paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Prý slabota
8.4.2014 v 00:34
Nedávno jsem si pořídil NC 750 x a najel prvních 1000 km.Já osobně si nemohu motorku vynachválit - jsem fakt nadšenej. Samozřejmě že mně hned zajímaly názory druhých a tak jsem se trošku pobrouzdal na recenzích. K mému údivu se o ní mluví jako o motorce pro začátečníky nebo jako o lepším skútru. Pánové a dámy jezdím na motorce 30 let,když pominu začátky s fichtlem nebo s Javou 250, odjezdil jsem většinu najetých km na motorkách typu CBR a rozhodně si nemyslím, že je to pro začátečníky. Je to spíš motorka pro ty co už mají rozum a chtějí si tu jízdu užít. I při jejím vzhledu má sportovně laděný podvozek, vyzkoušel jsem jí v ostrých zatáčkách brzda / plyn a myslím si, že kdo si na tom bude chtít i trochu zařádit není problém. Samozřejmě že se nebudu honit na rovince se supersportama. Mám takovej pocit, že jsme tady v Čechách ještě trošku pozadu a proto je taky pořád stále dost těch, kteří ještě nikdy neseděli ani na babetě, tatínek jim koupí hned nějaký letadlo a zbytek už si můžete domyslet sami.....

2 reakcí na tento příspěvek Prý slabota

3.3.2016 v 22:45 | Nahoru | #1
Dovi> Ano, NC-čko má dlouhozdvihový motor, ale ve smylsu poměru vrtání/zdvih, nikoliv kvůli absolutní hodnotě zdvihu. Proto jsem odkázal na SE1200, která při stejném zdvihu zvládá "běžný" průběh. Reagoval jsem na tvůj příspěvek, kde píšeš, že v Transalpu je převrtaný původně nízkoobrátkový čoprkrujzrový motor ze staré dobré Shadowky. Nejblíž zdvihu VT-čka má v téhle řadě motorů XRV. XRV v šesti tisících teprve chytá druhý dech a zbývají mu ještě dva tisíce, zatímco NC-čko trapně končí. Takže VT-čko není nízkoobrátkové pouze kvůli zdvihu.

Dráťa> Jasně, jedna klapka a společné sání je ale až sekundární výhoda, která vyplývá ze zadání - motor, co prd žere na úkor výkonu; pracovní otáčky budou co nejníž; nebude potřeba krmit extra výkon; šetříme, kde se dá.

(reakce na) Prý slabota

4.3.2016 v 00:02 | Nahoru | #2
vilemx> Nezlob se, nijak to tebe nejdu, s drtivou většinou toho co tu píšeš naprosto souhlasím, ale nutno podotknout, že ten svůj příspěvěk o zdvihu a vrtání jsi napsal asi trochu nešťastně. Protože jsem z toho taky pochopil, žes porovnával dva odlišný motory, který si jsou podobný jen délkou zdvihu, ale mají jinej objem, výkon i vrtání a jeden je podčtverec a druhej je nadčtverec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prý slabota

4.3.2016 v 10:02 | Nahoru | #3
 

...dlouhozdvihový motor, ale ve smyslu poměru vrtání/zdvih, nikoliv kvůli absolutní hodnotě zdvihu.


No jistěže je u spalovacích motorů to třídění do těchto 3 základních kategorií (nadčtvercový=dlouhozdvihový, čtvercový a podčtvercový) dáno čistě jen a pouze poměrem vrtání ku zdvihu (a ne snad jen velikostí zdvihu). A mě o tom opravdu nemusíš přesvědčovat, vím to zhruba už 40 let od dob na průmyslovce a pak u leteckých motorů na ČVUT (i když jsem pak sběhnul a udělal si druhou vejšku v jiném oboru). Ale hlavně, že jsme se nakonec domluvili.

Jinak ovšem ty robustní honďácké motory v NC-čku a motory v Transalpu a spol. si nemají co vyčítat a ve výsledku poslouží civilní dvoumetrákové+ mašině k jejímu rozpohybování velmi podobně, ne-li stejně. Akorát s tím praktickým rozdílem, že o dvě generace novější motor v NC-čku je snáze servisovatelný, s menší spotřebou paliva, s níže položeným těžištěm motocyklu a umožňuje instalaci toho velkého uzamykatelného odkládacího prostoru.

__

Co se týče toho porovnání (dlouhozdvihových 670 a 745 ccm motorů v NC700 a NC750) s motorama v čoprkrujzrech a jejich chování, a konkrétně právě s těma "52 stupňovýma" Shadowkama, tak i na základě svých osobních zkušenosti vím, o čem mluvím http://www.motorkari.cz/tema/?t=150156

A jestli nízkoobrátkový dlouhozdvih končí na 6 a půl tisících, tak to není "trapný", ale tak tomu je z rozumných důvodů u mnoha nízkoobrátkových dlouhozdvihových motorů (a nezřídka je ten konec posazen ještě níž). A je to zase vyváženo tím, že ty motory jsou použitelné už od hodně "odspodu" (to je fakt, přestože jsou na něj někteří lidé alergičtí). Takže jejich rozsah provozních otáček je lepší než 1:3 (s rezervou zhruba od 2 tisíc do 6500) a při menším zatížení a na lehčí kvalty až 1:4 (otáčky už řekněme od 1600 do 6500).
Čili i při standardním továrním zpřevodování je to pak ve výsledku srovnatelné jako u více točivějších motorů, kde zase bývá slabinou ten spodek. Každá koncepce má svoje výhody a nevýhody - s tím dodatkem, že pro spokojeného uživatele/majitele jsou ty výhody vždycky větší (až velké) a nevýhody menší až malé. Nabídka je dostatečně široká a každý si může vybrat, co mu nejlíp vyhovuje. Všichni se doufám shodneme, že obecně neexistuje žádné to jedině správné řešení.
 
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X Lacer 11 Dnes v 08:55 Fida68
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV Meny33 10 31.5.2024 v 18:35 HonzaeR
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X oggycek 32 6.5.2024 v 14:08 Radek_S
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK


TOPlist