Po seřízení se změnilo následující: Motorka jde na volnoběh plynuleji (můj pocit, nekolísá), v zátahu není poznat vůbec žádný rozdíl (jede pořád stejně dobře), ALE CO SE ZMĚNILO RAPIDNĚ, za studena (třeba když stojí 3 dny) ji musím téměř vždy startovat na autobaterii. Baterie v moto by měla být OK, když k ní přijdu, točí s motorkou dobře, ale motorka nechytne (baterie je stará asi 2 roky). Když to připojím na autobaterii, chytne téměř okamžitě. Po zahřátí motorka chytá téměř bez problémů. Téměř znamená, že než chytne, několikrát se musí "válce okulit". Dřív to ale před seřízením nedělalo. Chytala vždy na první pokus a bylo jedno, jestli je studená, nebo zahřátá. Vždy po zazimování chytla okamžitě.
Říkám si, jestli by to nemohly dělat i ty nové svíčky :/ Spíš to ale typuji na ty ventily. Jenže co s tím? Zpět už to nikdo nedá, protože si nikdo nepamatuje původní vůle. Nyní jsou prý nastavené podle tabulek. A jestli to jsou svíčky, nebo je vážně slabá baterie, která nedodá potřebný proud - nevím :(. MOC VÁS PROSÍM O RADU. DĚKUJU.
3 reakcí na tento příspěvek Po seřízení ventilů hůře startuje
A tím že připojiš jinou baterku, tak to je jasné ze to chytne, když to točí víc
Jak to muze tocit vic, kdyz ma baterka stejny napeti?...Protoze je nova? pak to ale znamena, ze je stara KO, ne?
Toncek píše: Jak to muze tocit vic, kdyz ma baterka stejny napeti?...Protoze je nova? pak to ale znamena, ze je stara KO, ne?
Jenže tady je řeč o tom, jaké napětí baterka bude mít při zapnutí starteru. Stejné je jmenovité napětí baterky, ale přitom bude sakra rozdíl, jestli baterka bude mít při startu 11.5V, nebo 10.5V. Na rychlosti starteru to nemusí být na první pohled znát, ale na svíčky už to stačit nemusí. Znovu opakuju, že toto vše prozradí změření napětí na baterce při zapnutém starteru a hned se bude vědět, kde je chyba. Pak při připojené pomocné baterce (s kterou motor chytne bez problémů) opět provést stejné měření - a napětí na svorkách baterky bude znatelně vyšší, jinak není fyzikálně možné, aby s pomocnou baterkou motor chytil a bez ní ne.
A jak se tu spekuluje nad tím, že se závada projevila až po seřízení motoru, tak znovu opakuji, že správně seřízený motor má nejčkon i vyšší kompresní tlaky a klade tak starteru větší odpor a tím má starter i vyšší příkon - čili toto teprve prozradilo vadnou baterku.
A když už se tu nakousl Ohmův zákon ,tak zde je celkem intuitivní (a trochu vtipné) vysvětlení:
E: Vysvětlení:
Volt = napětí
Amp = proud
Ohm = odpor
Naposledy editováno 28.07.2014 20:51:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po seřízení ventilů hůře startuje
Kazda baterka starnutim zvysuje svoj vnutorny odpor (niektore rychlejsie a niektore pomalsie, vybitie na "0" a nasledna tvorba sulfitov to este urychluje u olovenyhc bat.).
. Cim vyssi je odpor tym, je na nom vyssi ubytok napatia pri rovnakom prude. A cim vyssi je prud odporom tym je na nom vyssi ubytok. A o to sa znizi napatie na svorkach baterky.
Neviem vysvetlovat tak ako J.M.K.
Ale ciselne teoreticky ked mam:
bateria 12V vnutorny odpor 0,01ohm a prud 40A U=IxR 0,4V
U=12-0,4=11,6V
odpor 0,01ohm a prud 80A U=IxR 0,8V
U=12-0,8=11,2V
odpor 0,02ohm a prud 40A U=IxR 0,8V
U=12-0,8=11,2V
odpor 0,03ohm a prud 40A U=IxR 0,8V
U=12-0,8=10,8V
Ale pri malom prude pri merani na prazdno
odpor 0,03ohm a prud 0,5A U=IxR 0,015V
U=12-0,015=11,985V
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1193, 1194] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35809 | Dnes v 13:21 Stev |
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 | StillFlyingMust | 6 | Včera v 15:21 StillFlyingMust |
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 | Blacky94 | 7 | 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 599 | 24.4.2024 v 23:12 Ariete |
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 | Richard65 | 3 | 13.4.2024 v 20:57 Richard65 |