bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: nepříjemné rázovaní motoru
Zdravím všechny, prosím o radu, vždy když MZ jede bez plynu na zařazený kvalt, je cítit nepříjemné rázování v motoru (nebo převodovce), zadrhávání (né souvisle ale rázovitě), nevím jak to nazvat. Vím že u jednoválce je určité rázování bez plynu normální ale tohle už mi přijde nepříjemný. Doslechl jsem se, že by to mohl být vytahaný primární řetěz, což by možná i souviselo s hrubším přechodem mezi tím když jí opět vezmu pod plyn. Nebo snad špatný olej (v benzinu)? Předstih? Mám strach o ložiska na klice, ale ty by se podle mě projevili souvislým drhnutím a při najetých 12 500 km (r.v. 1990) mi to přijde divné. Máte někdo zkušenost nebo radu na co se mrknout? Děkuju Jarda

Naposledy editováno 18.01.2014 14:26:31

nepříjemné rázovaní motoru

18.1.2014 v 14:28 | Nahoru | #1
Vlastně si to všechno vyjmenoval. Olej bych vynechal. J.

nepříjemné rázovaní motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 18.1.2014 v 14:34 | Nahoru | #2
hodit na stojánek a otáčením zadního kola zkontrolovat řetěz jestli nešponuje

nepříjemné rázovaní motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 18.1.2014 v 16:02 | Nahoru | #3
začal bych kontrolou obou řetěžů

1 reakcí na tento příspěvek nepříjemné rázovaní motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 18.1.2014 v 16:50 | Nahoru | #4
Dost často to dělá roztrhaná gumová spojka mezi rozetou a středem kola :)

1 reakcí na tento příspěvek nepříjemné rázovaní motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 18.1.2014 v 18:30 | Nahoru | #5
Provází to nějaký mechanický hluk z kategorie "zvuky neznámé"? Pokud ne, může se jednat jen o klasické cukání - poprdávání dvoutaktu na zavřený plyn. Je to při cestování nepříjemné a houpe to s člověkem jak na velbloudu. Pomáhá lehce obohatit volnoběžnou směs. Tím bych začal.

(reakce na) nepříjemné rázovaní motoru

20.1.2014 v 07:24 | Nahoru | #6
Béža> Tenhle zvuk mi povědomý není, jde slyšet takový setrvační převalovaný zadrhávání, nebo jak to nazvat. Ale určitě směs vyzkouším díky :)

(reakce na) nepříjemné rázovaní motoru

20.1.2014 v 07:26 | Nahoru | #7
Mad_Rockstar> Tak ta mě nenapadla, jen je otázka jestli by to bylo slyšet až v převodovce, protože tam ten neznámej zvuk asi vzniká (teda myslím)

1 reakcí na tento příspěvek nepříjemné rázovaní motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 20.1.2014 v 10:36 | Nahoru | #8
Slušně chrastit taky umí povolenej řetěz v kombinaci s ojetými smyky na kyvce (pokud to tam něco takového má), případně o kryt řetězu. Jinak z těch složitějších věcí - zadrhávavý chrastivý zvuk při změně otáček nebo zatížení umí třeba roztržená klec na ložisku. Kuličky se pak sesýpají a otáčení není hladké. Zkus si sundat řetěz a zatočit si se skundárním kolečkem na motoru střídavě dopředu, dozadu, to samé s rozetou, kolem atd. Pokud to půjde vždy hladce, musíš hledat dál a zřejmě hlouběji v motoru.

(reakce na) nepříjemné rázovaní motoru

20.1.2014 v 19:10 | Nahoru | #9
Béža> Dobrá, vyzkouším, když vytočím motor na volnoběh a pak stáhnu plyn tak "nezacuká" , jen při zařazeném kvaltu, to i na stojánku. Děkuju za tipy. Když na nic nepřijdu, budu tady opět otravovat :D

1 reakcí na tento příspěvek nepříjemné rázovaní motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 21.1.2014 v 08:47 | Nahoru | #10
To co jsem popisoval v první reakci, to na stojánku nepoznáš. Teda zkušení ladiči podle ucha asi jo + - , ale v praxi... Na stojánku při zařazeném kvaltu cuká všechno, tam jsou tak malé setrvačné hmoty, že to prostě tak je. Zavřenej 2T motor na kvalt "brzdí" a občas si poprdne, což motorku přestane na okamžik brzdit a naopak ji trochu postrčí, tím pádem to s jezdcm houpe. Pokud je volný řetěz, může v těchto okamžicích, kdy se napnutí a průvěs střídá na dolní a horní straně řetězu, cvakat o kyvku, kryty apod. No a při bohatší volnoběžné směsi se tento jev omezí. Nesmí se to ale přehnat, protože potom by se motor ulejval a po přidání plynu by se chvíli dusil, než by se probral k zátahu. Takže prostor pro ladění je mezi těmito stavy.
Pokud ale píšeš, že se při tom tvém "zakopnutí" ozývá chrčivý zvuk, je možný že to bude opravdu nějaké ložisko v motoru. Třeba ložisko u řetězového kolečka, to se snadno pošle do kytek když se přepíná řetěz a nenechá se mu vůle na propružení. Tam bys to mohl poznat se sundaným řetězem, jestli tam je vůle nebo jestli se při změně smyslu otáčení nezakopne apod. Když si na stojánku protočíš rozetu, kolo apod. můžeš eliminovat možnost, že to bude tam, než bys zbytečně zakrojil do motoru.

Co tak ještě může cvakat na 2T? vyběhané šoupátko v karburátoru - cvaká taky při zavření plynu. Na to taky koukni - sundej karbec z hrdel a prsty si zkus zavaklat s šoupětem v karbu proti sání a díře do airboxu. Bude-li tam velká vůle, že to bude cvakat, může to být ono (ten zvuk, houpání by bylo potom seřízením). No jo, ale tys psal, že to bez kvaltu necvaká, tak asi taky nic. Dál primární převod, ale myslím, že MZ má primár ozubenými koly, takže to asi ne. No a motory s vyvažovákem, oběhané hnací kolo vyvažováku.

(reakce na) nepříjemné rázovaní motoru

21.1.2014 v 23:22 | Nahoru | #11
Béža> No ano, s určitým rázováním se dá počítat a taky se vždycky trochu na zavřený plyn houpala. Možná bych si toho ani nevšiml, kdyby nebyl slyšet ten zvukový efekt. Pokud to bylo slyšet na foťáku, mohl bych to nahrát až se k tomu dostanu a poslat. Karburátor bych vyloučil, je to opravdu slyšet z motoru (nevím z které strany). MZ má primární dvouřadý řetěz, přičemž větším poloměrem je na spojkovém koši, tak možná ještě tady že by byl vytahaný, ale že by po 12 tis. ..., ty ložiska vyzkouším, nejdřív to sek. kolečko, potom eventuálně když bych už koukal do převodovky tak i zkusit vzít za spojkový koš s hřídelí, jestli nemá nějakým směrem vůli. Jenže pokud by to byli ložiska, měl bych pocítit i v tahu chrastění nebo něco nepříjemného si myslím. a zase tolik najeto nemá, táta byl 1. majitel, více méně stála, až před rokem jsem na ní odjezdil sezónu.
Jinak do benzínu jsem začal na radu dávat jemnější olej Castrol 2T (je to ten červený),hlavně kvůli menšímu zanášení, které tropilo M2T. Neměl bych zkusit nějaký jiný olej?Bylo mi totiž z druhé strany zase řečeno, že moc řitký olej rychle stéká a nestačí se promazat důkladně stěna a pak se to přidírá, nevím co je na tom pravdy. Díky :)

1 reakcí na tento příspěvek nepříjemné rázovaní motoru

22.1.2014 v 09:47 | Nahoru | #12
Jasný, tak teď už to musíš najít napřed tam kde to jde jen se sundanými víky a postupně dál až na kompletní rozborku
S tím ložiskem je to alchymie, ale většinou v zátěži se usadí a je ticho, ale pokud se odlehčí nebo střídá zatížení nebo otáčky, tak si zachrastí.

(reakce na) nepříjemné rázovaní motoru

22.1.2014 v 19:23 | Nahoru | #13
Béža> No zlatá osmisměrka :D, jen co bude čas, pustím se do toho :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Dotaz MZ 150 [1, 2] MZ ETZ 150, MZ TS 150, MZ ETS 150 Jezdec76 39 15.7.2020 v 15:45 SkotyCZ
MZ 150 nastartuje ale střílí a obča... [1, 2] MZ ETZ 150, MZ ETS 150 milda08 39 27.10.2019 v 23:51 Číkus
Mz etz 150 vysoký volnoběh MZ ETS 150 killboot 4 7.9.2018 v 17:00 killboot
Oprava chyby v techničáku MZ 150 MZ ETZ 150, MZ ETS 150 rob139 7 30.6.2016 v 23:30 rob139


TOPlist