1 reakcí na tento příspěvek Prý slabota
pale píše: Tak i když je toto vlakno už dlouho mrtvé, nedá mi to abych nenapsal svůj skromný názor na NC. Předem bych předeslal, že jsem velmi klidný řidič na kochačku a sháněl motorku stylu pseudoenduro a NC, zvláště model 2016 byl můj horký favorit. Bohužel mé první setkání s NC bylo pro mě bez nadsázky velkým zklamáním. První zklamání bylo, motorka je poměrně malá a to jsem prosím průměrného vzrůstu. Motorka je to určitě dobrá pro každodenní ježdění za pár korun, ale...., jinak zážitek z jízdy nulový, hlavně motor mě zklamal. Měl jsem několik dvouválů, ale žádný při jakýchkoliv otáčkách nevibroval jako NC, možná tak Transalp 700 při podtočeném motoru, ale největší propadák je pružná akcelerace, nevím, prostě ani krouťák, ani výkon, žádný hlad po otáčkách, po otočení heftu se skoro nic neděje v žádných otáčkách. To BMW F 650 GS jednoválec od 4 tis. vyletí slušně dopředu, F 800 GS je již úplně jiné kafé a sametový běh, NC pouze klidně zrychluje. Motorku rozhodně nehaním, někomu bude vyhovovat, ale doporučuji se na ní svézt před samotným zakoupením a porovnat s konkurencí. Mě a to jsem se počítal mezi ty, které by mohla oslovit velmi zklamala.
jj, to vlákno sice už spalo, ale u nás je deštivo a v Čechách prý sněhová kalamita, tak proč ne...
Každý člověk má jiné potřeby a jiná očekávání.
Třeba ty vnímatelné vibrace, to je daň mj. za dlouhozdvihový motor s přesazenými ojničními čepy, kde ten celkový charakter motoru, jeho zátah a průběh krouťáku se hodně blíží charakteristickému projevu vidlicových dvouválců v čoprech a krujzerech.
Ale myslím, že Ti rozumím - mě tehdy před lety ta původní 670 ccm Honda NC 700 taky svými většími vibracemi poněkud zklamala (řekl bych, že nejvíc asi vibruje podtočená šestka), ale novější 745 ccm Honda NC 750 je na tom i díky druhému vyvažovacímu hřídeli o poznání líp.
postimg.org/image/lj7oqc8pj/][img]http://s15.postimg.org/lj7oqc8pj/Pilovy_diagram_NC_750.jpg[/img
(zvětšení na prokliknutí)
Je tady dobře vidět ten těžký poslední převodový stupeň - u jinak dobře odstupňovaného progresivního uspořádání převodovky Hondy NC 700/750 (týká se to prvních pěti rychlostních stupňů) zdánlivě chybí regulérní šestka a místo ní výrobce zvolil tu extrémně dlouhou "ekonomickou dálniční sedmičku"...
Ostatně, ono stačí vyzkoušel si, jak taky může vibrovat dvouválcová oldtimerová Kawa W800 nebo jednobuch Royal Enfield (taky jsem o nich kdysi uvažoval pro ty kochací jízdy) anebo spousta Harley Davidsonů, tak už pak člověk ty docela jemné vibrace u NC-čka prakticky nevnímá, pokud se na to nějak nezaměřuje v rámci testování.
"... žádný hlad po otáčkách, po otočení heftu se skoro nic neděje v žádných otáčkách. To BMW F 650 GS jednoválec od 4 tis. vyletí slušně dopředu, F 800 GS je již úplně jiné kafé a sametový běh, NC pouze klidně zrychluje."
Tady je když tak vysvětlení toho lineárního zátahu - někdo ho preferuje, někomu zase chybí (zvlášť u motorky) větší porce divočiny...
postimg.org/image/i1d3mpj91/][img]http://s10.postimg.org/i1d3mpj91/Honda_NC_Leistungsdiagramm.jpg[/img
(zvětšení na prokliknutí)
Mně třeba právě ten charakter zdánlivě předimenzovaného (podkoňovaného) NC-čkovského motoru a jeho projev vyhovuje. Kdyby mi ta motorka nesedla, nekupoval bych si ji jako zatím svoji poslední "velkou" mašinu, a ještě k tomu jako funglovku.
Zvukový projev připomínající vzduchem chlazený motor v Tatře 603, vnímatelné jemné vibrace a počínající plynulý zátah už kousek nad volnoběhem (krouťák nízkoobrátkového dlouhozdvihového motoru posazený hodně dolu) pak člověku připadá skoro jako u čoprkrujzrů, ale na rozdíl od nich má NCčko menší hmotnost, lepší podvozek s vyššími zdvihy a lepší ovladatelnost; lépe a bezpečněji se na něm sedí a jezdí, mj. i lépe brzdí a o hodně líp a snadněji zatáčí. A kvůli loukoťovým kolům s bezdušáky a kvůli absenci množství chromu má NCčko menší nároky na kosmetickou údržbu. Přitom ale NCčko má kochací potenciál stejně velký jako kvalitní litrové nebo mírně nadlitrové čoprkrujzery, ovšem bez jejich nevýhod. Možná je tento pohled dán i tím, že jsem na NC-čko nepřešel od supersportů, ale z větších endur (z BMW F650GS a z boxera R1100GS) a z čoprkrujzrů, a ta změna byla (a je) velmi příjemná.
Takhle nějak to z vlastních dobrých zkušeností s Hondou NC vidím a jsem s ní opravdu spokojený.
Na druhou stranu ale chápu i určitou alergii starých mazáků, pokud někteří začátečníci s měsíc starým řidičákem si koupí svoji první velkou motorku a po ujetí prvních 50 km od dealera domů pak hned píší informace typu, že tato nebo tato mašina jim okamžitě sedla jak prdel na hrnec a že (proto) je to ta nejlepší motorka na světě.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X | Lacer | 2 | 21.5.2024 v 19:45 ja1 |
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV | Meny33 | 9 | 18.5.2024 v 23:08 ivako |
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X | oggycek | 32 | 6.5.2024 v 14:08 Radek_S |
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X | stafler | 11 | 19.4.2024 v 20:44 stafler |
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 | HALLU | 54 | 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK |