Majtelé TDR a DT a TZR chtěl by jsem se vás zeptat, Ti co mají odpojenej Oilmaster už z jakehokoliv důvodu. V jakém poměru benzín/olej ředíte vy ? Já jsem ředil 1:40 a nyní ředim 1:50 Přišli mi opravdu nebezpečné mít celou motorku od nespáleného oleje který tekl na pneu.
Mněl jsem v nádrží ještě asi 3 litry naředěného 1:40 benzínu a nyní jsem tam nalil další 4 litry naředěného 1:50. Už teď když to je cca 1:44 (po smichání 3L 1:40 a 4L 1:50) mi příjde že to kouří z výfuku nějak moc málo :( Nemohl bych to zadřít nebo přidřít když budu ředit 1:50 ? Nebo mám zase zpátky přejít na 1:40 ? Popřípadě 1:45 ?
Nemám s tím moc zkušeností, je to můj druhý 2T první byla babetta a tam to bylo úplně jedno kolik a čím jsem ředit jelo to i na slunečnicový olej. Olivový jsem ji dopřával zřídka :)
Mám ji plně otevřenou
Leju tam plnou syntetiku od Castrolu konkrétně tudle Castrol Power 1 Racing 2T
Odkaz na olej
Naposledy editováno 21.03.2014 21:58:36
1 reakcí na tento příspěvek Poměr oleje s benzínem
1 reakcí na tento příspěvek Poměr oleje s benzínem
EDIT: Na značku oleje se vykašli, každej bude tvrdit, že olej jeho značky je ten nejvíc nejlepší. Koukej na normy, na který je olej certifikovaný (u dvoutaktu právě API Tx a nejlépe JASO Fx), to je to jediný, čemu se dá (snad) věřit. Všechno ostatní jsou jen REKLAMNÍ KECY typu "opravdové kousky ovoce" nebo "prádlo bude opravdu bílé".
Naposledy editováno 22.03.2014 01:59:20
Ale jinak máš samozřejmě pravdu, protože odpor na tomto foru nidko nesnese...
1 reakcí na tento příspěvek Poměr oleje s benzínem
Já říkám vždycky každýmu na dotaz "jakej olej", aby si nejdřív přečetl manuál. Protože většina lidí prostě netuší, čeho si má všímat, spousta lidí si myslí, že dražší olej v hezčí flašce je lepší, spousta lidí dodnes věří, že existují různé jakési "kladné úsady", že olej s viskozitou 15W-40 je minerál, 10W-40 je polosystetickej, že 5W-30 je syntetickej a podobným bludům, který už 20, 30 let dávno nejsou pravda. Ale když někde jen špitneš třeba o HTHS viskozitě, tak na tebe koukají jak na blázna. A na základě těchto nesmyslů pak používají oleje, který jsou sice drahý (a dost možná i opravdu dobrý), ale pro jejich potřebu a styl využití jsou třeba nevyhovující, a oleje (například tuzemský, a většinou mnohem levnější, protože se nedováží a zdaleka nemají tak drahou reklamu - nechci nikomu dělat reklamu, tím méně Paramu) levnější by jim poskytly minimálně stejnou nebo lepší službu. Přitom by stačilo, aby si každej uživatel JEN přečetl manuál výrobce motoru, zjistil přesný požadavky a pak dle své peněženky kupoval hezký nebo míň hezký flašky s téměř stejným obsahem.
Mimochodem, směsí je u dvoutaktu mazaná i klika, takže nejde jen o to namíchat směs, aby se všechen olej spálil.
Pro zajímavost, co je v manuálu:
Recommended oil:
Yamalube 2 or 2-stroke
engine oil (JASO FC grade or
ISO EG-C, EG-D grade)
Oil quantity:
1.2 L
Poměr jsem z toho ale nedostal. Možná servisák, ale na to už nemam nervy...
1 reakcí na tento příspěvek Poměr oleje s benzínem
Co prvního příspěvku týče, napadlo tě že možná hledáš problém tak kde není? To že ti moc prská olej z výfuku není jen a pouze kolik oleje tam narveš, ale má na to vliv spousta dalších věcí, kupříkladu... jak máš nastavený předstih, čisté výfukové koleno+koncovku, jaký typ oleje používáš, zda používáš či nepoužíváš oil-master, typ pístu(kovaný-litý-s kanálkem), správné nastavení karburace a správnou svíčku.
vím že se to tu řešilo asi 100x ne-li 1000x, ale asi to evidentně nestačilo pro pochopení.
Teď vůbec nebudu brát vpotaz jestli se porouchává nebo ne, to je vedlejší, podstatný je pochopit k čemu tam oil-master je. Ano, je to taky především kuli pohodlý jezdce, který si jen jednou za 1500km dolije flaštičku oleje, ale hlavně taky proto že olej se dávkuje podle otáček, JINAK než když ho přidáš rovnou do nádrže !
To že ti kde jaký odborník-závodník poradí lít do nádrže, je správné, ano o tom žádná, ale k použití na trati, kde motorka jede celý čas na plno.
V manuálu se dočteš že kompresní poměr na tvojí motorku je doporučený pro zavřenou verzi 1:50, dále se dozvíš že nedoporučují odpojovat oilmaster, protože by to mohlo vést k horšímu spalování a vzniku kouřivosti s nadměrným prskáním oleje z výfuku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poměr oleje s benzínem
E: Kolik majitelů má zavřenou verzi ?
Naposledy editováno 23.03.2014 10:08:14
1 reakcí na tento příspěvek Poměr oleje s benzínem
Tak už fakticky nevim,
Je možné že to je tím že mám odpojenej oilmaster a neteče tam olej podle otáček ? Ale pořád stejné množství oleje když ředím do nádrže ???
Kuba402 píše: Tak já už fakt nevím proč mi ten olej s toho výfuku prská. Olej jsem předtím dával 1:40 Panolin teďka dávám 1:50 Castrol a kape to o dost méně. Svíčku jsem mněnil.
Tak už fakticky nevim,
Je možné že to je tím že mám odpojenej oilmaster a neteče tam olej podle otáček ? Ale pořád stejné množství oleje když ředím do nádrže ???
Přijde mi to jako hovadina...možná kdyby si jezdil v hodně nízkých otáčkách a měl to zavřený. Ale ten olej tam i podle otáček musí jít, takže v tom zas takovej problém nevidim...Jak máš nastavenou přívěru ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poměr oleje s benzínem
EveryBady> když už ty to chceš brát tak do detailu tak si aspoň zjisti co která značka znamená, zjistil by jsi že JASO FD, je to jisté jako JASO FC jen o kategorii víš to samé u ISO EG-C a ISO EG-D.
JASO (Japanese Standards Organisation) vydala řadu klasifikací, která pokrývá mazací výkonnost a požadavky na kouřivost, a to FA, FB, FC, FD (přičemž FD je z nich nejpřísnější). Firemní zkouška kouřivosti SUZUKI je v korelaci s oddílem zkoušek kouřivosti této klasifikace.
ISO (International Standards Organisation) vyvíjí celosvětové klasifikace maziv pro dvoudobé motory. ISO-L-EGD je vyšší klasifikace kouřivosti než JASO FC.
API (American Petroleum Institute) TC kategorie zajišťuje, že mazivo splňuje stanovené základní požadavky, které se zkoušejí na motoru Yamaha CE50S. Klasifikace TD se vztahuje na maziva pro plavidla a je v souladu s klasifikací BIA/NMMA TCW2.
Jen drobné upřesnění, API norma je poměrně nepřesná, protože v podstatě udává jen výkonnost oleje vzhledem k roku výroby motoru. Tzn. některé oleje se prostě časem mění na vyšší normu (vyšší písmenko po T (čtyřtakt) nebo po F (dvoutakt).
Nejrozšířenější a "nejužitečnější" pro motocyklové oleje je JASO. Nejvyšší je momentálně FD u dvoutaktu, FD splňuje i požadavky na FC a nižší, a obdodně JASO Mx pro čtyřtakt s mokrou spojkou. Nejvyšší MA2, zahrnuje tedy i normu MA, převyšuje MB.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... | Beranidlo | 2887 | 1.5.2024 v 12:12 Ariete |
jaký převodový olej do Yamahy DT125... Yamaha DT 125 R | Jira_7 | 2 | 30.4.2024 v 08:44 kokoška. |
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 | posmiros | 4 | 8.4.2024 v 13:12 posmiros |
Yamaha DT 125r jakou přívěru Yamaha DT 125 R | Vorstyx | 1 | 6.4.2024 v 08:13 ja1 |
Yamaha DT 125 R karburátor Mikuni Yamaha DT 125 R | SirSpecny | 1 | 18.3.2024 v 14:10 Remzy |