globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
5.4.2014 v 09:51
Zdravím. Nejsem žádný elektrikář tak se chci zeptat jak je to s instalací přídavných světel. Něco jsem se tu dočetl. Tak že zvolím zapojení přes relátko. Problém je že nevím jaké relátko a co mam říct prodavači že vlastně chci. Dál by mě zajímalo jestli to vubec utáhne alternátor. Vím že podle příručky dává 0.39kW/5000min. Jde mi o to, jestli třeba na dovolené když při jízdě budu svítit přídavnými světly a zároven dobíjet navigaci a třeba foták nebo intercom, jestli to ten altík utáhne. Jedná se o Hondu Shadow 750 Spirit r.v.2009

2 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla,zapojení,výkon altíku

17.4.2014 v 11:28 | Nahoru | #1
Ahoj, tak přídavná světla zapojena. Myslím že už to není to co by to mělo být. Dá se říct že množství diod a relátek narůstá a výsledek je dá se říc stejný (když vypnu motor světla stále svítí). Líbilo se mi to jak to bylo v prvním schématu(kdyby to teda u mého tipu fungovalo)jednoduché a bezpečné. Čím víc se tam toho sere tím s toho mám blbější pocit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla,zapojení,výkon altíku

17.4.2014 v 11:52 | Nahoru | #2
lesapan79> Ahoj, jak už jsem psal, to zapojení s jednou diodou pro napájení relátka tady hapruje kvůli zkratové regulaci (v momentě, kdy sepne tyristor v regleru, danou fázi vyzkratuje a napětí pak spadne k nule. Některé skůtry mají takto napájená hlavní světla, rovnou z alternátoru, jelikož žárovky usměrnění nepotřebují a omezování napětí zkratovým reglerem se projeví i "před" ním. Jenže žárovky díky setrvačnosti vlákna toto kolísání napětí nepoznají, kdežto relátko už dokáže kmitat a bzučet. Proto, jak jsem psal, by bylo třeba paralelně k cívce relátka dát ještě kondenzátor, který toto kolísání vyrovná a stíhá napájet cívku relátka v okamžicích, kdy "od diody" napětí nejde. Záleží na odporu vinutí cívky relátka a tím i proudu, jaký cívka odebírá. Možná by stačil i elyt. 1mF (1000uF)/35V. Když po odpojení napájení udrží relátko sepnuté cca 0.5 vteřiny, tak by to mělo k vyrovnání takovýchto "mžikových" výpadků stačit.

(reakce na) Přídavná světla,zapojení,výkon altíku

17.4.2014 v 18:19 | Nahoru | #3
lesapan79> Aby to spolehlivě a levně fungovalo je jedno mikro relé a dioda navíc moc složitý ?To bys měl vidět schemata složitějších funkcí .Pokud dáš napájení 15/54 třeba na indučku tak světla budou vypínat po vypnutí motoru,co jsem řešil tak je případ zhasnutí motoru svévolně třeba při rozjezdu z křižovatky což nemusí být špatný že nezhasnou ne?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist