Téma: Cestovní enduro či "off-road" naked bike
11.7.2014 v 23:26
Zdravím, rád bych vás požádal o radu při výběru cestovního endura či naked biku, který by zvládl i teréní jízdu. Po dvou letech prodávám svou Hondu 600 F Hornet (před ní hrdý majitel ER-5).
Představoval bych si stroj, který by mi umožnil relativně pohodlně zvládat dlouhé trasy (1000km a více) a to i mimo zpevněné cesty v náročnějším terénu. Minimální objem 300cm3 a možnost přepravit i spolujezde v podobě mé přítelkyně. Ocenil bych také možnost manuální nastavení výšky sedla a vidlice (měřím 190cm), to však není nutností. Jednoduchost a dostupnost náhradních dílů (základní opravy jsem schopen zvládat sám) a nádrž o minimálním obsahu 10 litrů. Ocenil bych také nízkou váhu. Nemusí to být však čistě enduro, ale například i nějaký naked bike s výšším zdvihem. Nebránil bych se ani starším či retro strojům. Hlavní je univerzálnost, vím, že toho možná chci moc, ale snad budete mít nějaké nápady.
Problém je, že chci aby motorka připomínala naked bike (scrambler) a to klidně po odstrojení, prostě mi tento vzhled sedí a líbí se mi. Ideál jsou pro mě klasický "retro" vzhled motorek od Triumphu. Což okruh ještě zmenšuje.
Mezi mé favority patří (k oboum mám však výhrady):
BMW G 650 Xcountry: http://www.motorkar...0-xcountry-4534.html
Triumph Scrambler: http://www.motorkar...scrambler-19384.html
Jen pro představu a případnou diskusi jsem také uvedl Moto Morini Scrambler 1200, Borile B 500 CR a Ducati Scrambler, ale to je spíše zbožné přání a vzhledový ideál. :)
Budu rád když se podělíte o vaše návrhy a zkušenosti.
Představoval bych si stroj, který by mi umožnil relativně pohodlně zvládat dlouhé trasy (1000km a více) a to i mimo zpevněné cesty v náročnějším terénu. Minimální objem 300cm3 a možnost přepravit i spolujezde v podobě mé přítelkyně. Ocenil bych také možnost manuální nastavení výšky sedla a vidlice (měřím 190cm), to však není nutností. Jednoduchost a dostupnost náhradních dílů (základní opravy jsem schopen zvládat sám) a nádrž o minimálním obsahu 10 litrů. Ocenil bych také nízkou váhu. Nemusí to být však čistě enduro, ale například i nějaký naked bike s výšším zdvihem. Nebránil bych se ani starším či retro strojům. Hlavní je univerzálnost, vím, že toho možná chci moc, ale snad budete mít nějaké nápady.
Problém je, že chci aby motorka připomínala naked bike (scrambler) a to klidně po odstrojení, prostě mi tento vzhled sedí a líbí se mi. Ideál jsou pro mě klasický "retro" vzhled motorek od Triumphu. Což okruh ještě zmenšuje.
Mezi mé favority patří (k oboum mám však výhrady):
BMW G 650 Xcountry: http://www.motorkar...0-xcountry-4534.html
Triumph Scrambler: http://www.motorkar...scrambler-19384.html
Jen pro představu a případnou diskusi jsem také uvedl Moto Morini Scrambler 1200, Borile B 500 CR a Ducati Scrambler, ale to je spíše zbožné přání a vzhledový ideál. :)
Budu rád když se podělíte o vaše návrhy a zkušenosti.
2 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro či "off-road" naked bike
Máš tam protichůdné a hlavně nesplnitelné požadavky.Pokud se vzdáš nízké váhy(jednoválec),tak se nabídka trochu rozšiřuje.Na dlouhé štreky a spolujezdce by to měl být spíše dvouvál a víc.
Pokud chceš retro co by mohlo zvládat lehčí terén,tak mě ještě napadá W800 ,případně její starší kolegyně W650.
To BMW by mohlo vyhovovat,ale 1000km se spolujezdcem bude asi utrpení.Ten Triumph by mohl vyhovovat i mě,ale těžko říci z obrázků.
Pokud chceš retro co by mohlo zvládat lehčí terén,tak mě ještě napadá W800 ,případně její starší kolegyně W650.
To BMW by mohlo vyhovovat,ale 1000km se spolujezdcem bude asi utrpení.Ten Triumph by mohl vyhovovat i mě,ale těžko říci z obrázků.
1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro či "off-road" naked bike
xcountry není na dlouhé přesuny, kup si F650-800-je to evropská výroba na rozdíl od G xcountry která se vyrábí kompletně v číně. Ten triumph se mně líbí , naháč pěkný, ale tu zadní bzdu bych urval při vjezdu na pozemek, natož někde ve vyjetých kolejí. Mysli taky na spotřebu, je rozdíl jezdit za 4 nebo 6.
Anti> Předpokládal jsem, že budu muset slevit. Ale ta W650 vypadá vážně super, cena podobná Triumphu. Jen si nejsem jistý jestli pro mé učely není příliš nízká a to včetně nízko umístěných výfuků. S tím bych si však dokázal pohrát. :)
petrumr> Na F800 jsem se také díval, verze R je velice zvláštní, ale líbí se mi: http://www.motorkar...-f-800-r-21500.html. Máš s ní zkušenosti?
XTeZeto> neah
XTeZeto> neah
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro či "off-road" naked bike
Na delší trasy pohodlně i pro dva, univerzální, tak trochu enduro, vejde se i urostlejší postava, spolehlivá a neokoukaná, hodně zábavná, nízká spotřeba, zkrátka KAWA VERSYS. Doporučuji vyzkoušet. Nabídka i v bazaru, je z čeho vybírat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro či "off-road" naked bike
olin_> Versys určitě není špatná, ale vzhledově se mi vůbec nelíbí. Ale jako kostra:
Anti> Tak psal jsem co chci, ale máš pravdu BMW má mnohdy atypický styl.
TomElefant750> Díky, tato je nádherná. Ale nejvíce mě zaujalo co lze vyrobit z jednovalce NX650 Dominator. Jako druhý stroj pro zábavu, jak v garáži, tak na polích bych si ho dokázal představit. Přestavba by nemusel být tak nákladná ani náročná, je to jednoduchý a levný stroj.
Anti> Tak psal jsem co chci, ale máš pravdu BMW má mnohdy atypický styl.
TomElefant750> Díky, tato je nádherná. Ale nejvíce mě zaujalo co lze vyrobit z jednovalce NX650 Dominator. Jako druhý stroj pro zábavu, jak v garáži, tak na polích bych si ho dokázal představit. Přestavba by nemusel být tak nákladná ani náročná, je to jednoduchý a levný stroj.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro či "off-road" naked bike
tmsjlnk> Jj, z těch Dominátorů jsou to krásný stroje, ale na tvůj účel (cestování 1000km a víc) nejsou nejvhodnější.
Pěkná motorka jde udělat i z TA600 ale to vlákno kde byly fotky různejch přestaveb už nemůžu najít, tak aspoň na jednu jednodušší můžeš kouknout ke mně do profilu
Čau, Tom
Pěkná motorka jde udělat i z TA600 ale to vlákno kde byly fotky různejch přestaveb už nemůžu najít, tak aspoň na jednu jednodušší můžeš kouknout ke mně do profilu
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro či "off-road" naked bike
TomElefant750> Hezký stroj do nepohody, projede toho dost co? Elefant Evo II?
tmsjlnk> Dík, projede většinou víc než na co si troufnu, už jsem ho takhle koupil ale vybíral jsem ho na míru svejm potřebám, umí to coby dvouválec jet celej den po silnici nebo i dálnici a zároveň to zvládne hodně v terénu. Před tejdnem jsem na něm zrovna jel k Brnu (Ivančice) z větší části terénem (celej den) a zpátky z nedostatku času za tři hodinky po silnici No a moje první a jediná předchozí motorka byla Cagiva Elefant, taky trochu upravená, tak podle toho Elefant Evo II
Čau, Tom
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro či "off-road" naked bike
A Tomův Elefant už má za sebou taky Evo II,viz můj profil
1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro či "off-road" naked bike
Máš hodně protichůdný požadavky. Co takhle Honda SLR650 ? Pokud bys teda slevil z těch dálkových cest? Pak ještě Beta ALP 4.0 , ale to je fakt na ježdění kolem komína....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro či "off-road" naked bike
vikik> Tak z dálkových cest bych slevil, ale obě dvě se mi zdají tak nějak škaredé.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Triumph scrambler a výfuk Arrow Triumph Scrambler | Hawa | 1 | 8.2.2024 v 13:23 Animals21 |
Triumph nahrání nového mapy Triumph Scrambler | BUDVAREKCBR | 2 | 27.5.2023 v 06:04 BUDVAREKCBR |
Jak cestou často pícháte [1, 2] Triumph Scrambler, Triumph Bonneville T100 | Animals21 | 58 | 12.4.2023 v 15:10 helioland |
Triumph scrambler 35kw Triumph Scrambler | Mateskkkk | 8 | 7.4.2023 v 14:06 2stroke |
Sháním někoho šikovného kdo by mi v... BMW G 650 Xchallenge, BMW G 650 Xcountry, BMW G 650 ... | berry78 | 22 | 17.10.2022 v 10:42 V_i_c_i |