globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

Skvělá odpověď, děkuji! 19.9.2014 v 17:58 | Nahoru | #511

J.M.K. píše: ... Jak už jsem zmínil někde na začátku, osobně bych vždy vzal ze zvoleného motocyklu celou zadní polovinu rámu (od motoru po kolo) a tu vestavěl do kastle jako pomocný rám, nesoucí celý agregát. Navíc by tak kastle nebyla namáhána na tahy, ohyby a kruty na přenosu mezi motorem a kolem.



Při tomto řešení bude muset být zadní část výrazně delší, než s jakou je počítáno v současném designu tříkoláku, viz obrázek postavené tříkolky a podobný projekt níže. Projeví se to pak zřejmě i v jízdních vlastnostech, díky více vzadu položenému těžišti.



Projekt Talon RT - Více tady:






Tady je k tomu projektu ještě něco


Naposledy editováno 19.09.2014 18:07:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

19.9.2014 v 18:00 | Nahoru | #512
DMRS> Když už to někdo vymyslel, tak proč to nekopírovat?

(reakce na) Stavba tříkoláku

Skvělá odpověď, děkuji! 19.9.2014 v 20:28 | Nahoru | #513
DMRS> Možná jsem to nepopsal úplně přesně... šlo by o část rámu, držící motor a kyvku, aby držel pohromadě celek "motor+kolo" a tedy se tahy a torze (typicky od kardanu o motoru vpředu a náhonu na zadek) tolik nepřenášely do kastle. Podsedlovka, krk a ostatní serepetičky by se mohly dát pryč. Nad velikostí zadního prostoru jsem moc nepátral, to je pravda. Eventuelně by snad šla i zkrátit kyvka, což ale nebude sranda u motoru s kardanem. A přitom kardan bude nejsnazší použít - komu by se chtělo lézt pod vůz kvůli údržbě řetězu.

bafse> Vyrábět pro každý motor celý podvozek je pochopitelně nesmysl. Ideální by bylo, kdyby se podařilo udělat na kastli nějaké "univerzální úchyty" a pak montážní sady (adaptéry) pro každý motor, umožňující jeho snadnou vestavbu a případně i výměnu. Problém ale bude v tom, že těžko se najdou dva motory, pro které by šlo udělat uchycení tak, aby se výrazně neměnil celkový rozvor. Ber to jen jako "návrh do placu".

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

20.9.2014 v 14:51 | Nahoru | #514

rancher píše: DMRS> Když už to někdo vymyslel, tak proč to nekopírovat?


Protože nejsme Číňani. Naši prapradědové zpustili průmyslovou revoluci,tak bychom se mohli chovat tak,aby se za nás nemuseli stydět.

(reakce na) Stavba tříkoláku

20.9.2014 v 15:11 | Nahoru | #515
jean192> Průzkum trhu mě moc nezajímá.Na rozdíl od velkých firem mám výhodu,že mě dopředu nežene vlastní nenažranost a sebestřednost jako management velkých společností,ale že chci a chci si udělat radost a sehnat si tím pár dobrých přátel. Samozřejmě mě zajímá návratnost mé časové a finanční investice do Tříkoláka, ale na to nepotřebují prodávat statisíce,tisíce,ale stačí jednotlivé kusy a to ještě formou stavebnice. Věřím tomu,že se najde dostatek zájemců,kteří pochopí,že v současnosti nikdo nenabízí takovou přidanou hodnotu a tak příznivý poměr výkon-cena jako Tříkolák.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

20.9.2014 v 16:59 | Nahoru | #516

bafse píše: Protože nejsme Číňani. Naši prapradědové zpustili průmyslovou revoluci,tak bychom se mohli chovat tak,aby se za nás nemuseli stydět.


Vymýšlet vymyšlené je blbost, to si rovnou můžeš zapalovat plynový sporák pazourkem...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

20.9.2014 v 17:19 | Nahoru | #517
bafse>

Protože nejsme Číňani. Naši prapradědové zpustili průmyslovou revoluci,tak bychom se mohli chovat tak,aby se za nás nemuseli stydět.

Za 1)je to hrozný,za 2) bys měl trošku problém se dostat do 300 kg(jak už sem psal)

(reakce na) Stavba tříkoláku

20.9.2014 v 17:36 | Nahoru | #518
coffman> Nemůžu za to,že nemáš vkus a soudnost. 2,téměř každou součástku dělám za asistence digitální váhy. 3,jestli chceš jen kritizovat a nechceš upřímě pomoc a nezajímá Tě zdar díla,ale jen zmar a lidské neštěstí, tak si zapni zprávy na Nově a polib mi prdel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

20.9.2014 v 17:46 | Nahoru | #519
rancher> Předpokládám
,že do práce nejezdíš Tatrou Prezident,takže si asi vývojem nepohrd. Tříkoláka jsem zatím neviděl,tak si ho vyvíjí. Viděl jsem hezké tříkolky,ale za peníze které nemám a nejsem ani ochoten dát.O tom,že by někdo na ně prodal licenci,to nevím a pochybují,že by to bylo za normální peníze. Když to okopíruješ bez povolení autora, tak si zloděj a když se jen inspiruješ,tak už vyvíjíš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

20.9.2014 v 20:04 | Nahoru | #520

coffman píše: bafse> Za 1)je to hrozný,za 2) bys měl trošku problém se dostat do 300 kg(jak už sem psal)



S tím bodem č.1 máš pravdu a s tím druhým nejspíše také.

(reakce na) Stavba tříkoláku

20.9.2014 v 21:34 | Nahoru | #521
PEPAFJR> Samozřejmě každý má právo na svůj názor, ale v podstatě pro Tebe platí to samé, co jsem napsal coffmanovi.

Stavba tříkoláku

21.9.2014 v 00:00 | Nahoru | #522
Jen blázen ví, že má vždy 100 % pravdu a nesnese jiný názor(natož ho uznat a využít).Sbohem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

21.9.2014 v 08:08 | Nahoru | #523
bafse> Auta používám jako spotřební zboží, chlapče, já už jezdil skoro se vším, mě už sám velkopopovický kozel...

(reakce na) Stavba tříkoláku

21.9.2014 v 11:04 | Nahoru | #524
rancher> Nesmrtelná... a hlavně ten nenapodobitelný přednes - viz výrazy a práce s obočím. A když to dnes někomu pustím, 80% lidí o 90% zmíněných dílů nemá tušení, co jest to zač.

Přidám originál:



A L. Vodička to též nazpíval v origo anglické verzi:

Stavba tříkoláku

23.9.2014 v 22:16 | Nahoru | #525
Zítra by mi měly začít docházet součásky na vypékání kompozitu.

Stavba tříkoláku

27.9.2014 v 17:42 | Nahoru | #526
Zkouším vypékání kompozitu a zatím vypadá, že funguje.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

4.10.2014 v 17:39 | Nahoru | #527
Pokud to někdy dotáhneš do konce tak bys s tím mohl natočit něco podobného(i když Tatra je Tatra)www.stream.cz/video/659109-odvazna-reklama-na-tatru-603

(reakce na) Stavba tříkoláku

4.10.2014 v 21:52 | Nahoru | #528
coffman> Díky za příspěvek. Už jsem tu reklamu viděl před časem, ale rád jsem se podíval znovu. Tatra je Tatra, nebo spíš Bohužel byla. Doufám, že Tříkoláka dodělám. V současnosti ještě dodělávám rozpěry-výztuhy do šasi. Vypékání kompozitu funguje. Reklamní klip není špatný nápad.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

4.10.2014 v 22:44 | Nahoru | #529
Občas sem mrknu jak budeš pokračovat(už bez keců )

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

4.10.2014 v 23:24 | Nahoru | #530
Ten klip s T603 nemá chybu a dobře, ukazuje, jak povedený a fortelný vůz to byl. Hlavně, jak se skutálí z té stráně a přitom kastli se nic nestane. Podobně tuhý byl SAAB 96 - tam se na zimních rally běžné stávalo, že jej obrátili na střechu a také obvykle ani nepraskla okna, díky kulatému tvaru nebyl problém vůz rozkývat a tak obrátit curik na kola a jelo se dál. A to žádné výstužné rámy v kabině tehdá nebyly.

(reakce na) Stavba tříkoláku

5.10.2014 v 09:48 | Nahoru | #531
coffman> Klidně se sem mrkej, ale tady se toho moc nedozvíš. Více informací o projektu Tříkolák můžeš dostat na svůj mail. Dospěl jsem k názoru, že některé informace bude lepší nevypouštět jenom tak ven a není potřeba je jen tak troubit do světa prostřednictvím Motorkářů.cz. Většinou se zde stejně vedou jen hospodské řeči. Na druhou stranu jsem se přes Motorkáře.cz a tady tomu fóru dokázak dostat k člověku, který dokázal legalizovat trike a dokonce více kusů a to legálně a není to milionář a druhý člověk postavil Velorexe ze 150 k a teď provozuje auto s více jak 800k. Konzultace s ním mi ušetřili hodně starostí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

5.10.2014 v 09:53 | Nahoru | #532
J.M.K.> Ten fakt je o to zajímavější, když si uvědomíš, že ty auta tenkrát byli daleko lehčí proti autům stejné kategorie v dnešní době.

Stavba tříkoláku

7.10.2014 v 21:42 | Nahoru | #533
Víte někdo o nějakém seriózním moto- vrakovišti. Čas vybírat motor se pomalu blíží a tak bych chtěl obchodovat s někým solidním.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

20.10.2014 v 16:51 | Nahoru | #534
jean192> O něčem takovém taky přemýšlím,ale osobně bych diesel. Tdy jsem našel použitelný motry. Dávají je do čtyřkolek Arktic Cat,ale s variatorem http://motory.laski...hlazene-vzduchem.php

(reakce na) Stavba tříkoláku

20.10.2014 v 20:15 | Nahoru | #535
pip69> Nic proti ničemu, jestli chceš, šasi Ti prodám. Vidím problém v hmotnosti těch motor.

Není přece jen lepší dávat naftu do kamen?

Stavba tříkoláku

2.11.2014 v 21:13 | Nahoru | #536
Dobry vecer panove a damy.koukam rec o trikolce,taky mam jednu takovou v planysu vyrobit si pro sebe a svou zenu na vylety.ale me se jedna o choper trikolku,tzn lezata vyslice jak u harleje a dve kola na sasi s motorem za 3000 z feldy a tirakove vyfuky.rad zkouknu s nadsenim tohle tema a konstrukterovy preju stesti hlavne v te casti o legalizaci.kurva uz me serou s touhle demenci.kdyz vyrobim neco v cem chci jezdit a vozit zenu a syna na 5-ti bodovejch pasech a samozdrejme "nerodice"je nezabit,nechapu co do riti chcete.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

2.11.2014 v 22:18 | Nahoru | #537
bafse> T603 zrovna lehká nebyla, tam byla právě kastle docela fortelná. Se škodovkou by to bylo horší, jenže to také byla zcela jiná kategorie - tatrovku těžko mohl mít doma každý. Ostatně i škodovku si nemohl každý dovolit, kupa lidí byla ráda za Trabanta, škodovkář už "něco znamenal" a kdo měl žigula, nebo Fiat 125p, byl "král".

kennysak> Motor z ficky teda nevím, nevím... nudný čtyřválec. Tyto tříkolky bly původně stavěné pro veterány z Vietnamu, aby i imobilní mohli začít "motocykl" a agregát VW Brouk byl ideální - motor vzadu za nápravou, zadní náhon - a z plochého, vzduchem chlazeného čtyřválce jde dostat i obstojný zvuk. Samozřejmě by šel použít i agregát ze škodovky, s motorem Felicia. Je to ale o individuálním názoru a vkusu. A každá snaha se samozřejmě cení, jen ta česká legislativa je skutečně na "přesdržku". Ale v tom bude mít prsty i "lobby" automobilek, co si budeme povídat.

(reakce na) Stavba tříkoláku

23.11.2014 v 10:46 | Nahoru | #538
J.M.K.> T 603 váží 1470 na svou dobu to byl docela cvalík a rozhodně i dnes jeto kus auta. Porovnej např z Xantií ta má přes 1400 kg. V tom porovnání mi už přijde Tatra docela lehká

Kdo chcete fotky ze stavby pošlete mail

Motor z felicie si myslím, že není vůbec nudný, přinejmenším je to solidní základ. Dneska jsem včichni zblblý počtem ventilů na válec, všechno musí mít rozvod DOHC a měnitelné časování pokud možno všeho. Motor z felicie je poctivý kus poctivé inženýrské práce odlitý z hliníku. Němci se museli hodně snažit, aby dokázali, že jejich motory jsou lepší a motor se už přestal vyrábět. To srdíčko bylo půl století vyvýené a po úpravách se dokázalo servat o slušné umístění na ralye Monte Carlo. Nechci ani domýšlet co by bylo, kdyby tady nebyl bolševi ka tenhle základ měli k dispozici např. pánové Costin a Duckworth z Cosworthu.

Motor z Brouka se také používal z důvodu, že byl laciný a všude. A v tom je filozofie použití Felicie v našich podmínkách stejná jako použití Brouka ve světě.

Jinak legislativa je u nás určitě na přes držku. Sportovní letadlo si postavíš relativně bez problémů. Nadšenci se sešli, otravovali na úřadech a založili LAA, ta ti s legalizací letadla pomůže. Tak co si založit Amatérskou Automobilovou Asociaci na schvalování aut a nebrečet?

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

29.11.2014 v 13:15 | Nahoru | #539
Cau bafse Jses hustej chlapik ze do toho jdes drzim palce.S tou legislativou je to v cechach marny ale myslim si ze UK by mohlo byt reseni to co tady obcas vidim jezdit po silnicich nechapu ze to nekdo schvalil









I kdyz tohle nevypada nejhur rad bych se podivam na tve fotky s projektu email rmichi@seznam.cz Diky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

1.12.2014 v 20:41 | Nahoru | #540
Scott> Díky za podporu. Foto jsem Ti poslal. Když budeš mít zájem o další info o Tříkoláku, tak rád odpovím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist