globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej s vysokým obsahem zddp
Zdravím. Potřeboval bych poradit čí podebatovat ohledně oleje vhodného do starého OHV motoru s plochými zdvihátky ventilů (flat tappet), tzn. že nemá na styku s vačkou váleček (roller tappet). Údajně tahle konstrukce vyžaduje zvýšený podíl aditiv obsahujících zinek a fosfor (ZDDP), který je ale od zavedení normy API SH omezen a s každým dalším písmenem klesá. Bohužel, složení oleje si každý výrobce hlídá, včetně obsahu ZDDP, takže nevím, podle čeho se orientovat.

Po průzkumu jsem výběr zúžil na 2 oleje a ocenil bych nějaký fundovaný názor. Podle manuálu je předepsán olej viskozity 20W-50 a splňujíci alespoň API SD. První možnost je speciální olej pro veterány Elf, splňující normu API SE, o jehož složení nevím nic (ale má super obal
Druhá možnost je Valvoline, který tam leju v současnosti. Výhodou je, že má údajně zvýšený podíl ZDDP, ale přesné číslo opět chybí. Nevýhodou je, že má API SL, takže obsahuje i čistící aditiva, která pro motor bez klasického filtru a zanesený karbonem můžou znamenat velké problémy. Za názory děkuji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s vysokým obsahem zddp

8.2.2014 v 08:57 | Nahoru | #1
staryrosta> Ono nejen že je to předražené, ale když si najdeš safety sheets těch olejů (koukal jsem snad na ten Elf a Millers), tak ty mají obsah zddp asi 0,8%, což je na úrovni nejmodernějších API SM/SN, takže mi to přijde jen hodně podprůměrnej olej danej do hezký pixly a s cenovou přirážkou.
Mimochodem, omezení ZDDP se údajně vztahuje jen na třicítkové oleje (0W-30, 5W-30, atd), takže i moderní minerály toho mají dost. Já nakonec zůstal u Valvoline 20W-50, kterej je hodně oblíbenej právě i u jezdců na BMW.
A absence filtru se prostě musí řešit častou výměnou, já mám interval max 3.000 km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s vysokým obsahem zddp

8.2.2014 v 12:32 | Nahoru | #2
Redguy> Čus, dovolil bych si s tebou nesouhlasit. Např. zmíněný Elf obsahuje: Ca-0,245, N-0,095, P-0,165, Zn-0,195(!!), P-0,285.. (všechno v procentech).V testu olejů pro youngtimery (autobild) se umístil tuším na druhém nebo třetím místě.. Jde tam ale taky o snášenlivosti s materiálem tehdejších těsnění, (např korek), použitých slitin, atd.. Oleje Millers pro vetrány mají ZDDP něco kolem 1200ppm.
Pro Stey: nevím kde berete takové hrozné rozpětí 1-2,4. S tím zinkem je to asi tak že tam musí být uvedeno to "SG" společně s tou modernější normou, např. API SG SJ SH. Pak je jasné, že to můžu nalít i do té starožitnosti.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Oprava izolace cívky Moto Guzzi V7 Special Redguy 12 15.3.2024 v 08:52 xb
Enamel barvy na motor zkušenosti Moto Guzzi V7 Special Redguy 19 26.1.2024 v 08:53 ktm525smerák
Moto guzzi Special 2013 - převodovka Moto Guzzi V7 Special Ferino99 12 7.5.2023 v 11:16 krokoš
Moto Guzzi V7 Special r v 2016 rozm... Moto Guzzi V7 Special jarda24 14 2.1.2023 v 13:27 chabm
Moto Guzzi V7 chrastění od spojky Moto Guzzi V7 Special chabm 7 5.11.2021 v 18:15 Pája19


TOPlist