globalmoto_duben_nolan





Téma: Zkusenosti s motory VW TSI
 
31.8.2014 v 20:00
Uvazujeme, ze koupime par let stary auto, konkretne by se mi libil VW Touran r.v. 2007 a vys. Diky memu najezdu nafta nepripada v uvahu, rozhodne benzin a ted je dilema jestli 1,4 TSI (103 kw) nebo 1,6 MPI (75 kw). Dle nejakych testu by pro tento vuz mel byt motor 1,4 TSI nejidealnejsi.

Nasel by se tu nekdo, kdo uz ma nejake zkusenosti s timto motorem ci TSI ? Nejzavaznejsi porucha by meli byt rozvody (poskoceni o zub a dalsi pokracovani ke KO motoru)... zajimalo by me zda jde jen o par pripadu nebo se to stane kazdemu autu nebo se tomu radsi obloukem vyhnout.

Dekuji za rady

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s motory VW TSI

1.9.2014 v 19:31 | Nahoru | #31

_monty píše: By mi zajimalo, jak si pri tvejch pozadavkach prisel zrovna na tourana..



Octavie a Touran, jsou jediny auta, ktery jsou postaveny dobre, neco se do toho da nalozit a pohodlne se preveze par lidi. Spis by me zajimalo, co mi teda doporucujes ty

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s motory VW TSI

1.9.2014 v 19:33 | Nahoru | #32

aklenot píše: Octavie a Touran, jsou jediny auta, ktery jsou postaveny dobre, neco se do toho da nalozit a pohodlne se preveze par lidi. Spis by me zajimalo, co mi teda doporucujes ty

mno, seš pěkně zpracovanej

Jak jsem psal já, tak přesednutí z Tourana do Volva V70 bylo jak přesednutí ze Suzuki GS500 na GSXR600. Obrazně řečeno

Naposledy editováno 01.09.2014 19:34:42

(reakce na) Zkusenosti s motory VW TSI

1.9.2014 v 19:34 | Nahoru | #33
seikos> Nemyslim si, ja chtel octavku a ta ve vyberu stale je. Touran taky neni k zahozeni + jsem jeste zkousel GOLF V Variant.

(reakce na) Zkusenosti s motory VW TSI

1.9.2014 v 19:38 | Nahoru | #34

seikos píše: mno, seš pěkně zpracovanej

Jak jsem psal já, tak přesednutí z Tourana do Volva V70 bylo jak přesednutí ze Suzuki GS500 na GSXR600. Obrazně řečeno



No jo, ale to je zas otazka penez a naftu nechci, drazsi auto a to Volvo je se bude chovat lip.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s motory VW TSI

1.9.2014 v 19:43 | Nahoru | #35
seikos> on je touran dost blbej výběr pro hodnocení velkoprostorovýho empévéčka. zkus si něco jako S-max, c4 grand picaso nebo sharan/alhambra. to jsou auta, ve kterých se vyspíš, posedíš v polostoje se převlečeš, odvezeš kuchyň z ikei, nižší motorky nebo 7mi členou rodinu. samozřejmě, že když v tom jedeš sám, tak to je trochu tužší, na hrbech se víc kymácí a vzhledem k váze kolem 1.6tuny to chce krapet víc koní a litříků. ale je to o prioritách svý místo na trhu prostě maj.
auta jako touran nebo ty suvčka jsou spíš pro starší lidi, co se nechtěj soukat do placatýho osobáku.

aklenot> nějakou tu 1.6ku mpi 100 kobyl (asi 1.6 sr) 16ti ventil jsme měli ve staré jedničkové oktávce. jako povoz do města to bylo fajn. spotřeba 7 litrů. známej s tím pak jezdil "dálky" za 6. ale bylo to nový auto, takže bez problémů.

Naposledy editováno 01.09.2014 19:45:20

(reakce na) Zkusenosti s motory VW TSI

1.9.2014 v 19:44 | Nahoru | #36

aklenot píše: Octavie a Touran, jsou jediny auta, ktery jsou postaveny dobre, neco se do toho da nalozit a pohodlne se preveze par lidi. Spis by me zajimalo, co mi teda doporucujes ty



Doma mame dvojkovou oktavku a jednickovou fabii s podobnejma motorama a rozhodne radsi jezdim fabii..lip se mi v ni sedi, pro me prijemnejsi jizdni vlastnosti a na udrzbu taky o neco lepsi..treba kvuli vymene zarovek nemusis vyndavat predni svetlo..ale porad teda radsi tu oktavku nez tourana..

Zkusenosti s motory VW TSI

1.9.2014 v 19:46 | Nahoru | #37
Ahoj nečetl jsem to cely.

Osobně jsem měl nedavno stejne dilema, nebudeme řešit o jaky model šlo, ale rozhodoval jsem se mezi 1.2 TSi 77kw a 1.4 TSi 104kw. Oboje maj rozvod řetězovej a ročniky od 2013+ maji kompletně jiny napinak a uložení krytu a rozvodu. Pry je to vychytane, ja to zatim po 30K nepoznam. Co vim tak mi lidi řikali že prvotní bolesti se objevuji kolem 30-50K.

se vstřiky problemy nebyly nikdy, cele se to motalo kolem řetězovych rozvodu a jejich přeskakovaní/chrastění, pry už to je vyřešene. Jediny na co si lidi stěžovali byly horší studené starty v zimě.

U te 1.4 bych byl opatrny. Prodalo se jich znatelně míň než 1.2 tsi a tolik se mu při pozdějších úpravách nevěnovali. Resp. par životnost toho motoru je znatelně menší než ostatni TSi verze

(reakce na) Zkusenosti s motory VW TSI

1.9.2014 v 19:55 | Nahoru | #38

karf píše: seikos> on je touran dost blbej výběr pro hodnocení velkoprostorovýho empévéčka. zkus si něco jako S-max, c4 grand picaso nebo sharan/alhambra. to jsou auta, ve kterých se vyspíš, posedíš v polostoje se převlečeš, odvezeš kuchyň z ikei, nižší motorky nebo 7mi členou rodinu. samozřejmě, že když v tom jedeš sám, tak to je trochu tužší, na hrbech se víc kymácí a vzhledem k váze kolem 1.6tuny to chce krapet víc koní a litříků. ale je to o prioritách svý místo na trhu prostě maj.
auta jako touran nebo ty suvčka jsou spíš pro starší lidi, co se nechtěj soukat do placatýho osobáku.

aklenot> nějakou tu 1.6ku mpi 100 kobyl (asi 1.6 sr) 16ti ventil jsme měli ve staré jedničkové oktávce. jako povoz do města to bylo fajn. spotřeba 7 litrů. známej s tím pak jezdil "dálky" za 6. ale bylo to nový auto, takže bez problémů.



souhlas. Ale o ničem jiném jsem nepolemizoval. Nemám dost zkušeností s ničím jiným z MPV než s Touranem a Zafirou. Věřím že větší MPV (nejen zvýšené osobáky) jsou lepší než Touran

1 reakcí na tento příspěvek Zkusenosti s motory VW TSI

1.9.2014 v 21:00 | Nahoru | #39
Máme Octavií II combi1,4 tsi už 3 roky a v naprostém pořádku. Najeto 45 tis a šlape jako hodinky. Olej nežere a zatím žádná závada... Letos v březnu jsme koupili Octavii 3 RS2,0TSI a zatím najeto 8tis a super spotřeba a motor famózní ... Takže u mě Německé´motory TSI za 1

(reakce na) Zkusenosti s motory VW TSI

1.9.2014 v 21:02 | Nahoru | #40

dandytdm píše: Máme Octavií II combi1,4 tsi už 3 roky a v naprostém pořádku. Najeto 45 tis a šlape jako hodinky. Olej nežere a zatím žádná závada... Letos v březnu jsme koupili Octavii 3 RS2,0TSI a zatím najeto 8tis a super spotřeba a motor famózní ... Takže u mě Německé´motory TSI za 1



To je jeste malo km Ale podle inzeratu se prodavaj i auta s TSI motorem, ktery ma najeto pres 150 tisic km, tak to treba spatny nebude. Na novy auto neni, musim se spokojist se starsim

Zkusenosti s motory VW TSI

1.9.2014 v 21:12 | Nahoru | #41
Doufám že bude vše v pořádku i po najetí dalších x tisíc km ... Držím ti palce ve výběru auta...

Zkusenosti s motory VW TSI

1.9.2014 v 21:51 | Nahoru | #42
Seikos: tak ja zas najezdil hodne km v smaxu a prisel mi super, kdyz sem pak zpatky presedl do sveho kupe tak jsem mel pocit hodne stisneneho prostoru a z polohy v leze se stava o dost hur nez ze vzprimenejsi v smaxu. Nepohodli a vetsich vykyvu jsem si u fordu nevsiml. Podvozek me prekvapil, rekl bych ze se s tim da po okreskach jezdit rychleji nez s vetsinou beznych sedanu. Ac to nerad priznam, skoro bych rekl ze na rozbity silnici sedi lip nez moje trojkovy bawo....

Zkusenosti s motory VW TSI

2.9.2014 v 10:46 | Nahoru | #43
Smax je vetsi kategorie nez ten obskurni Touran. Touran by spis snesl srovnani s Cmax. A podvozek Fordu byva hodnocen jako jeden z nejlepsich na rozdil od VW.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s motory VW TSI

2.9.2014 v 11:31 | Nahoru | #44

aklenot píše: Octavie a Touran, jsou jediny auta, ktery jsou postaveny dobre , neco se do toho da nalozit a pohodlne se preveze par lidi. Spis by me zajimalo, co mi teda doporucujes ty



Hele samo vybiras auto pro sebe a kup si co chces, ale kde si prisel na tohle? Na trhu je prece spousta aut ktery jsou postaveny minimalne stejne jako OCT/TOU nebo lip......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s motory VW TSI

2.9.2014 v 12:06 | Nahoru | #45

Londoner píše: Hele samo vybiras auto pro sebe a kup si co chces, ale kde si prisel na tohle? Na trhu je prece spousta aut ktery jsou postaveny minimalne stejne jako OCT/TOU nebo lip......

řekla bych, že to je nadsázka

máme prostě nějakej cenovej strop a určitý parametry a těhle pár aut nám zbylo v konečným seznamu...což ovšem nevylučuje, že jsou auta lepší (pro někoho jinýho)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s motory VW TSI

2.9.2014 v 12:24 | Nahoru | #46
Vovce> aha no tak to jem nepochopil no....

hele a proc ten touran? dyt to nema zadny vyhody oproti kombiku....chapu kdyz chce nekdo ty vetsi MVP kvuli 7mi mistum a prostoru, ale tohle moc ne....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s motory VW TSI

2.9.2014 v 13:50 | Nahoru | #47
Londoner> hele a proč ne? velikostně je to vlastně uplně stejný jako dlouhá felda (jen je to vyšší) a vzhledem k tomu, že jsme oba zakrslý, tak se mi líbí, že sedíš trochu výš a vidíš...a dobře se leze do kufru díky nízkýmu zadku

a znovu připomínám, že to není jediný auto na seznamu (zmíněno bylo jako to největší a nejtěžší, aby se braly tyhle parametry v potaz při případné radě jakej motor zvolit)

Zkusenosti s motory VW TSI

2.9.2014 v 16:16 | Nahoru | #48
Cau, kdyz sem predloni v zari vybiral auto pro rodinu tak sem puvodne taky chtel taky kupovat tourana, ale po projeti asi 6 kusu(vetsina v nafte) sem zjistil ze to je desne maly(kufr byl tak na kocar a nic jinyho) a nepohodlny. Nakonec sem koupil S-Maxe a to daleko levnec nez bych sehnal VW ve stejny nebo aspon podobny vybave. Jasny je to ford, ale za ty 2 roky nebyl problem a podvozek je, jak uz rikal Assassin na MPV uzasnej. Jo a motor urcite co nejsilnejsi:)

1 reakcí na tento příspěvek Zkusenosti s motory VW TSI

2.9.2014 v 16:36 | Nahoru | #49
Moncicak: co mas za motor? Zajimaj me zkusenosti s tim 2.5t .... Ja jezdil s 2.0tdci a jelo to slusne, ale jako soukromy bych asi koukal po benzinu a klido bych zkusil jeste nakou dynamiku navic :)
Ale zas na druhou stranu - je to proste jen velkej kombik, tzn s kolama vcelku stejne skladam sedacky, motorku tam nenacpu atd - kdyz bych zacal vazne nad tim autem uvazovat tak nevim jestli bych nakonec neskoncil u dodavky, nebo naopak obyc sedanu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s motory VW TSI

2.9.2014 v 16:55 | Nahoru | #50
assassin> Hele mam v tom prave ten 2,0tdci. kuli najezjdu nepripadal benzin v uvahu:( ale stejnak s tim jezdi vetsinou zena. Na prevazeni rodiny je to tak akorat - nenuti te to zavodit a v zatackach ti veci v kufru nelitaji jak na horsky draze(ikdyz i to se da). a na svezeni holt budu muset poridit neco jako bmw 130i :)

Naposledy editováno 02.09.2014 17:02:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s motory VW TSI

2.9.2014 v 17:04 | Nahoru | #51

Vovce píše: Londoner> hele a proč ne? velikostně je to vlastně uplně stejný jako dlouhá felda (jen je to vyšší) a vzhledem k tomu, že jsme oba zakrslý, tak se mi líbí, že sedíš trochu výš a vidíš...a dobře se leze do kufru díky nízkýmu zadku

a znovu připomínám, že to není jediný auto na seznamu (zmíněno bylo jako to největší a nejtěžší, aby se braly tyhle parametry v potaz při případné radě jakej motor zvolit)



No me se zda ten kufr strasne malej, mensi nez u kombiku (nijak jsem to nestudoval, mozna je to jen pocit). No pak jak jsem psal je to uskakana koza a ma to zbytecne vetsi spotrebu. Jedina vyhoda pro nekoho muze bejt ten vyssi posaz a lepe se nastupuje/vystupuje.

Jako kupte si samo co chcete, mne jen zajimalo co na tom lidi videj...... :)

(reakce na) Zkusenosti s motory VW TSI

2.9.2014 v 17:06 | Nahoru | #52

Mončičák píše: assassin> Hele mam v tom prave ten 2,0tdci. kuli najezjdu nepripadal benzin v uvahu:( ale stejnak s tim jezdi vetsinou zena. Na prevazeni rodiny je to tak akorat - nenuti te to zavodit a v zatackach ti veci v kufru nelitaji jak na horsky draze(ikdyz i to se da). a na svezeni holt budu muset poridit neco jako bmw 130i :)



chtel si napsat 330i ze jo

(reakce na) Zkusenosti s motory VW TSI

2.9.2014 v 17:54 | Nahoru | #54

Londoner píše: No me se zda ten kufr strasne malej, mensi nez u kombiku (nijak jsem to nestudoval, mozna je to jen pocit). No pak jak jsem psal je to uskakana koza a ma to zbytecne vetsi spotrebu. Jedina vyhoda pro nekoho muze bejt ten vyssi posaz a lepe se nastupuje/vystupuje.

Jako kupte si samo co chcete, mne jen zajimalo co na tom lidi videj...... :)

touran 695 l vs octa kombi 610 l....oktavka ma kufr vic nalezato, vw na stojaka

data z netu(neovereny)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s motory VW TSI

2.9.2014 v 18:37 | Nahoru | #55

Váňa píše: TSI - zkušenost s osmi firemními vozy



1,2 TSI maj problém s rozvodama i s turbem navíc na škodafóru majitelé tvrdí, že sice škoda v rámci záruky turbo opraví, ale po opravě je spotřeba výrazně vyšší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s motory VW TSI

2.9.2014 v 18:43 | Nahoru | #56

Che píše: 1,2 TSI maj problém s rozvodama i s turbem navíc na škodafóru majitelé tvrdí, že sice škoda v rámci záruky turbo opraví, ale po opravě je spotřeba výrazně vyšší


24W6 je montáž distanční podložky mezi skříň turbodmychadla a el. nastavovač obtokového ventilu. Pouze se při něm musí přehrát SW jednotky motoru kvůli jiným adaptačním hodnotám nastavovacího ventilu. Pár 1,2 TSi potkala ze začátku u určité série a výr. čísla turbodmychadla jeho výměn. Toť u 1,2 a turbu vše. Pak pouze případné rozvody. Nic jiného se v rámci záruky nedělá.
Nebo případná dodatečná montáž jiného krytu kabelů a ochranných bužírek kabelů, ale to už není v rámci záruky.

Naposledy editováno 02.09.2014 18:46:37

(reakce na) Zkusenosti s motory VW TSI

2.9.2014 v 19:02 | Nahoru | #57
seikos> cement, hodinky, nebo si prostě sem tam z výletu přivezeš co chceš.
zkus si to přivézt v kombíku prémiové značky se čtyřzonovou klimatizací





Naposledy editováno 02.09.2014 19:03:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s motory VW TSI

2.9.2014 v 19:19 | Nahoru | #58
Poggy> mas na mysli IHI turbo 03F145701 (J,G,H) s Mahle e-aktuatorem? Tam to IHI a VW pekne pohnojili, protoze jim po lehkem opotrebeni mlati poppet WG do turbinove skrine v castecne otevrene poloze. Dela to hlavne po startu kdyz ohrivaji katalyzator, ze jo?
Kvuli tomu pozaduje VW do novych projektu uplne nesmyslne materialy a rozmery ovladaciho mechanismus WG aniz by pochopili pricinu problemu.
Ztrata vykonu v castecnem zatizeni je jista, protoze novy sw zkratka nepouziva prvni cca 2mm otevrene pozice a bypassuje vice nez by bylo potreba.
Kdybys mel takto postizene turbo (nejlepe appendix G nebo H) z vymeny a mohl ho postradat, velmi dobre za nej zaplatim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s motory VW TSI

2.9.2014 v 19:42 | Nahoru | #59
Dawe02>
Přesně. U ojetějšíš motoru možnost "zachrastění/zacinkání" po studeném startu nebo chvíli po něm. Nejvíc prý u G a H, ale opět nemám ověřeno. Co vím bylo to pozorovaný u pár aut s nájezdem cca 60 tkm+ bez namontované 2 mm podložky. Bohužel už v servisu nedělám a tohle turbo se u nás měnilo asi 1x, ale na záruku a vracelo se do Škodovky. Jako všechny garanční díly. S tímhle se myslím potýkalo taky pár turb u 1,4 TSi nebo možná jiný motor?
Děkuji za osvětlení příčiny toho, že pár lidí si po přehrátí SW stěžovalo na nižší výkon. Nám bylo tvrzeno, že SW je kvůli adaptaci polohy ventilu, ale že zároveň sníží v určitém režimu plnící tlak už ne. Nemám takové zdroje jako ty.
Jaká je tedy přesná příčina problému?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s motory VW TSI

2.9.2014 v 19:59 | Nahoru | #60
Poggy> podstata tkvi ve vysokych pulzacich tlaku vyfukovych plynu trivalce v kombinaci s tradicnim resenim WG (tzv. arm&valve). Pokud se to nezohledni v ridici strategii ECU, pripadne neaplikuje vymezeni vule (viz video o monobloku nize), pak jsou problemy s hlukem a opotrebenim vlivem mechanickych razu celkem jiste.
Shrnuto velmi strucne zde:
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist