globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co se chystá na STK
 
2.7.2014 v 18:14

Auta starší šesti let budou muset podle EU na STK každý rok

Pokud máte doma auto starší šesti let, teď vás určitě nepotěšíme:
Evropská unie nařídila, aby takto stará auta byla podrobena Státní technické kontrole (STK) každý rok.
Majitelé aut starších šesti let budou muset v zemích Evropské unie na technickou kontrolu každý rok, nikoli jednou za dva roky jako nyní. Počítá s tím návrh nové směrnice Evropské unie, o které píše portál Europolitics.
Návrh v pátek představil eurokomisař pro dopravu Siim Kallas. Nová směrnice, která se vztahuje také na motocykly a skútry, by měla platit od roku 2016.
Návrh počítá s první kontrolou nových vozů po čtyřech letech. Další kontrola má být za dva roky. To odpovídá současné praxi v Česku. Poté se ale dvouletý interval má nově zkrátit na rok.
Komisař Kallas návrh podpořil statistickými údaji, podle kterých připraví ročně technické závady na autech v unii o život dvě tisícovky lidí.
Směrnice také sjednocuje technické kontroly. Určuje, co má být kontrolováno a stanoví jednotné hodnocení.
Nová norma obsahuje povinnost zaznamenávat při kontrole počet ujetých kilometrů. Toto opatření má omezit machinace s tachometry při prodeji ojetých vozů. Evropská komise ve zprávě ke směrnici píše, že podle různých odhadů v unii jezdí pět až 12 procent aut s přetočenými tachometry.
Komisař Kallas v pátek oznámil, že jeho komisariát chce propojit registry technických kontrol v jednotlivých státech.
Unijní státy dostanou dva roky na to, aby nová pravidla zavedly do svých zákonů.


Policie bude po nehodách odebírat techničák! Auta budou muset na kontrolu


Dopravní policie chce bezprostředně po vážných nehodách odebírat malé technické průkazy. Havarovaná vozidla by tak po opravě musela před návratem do provozu projít prohlídkou na stanicích technické kontroly (STK).
Ministerstvo dopravy záměr policie podporuje. "Po nějaké těžší havárii by vozidlo mělo projít znovu technickou kontrolou," uvedl mluvčí úřadu Martin Novák. Informovala o tom ČT24.
Podle ředitele dopravní policie Tomáše Lercha to může zajistit, aby se na silnice vracela technicky způsobilá auta. Po nekvalitní opravě totiž auta technickou kontrolou neprojdou. „Ten systém bude nutit provozovatele k tomu, aby svá vozidla dali do pořádku,"


STK má zbrusu nová pravidla!

Řidiče mířící s vozidlem na STK čeká řada novinek. Nově tam totiž mohou jet až po emisní kontrole, auto musí být také krásně čisté. Nových pravidel je mnohem více...
Od 1. května je platná novela vyhlášky, která upravila postupy při kontrolách aut. Změny na technické má na svědomí EU, se kterou se sjednocují všechny členské státy.
Desatero, bez kterého na STK nevyrážejte:

1. EMISE – Emisní prohlídku je nutné absolvovat ještě před samotnou STK.
2. ÚKLID - Bez čistého auta na STK nejezděte, ke kontrole vás totiž nepustí.
3. POKLICE - Pokud máte na kolech připevněné poklice, musíte je před technickou všechny odmontovat.
4. TAŽNÉ ZAŘÍZENÍ - Jestliže vaše tažné zařízení drží jen z "dobré vůle“, nepočítejte s tím, že kontrolu bez problémů zvládnete.
5. KAPALINY - Z auta rozhodně nesmí unikat žádné provozní hmoty. Podle vyhlášky by vás s takovým vozem do prostor STK ani nepustili, podle ní je totiž zakázáno jakékoliv znečištění pracoviště od vozu.
6. DOKLADY – Každý musí být na technickou vybaven velkým technickým průkazem a dokladem o měření emisí. Majitelé aut, která jsou mladší roku 2002, budou muset technikům předložit navíc i výrobní štítek vozidla. Bez něj dostanou technickou maximálně na jeden měsíc.
7. ÚLEVA SE ZTMAVENÝMI SKLY - Řidiči s tmavými skly si ještě na chvíli mohou oddychnout. Prověřování propustnosti ztmavených skel se totiž na nějakou dobu odkládá. Zatím totiž nebyl schválen testovací přístroj.
8. CENA – Ačkoliv se toho mění hodně a prohlídky budou náročnější, cena pro řidiče se zatím měnit nebude.
9. TRPĚLIVOST – Na STK si připravte také pevné nervy. Prohlídky vozidel budou trvat déle, než ty původní.
10. NAŘÍZENÍ POLICIE – Novinkou je také možnost policie poslat řidiče po silniční kontrole přímo na technickou. Navíc cesta do stanice a zpět nesmí překročit 8 kilometrů.
 "Úkony jsou nové, seřazené v úplně jiné logice, nemají návaznost, takže to je trošku problém, že se všechno musíme učit znova," uvedl Jiří Rejmon, šéf Profesní komory STK .
Anketa: Sníží častejší STK úmrtnost?
Ano
2%
4
Ne
88%
215
Lidí je jak sraček
10%
24

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK

3.7.2014 v 15:30 | Nahoru | #1
Morfyn> Mno a co jiného tam asi tak chceš a hlavně jak kontrolovat?

Představa, že jsou nějaké předpisy technické, kterými se řídí automobilky, jsou uplně k smíchu. V reálu co se rozhodne fabrika zrovna udělat a sjede z pásu, to se nějak musí dostat do předpisu a vymyslet, jak na to ohnout homologace, aby je to dostalo. Objevily se tu dojezdové rezervy a v některých modelech ani ty už nejsou, nevyměňovací xenony, nalepovací spzky a tak dále, a předpisy se poslušně upravily jak si automobilky pískly. Svět se točí kolem automobilek a ne naopak. Když se škodovka a pár dalších ze dne na den rozhodne, že nová auta bude dělat např. s 3 kolama a vychrlí jich tisíce denně, můžou jen zákonodárci vyvěsit bílý praporek a říct ok, jeďte.

A blbý řadový policista do toho nemá co pindat a už vůbec ne mít nějaká podezření! Jseš si jist, že každý policista v ČR zná všechny kombinace vozidel výrobce - model - ročník - jejich varianty všeho na světě? OK držme se při zemi, klidně byť jen dnes jezdících škodovek? Dokonce i na technické když se přijelo s tehdy novou služební škodovkou, technik vyskakoval jak čertík z krabičky co tam je za kola (to co tam Škodovka namontovala milý pane, podívejte do techničáku).

Na technickou běžně jezdíš s velkým techničákem, u aut mám navíc typový list ke kolům, na mašině homologace výfuku. Defakto se dá zkontrolovat jen jestli je to tam namontované a má homologace, STK musí věřit tomu, že se tak daný model dělal nebo je to OK. Za jízdy u sebe samozřejmě ani velký techničák, ani typovéí listy nemáš. Bez toho policista ani nezkontroluje, jestli tam máš správný rozměr kol

A představa, že policista takhle okem od silnice pozná např. účinnost brzd, což se dělá na lince, je také k smíchu. Suma sumarum, je to fraška celé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK

3.7.2014 v 17:02 | Nahoru | #2
dj_hroch> No já bych právě tu povinnost homologací zrušil. K čemu je dobré, když na STK, na kterou se máš čas připravit dokážeš že máš všechno homologované, když pak po odjezdu to všechno můžeš vyměnit. Hlavně že máš červenou známku. O ohledně toho co si může zjistit řadový policista asi toto. Nepotřebuju aby mě kontoroval "řadový" policista, ten ať chodí v parku. Proč by nás nemohl zastavovat technik policista. A v dnešní světě mobilního internetu by si klidně mohl z evidence stáhnout i ten velkej techničák. A účinost brzd opravdu na silnici nezjistí. Ale když ti ji zjistí při kontrole na STK, tak stejně 5 minut po odjezdu se ti ty brzdy můžou klidně rozhasit. Je to jako pravidelná povinná roční kontrola komínů. 5 minut po tom, co ti to kominík zkontroluje se ti může komín ucpat. Ale lidi maj lejstro, je jedno že je nijak neochraňuje. Jak jsem psal už dřív. Já neudržuji technický stav svý motorky ok kvůli STK, ale proto abych sebe, nebo někoho jiného nezabil. Ale nechme toho, stejně to, bohužel, budem muset dělat tak, jak nám EU nařídí. Nakonec nám stejně zakážou jezdit, abychom se náhodou trošku neodřeli.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK

3.7.2014 v 18:17 | Nahoru | #3

dj_hroch píše: Morfyn> Na STK se můžeš aspoň časově připravit. Cokoliv ostatní je nepřípustná buzerace Jakékoliv posílání na stk, které je už i teď, by mělo být plně hrazeno včetně tučných náhrad za ušlý zisk živnostníkům a s oficiální omluvenkou zaměstnancům... Aby si to ti volové pro příště rozmysleli.



Jsem pro náhrady za ušlý zisk a omluvenku pro zaměstnance, který se kvůli buzeraci nemohl dostavit do zaměstnání... Ale pouze v případě, že by STK nenašla nebezpečné závady, jinak je to náš boj, že jezdíme v/na nebezpečném chchrlu...

Jen by mě zajímalo jak chtějí třeba na STK na moto kontrolovat tlumiče a brzdy, tudíž to nejdůležitější co tě drží na silnici... Hlavně, že máme funkční homo světla a blinkry a předepsaný rozměr pneu a homo výfuky a lékárničku... Prostě STK na moto je opravdu jen buzerace, protože nezjistí nic podstatného, když nemají ani jak... A sposta z nás má moto jako koníčka tudíž špígl nýgl a sami se nechcem rozbít... U aut to vidím jinak, je to jen spotřebák na kterej každej prdí a dokud to jede a občas i zastaví tak jezdí furt, pokud člověk nemá zrovna nějakou super káru...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist