globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: LPG na moto či skútr
 
31.7.2014 v 16:43
Vím, že tu budou brutální odpůrci tohoto paliva, ale i příznivci. Jelikož jsem si nechal do auta namontovat alternativní pohon LPG a při prvním tankování jsem zatlačil slzu dojetím a následnému ožrání za ušetřené peníze.

Jelikož jezdím po městě na skútru, začal jsem přemýšlet, proč by se nemohlo LPG montovat i do motorek. Systém spalování je vlastně stejný, jen by byl problém u vzduchem chlazených motorů, ale jinak by to fungovalo. Má někdo v ČR na toto atestaci?

Samozřejmě nemám na mysli ho narvat do Horneta ani supersportu, ale do Yamaha Majesty 250.

Jaký je názor zde jednotlivců na tento pohon jak v autě tak na motce?

Moje úspora v autě je cca 50% na PHM
Anketa: LPG do skútru
taková blbost - nikdy LPG ani do auta
37%
62
stojí za zvážení
12%
20
šel bych do toho
47%
78
jsem pro CNG
4%
6

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

9.8.2014 v 09:20 | Nahoru | #1
dave-lister> některé tvoje hlášky jsou fakt perly ventil se maže olejem prosakujícím skrz gufero...asi nějaké echt kvalitní spec. gufero.
klima zvýší spotřebu o 1l/100km...kompresor si veme v plném výkonu cca 3koníky(samo jak který, ale rozdíl velký nebude), tak si to spočítej v poměru k výkonu motoru, víc jak 3 decky těžko..
a že se točí hřídel v kompresoru?? to 0,1atm v kole udělá větší rozdíl na spotřebě..
ale jinak samý atomový inženýr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

9.8.2014 v 10:05 | Nahoru | #2

choze69 píše: dave-lister> některé tvoje hlášky jsou fakt perly ventil se maže olejem prosakujícím skrz gufero...asi nějaké echt kvalitní spec. gufero.
klima zvýší spotřebu o 1l/100km...kompresor si veme v plném výkonu cca 3koníky(samo jak který, ale rozdíl velký nebude), tak si to spočítej v poměru k výkonu motoru, víc jak 3 decky těžko..
a že se točí hřídel v kompresoru?? to 0,1atm v kole udělá větší rozdíl na spotřebě..
ale jinak samý atomový inženýr



Ty také házíš moudra.

Spotřeba klimatizace není úměrná rychlosti či výkonu motoru. Přirovnání k výkonu motoru je také zcestné. Většinu času využíváš pouze malou část.

U klimatizace je tolik proměných (teplota venku, nastavená teplota uvnitř, účinnost motoru)
, že říci, že spotřeba vzroste o tolik a tolik, je nesmysl.

Dokážu si představit, že v některých případech naměřím zvýšenou spotřebu klidně i o několik litrů na 100km.

Já nemám čas ani prostředky měřit, ale třeba TUV by je mohla mít.


To, že klimatizace v automobilu má vliv na spotřebu paliva a že ji zvyšuje není nic nového. Ale že by klimatizace vedla až k nárůstu spotřeby o 62% to zní až neuvěřitelně. Jenomže právě takové výsledky vyplývají z výzkumu německé organizace TUV Nord a švýcarského institutu pro výzkum materiálů EMPA.

Ve dvou testovacích řadách bylo zkoušeno a měřeno celkem 10 vozů a jejich spotřeba se při zapnuté klimatizaci v městkém provozu a venkovní teplotě 30 st.celsia zvýšila o 1,8 - 5,7l/100km. Méně dramatické bylo zvýšení spotřeby na dálnici nebo na běžných silnicích. To činilo mezi 1 -2 l/100km. Na zapnutí klimatizace reagovaly výrazným nárůstem spotřeby zejména vozy s malými benzinovými motory.
clima

"Rekord" byl přitom zaznamenán u vozu Ford Fiesta 1.3l, kde se kvůli zapnuté klimatizaci zvýšila spotřeba z 9,29 l/100 km na 15,07 l/100 km. To je právě zmíněné zvýšení o 62%. Následoval vůz Daihatsu YRV 1.3l s nárůstem o 29% a Mercedes E 204T u kterého se spotřeba zvýšila z 15,04 l na 19,04 l.



Naposledy editováno 09.08.2014 10:06:58

(reakce na) LPG na moto či skútr

9.8.2014 v 22:47 | Nahoru | #3
choze69> Kompresor klimatizace musí vytvořit tlak 12-15 bar, nějakou práci z motoru to musí odebrat. Navíc při zapnuté klimatizaci běží pořád ventilátor který spotřebovává další energii. Musí zvýšit spotřebu paliva, ta energie navíc nespadne z nebe. Všechny poháněné agergáty na motoru jako servo čerpadla, alternátory a vodní pumpy odebírají práci která stojí nějakou energii. Všimni si u starých aut se spojkou na řemenici kompresoru klima co tu udělá s motorem při volnoběhu při sepnutí spojky. ŘJ musí zvýšit dodávku paliva a vzduchu aby se udržely konstantní volnoběžné otáčky.
Pokud si myslíš že ventilový dřík běhá ve vodítku na sucho tak se mýlýš, to by se zadřelo.
Tady o tom něco píšou. Je to něco jako stírací kroužky na pístech, setřou olej a nějaká část tam zůstane pro hladký běh.
AndělČK>Tak jedině že by v tom mazacím oleji pro ventily byla nějaká nespalitelná část (olovo) která ochrání sedla jako u starých benzínů.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist