globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava zadní pneu "latou"
Zdravím,

nedávno jsem píchl zadní pneu, známy mi tam dal knot a dnes jsem byl v pneuservise aby mi jí opravili. Jelikož tam byly dvě díry vedle sebe, tak mi tam místo hříbku dal nějakou náplast, které říkal "lata".

Co si myslíte o této opravě? Pneu z vnitřní strany nejdříve vybrousil, odmastil, natřel nějakým lepidlem, chvíli čekal a poté na to místo přilepil onu slavnou desítku latu :D a válečkem přitlačil.

Zajímaly by mne prosím Vaše zkušenosti ohledně této opravy. Hříbku bych celkem věřil, ale tomuto nevím, nevím.
Navíc ten "mechanik" evidentně přezouval mašinu poprvé. Neměl ani zvedák pod kyvku, tak to zvednul nějakým heverem za přepakování a kdybych Vám měl vyprávět, jak to pokračovalo, tak by asi slabší povahy vzaly mašinu na ramena a utíkaly pryč :D ..

Každopádně Vám mockrát děkuji za vyjádření k oné "latě" !!!

Naposledy editováno 16.07.2014 17:41:38
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Oprava zadní pneu "latou"

Skvělá odpověď, děkuji! 16.7.2014 v 18:02 | Nahoru | #1
Takhle běžně opravuji defekty na autopneu. Tedy bez toho odmašťování. Flek (lata)se zatím žádný neodlepil.

(reakce na) Oprava zadní pneu "latou"

16.7.2014 v 18:15 | Nahoru | #2
jednaminus> Děkuji za reakci. Předtím jsem byl v jiném pneuservisu a tam mi odmítli opravit jinak než hříbkem s odůvodněním, že pneu na mašině se chová jinak než na autě (což je celkem logické a pochopitelné). Proto bych byl rád i za zkušenost někoho, kdo má "latu" na mašině.

Ale jinak děkuji !

2 reakcí na tento příspěvek Oprava zadní pneu "latou"

16.7.2014 v 18:52 | Nahoru | #3
Jezdím na knotech do konce životnosti pneu. Pích jsem zatím cca 3x ale kolem jsem už pár gum opravovali - nikdy nebylo třeba měnit knot.

Oprava zadní pneu "latou"

Skvělá odpověď, děkuji! 16.7.2014 v 19:10 | Nahoru | #4
Oprava "latou" (v práci používáme tyhle http://www.jtmd.eu/...zaplata-UP-3-d69.htm) je naprosto v pohodě. Nemusíš mít obavy.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava zadní pneu "latou"

16.7.2014 v 19:13 | Nahoru | #5
pokud to chceš mít tak jak to má být, tak motocyklové radiální bezdušové pneumatiky, se můžou opravovat jenom "hřebíkem". Od rychlostního indexu H, se smí použít pouze 1 hřebík do průměru 3 mm ne pneumatiku a to v zóně 35% běhounu na každou stranu od jeho středu. Ostatní opravy jsou nestandardní. Takže správně pokud máš dvě díry vedle sebe je pneu na vyhození.

P.S.: oprava knotem je určena k nouzové opravě na dojetí do pneuservisu.

Oprava zadní pneu "latou"

Skvělá odpověď, děkuji! 16.7.2014 v 19:14 | Nahoru | #6
Pokud je to správně udělané, jakože ano, podle postupu mechanika, tak to vydrží, ale i tak si čas od času zkontroluj tlak pneu nebo tam kde byl průpich na pneu na to plivni, jestli je to cajk... Ono to není ani tak odmašťovadlo jako srágora co trochu naleptá lepený povrch, aby pneu, lepidlo a následně záplata k sobě správně přilnuly...

E: já taky normálně motopneu neopravuju, je to zakázané, ikdyž vím, že to třeba vydrží tak si nevezmu někoho na triko, pak se na mě sveze pokud to přežije a kvůli šetřílkovi nepůjdu sedět... Sám si to opravím a dojezdím, rizika znám a budu si za to moct sám sobě nafackovat, ale předek bych si lípnul maximálně jako nouzovku na dojetí...

Naposledy editováno 16.07.2014 19:18:41

(reakce na) Oprava zadní pneu "latou"

16.7.2014 v 19:21 | Nahoru | #7
homat> No správně by se neměly opravovat pneu od rychlostního indexu V a výše, ale skutečnost je jiná a ty gumy to v pohodě vydrží... tedy u aut...

1 reakcí na tento příspěvek Oprava zadní pneu "latou"

Skvělá odpověď, děkuji! 16.7.2014 v 19:24 | Nahoru | #8
to odmašťovadlo je "akcelerátor", který naleptá obroušený povrch vnitřní strany pneumatiky. Správně by se na závěr měla ještě záplata a její okolí přetřít speciálním přípravkem, který obnoví těsnost opravovaného místa. Ta vrstva co se brousí a leptá je ta, která těsní.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava zadní pneu "latou"

Skvělá odpověď, děkuji! 16.7.2014 v 19:28 | Nahoru | #9
homat> jj, taková tekutá guma se má dávat na závěr opravy, jde to pěkně blbě umejt z rukou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava zadní pneu "latou"

16.7.2014 v 19:31 | Nahoru | #10
dewwil> je to humus skoro všechno co použiješ na opravu . Jinak opravovat lze až do ZR, nejde mi sem vložit obrázek, tak je v galerii. http://www.motorkar...ail&gallery=4896

Naposledy editováno 16.07.2014 19:31:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava zadní pneu "latou"

16.7.2014 v 19:38 | Nahoru | #11
homat> Jo já to vím, ale dle zaměstnavatele pokud už si nejsme jistí, že to půjde bez problémů zalepit tak se na to máme radši vysrat Samozřejmě to vždy zkusíme zalepit, pokud tam není díra jak do zadele Ale na moto jsem si dával vždy hříbek...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava zadní pneu "latou"

16.7.2014 v 19:39 | Nahoru | #12
dewwil> tak to naštěstí máte osvícenýho zaměstnavatele, taky bych se držel jeho doporučení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava zadní pneu "latou"

16.7.2014 v 19:55 | Nahoru | #13
homat> No nejvíc mě rozsekal pán co si opravil svépomocí pneu a novou nechtěl, musel jsem si to vyfotit








Oprava zadní pneu "latou"

16.7.2014 v 20:09 | Nahoru | #14
to je knot?? nám když někdo na firmě propíchal gumy na služebkách z boku, tak nám to v pneuservisu "zavařili v termopresu"

(reakce na) Oprava zadní pneu "latou"

16.7.2014 v 20:15 | Nahoru | #15
dewwil> vzácná ukázka toho jak to přesně být nesmí

Oprava zadní pneu "latou"

16.7.2014 v 20:57 | Nahoru | #16
jojo, to je knot Termopress je OK, ale ne každej se s tím chce časově zaobírat, u nákladní gumy se za termopress účtuje 10% ceny z nové gumy, tam to i chápu

Oprava zadní pneu "latou"

16.7.2014 v 22:07 | Nahoru | #17
po knotu jsem dojel zadni tak, ze jsem ji zgumoval az na platno a knot stale drzel za me knoty, tohle znam jen u osobaku

1 reakcí na tento příspěvek Oprava zadní pneu "latou"

16.7.2014 v 22:13 | Nahoru | #18
Mám dva měsíce starou gumu a v ní asi měsíc starej knot. A moc jste mě neuklidnili...

1 reakcí na tento příspěvek Oprava zadní pneu "latou"

Skvělá odpověď, děkuji! 16.7.2014 v 23:21 | Nahoru | #19
Knoty jsou v pohodě, vzdy vydržely az do konce.
Loni jsem pich skoro novou zadní pneu a byla to díra cca cm, knot to nedal, v servise mi to nechtel opravit, ale nakonec to taky takhle podlepil a rikal at to hlídám a ze nevěří ze tu pneu dojezdim.
Vydrželo to do konce životnosti v poho, jen jsem kontroloval jestli se netrha kord protože to bylo skublý fakt dost a.
Bylo to tak nekde napůl mezi středem a krajem pneu, mozna vic u kraje.
Přední bych si asi opravit nelajznul, naštěstí vzdy bodnu zadní

(reakce na) Oprava zadní pneu "latou"

16.7.2014 v 23:33 | Nahoru | #20
FishX3> Díky za reakci! Bohužel známému, který mi to opravoval knotem se to moc nepovedlo a ztrácela pomalu tlak. Navíc ta druhá díra je tam kvůli němu, protože se netrefil asi o 1,2mm do té malinké po hřebíku ...

(reakce na) Oprava zadní pneu "latou"

16.7.2014 v 23:40 | Nahoru | #21
dewwil> Ano na to jsem v postupu opomněl. Kolem všech čtyř stran tuto srágoru natřel. Jen jsem měl obavy, že by to mohlo třeba vlivem nějakého pružení nebo "pracování" pneu povolit a podfouknout a nemuselo by to být příjemné kdyby se to vypustilo přes ty dvě díry.

Čili myslíš si, že by to mělo vydržet a teoreticky tomu můžu věřit jako by byla guma v pořádku? Podle toho, co jsem pročítal dříve tady jsem chtěl věřit pouze "hřebíku/hříbku"

1 reakcí na tento příspěvek Oprava zadní pneu "latou"

Skvělá odpověď, děkuji! 16.7.2014 v 23:43 | Nahoru | #22
U nás třeba zase používáme na moto jen laty, a taky jak už psal i dewwil, pokud naznáme, že je to špatný, tak neopravovat. Hříbek nedáváme kvůli nutnosti vyvrtání větší díry a tím narušení nárazníku pneu, takže neboj, udělali to nejlíp jak mohli

(reakce na) Oprava zadní pneu "latou"

16.7.2014 v 23:47 | Nahoru | #23
dva_hrnce> Díky, taky jsi mne torochu uklidnil. Nerad bych se s přítelkyní někde vymázl. Já mám ty dvě díry pod sebou na středu gumy.

Safra..jsem rád, že v jiných případech gumu řešit nemusím

Díky moc všem !!!

(reakce na) Oprava zadní pneu "latou"

16.7.2014 v 23:48 | Nahoru | #24
Freeman11> Díky !

(reakce na) Oprava zadní pneu "latou"

16.7.2014 v 23:54 | Nahoru | #25
FishX3> mně knot na zadní šprcce vyletěl ve 180 km/h a to byl pak celkem šrumec....nejdříve ta moto začala lehce plavat, naštěstí jsem si uvědomil, že jsem do té zadní gumy dával knot, tak jsem rychle zaklapnul plyn, nebrzdil a snažil se řidítka držet rovně - jel jsem po dálnici - od cca 90 km/h dolů jsem jel už na prázdné gumě, plavalo to solidně, byl jsem rád, že jsem si neustlal, kdyby se to stalo v zatáčce, tak to zahodím...
Knot jsem do té gumy instaloval tak jak se má, díra nebyla nijak velká - gumu jsem píchl hřebíkem...dokonce jsem tam narval ten knot rovnou celý a pořádně ho zatočil, předtím jsem všechno komplet pomazal lepidlem...a stejně to bylo k prdu...nicméně ta moje stará vrána má úzké ráfky na diagonální gumy - ty se v zatáčce více deformují než nové motorky se širokými ráfky a radiálními gumami...

Dříve jsem taky tvrdil - jo knot, proč ne, tu gumu dojedeš ještě do konce, teď už bych si tím tak jistý nebyl...u staré gumy na dojetí (tzn. nervat to na max. rychlost, jen tak lážo plážo do cca 120-130 km/h max.) proč ne, u nové gumy jenom na cestu do pneuservisu...

Jinak na autě s knoty nemám problém, gumu jsem vždy dojel až do výměny bez sebemenších problémů...

Naposledy editováno 16.07.2014 23:57:28

Oprava zadní pneu "latou"

17.7.2014 v 06:54 | Nahoru | #26
Samo je to o každém, tahle debata (myslím část zda knot je či není dočasné řešení) je podobná ladaku v cizině - mám s ním nalitano celkem dost bez problémů, ale jsou tu hlasy lidi co problém měli. Mít díru někde u kraje pláště, tak je to jistě nesmysl (tam je asi každá oprava o hubu). Co se týče píchnout v rychlostech - prorazil jsem přední gumu někde kolem 200km za h - okamžitě matka jela jak po kolejích - sel tam knot z nutnosti vzhledem k díře autonobilovej a guma posléze do popelnice.,,.takže samo není díra jako dira

2 reakcí na tento příspěvek Oprava zadní pneu "latou"

17.7.2014 v 07:19 | Nahoru | #27
Jo ještě jsem si vzpomnel, u nás se tomu říká záp-lata, tak nevim jestli te nejak o kus materiálu neokradl při té opravě
Fish> nejlepsi je kdyz píchneš tak šikovně, že to máš prázdný jen dole, pak staci otočit kolo a je to v poho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava zadní pneu "latou"

17.7.2014 v 08:55 | Nahoru | #28

dva_hrnce píše: Fish> nejlepsi je kdyz píchneš tak šikovně, že to máš prázdný jen dole, pak staci otočit kolo a je to v poho



Jj taky se snažím při defektu přidat - pak jedeš jakoby po pražcích, ale jedeš - navíc díky odstředivé síle vzduch neutíká kolem ráfku..

(reakce na) Oprava zadní pneu "latou"

17.7.2014 v 13:30 | Nahoru | #29

dva_hrnce píše: Jo ještě jsem si vzpomnel, u nás se tomu říká záp-lata, tak nevim jestli te nejak o kus materiálu neokradl při té opravě
Fish> nejlepsi je kdyz píchneš tak šikovně, že to máš prázdný jen dole, pak staci otočit kolo a je to v poho



Asi jo lidi jsou dneska svině

Jjj taky jsem se modlil abych to měl píchlé jen dole

(reakce na) Oprava zadní pneu "latou"

17.7.2014 v 13:46 | Nahoru | #30

Dráťa píše: Mám dva měsíce starou gumu a v ní asi měsíc starej knot. A moc jste mě neuklidnili...


Buď v klidu, já píchl novou gumu a zalepil knotem. Teď má guma asi tak 1mm vzorek a pořád jezdí, co mašina dá
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist