2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava přívěsného vozíku pro převoz moto
TomTahoe píše: Piwell>
Zdravím vespolek,
moc pěkné udělátko od Piwella. Něco takového chci pořídit pro převoz skůtra (180 kg, 2130 mm)
Přečetl jsem to tady od shora dolů a prosím ještě o jednu informaci.
Je lepší motorku, poté co se takto pěkně uchytí předním kolem, kurtovat když stojí na hlavním stojanu ? Přijde mě na stojanu stabilnější.
Nebo je bezpečnější aby na stojanu nestála a víc se stáhla kurtama (tlumiče přeci jenom trochu povolí oproti stojanu).
A pak ještě jeden dotaz začínajícího skůtraře (záměrně nepíšu motorkáře....). Přívěsný vozík Agados, o kterém se zde často mluví, nemá listová pera. Nemůže to být na škodu převážené motorce ?
Díky za Vaše reakce, Tom Tahoe
Hele: Ať si to každej vozí jak chce, ale - sice nevozim motorky na vozíku zrovna každej tejden, ale za ta léta už jsem vezl opravdu mnohokrát. A za sebe říkám, že na stojánku (ať centrálu nebo hlavním) je to blbost. Motorku prostě rovně a kurty. Základ je předek na každou stranu a dopředu, zadek taky na každou stranu a zase dozadu. Motorka je tažená do všech stran a nemá kam "utéct". Přední kolo zapřený o čelo vozíku (buď v tomto stojanu nebo na vyztužení a rozložení tlaku na čelo před přední kolo trámek či fošínku. Motorka se utažením kurt zmačkne v pérech a tlumičích a nehorzí jí vůbec nic.
Často vidím jak to lidi vozí na stojánku, ve vozejku úhlopříčně - blbost. Motorka pak není rovnoměrně "utažená" k vozejku, pod stojanem je podlaha vozíku extrémně namáhána, stojánek jí pak "rve" opačným směrem.