bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: otevřený KnN filter místo airboxu
14.1.2014 v 22:32
Prosím o radu, zkušenosti, cokoli... pokud to už někdo zkoušel...

Z Dominatora dělám trochu naháče ve stylu "Kiddo Uno"
http://www.blessthis...tom-by-kiddo-motors/

a prosím o radu v otázce nákupu správného vzduchového filtru. Airbox je pryč a místo toho bych chtěl dát otevřený vzduchový filtr K&N (hříbek přímo na karburátor, jako je ve výše uvedeném odkazu) a nejsem si jistý jaký bude pasovat (průměr na karburátor).

Tenhle? ... http://www.knfilter...ct.aspx?prod=RU-0880

K tomu mám origo výfuk arrow 72602PD přímo určený pro Dominátora. A další otázka tak zní... jak potom poladit bohatost směsi, zvládnu to když jsem to nikdy nedělal nebo mi poradíte někoho v Plzni a okolí, kdo by to uměl?
A půjde použít origo karburátor nebo je potřeba vyměnit i ten (u jiné přestavby vím, že dali třeba karburátor z VOXe). Kiddo uno má asi origo karburátor.

Dík za pomoc
Míra
Předchozí
1 2
Následující

otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 00:24 | Nahoru | #1
Natryskování karburátoru ti nikdo neporadí.
Pokud bude někdo tvrdit opak, tak to v životě nedělal.
Každý motor je originál. Začni s tím, že vše musí být bohatší a nezapomeň, že se neladí jen tryskami, ale i šoupátkem, jehlou a komínkem.

Ale ladění je dobrodružství, kvůli kterému takovéhle věci děláme
Přeju ti ať se vše zadaří a ať ti to jede jako z praku.....

Naposledy editováno 15.01.2014 00:25:04

otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 06:43 | Nahoru | #2
Zkus to nejdřív bez ladění.Tyhle jednoválce nejsou tak náchylné na změnu,respektive alespoň KLR si nic nedělala z úpravy sání ani se změny výfuku.Ani změna hlavní trysky nezpůsobila propad na charakteristice motoru.
Pokud se to rozhodneš řešit,máš dvě možnosti:
1.Najít servis s brzdou a nechat si to odladit odborníky.
2.Pustit se do toho sám a zkusit změnou trysky případně polohy šroubu bohatosti směsi docílit kýženého výsledku.
Ještě je tu jedna možnost-obstarat si dynojet,ale ten si taky buď necháš namontovat nebo si namontuješ sám.

otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 07:45 | Nahoru | #3
z osobní zkušenosti bych místo KN doporučil spíš molitanovej hříbek - dá se snáz vyprat, hodně toho pochytá a není tolik náchylnej na poškození (když už bude odkrytej).
připrav se na citelný zvýšení hluku ze sání a pravděpodobně se ochudí směs, díky menšímu odporu nasávaného vzduchu.
jako počátek doladění můžeš zkusit zvednout jehlu o zářez a přidat benzín na volnoběžný směsi. pokud to na plnej nepojede čistě, čeká tě ještě hlavní tryska.

jinak hezkej plán a držím palce, aby jsi s tím neměl ani legislativní trable

1 reakcí na tento příspěvek otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 08:41 | Nahoru | #4
Pro výběr správného filtru musíš změřit průměr sání na karburátoru a podle toho vybrat filtr.V tvém odkazu je to Flange Inside Diameter: 2.438 in (62 mm).Každopádně,jakmile dáš otevřený filtr, musíš koupit i dynojet.Dynojet si doma horkotěžko naladíš,takže budeš muset na brzdu.Dobře si to rozmysli,protože to nejsou malé investice.

otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 08:53 | Nahoru | #5
když už Jses v těch úpravach co to osadit karburatorem mikuni s AC pumpou přesně označení nevím bylo to nějak mikuni 3písmena možná že FCQ a číslo 41. a jestli máš čas a chuť tak si kup sadu trysek a polohovací jehlu a ladit Muzes doma. ale ve finále bych to stejně dál na brzdu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 09:13 | Nahoru | #6

pafl píše: Pro výběr správného filtru musíš změřit průměr sání na karburátoru a podle toho vybrat filtr.V tvém odkazu je to Flange Inside Diameter: 2.438 in (62 mm).Každopádně,jakmile dáš otevřený filtr, musíš koupit i dynojet.Dynojet si doma horkotěžko naladíš,takže budeš muset na brzdu.Dobře si to rozmysli,protože to nejsou malé investice.



nemusí si koupit dynojet. Je dost dobře možný že původní jehla bude fungovat taky, a trysky si může koupit jaký potřebuje. Ale zase vzhledem k ceně dynojetu u nás, která je dost nízko ... A s tou brzdou bych to taky úplně netvrdil, jde to i bez ní pokud má člověk svojí motorku zažitou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 09:20 | Nahoru | #7
Stev> V tvé odpovědi nečtu nic určitého, pouze samou spekulaci. Já mu alespoň napsal vlastní reálnou zkušenost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 09:46 | Nahoru | #8
pafl> ladil jsem bez dynojetu a bez brzdy, úspěšně. Na druhou stranu to není pro každýho. Předtím jsem to nechal naladit na brzdě, neúspěšně.
To že dynojet je sada trysek a polohovací jehla snad z toho co jsem psal vyplývalo. Rozdíly jsou, je že výšku jehly místo klipsu ladíš na tý origo jehle podložkama. A že ta jehla od Dynojetu může mít vhodnější profil, ale taky nemusí.

otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 10:15 | Nahoru | #9
Takový ladění je bezesporu dobrodružství viz hned první příspěvek. Jediný co ti můžu poradit je dělat na karbci vždy jen jednu úpravu, jen tak se dopracuješ (možná dopracuješ) k výsledku postupem lepší-horší. A taky přeju dobrý nervy sousedům až to budeš týden v kuse (nebo 14 dní) tůrovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 10:22 | Nahoru | #10
Stev> Ono označit "vlastní" ladění za úspěšné je taky dost relativní.To,že máš dobrý pocit z průběhu výkonu ještě nemusí znamenat,že ta výkonová křivka je ideální a k tomu abys to zjistil právě slouží brzda.Já se samozřejmě taky pokoušel naladit doma otevřený filtr,otevřený výfuk a dynojet,ale v nízkých otáčkách to stálo za prd,tak jsem musel,ač nechtě přistoupit k brzdě.Jen sem tim chtěl předejít třeba tomu,abych propálil písty.

2 reakcí na tento příspěvek otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 10:30 | Nahoru | #11
Výkonová křivka není možná ideální,ale pokud to není bez propadů tak se s tím jezdit.Pokud tedy někdo zvládá jezdit s vědomím,že z mašiny nedostane maximum
Z vlastní zkušenosti mohu říct,že některé motory jsou velmi náchylné na změnu podmínek,některé skoro vůbec.Taky se mohu pochlubit,že jsem zvládl namontovat dynojet bez brzdy.
Moje zkušenosti:
Jednoválec s jedním karbecem-zvládne cokoliv
Jednoválec se dvěma karburátory-velmi náchylný
Dvoválec s karburátory-velmi náchylný
Dvoválec se stříkačkou-téměř nereaguje na změnu

Naposledy editováno 15.01.2014 10:36:28

(reakce na) otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 10:34 | Nahoru | #12
Anti> a na co si to zvládl namontovat?a jaký stage?

1 reakcí na tento příspěvek otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 10:39 | Nahoru | #13
Měl jsem tu VZ800 Marauder.Majitel se dožadoval vyššího výkonu.Taktéž si "zprůchodnil" výfuky a měl v křivce propady.Objednal si snad stage 2.Jediná změna oproti originálu bylo vyjmutí originálních nátrubků na airboxu.Majitel si poté průběh pochvaloval.Já můžu napsat že průběh byl plynulý a bez propadů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 10:44 | Nahoru | #14
pafl> Myslíš ze na brzdu choděj lidi který maj pocit že jim to jezdí dobře? To je jedno, nechci se dostat do egoistický neproduktivní debaty.

Zakladateli přeju hodně štěstí, a jestli si myslí že je šikovnej, může to zkusit naladit sám. Na brzdu to pak může dát vždycky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 11:02 | Nahoru | #15
Stev> Přééésně,vůbec jsem autora odradit nechtěl, jen jsem chtěl naznačit, že může napáchat víc škody než užitku a ještě to stojí nemalé peníze. Jestli ti debata přijde egoistická, tak zřejmě jen z tvé strany, naopak, já přiznal, že jsem to nedokázal naladit, aby se mi to líbilo, takže mé ego určitě nedosahuje astronomických výšin....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 11:13 | Nahoru | #16
Anti> A to jste toho Maroudera měli na brzdě?

otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 11:40 | Nahoru | #17
Pafl: ta brzda neni zarukou niceho, proste jen simuluje zatizeni ktere motor zaziva pri jizde nekde v garazi ,

Stev mel motorku naladenou na brzde a nebyl s tim spokojenej - proto to ladil sam a ted to funguje k jeho spokojenosti. Na zjisteni jestli vykonova krivka je idealni brzdu nepotrebujed, to zjistis i pri jizde :)

(reakce na) otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 11:49 | Nahoru | #18
pafl> Ne,neměli.K čemu brzdu,když je majitel spokojený?Prostě se namontoval dynojet a pořád byl problém.Tak se točilo se šroubem směsi a furt to nebylo ono.Na moje doporučení že měl koupit i filtry napadlo majitele sundat průchodky vstupu vzduchu do airboxu.A bylo po problému.

(reakce na) otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 12:01 | Nahoru | #19

Anti píše: ...Z vlastní zkušenosti mohu říct,že některé motory jsou velmi náchylné na změnu podmínek,některé skoro vůbec...
...Moje zkušenosti: Jednoválec s jedním karbecem-zvládne cokoliv...



Právě na tohle jsem narážel v prvním příspěvku. Zkušenosti z jiných motorů nejsou použitelné. Zkušenosti ze stejného motoru jsou použitelné jen orientačně.
Moje zkušenost s jednoválcem s jedním karbecem (Enfield) - rok ladění, než jsem byl spokojen.

2 reakcí na tento příspěvek otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 14:56 | Nahoru | #20
moc děkuju za příspěvky, rady, tipy, názory... jsem až překvapenej kolik se jich sešlo:
takže pár mých reakcí:

1) co se týče legálnosti úprav... než jsem se do toho pustil, tak jsem to konzultoval u nás na technické (co jezdím s autem) i na magistrátu; na STK mě technik ubezpečil, že pokud nesáhnu do věcí, který mají zásadní vliv na provoz tak by problém být neměl, tzn. neměnit rozměry kol, povolené obutí, rozvor, brzdný systém, motor a tak; takže pokud měním dílčí prvky jako světlomet, blinkry, sedlo, nádrž (dokonce ani to prý neva) tak ok, současně je u nových dílů nutno ohlídat homologaci pro ČR, resp. EÚ

2) co se týče air filtru tak mně jde právě o tzv. Flange Inside Diameter: 2.438 in (62 mm). Totiž když změřím karburátor tak mi to hodí 62,5 mm ale to by asi neměl být problém, předpokládám nějakou roztažnost hrdla filtru. Tedy myslíte, že ten co jsem vybral bude sedět, bude ok?

3) co se týče ladění bohatosti směsi karburátoru, tak nejsem až tak perfekcionista co se týče maximálního výkonu, tedy nejde mi o ladění výkonu... jde mi o to aby vše fungovalo a současně se neodpálilo těsnění nebo nepropálil píst a tak, aby to nestřílelo do výfuku, samozápal apod.

4) na sady Dynojet už jsem taky koukal ale asi nejdřív zkusím variantu neřešit, tzn. zapojit se starým karburátorem bez úprav a nabízí se otázka... pokud to bude na první pohled makat jak má, jak zjistim, že se uvnitř děje něco špatně a následky poznám až za nějakou dobu?
Případně jakou sadu Dynojet použít? jaký stage?

Dík moc
hello

Naposledy editováno 15.01.2014 14:59:14

(reakce na) otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 15:05 | Nahoru | #21
hello> pokud tam dáš přímej filtr tak ti to nejspíš ochudí směs a bude ti to střílet do vejfuku. Jednoválec si sice sem tam střelí normálně, ale tohle jsou častý a ostrý rány. Kdybys to pak po úpravě měl moc bohatý, tak to čas od času ve výfuku jakoby pobublává, a hlavně bys to poznal na spotřebě. Tu je dobrý vědět jakou máš teď, pokud by všechno dopadlo jak má, moc by se zvýšit neměla.

A pořád je tu možnost že s airboxem by to běželo líp, ale to už je na pročítání specializovanejch zahraničních for, jak se to vlastně chová.

otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 15:24 | Nahoru | #22
Pokud se rozhodneš pro dynojet kit,tak na Dominu jsem našel tento a použil bys stage 2:
http://www.dkracing....order=&stranka=1
Jinak,co se týče košíčku,tak bych se spíše porozhlédl na ebay.com, já je tam objednával, nestojí takovej randál a řekl bych, že kvalitativně nejsou špatný a roztažnost hrdla jsem řešil horkovzdušnou pistolí:
http://www.ebay.com/...62mm+kn&_sacat=0
Jinak,jak tu bylo zmíněno,můžeš koupit různé velikosti trysek a ty zkoušet,ale to bude lepší, když se zeptáš kluků viz. výše,kteří s tim mají zkušenost na jednoválcích.

2 reakcí na tento příspěvek otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 15:30 | Nahoru | #23
Tyhle filtry mám já,jsou nesrovnatelně levnější,ale těžko říct,jestli bys tu přírubu roztáhl na 62,5mm
http://www.ebay.com/...er+60mm&_sacat=0

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 15:58 | Nahoru | #24

pafl píše: Tyhle filtry mám já,jsou nesrovnatelně levnější,ale těžko říct,jestli bys tu přírubu roztáhl na 62,5mm
http://www.ebay.com/...amp;_sacat=0 [/quote]

tyhle filtry bych nedával, protože jejich filtrační účinnost není nic moc

(reakce na) otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 16:01 | Nahoru | #25
callowsick> Tím myslíš schopnost zadržet pevný částice?

(reakce na) otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 16:17 | Nahoru | #26
hello> zdarec,z mych zkusenosti mohu prozradit ze propustnost KN je cca o 40%nez STD.Pri prvnim hrubem nastaveni menim trysku o 40%vetsi a pote pokracuji dale.Na spotrebu se vys,pri velmi chude smesi by mohlo byt jiz pozde.Jednoduse koukej na svicku jakou ma barvu,svicka nekeca a ver ze motor jede mnohokrate krasne i na chudou smes/nez ukapnou ventily/takze nejake pocity jsou k nicemu.Dalsi celkem velky problem je snizeni podtlaku v sani,ktere ma vliv na zvedani soupatka rovnotlakeho karbce,ktery ty jiste mas.Resi se zmenou sily pruziny a velikosti otvoru,kterym se privadi podtlak nad membranu.Na starem GSX750 kde byli prime filtry jsem musel resit i mnozstvi benzinu v syticovem okruhu/nedostatek/.Moto slo nastartovat v studenem stavu pouze za pomoci striknuti benzinu na povrch filtru.To je jen hrube nastineni problemu.Jinak preji hodne stesti

1 reakcí na tento příspěvek otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 17:05 | Nahoru | #27
Na laborování se směsí stačí jednoduchý fígl-ověřit si studené starty.Pokud nastartuješ v chladném ránu bez sytiče,je to bohaté.Pokud to ani po ohřátí netáhne od spodu,je to chudé.
Že motor jede krásně i na velmi chudou směs tomu osobně nevěřím,kór na velkobjemovém jednoválci.To platí většinou pro 2T.Velký jednoválec je při chudé směsi dole tupý a dlouho se zahřívá na sytič než udrží volnoběh.
Kolikrát stačí přidat bohatosti nebo větší volnoběžná tryska.
Osobně bych nějak zvlášť neřešil ani propustnost filtru.Teoretická propustnost vypadá hezky na papíře,nicméně pokud dotyčný nejezdí "na plnej" tak se větší propustnost neuplatní.Obzvláště u jednoválce který točí oproti třeba čtyřválům podstatně méně.

Naposledy editováno 15.01.2014 17:09:22

1 reakcí na tento příspěvek otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 17:35 | Nahoru | #28
Ja mam za to ze se dela Stage 1,3 a 7.1 a 3 jsou stejny akorat se dokupuji vetsi trysky ktery v sade nejsou a 7micka je ciste pro zavodni ucely.Stage 2 neni .Nevim jak je to u tyhle motorky,ale vetsinou je odvetrani klikovky do airboxu a resi se to samostatnym filtrem.
Otazka na Vas,to odvetrani je ciste z ekologickych duvodu,nebo to i castecne primazava vrsek motoru?.Nekde jsem cetl ze prave pri zruseni toho odvetrani po case umrel motor.Na druhou stranu verim ze smes bez oleje bude lepsi na vykon nez s olejem.

1 reakcí na tento příspěvek otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 17:46 | Nahoru | #29
bimbo - odvetrani do sani je eko vec - na zavodnich strojich se to vetsinou taky nesmi pustit do okoli, ale dela se kovovej catch tank a nekde daleko v podsedlaku treba - aby olejove vypary stacily vychladnout a zkondenzovat - ma to i nakej miniaturni vliv na vykon - ze ten oddech neohreje nasavanej vzduch v airboxu. na primazavani vrsku to urcite dobry neni - dostane se to beztak jen k ventilum a to je spis spatne ze je to zaseka.
jestli nakej motor na tuhle upravu umrel tak spis ze byla spatne udelana, tyhle maly KN filtriky co lidi davaj rovnou na oddech mi prijdou ze nejsou to prave, ucpou se olejem a pak oddech nefunguje jak ma, tzn. kdyz je to udelane poradne je to uprava co ma i nejakej smysl, proti bastlu ale radeji seriove reseni...

(reakce na) otevřený KnN filter místo airboxu

15.1.2014 v 19:08 | Nahoru | #30
Anti> bohuzel primy filtr je nejbrutalnejsi uprava sani,pridani bohatosti a vetsi volnobezna tryska urcite pomuze pokud jezdis na volnobeh,respektive na ctvrt plynu,pokud se ridis svym figlem nemam co dodat.Jak psal bimbo myslim ze stage 7 bude zrovna na primy filtr,vetsinou to tak bejvavalo,nechce se mi to hledat.K propustnosti filtru,mam zmereno ze ovlivni cele spektrum otacek,ne jen plny plyn,navic se strasne zmeni prubeh vykonu.Nicmene vsechny tyto vyzkumy provadel tusim Jurawood.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vačka Honda NX 650 Dominator zeli247 4 2.1.2024 v 20:30 wáca
Ráno nastartuje Honda NX 650 Dominator Rom23 13 20.7.2023 v 21:21 _Michal
Motard - šířka zadního ráfku Honda NX 650 Dominator, Honda FMX 650 kovosrotmorava 13 3.7.2023 v 16:20 Ghost-CBR1000rr
dotaz ohledně spolehlivosti, na co ... [1, 2] Honda NX 650 Dominator pikok 31 18.6.2023 v 20:20 Slávek-TDM
Honda NX 650 Dominator nechce start... Honda NX 650 Dominator Famas 5 9.9.2022 v 07:57 GeorgPohodar


TOPlist