bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: GO motoru
A když chci udělat celej GO motoru tak co všechno bych měl vyměnit kromě ložisek těsnění gufer ?? na spojce lamel ?

1 reakcí na tento příspěvek GO motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 24.4.2014 v 08:58 | Nahoru | #1
Neboj se toho a směle do toho ,..ALE! : Chce to si nakoupit nebo sehnat nebo udělat nějaké cajky na to generálkování. Desku na rozpůlení motoru, držák spojky na povolení matky a její rozdělání spolu s nalisovávačem, vylisovávačem pístního čepu považuju jaku minimální základ pro tohle - všechno má Etovar.cz.
Když už to budeš půlit tak nechej udělat kliku (1200-1500) a výbrus (600-700) třeba Padalík Šardice. Nové ložiska dej všude, zase tolik jich není a nestojí majlant (500 max). Spojka (lamely) a primár je logické vyměnit. To bych dal už proto, že se mi nechce lézt pak po pár kilometrech znovu pod těsněné víko (200-300 a spojka cca 500). V převodovce určo nové pružiny i ty ocelové misky co v nich drží (většinou - tak 75% případů, jsou ty KO a i pružina co se tváří OK je mnohdy prasknutá, dobré repliky za pár kč má motousti.cz, fungují mě OK zatím). To samé pak s vymezovacíma ocelovýma podl. předlohy. Motousti je má za si 5kč kus,...
Repase zapalka je ak kolem 1000-1500 podle toho a nebo bezkontakt 4500. Sekundární kolečko je kolem 250kč (nový řetěz nové klečko,..dávám vždy!). Vše za předpokladu že je vše jako kartery, víka, automat, start segment a převodovka OK a nevyskakovala 3 či 4 a podobně,...)
A nahřívat v troubě je lepší myslím,..horkovzduch pak na přihřátí v dílně je li to potřeba není špatný...

(reakce na) GO motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 25.4.2014 v 07:17 | Nahoru | #2

Dolin píše: Neboj se toho a směle do toho ,..ALE! : Chce to si nakoupit nebo sehnat nebo udělat nějaké cajky na to generálkování. Desku na rozpůlení motoru, držák spojky na povolení matky a její rozdělání spolu s nalisovávačem, vylisovávačem pístního čepu považuju jaku minimální základ pro tohle - všechno má Etovar.cz.
Když už to budeš půlit tak nechej udělat kliku (1200-1500) a výbrus (600-700) třeba Padalík Šardice. Nové ložiska dej všude, zase tolik jich není a nestojí majlant (500 max). Spojka (lamely) a primár je logické vyměnit. To bych dal už proto, že se mi nechce lézt pak po pár kilometrech znovu pod těsněné víko (200-300 a spojka cca 500). V převodovce určo nové pružiny i ty ocelové misky co v nich drží (většinou - tak 75% případů, jsou ty KO a i pružina co se tváří OK je mnohdy prasknutá, dobré repliky za pár kč má motousti.cz, fungují mě OK zatím). To samé pak s vymezovacíma ocelovýma podl. předlohy. Motousti je má za si 5kč kus,...
Repase zapalka je ak kolem 1000-1500 podle toho a nebo bezkontakt 4500. Sekundární kolečko je kolem 250kč (nový řetěz nové klečko,..dávám vždy!). Vše za předpokladu že je vše jako kartery, víka, automat, start segment a převodovka OK a nevyskakovala 3 či 4 a podobně,...)
A nahřívat v troubě je lepší myslím,..horkovzduch pak na přihřátí v dílně je li to potřeba není špatný...



Budu se už opakovat a napíšu to, co nahoře. GO motoru není o tom vyměnit naprosto vše, ale jen to, co je skutečně potřeba. Udělat kliku? Ano, souhlasím. Udělat výbrus? Ano, pokud je potřeba. Nebudu brousit válec, když je výbrus na poloviční životnosti. Mnohdy stačí jen překroužkovat a jede se dál. To samé platí o spojce. Korky vydrží klidně při slušném zacházení 50 tisíc. Tak proč měnit za každou cenu, pokud jsou ještě OK. Primár nový, o tom žádná. Nikdo neví, jak starý je původní. Ten se má měnit v intervalu 45-50 tisíc.

Souhlasím i s tím, že bez přípravků to udělat nejde. Ale nemyslím si, že někdo, kdo to nikdy nedělal, dokáže posoudit stav součástek (typicky náběhy drážek na hřídelích převodovky, řadicí vidličky), zda jsou na výměnu, či nikoliv.

Víc než vřele doporučuju sehnat někoho, kdo o tom má povědomí a minimálně ti s tím pomůže. Rozhodně nechci být za hnidopicha, ale půlit motor na dvakrát není žádné labůžo a taková sranda se může dost prodražit.

jindrazahor1997 píše: právě proto je možnost menší deformace toho hliníku


Jak známo, hliník jest dobrým vodičem. Proto jej také bylo hojně používáno na elektrických instalacích. Nebereš v úvahu to, že zahříváním se teplo rozvede do celého odlitku. Já teda nepoužívám horkovzdušku, ani troubu, ale obyčejný dvouplotýnkový vařič, na který se krásně vleze celý karter.

Naposledy editováno 25.04.2014 08:06:11
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3869, 3870] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116086 Dnes v 18:46 Frantacz
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist