globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Napínák rozvodového řetězu FZ6N
29.7.2014 v 19:47
Zdravím, potřeboval bych radu jak zkontrolovat tuhost napínáku jestli dostatečně napíná rozvodový řetěz u FZ6. Při přidání plynu a následného ubrání při ohřátém motoru jde slyšet řetízek jak mírně cvrdliká.Koukal jsem na řetěz a na ty lyžiny a ty vypadají v pohodě. Napínák je vysunut do poloviny své délky. Bylo divné, že když jsem při zařazení rychlosti couvnul s motorkou, řetěz se trochu prověsil. Z toho usuzuji, že je nejspíše unavená pružinka v napínáku a ten následně nedošponuje řetěz.
Motorka má najeto 30000km. rv 2006
děkuji za každý postřech k danému problému.

1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvodového řetězu FZ6N

30.7.2014 v 00:05 | Nahoru | #1
No 30000km je už docela dost, takže asi to "ševelí" po právu.
Já už to po 25000km taky slyším. Nezbývá,než nová řetězová sada. Jakékoliv pokusy o nápravu, jsou jen ododalováním neodvratného

Napínák rozvodového řetězu FZ6N

30.7.2014 v 00:23 | Nahoru | #2
Mě taky cvrdliká rozvoďák. Tak jsem to rozdělal, že to zkontroluju i s ventilovýma vůlema. Ventily byly všechny ok a rozvoďák taky i s napínákem. Co jsem tak slyšel, tak to dělá většině lidí s fz6. Takže to přisuzuji spíše jako přirozený projev motoru. Není předci možné, aby po 25 000 km byl rozvoďák ko. Na ostatních moto běžně vydrží 60 tis +, né-li celou životnost motoru.

(reakce na) Napínák rozvodového řetězu FZ6N

30.7.2014 v 01:42 | Nahoru | #3

miki_pilot píše: No 30000km je už docela dost, takže asi to "ševelí" po právu.
Já už to po 25000km taky slyším. Nezbývá,než nová řetězová sada. Jakékoliv pokusy o nápravu, jsou jen ododalováním neodvratného



retezova sada? :D on se bavi o rozvodaku...ne bo retezovce jako rozety + retez...

hele motorka by mela najet bezproblemu 50-70 bez vymeny...dokud nebude napinak na konci...tak dotahuj...az bude pred koncem vymenis rozvodak a jedes dal...

Napínák rozvodového řetězu FZ6N

30.7.2014 v 06:42 | Nahoru | #4
Pokud je napínak v polovině , tak s ním pravděpodobně nic nebude , většinou se opotřebuje rozvoďák a u takových motorek , kde se tomu dává kotel 30 000 může značit opotřebení , tak stačí ho samotný vyměnit .

Pořádně bych prostudoval manuál , dnešní moderní motocykly mají napínák ,který chodí automaticky , kde se dotahovat nic nemusí .Špatný by byl jen v případě ,že by nebyl zcela celý venku a nedotýkal se řetězu.

Naposledy editováno 30.07.2014 06:47:43

Napínák rozvodového řetězu FZ6N

30.7.2014 v 09:21 | Nahoru | #5
Tak co jsem taky slyšel řetěz musí vydržet kolem 70 tisíc. Napínák je automaticky s pitomou a má zapadku aby nemohl couvnout. Vše funguje. Odzkoušeno. Jen si myslím, že ta pruzinka v napínáku už nedokáže tlačit dostatečně a tudíž nenasponuje řetěz dostatečně. Na fotce jde vidět jak se uvolnil řetěz při zařazení rychlostí a naslednemu couvnuti s moto. Z toho usuzuji že napínák dostatečně netlačí. Ale jak vyzkoušet nebo respektive jakou silou má tlačit. A popřípadě nevíte kde ho sehnat a co to kostuje.

Napínák rozvodového řetězu FZ6N

30.7.2014 v 09:26 | Nahoru | #6
To seveleni mi to dela taky. Je to slyset jenom kdyz roztahnu nohy. Kdyz mam nohy nalepeny na nadrz, neni to slyset.

1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvodového řetězu FZ6N

30.7.2014 v 09:41 | Nahoru | #7
Tím šroubovákem jsem to jen přizvednul.



Napínák rozvodového řetězu FZ6N

30.7.2014 v 09:46 | Nahoru | #8
Když se to dostane nad 5000 ot tak už to taky neslyším, ale při rozjíždění a nebo když stojím a otevřu plyn a hned ho zavřu to jde slyšet. Štve mě to. Nevím o co brnká řetízek ale nechci aby se něco brousilo v motoru.

Napínák rozvodového řetězu FZ6N

30.7.2014 v 09:48 | Nahoru | #9
A kdyby byl vytahanej rozvoďák tak by byl napínák na konci. A ten je tak v půlce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvodového řetězu FZ6N

30.7.2014 v 09:56 | Nahoru | #10
Fannyk> Nějakou vůli mít musí,po 30tis bych to opravdu neřešil.Jo,kdyby jsi tam měl řetez z TSI,tak to potom jo,ale tady je ještě poctivá šířka .Až budeš mít řetěz na konci životnosti,tak to poznáš,to se neboj,hlavně za studena.Jestli si myslíš,že se ti tam něco brousí,tak zkus vypustit olej a přefiltruj ho třeba přes bílí hadr,hned uvidíš

Napínák rozvodového řetězu FZ6N

30.7.2014 v 10:07 | Nahoru | #11
A ten napínák by nemohl byt unavenej? Za studena to právě nedělá nebo ne až tolik to až když se ohřeje. Zvuk špatného rozvoďáku jsem slyšel sice na netu ale je to hukot. Měl jsem jet koncem června k borcovi ze se na to podívá, ale jaksi stále nemá čas. Právě taky říkal jestli to není špatná tvrdost napínáku. Měsíc už na tom radši pořádně nejezdím a přitom počasí je krásné.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvodového řetězu FZ6N

30.7.2014 v 10:21 | Nahoru | #12
norma> No dle mě to co zkoušíš s tím couvání s kvaltem a kontrolu řetízku šroubovákem je hloupost a nemá to žádnou vypovídací hodnotu.

Napínák je na pravé straně motoru. Pozorovatel stojí na pravé straně motorky Tj. klika se točí po směru hodin. Z toho je jasné že levá větev rozvoďáku je volná (není v tahu) a je osazena napínákem.

Když se rozvoďák vytáhne napínák silou pružiny povyjede a rohatka zaskočí od ozubu a zamezí zpětnýmu pohybu napínáku. Pokud si kontroloval funkci a vše je v pořádku a napínák je na půlce nehledal bych v tom problém.

Ovšem ty když couváš s kvaltem, tak napneš levou větev proti napínáku, ten ovšem nemůže díky rohatce povolit a tak se celá vůle přesuna na pravou větev a ty ji pak jseš schopnej oddálit šroubovákem od lišty. Kdyby ten nápínák byl i na druhé straně větve, tak okamžitě povyjede a větev dopne.

No snad jsem se do toho nezamotal a ty to pochopíš jak jsem to myslel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvodového řetězu FZ6N

30.7.2014 v 11:50 | Nahoru | #13
cccp> Já nic nezkouším,asi tvůj komentář patřil majiteli FZ6

(reakce na) Napínák rozvodového řetězu FZ6N

30.7.2014 v 13:31 | Nahoru | #14
norma> Máš recht, jsem se ukliknul.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvodového řetězu FZ6N

30.7.2014 v 14:03 | Nahoru | #15
a tedy když kliková hřídel pohání Vacky ve správným směru tedy práva strana řetězu je v tahu tak se uvolní levá strana u napínáku a ten by měl povyjet a zajistit se a dopnout. Tudíž řetěz je napnutý a když následně couvnu s kvaltem tak by se neměl snad uvolnit, provesit, vždyť napínák má zapadku a nemůže couvnout, uvolnit napnuti . Tak nevím tedy. Jen logicky uvažuji.

Naposledy editováno 30.07.2014 16:31:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvodového řetězu FZ6N

30.7.2014 v 18:05 | Nahoru | #16
Fannyk> No uvažuješ správně, ovšem nejsem schopnej říct, jak moc ten řetěz má být naplej, ale určitě není jak struna, takže tam ta vůle je, otázka jak velká.
No asi to dej někomu kdo ví nebo ty sám leda můžeš koupit novej napínák, ale to je raketa jak blázen. Ale pokud si ten tvůj zkoušel a měl rozdělanej a pružina není prasklá moc se mi nezdá, že by se unavila.
Hodně zdaru.

(reakce na) Napínák rozvodového řetězu FZ6N

30.7.2014 v 18:19 | Nahoru | #17
cccp> právě, to je to, že nevím jestli to není moc velká vůle. Snad dopadne ta navštěva u opraváře. Taky jsem o tom přemýšlel, že bych koupil napínák a kdyby to nebylo ono tak ho vrátil ve 14 - ti denní lhůtě ale nikde jsem ho v nějakým e-schopu nenašel.
Ještě k tomu napínáku. pružina nevím jestli je celá... měl jsem napínák venku, ale abych ho nějak kuchal to ne. vzadu je šroubek a s tím se stočí pružina a po puštění šroubku vyjede napínák podle řetězu a zajistí se.
Díky.

1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvodového řetězu FZ6N

31.7.2014 v 23:18 | Nahoru | #18
tak jsem dnes byl s motorkou u jednoho borce, prohlídl rozvoďák zkontroloval napínák a vše je ok. Prej by to mohl dělat ještě řetízek na olejovém čerpadle ale podle stetoskopu uznal, že to vychází z pod víka. možná ventily ale nemám to řešit a jezdit a ventily zkoukneme na podzim.
díky za diskuzi...

(reakce na) Napínák rozvodového řetězu FZ6N

18.9.2014 v 08:39 | Nahoru | #19
Fannyk> Hele fakt bych to neřešil, ty napínáky jsou na Fz6ká prostě naprd. Mě to na FZ-6 Fazer 2007 najeto 18000 dělá taky. Několikrát jsem ho vytahoval, kontroloval. Nesčetněkrát řešil. Dáš tam novej, bude to samý. Dost lidí říká, že tohle je prostě výrobní vada, že se jim to nepovedlo. Novej stojí 3500 Kč. Ale bude to po pár kilometrech to samé...

2 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvodového řetězu FZ6N

2.10.2014 v 17:17 | Nahoru | #20
Já to řešil a moc radši nejezdil. No a teď není pořádně už počasí. Slyšel jsem, že tam dávají manuální ale to bych měl strach, že se to moc napne a bude po něm... Nic budu jezdit a nebudu to řešit....

(reakce na) Napínák rozvodového řetězu FZ6N

10.10.2014 v 09:38 | Nahoru | #21
Fannyk> Taky jsem to strašně řešil a dlouho, probral jsem spoustu fór(hlavně zahraniční). Jediný co jsem zjistil je, že ty napínaky dělá Yamaha prostě špatně. Tuším, že je dokonce u jednoho ročníku Fazerů měnili zdarma...Prostě si na to tikání musíš zvyknout. Pomůže to občasný vyndání a z restartování. Na ten manuální bych se radši vyprdl, i když taky o něm uvažuju

(reakce na) Napínák rozvodového řetězu FZ6N

10.10.2014 v 09:42 | Nahoru | #22
Fannyk> By the way, řešil jsem to i s bývalím majitelem Fazera co se celkem vyzná....
Moje definice problému(máš to stejný že?):
Od 3500 tisíc otáček( po zahřátí motorky) se mi začne ozívat zepředu, někde v oblasti motoru takový jemný chrčení, ne moc hlasitý, který zmizí pří 5000 otáček nebo, když zmáčku spojku
Odpověď:Vím, co myslíš za zvuk. Mě to Fazer dělal taky, dělají to všechny. Je to volný rozvodový řetěz. Mě stačilo vymontovat napínák rozvodového řetězu, rozebrat ho, resetovat, a zase namontovat, podle servisního manuálu. Práce cca. na 15 min. Když jsem Fazera koupil, dělal to. Po této opravě to rok vydrželo :D Kupovat nový napínák (3500 kč) podle mě nemá cenu, bude to za chvíli to samé. Výrobce tam má drobnou konstrukční vadu. Vůle řetězu je však velice malá a nemůže způsobit selhání, jen trochu chrastí

1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvodového řetězu FZ6N

5.1.2016 v 17:40 | Nahoru | #23
hoj tak jsem tu nejakou delsi dobu nebyl.... S fazerem jezdim dale a neresim to... zajimavy komentar od Fannyman, on jde nejak rozdelat? nebo jak to myslis s tim resetovanim. Natocit sroubkem pruzinku a nasledne pustit?...

(reakce na) Napínák rozvodového řetězu FZ6N

11.4.2016 v 16:40 | Nahoru | #24
Fannyk> No hele jde o to, že ,,restartováním,, se myslí, že ho vytáhneš ven, pustíš ho do nulový polohy, zase ho natáhneš a vrátíš zpět. Natáčet pružinu jsem taky zkoušel, ale bez toho, aby se napínák úplně pustil do nulový polohy to nešlo... Jinak rozmontovat nejde, ale nezkoušel jsem to:D
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nastavení páky řazení - na lepidlo ... Yamaha FZ6 N zero1724 2 23.10.2023 v 08:31 zero1724
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... matesh13 7 9.9.2023 v 21:06 _Michal
Nádrž Yamaha FZ6 N RTSbike 10 30.7.2023 v 08:15 RTSbike
Oprava moto [1, 2] Yamaha FZ6 N RTSbike 52 24.7.2023 v 14:43 smap
Držák SPZ Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... Sicco 16 1.7.2023 v 20:42 Střapoč


TOPlist