2014 v 17:58 | Nahoru | #23
Myslím, že můžeš mít klidné spaní - vydrží to.

VFR 800 Fi - asi problém v elektrice

30.10.2014 v 18:03 | Nahoru | #24
mohl jsi mít origo z fabriky nakrimpovanej...tak teď máš lepší zbastlenej...co bys chtěl slyšet? pájení není ideální, ale fungovat bude...holt je to do budoucna možnej zdroj problémů...pochybuju totiž, že pro pájení použili neagresivní tavidlo...a kalafuna ti na větru dešti uhryže drát za pár let...a při těch proudech a vibracích...........

pájku vezme do ruky každej, ale jde o to, jak se to s ní umí...jak je vyřešená izolace...fixace....drtivá většina lidí netuší, že se pájený spoje umejvaj...alespoň lihem....a na bezoplachový pájení je ideální třeba tohle tavidlo...já osobně ještě používám vulkanizační tekutou gumu...takže za mně - spájet(umejt), izolačkou překrýt, navulkanizovat, a pak přeze vše smršťovačku....to je pro mne plnohodnotnej spoj...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 35 16.5.2024 v 15:08 Gahan37
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist