Téma: Honda Shadow Spirit VT750
 

Vše o tomto motocyklu - o čopru Honda VT750 Shadow Spirit i o cruiseru Honda VT750 Shadow;

zkušenosti, údržba, úpravy a doplňky, manuály, užitečné odkazy, fotky a videa, zážitky z cestování


Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující

Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 09:19 | Nahoru | #1

Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 09:43 | Nahoru | #3




Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 09:54 | Nahoru | #4




Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 10:09 | Nahoru | #5




Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 10:23 | Nahoru | #6






Poznámky:

- MPS (Mean piston speed) = střední pístová rychlost pro zdvih 76.0 mm
- volnoběh při 1200 ot/min (střed výrobcem doporučeného rozmezí 1100 až 1300 ot/min)
- maximální točivý moment při 3500 ot/min
- maximální výkon při 5500 ot/min
- výpočet platí pro originálně osazený motocykl s 15" zadním kolem osazeným pneumatikou 160/80, kde teoretický průměr hnacího kola vychází 637 mm a jeho obvod cca 2001 mm
- rychlosti motocyklu (skutečné - ne tachometrové) jsou ve výsledné tabulce zaokrouhleny na jednotky km/h
 

Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 10:32 | Nahoru | #7






Poznámky:

- výpočet platí pro originálně osazený motocykl s 15" zadním kolem osazeným pneumatikou 160/80, kde teoretický průměr hnacího kola vychází 637 mm a jeho obvod cca 2001 mm
- otáčky motoru jsou ve výsledné tabulce zaokrouhleny po 25 ot/min
 

Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 10:40 | Nahoru | #8










Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 14:13 | Nahoru | #9
 
Shadowek 750tek se vyrábělo a vyrábí víc typů, a některé ani nebyly určeny pro Evropu. Ale evropské verze od roku výroby 2004 včetně a novější už mají kardan namísto předchozho sekundárního převodu řetězem. Toto platí s malou výjimkou experimentu v podobě "řetězové" VT750S prodávané tuším loni a/nebo předloni v ČR.

Rok výroby jde u Hondy snadno zjistit dle 10. znaku sedmnáctimístného VIN kódu (zapsáno v TP i v ORV, a vyraženo na krku řízení a uvedeno na výrobním štítku na rámu).
Motorky Honda (a i mnohé další značky motocyklů i automobilů - ale ne všechny značky) od roku 2000 do roku 2009 mají na 10. pozici VIN číslici 0 až 9 udávající rok výroby 2000 až 2009.

Kardan respektive verzi Shadowky s kardanem lze poznat při pohledu zleva, a to i na malých fotkách v inzerátech.

A když není k dispozici VIN, tak i podle fotek v inzerátech lze obvykle spolehlivě zjistit aspoň základní členění - starší verze s karburátorem (r.v. 2004 až 2006) a novější verze se vstřikováním (od r.v. 2007 včetně). Karbec nebo vstřiky jsou sice "utopeny" ve stínu mezi válci a pod nádrží, takže podle normálních fotek to většinou nejde zjistit, ale dá se to snadno a spolehlivě rozpoznat i podle umístění brzdového kotouče přední brzdy, a to bývá dobře vidět i na menších fotkách v inzerátech.

Konkrétně ty starší Shadowky s karburátorem (od r.v. 2004 do r.v. 2006) mají brzdový kotouč na LEVÉ straně předního kola a novější modely od r.v. 2007 včetně (už se vstřikem místo karbecu) mají brzdový kotouč na PRAVÉ straně předního kola.
A také mají ještě "normální klasické" vidlice - na rozdíl od novějších USD (upside-down) vidlic použitých u novějších Shadowek (Spirit) se vstřikováním.

Honda Shadow VT750 (r.v. 2004 až 2006)








Honda Shadow VT750 (r.v. 2004 až 2006)








Honda Shadow VT750 (r.v. 2004 až 2006)






_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Honda Shadow Spirit VT750 (od r.v. 2007 včetně)








Honda Shadow Spirit VT750 (od r.v. 2007 včetně)








Honda Shadow Spirit VT750 (od r.v. 2007 včetně)








Honda Shadow Spirit VT750 (od r.v. 2007 včetně)








Honda Shadow Spirit VT750 (od r.v. 2007 včetně)








Honda Shadow Spirit VT750 (od r.v. 2007 včetně)





 
Čili vstřikování je u Shadowky VT 750 použito od roku 2007 včetně - týká se to roku výroby, nikoliv toho, když si někdo na krámě u dealera koupil starší model do r.v. 2006 včetně třeba až v roce 2007 nebo 2008, a pak dle data první registrace uvedeného v TP se domnívá, že má r.v. novějšího data.
Jednoznačným rozlišením je 10. znak VIN (číslice 7 a vyšší), brzdový kotouč na pravé straně předního kola a USD vidlice. A samozřejmě i absence sytiče a karburátoru, ale to už je nutno se sehnout a podívat zblízka...
 

Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 14:20 | Nahoru | #10
 
Dalším rozpoznávacím znakem je typ motoru:

Motory s karburátorem (r.v. 2004 až 2006) mají označení RC50E, motory se vstřikem (od r.v. 2007 včetně) mají označení RC53E (a vyšší).

Typové označení je uvedeno i v TP, je také i součástí VIN kódu (na 4. až 7. pozici) a proto je zjistitelné i z malého TP (ORV). A samozřejmě je vyraženo i na karteru motoru, na jeho pravé straně - na zadním válci, skoro u styku obou válců.

Honda VT 750 Shadow Spirit - typ a číslo motoru (vyraženo na karteru motoru)









Honda VT 750 Shadow Spirit - detail typu motoru (číslo motoru zakryto)








Poznámka:
Výrobní číslo motoru (vyražené pod typovým označením) je na přiloženém obrázku zneviditelněno žlutým obdélníčkem.
 

Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 14:23 | Nahoru | #11
 
V údajích uvedených v TP (viz níže) lze porovnat i další rozdíly mezi typy Honda VT750 Shadow a Honda VT750 Shadow Spirit - kromě již diskutovaného typu motoru hlavně 17" přední kolo u Shadow a 21" přední kolo u Shadow Spirit (zadní 15" kola jsou stejná), cca o 10 kg nižší hmotnost čopru Shadow Spirit oproti cruiseru Shadow atd.


TP s klíčovými údaji Hondy VT750 Shadow (r.v. 2004 až 2006)







TP s klíčovými údaji Hondy VT750 Shadow Spirit (od r.v. 2007 včetně)




1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 14:55 | Nahoru | #12
 
Měl jsem původně Shadowku s karbecem a teď mám o něco novější Shadowku Spiritku se vstřikama (obě s kardanem), a jízdními vlastnostmi mi to přijde totožný.

Stále to stejné pohodlí a relativně skvělá shadowácká ovladatelnost (v rámci kategorie čoprkrujzrů) - a vzhledově nyní ještě hezčí; čopr není tak "hamatný" jako cruiser, působí celkově takovým lehčím vzdušnějším dojmem, má lepší přední vidlici, nenápadný zadní blatník (ne tak vyvalený ven jako u cruiseru) a decentnější přední blatníček krásně pasující k tomu většímu užšímu přednímu kolu.















Co se těch rozdílů mezi Shadow a Shadow Spirit týče, nepozoruju resp. neuvědomuji si žádnou změnu v ovladatelnosti v režimu typicky čopráckých pohodových kochacích jízd (jakýsi opak nebezpečné riskantní jízdy na hraně nebo už za hranou).

Tím samozřejmě netvrdím, že by se eventuálně při určitých výjimečných situacích nedala nějaká případná změna v chování vysledovat. Možná při nějaké krizovce - napadá mě třeba vynucené brždění v zatáčce, případně i při co nejenergičtějším brždění v přímém směru.

Ale to je zatím pouze spekulace, protože ještě k tomu nedošlo - čili při normálním ježdění je ovladatelnost, ochota jít do zatáček, schopnost držet zvolenou stopu atd. u těchto dvou typů strojů (a z mého uživatelského pohledu) stejná. Mluvím stále o případných rozdílech mezi cruizerem Honda Shadow VT750 (s kardanem, od r.v. 2004 včetně) a mezi "chopperem" Honda Shadow Spirit VT750 (s kardanem a se vstřikama od r.v. 2007 včetně).

___


Vzhled je samozřejmě čistě subjektivní záležitost, ale jinak motoricky jsou to stejné stroje s osvědčeným robustním a velmi úsporným motorem, s krásným zvukem a se zátahem odspodu, akorát že ty původní Shadowky od r.v. 2004 včetně byly s karburátorem a sytičem, a Spiritky od r.v. 2007 včetně jsou už s honďácky pověstně spolehlivýma vstřikama (mj. o starost míň po zimě, při každém studeném startu, při přechodu na rezervu a dlouhodbě při absenci jakékoliv údržby a dalších výdajů oproti karbecům), a taky Shadow Spirit není až tak moc okoukaný typ jako cruizer Shadowka, což pro někoho hraje roli a někomu druhému na tom třeba zase vůbec nezáleží.

Objektivním faktem a opravdu hodně důležité ale je, že obě tyto mašiny Honda VT750 Shadow a Honda VT750 Shadow Spirit nemají žádnou typickou chybu nebo dokonce vadu, ale naopak hodně předností, kde velkou spolehlivost, velmi nízkou spotřebu paliva, levný provoz (oleje do motoru a koncového převodu, filtry, pneumatiky, seřiditelnost ventilových vůlí atd.), velmi dobrou ovladatelnost v rámci kategorie čoprkrujzrů a celkově vyvážené vlastnosti bych asi kladl na první místo.
 

1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 15:53 | Nahoru | #13
Mam spiritku 2009,kupovana 2010 ako nova.Dnes mam 78 000 km a vykonal som nasledovne opravy:

-vymena gufera na zadnom sukolesi(pri zadnom kole)

beznu udzbu ako olej+filtre a gumy neratam

to je vsetko

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 16:37 | Nahoru | #14
Dovi> Zdravím. Jak dlouho máš tu stříbrnou spiritku?

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 17:26 | Nahoru | #15

shadow_7pade píše: Mam spiritku 2009,kupovana 2010 ako nova.Dnes mam 78 000 km a vykonal som nasledovne opravy:

-vymena gufera na zadnom sukolesi(pri zadnom kole)

beznu udzbu ako olej+filtre a gumy neratam

to je vsetko



Ahoj,
to jsi teda dobrý cestovatel, fakt klobouk dolů.
To já tolik za ty 4 sezóny nenajedu ani s autem dohromady.
Ale ta Shadowka je spolehlivý stroj a držák, opravdu se Hondě povedla.


EDIT:
Ne že by to něčemu vadilo, ale podle barvy Tvé Spiritky {stříbrná metalýza) bych řekl, že budeš mít rok výroby 2008 (ne 2009) .
Protože pokud se nepletu, tak právě tato stříbrná byl jedině a pouze rok 2008.

Když tak jestli budeš mít někdy čas a chuť, mrkni se na VINko...

Naposledy editováno 09.09.2013 18:19:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 17:47 | Nahoru | #16

Piwell píše: Dovi> Zdravím. Jak dlouho máš tu stříbrnou spiritku?


Ahoj, mám ji zatím jen krátce.







Řekl bych, že tuším, na co se chceš zeptat...
Podle sedla a spol. Ti asi ta Spiritka připadá povědomá - že jo?
Takže ano, znáš ji a máš pravdu a dobrý postřeh; je to ta od Tvého skorošvagra.

Naposledy editováno 09.09.2013 18:42:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 18:58 | Nahoru | #17
Dovi> A kupoval jsi ji od něj Ty nebo ne? Protože mi nedavno říkal, že jí viděl na prodej. Tak by mě zajímalo jestli Ty jsi 2. nebo 3. majitel. A odkud mě sakra tak znáš? To bylo už před těma 2 měsíci s tim BMW ...

1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 19:22 | Nahoru | #18
...čopr není tak "hamatný" jako cruiser, působí celkově takovým lehčím vzdušnějším dojmem , má lepší přední vidlici, nenápadný zadní blatník (ne tak vyvalený ven jako u cruiseru) a decentnější přední blatníček krásně pasující k tomu většímu užšímu přednímu kolu.

pane, porovnavate hrusky a jablcka (RC50/RC53).
aky vyvaleny blatnik, pre boha ?
Honda sa snazila pri designovani priblizit ducha 50-tych rokov.
atd,...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 20:52 | Nahoru | #19

Piwell píše: A kupoval jsi ji od něj Ty nebo ne?


"A" je správně.



Piwell píše: Protože mi nedavno říkal, že jí viděl na prodej. Tak by mě zajímalo jestli Ty jsi 2. nebo 3. majitel.


Stále teprve 2. majitel.

Jinak nevím, jestli je vhodné to zde takto veřejně rozebírat, ale není to zas nic tak intimního, takže... Bylo to celé takové zapeklité rodinné představení o několika dějstvích, ve kterém účinkovaly 4 osoby - můj švára a jeho žena (moje sestra), moje žena a já, který jsem v tom byl nejvíc nevinně a nejvíc jsem tím trpěl.
Začalo to tím, že si švára pořídil krujzra Dragstara 11ku a protože je v tom elév a jezdil jenom sám, začal mě o Vánocích spolu se ségrou lámat, ať si taky koupím čoprkrujzra a jezdíme ve dvou, ať se švára sám na té obludě někde nevyseká. Argumentačně využívali toho, že jednoho krujzra (VT750 Shadowku) jsem měl už před 3 roky, ale z blbosti jsem ho dal pryč. Odolával jsem až do dubna, kdy mě o Velikonocích znovu přemlouvali, a tentokrát ještě i s mojí ženou, ať něco ze svých strojů prodám - že mi švára k tomu přidá na "toho" čopra. Nakonec jsem s těžkým srdcem nabídnul k prodeji zánovní endurko Yamahu WR 250R, pořídil černou Spiritku a začal dělat švárovi doprovod. Jenže jemu se po svezení začala moje Shadowka zamlouvat víc než jeho Drakouš a měl tendenci si ty stroje vzájemně vyměnit. Já Dragstara nechci, takže jsem využil Josefovy nabídky na tuto stříbrnou Spiritku s tím, že švára se zbaví svýho Dragstara a vezme si moji černou Spiritku, na kterou mě předtím všichni ukecali a na kterou mi on osobně nemalou částkou přispěl. Jenže pak se mu to rozleželo a mnohem víc se mu líbila tato stříbrná. Ale to mě taky a řekl jsem dost, končíme s výměnama, není to nějaká bezprizorní skříňka na boty, ale jsou to motorky, co "mají duši". A tak on že když nemůže mít tu zánovní stříbrnou, že si tedy nechá svýho Draka, já ať si nechám tu černou na kterou mi přidal, a tu stříbrnou že odkoupí pro svoji manželku (mou sestru). Jenže na ni je ta mašina velká a hlavně težká, ona je střízlík a zatím jezdila myslím jen na padesátce a navíc je stejně pracovně furt tak vytížená, že mi to celý přišlo jako blbost - ale budiž, kdo chce kam... Dopadlo to, jak jsem předvídal, a rozhodla se, že si raději pořídí malýho lehkýho skůtra a tu Spiritku mezitím nemastně-neslaně zkoušela nabídnout k prodeji. Mně i švárovi to trhalo srdce, švára myslím ten prodej osobně i dost sabotoval, ale já jsem se už do toho raději nemíchal, aby mi to později nevyčítala. No, vyřešilo se to docela nedávno, černou si vzal-ponechal švára (byla stejně psaná na něho), stříbrná zůstala mně i s cenným poučením, že příbuzný si člověk nevybírá.



Piwell píše: A odkud mě sakra tak znáš? To bylo už před těma 2 měsíci s tim BMW ...


No sakra , než jsem tenkrát někdy v létě doporučil to Tvoje inzerované R1150GS klukům na foru BMWGS (kde zrovna někdo sháněl pěkný kousek a na Tvou nabídku se tam výslovně ptal), tak jsem se samozřejmě podíval i do Tvého profilu na Tvoje motorky a možná i inzeráty a popisy a fotky k nim. A jedna z mašin byla focená na zahradě u Š., kterou jsem měl ještě v živé paměti. A zároveň některý z Tvých přátel tam myslím někde v komentářích něco psal i o E.Š. jakožto o Tvé známosti, a celé to do sebe logicky zapadalo. Toť vše, "sakra"

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 21:11 | Nahoru | #20

popinjay píše: ...čopr není tak "hamatný" jako cruiser, působí celkově takovým lehčím vzdušnějším dojmem , má lepší přední vidlici, nenápadný zadní blatník (ne tak vyvalený ven jako u cruiseru) a decentnější přední blatníček krásně pasující k tomu většímu užšímu přednímu kolu.

pane, porovnavate hrusky a jablcka (RC50/RC53). aky vyvaleny blatnik, pre boha ?


Hrušky i jablka jsou oboje dobré ovoce, a každému člověku chutná něco jiného.¨Někomu se víc líbí cruiser (mně se tehdy líbil, když jsem ho měl), jinému se víc líbí čopr (kdyby se mi nelíbil, nekupoval bych si ho) a třetí zase preferuje třeba enduro nebo supersporta, to je v pořádku.

Kdybych např. prohlašoval, že Honda jako značka je horší než všechny čínský motorky, byla by to objektivně nepravda hodná přísné kritiky.
Ale v tom samém příspěvku píšu, že "Vzhled je samozřejmě čistě subjektivní záležitost", a já jsem přece vyslovilt jenom svůj subjektivní NÁZOR NA VZHLED.

popinjay píše: Honda sa snazila pri designovani priblizit ducha 50-tych rokov.
atd,...


Je myslím docela známá věc, že Honda se u svých Shadowek (zejména u cruiserů VT750 a VT1100) inspirovala u Harley Davidsonu, konkrétně u modelů Road King.





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 21:51 | Nahoru | #21
Dovi> Jo, v pohodě, tak teď už je mi to úplně jasný. Já nechtěl rejpat, jen mě to docela zajímalo. To "sakra" nebylo myšlený zle, bylo to jen jako "sakra, já tě neznám a ty o mě víš docela dost" ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 22:04 | Nahoru | #22
Dovi> Jinak Ti musím říct - buď rád, že si narazil zrovna na tuhle motorku, resp. na tenhle kousek. S E. už jsem pět let a moc dobře si pamatuju dobu, kdy Pepa tu motorku vybíral a koupil jí novou. V životě nespadla ani ze stojánku, je maximálně opečovávaná, doplňků a "extra" věcí je na ní tolik, že je to skoro k neuvěření (všechno vždycky kupoval nový a donekonečna to se mnou konzultoval, asi tak 50% věcí jsem na ní montoval já osobně) a pořád jí chodil okukovat, mýt a blýskat, ten dal snad víc peněz za leštěnky než za benzín. Za najetý kilometry a celkově za stav tý motorky můžu dát ruku do ohně.

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 22:07 | Nahoru | #23

Piwell píše: Dovi> Jo, v pohodě, tak teď už je mi to úplně jasný. Já nechtěl rejpat, jen mě to docela zajímalo. To "sakra" nebylo myšlený zle, bylo to jen jako "sakra, já tě neznám a ty o mě víš docela dost" ...


OK, však i já jsem tam taky dával smajlíka za to sakra.

K tomu druhému - věděl jsem o Tobě dost dobrého, jednak jsem si udělal obrázek z Tvého projevu v příspěvcích ve foru zde na Motorkářích (mj. i diskuze s některými bezmozky o dopr. přestupcích a o policii atd. - oni to mnohdy nemají lehké ani hoši zákona), jednak pro Tvůj vztah s rodinou Š.

Měj se hezky, a když tak J a E příležitostně pozdravuj.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 22:12 | Nahoru | #24

Piwell píše: Dovi> Jinak Ti musím říct - buď rád, že si narazil zrovna na tuhle motorku, resp. na tenhle kousek. S E. už jsem pět let a moc dobře si pamatuju dobu, kdy Pepa tu motorku vybíral a koupil jí novou. V životě nespadla ani ze stojánku, je maximálně opečovávaná, doplňků a "extra" věcí je na ní tolik, že je to skoro k neuvěření (všechno vždycky kupoval nový a donekonečna to se mnou konzultoval, asi tak 50% věcí jsem na ní montoval já osobně) a pořád jí chodil okukovat, mýt a blýskat, ten dal snad víc peněz za leštěnky než za benzín. Za najetý kilometry a celkově za stav tý motorky můžu dát ruku do ohně.


Díky, taky jsem si to tak pro sebe tenkrát při koupi vyhodnotil, a vidím to podobně jako Ty.

Už mi pár motorek rukama prošlo; zatím jsem sice měl vždycky štěstí na ty, co jsem si po zralé úvaze pořídil z druhé ruky, ale na jednu v pořádku koupenou připadalo tak řekněme 5 zbytečných cest za více či méně nepravdivými inzeráty. Tak to chodí.

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

9.9.2013 v 22:21 | Nahoru | #25
Dovi> To je tak. Já už taky najezdil tisíce km zbytečně kvůli motorkám a autům "v top stavu". Zrovna i kvůli tomu GSu, který mě nakonec tak moc zklamalo. Ale to sem nepatří. Měj se a přeju mnoho šťastných chvil za řídítky

1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

10.9.2013 v 11:48 | Nahoru | #26
Ale v tom samém příspěvku píšu, že "Vzhled je samozřejmě čistě subjektivní záležitost", a já jsem přece vyslovilt jenom svůj subjektivní NÁZOR NA VZHLED.

na moj vkus to bol veeelmi subjektivny nazor.
koniec debaty...

Honda Shadow Spirit VT750

10.9.2013 v 11:54 | Nahoru | #27
 
Ohledně žebrování válců - občas se říká, že na Shadowce je moc plastů. Je fakt, že novější Shadowky VT750 mají plastové kastlíky pod sedlem a plastové blatníky (jsou stejně funkční jako plechové, ale nereznou), boční chromované kryty motoru, chromovaný kryt airboxu a chromovaná ventilová víka.

Co se však údajného plastového žebrování válců týče, není to pravda.
Žebrování se jeví vyrobeno z podobné kovové slitiny jako karter motoru.







Je to zřejmé jednak ze vzhledu, když se člověk podívá opravdu zblízka, ze zpracování odlitku a jeho povrchové úpravy, ze stop po licí formě, z pevnosti žeber, ze zvuku při poklepu, a myslím, že to potvrzují i přiložené snímky - snažil jsem se o detailní záběr, a i když jsem byl líný vytahovat kvůli tomu stativ a cvaknul jsem to jenom z ruky, i přesto to není tak roztřesené, aby nebyla vidět struktura povrchu kovové slitiny a jejího začištění...


Žebrování válce








Detail žebrování válce (pro názornost trochu přeostřeno)








K tomu v jiné diskuzi učinil poznámku Jerry, prezident SHOC:

"Co se týče snímatelných žebrovaných krytů válce, ty byly vždy kovové. Má to i své opodstatnění. Pokud už dojde k problému s chladící soustavou, žebra stačí za normální jízdy motor uchladit. Vím o čem mluvím, protože jsem měl proražený chladič a motka bez vody jela bez problémů vesele dál. Že nemám vodu jsem nevěděl, protože čidlo je ve vodě na vrchu chladící soustavy, takže pokud není voda, není co ukazovat, ale to je stejné jako u aut a je to na delší povídání, které sem ostatně nepatří."
 

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

10.9.2013 v 14:14 | Nahoru | #28
 

popinjay píše: Ale v tom samém příspěvku píšu, že "Vzhled je samozřejmě čistě subjektivní záležitost", a já jsem přece vyslovilt jenom svůj subjektivní NÁZOR NA VZHLED.
na moj vkus to bol veeelmi subjektivny nazor.


S tím, že čopr není tak hamatný jako cruiser a působí celkově lehčím, vzdušnějším dojmem, by asi neměla velká většina lidí z branže problém.

Nicméně se ale omlouvám za asi poněkud nevhodnou formulaci, že čopr má nenápadný zadní blatník, ne tak vyvalený ven jako u cruiseru.


Samozřejmě ty velké blatníky k této kategorii neodmyslitelně patří, a vrcholu tento designový prvek dosáhnul zřejmě u značky Indian:















Opravdu jsem se tím nechtěl majitelů cruiserů dotknout, a už vůbec ne nikoho osobně.


Abych aspoň trochu napravil svoji nevhodnou formulaci, vkládám sem odkaz na Tvé pěkné a přínosné stránky věnované motocyklu Honda Shadow 750C Aero‚ RC50

http://www.shadow750c.weblahko.sk/ 

Naposledy editováno 13.09.2013 13:55:39

Honda Shadow Spirit VT750

12.9.2013 v 10:23 | Nahoru | #29
 
Co se týče často diskutovaného, a občas i vysmívaného chlazení čopráckého motoru kapalinou, výrobci se samozřejmě snaží efektivní chlazení motoru nějak uspokojivě vyřešit.
A právě u vzduchem nejhůře chladitelného V-éčkového dvouválce používaného v mnoha čoprkrujzerech je to obzvlášť důležité.

Vzduchem se totiž u motorek nejlíp uchladí boxer (podobně jako hvězdicový motor třeba u letadel), trochu hůř jednoválcový motor a řadový příčně uložený dvouválec, ještě hůř řadový příčně uloźený čtyřválec (samy o sobě hůře chladitelné vnitřní dva válce s menší ochlazovanou plochou jsou navíc ještě v úplavu za předním kolem) a úplně nejhůř se vzduchem chladí právě V-éčkové dvouválce, kde zadní válec je stíněn předním a je ochlazován výrazně míň, a u některých typů chronicky dochází k jeho přehříváni.

Z tohoto čistě technického pohledu je právě u V-éčkového motoru žádoucí účinné chlazení kapalinou, přestože někteří pravověrní čopráci vodníka zavrhují.

Motocykl i jezdec je za účinné a spolehlivé chlazení motoru Shadowky za všech okolností, i při popojíždění v dopravních zácpách a za extrémních veder, myslím velmi vděčný. Běh motoru v režimu relativně stabilní a zároveň optimální provozní teploty je mu jenom ku prospěchu i z hlediska životnosti.

__

U Shadowky VT750 je chladič velmi nenápadný:







...je "ukryt" mezi trubkama rámu, a třeba z boku není vůbec vidět, a i z jiného pohledu skoro neruší. Rozhodně tam není jako pěst na oko. To už je mnohdy více nápadný větší obdélníkový chladič oleje u výkonnějších vzducháčů...
 

1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

12.9.2013 v 10:41 | Nahoru | #30
 
Já jsem sice staromilec, taky mám několik motorek vzducháčů (dnes už jenom jednoválce, dříve i dvouválcového boxera), a je to samozřejmě o starost míň - pokud se to vždycky uchladí a pokud to někdo neutaví v parném létě v koloně apod. Jenže zrovna u V-éčkového motoru, se zadním válcem v dokonalém zákrytu za předním válcem, je chlazení vzduchem na hraně, a někdy bohužel i za hranou.

A i proto jsem u Shadowky rád za to jejich vychytané honďácky SPOLEHLIVÉ vodní chlazení.
Ale nejenom proto - ať se to komu líbí nebo ne, neoddiskutovatelným faktem je, že on totiž ten spalovací motor chlazený kapalinou, a nezávisle na zatížení a teplotě okolního prostředí udržovaný v dost úzkém pásmu optimálních provozních teplot, je méně namáhán, lze u něj lépe vymezit optimální provozní vůle, a celkově má předpoklad delší životnosti.

Velmi kvalitní kapalinou chlazený motor v Hondě Shadow VT 750, po všech těch desetiletích evolučního vývoje, kdy postupně docházelo jen k dílčím změnám a vylepšováním (velkých nebylo třeba), se ukázal jako nadprůměrně spolehlivý, s dlouho životností, s velmi dobrým průběhem krouťáku a s enormě nízkou spotřebou paliva.

A ač to není vzducháč, ale vodník, tak se jedná o optimálně podkoňovaný (nevyhoněný) motor s výkonem cca 33,5 kW při objemu 750 ccm, takže litrový výkon tohoto motoru je pouhých 45 kW.







Pro představu - to by hypotetická a rovněž dvouválcová dváca (125 ccm) se stejným litrovým výkonem musela mít jenom 5 a půl kW výkonu, přitom to ale u 4T bývají cca 8 až 11 kW stroje.
A navíc namísto vyváženějšího a častěji pálícího dvouválce se ty dvácy až na výjimky dělají jenom jako jednobuchy, a vzhledem k jejich nic moc výkonu v poměru k hmotnosti motorky a jezdce jsou samozřejmě dost často honěné blízko svého maxima, a nezřídka i přetáčené.

A podobně na druhé straně spektra, třeba od objemu 600 ccm a výš, se dneska motocykové motory běžně chlubí ohromnými (několikanásobnými) litrovými výkony...

Čili při srovnání tohoto shadowáckého motoru, a navíc vodou účinně a optimálně chlazeného, s jinými výkonnějšími motory, a to dokonce i vzduchem chlazenými, je už i na tomto trochu vidět, proč je motor ve Shadowkách tak houževnatý, spolehlivý a dlouhodobě trvanlivý.

A motor je pořád srdcem každého motocyklu, od kterého se pak odvíjí klíčové vlastnosti každé mašiny a její celková oblíbenost.
 
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
motor dusi a striela do vyfuku Honda VT 750C Shadow tousecky 14 18.1.2018 v 18:03 krehyn
Baterka v háji??? Honda VT 750C Shadow petanzmedle 16 14.1.2018 v 17:11 petanzmedle
Manuály VT 750 Honda VT 750C Shadow Mr_pablo 6 13.1.2018 v 10:02 Sharki
Jak zazimovat motorku Honda VT 750C Shadow hulvatjoe 18 31.12.2017 v 22:56 Potok01
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 9, 10] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 277 4.12.2017 v 02:23 stráťa

TOPlist