už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
bafse píše: coffman> Nemusíš točit motorem, stačí točit jen starterem.
Kdepak, starter nemá zase takový výkon, aby dokázal s vozem couvat na větší dálku a navíc by motor při převalování dost "houpal" a cukal a to je nejen diskomfortní, ale ty rázy jsou kladivem na spojku a všechny převody i zavěšení hnacího kola. A když se točí motorem obráceně, tak saje výfukem a fouká sáním, takže karburátorový (nebo s nepřímým vstřikem) motor takto fungovat nebude. U nafťáku je to jiném, se směs připravuje až ve válci, takže je mu jedno, jestli si vzduch pro spalování natáhne sáním, nebo laufem. Viz třeba:
Mně toto párkrát v práci udělala Desta 3522 po rychlém ubrání plynu. Totéž by dokázal i benziňák s přímým vstřikem do válce, ale tak jako tak čtyřdobý motor s tlakovým mazáním takto reverzovat nelze, jelikož při obráceném chodu běží obrácené i zubovka a mazací okruh by tak byl bez tlaku = motor by nemazal.
Takže by bylo nejlepší použít rovnou motor se zpátečkou, nebo, jak už tu zaznělo, pomocný elektromotor pro couvání. S tím ale zkušenost nemám. Nebylo by od věci dát dva motory do předních kol a ty by mohly při zpomalování rekuperovat energii do akumulátorů, nebo vysokokapacitních kondenzátorů (jsou už k sehnání v bateriích schopných nahradit klasický startovací akumulátor, ale rovněž s tím nemám vlastní zkušenost, tak nemohu jednoznačně doporučovat), ale toto vše znamená váhu navíc. Váhově nejlépe vychází klasická převodovka se zpátečkou. Stejně jako třeba u lokomotiv vychází mnohem lehčí hydrodynamický přenos výkonu (převodovky Voith a Mekydro - např. řada V200), než klasický diesel-elektrický se sériovými stejnosměrnými trakčními motory. Oba způsoby ale mají výhody i nevýhody.