2 reakcí na tento příspěvek seřízení ventilů po 40 000km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) seřízení ventilů po 40 000km
jenda62 píše: To se sundá ventilové víko nastaví se jeden válec a změří vůle na ventilech .Pak druhej a postupně až ke čtvrtému v případě potřeby se vymění podložka aby vůle byla jak má být ... Je to kontrola případně seřízení a netuším co čekáš kdo ti co odpoví :) Pokud se na to vykašleš a neuděláš to tak jsou dvě možnosti: vůle nebude a ventil se podpálí protože nebude dovírat a nebo bude velká a bude to cvrdlikat .
Jsou tři možnosti, třeba bude vše v toleranci.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) seřízení ventilů po 40 000km
jenda62 píše: To se sundá ventilové víko nastaví se jeden válec a změří vůle na ventilech .Pak druhej a postupně až ke čtvrtému v případě potřeby se vymění podložka aby vůle byla jak má být ... Je to kontrola případně seřízení a netuším co čekáš kdo ti co odpoví :) Pokud se na to vykašleš a neuděláš to tak jsou dvě možnosti: vůle nebude a ventil se podpálí protože nebude dovírat a nebo bude velká a bude to cvrdlikat .
Já tu jeho otázku spíše pochopil tak, že ho zajímá jak vypadají ventilové vůle po 40-ti tisících km (což je nejdelší interval ze všech značek motorek pokud vím) a zda není lepší ji preventivně udělat dříve? Jestli jsem tu otázku pochopil správně, tak mě odpověd zajímá taky!
U hondy už kdysi (kolem r.94) taky měli dvojnásobný interval na výměnu oleje (12tis.km), než u SUzuki (6tis. km)a skoro všichni mechanici říkali, že je ten interval moc dlouhý a doporučovali o něco zkrátit.
1 reakcí na tento příspěvek seřízení ventilů po 40 000km
1 reakcí na tento příspěvek seřízení ventilů po 40 000km
Kvůli pár stovkám mimo střed tolerance to je lepší ani nerozdělávat. Čím míň vačku vyndáváš, tím líp.
edit: v 25 tkm to vůbec nemá smysl rozdělávat. Věř mi
Naposledy editováno 29.11.2013 08:02:18
Dřík píše: Dělal už jsem minimálně 3 a pokaždé to bylo jen o kontrole.
Kvůli pár stovkám mimo střed tolerance to je lepší ani nerozdělávat. Čím míň vačku vyndáváš, tím líp.
edit: v 25 tkm to vůbec nemá smysl rozdělávat. Věř mi
rozumná odpověď.
Zádrhel však je, že málokdo ví, kolik má jeho motorka najeto :) (u dovozů jen mizivé procento)
1 reakcí na tento příspěvek seřízení ventilů po 40 000km
1 reakcí na tento příspěvek seřízení ventilů po 40 000km
mira-xj píše: rozvoďák? proč?
rozvoďáky začínají být slyšet kolem 40 - 50 tkm, tak proto ho vyměnim když se už bude "šťourat" v motoru, protože se mi nechce za dalších 10 - 20 tkm ten motor znovu rozebírat (nemám to rád, pokuď to neni nezbytně nutný!) a pochybuju že by vydržel do další kontroly/seřízení ventilů, to jest 80 tkm!
mára929r píše: mám R1 (2004) a kontrola ventilů je po 40 tkm, mám najeto polovinu (cca 20 tkm) a i v servise mi řekli že je to na kontrolu brzo. takže to neřešim a udělám to ve 40 tkm společně s rozvoďákem, když už bude ten motor rozdělanej
Rozvodak? Proc?
Ja mel na FZS 1000 najeto 53 000km a rozvody nebyly slyset. A pri kontrole ventilu bylo zjisteno, ze rozvodak je jako novy. Tak nevidim duvod ho menit ve 40t km. To je dnesni moda je menit driv?
Moto -Kawasaki Z750 (2004)druhý majiteľ, kupoval ju ako ročnú od prvého majiteľa.
Počet najazdených kilometrov 78 000 skutočných
1 reakcí na tento příspěvek seřízení ventilů po 40 000km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) seřízení ventilů po 40 000km
Boss.trx850 píše: U hondy už kdysi (kolem r.94) taky měli dvojnásobný interval na výměnu oleje (12tis.km), než u SUzuki (6tis. km)a skoro všichni mechanici říkali, že je ten interval moc dlouhý a doporučovali o něco zkrátit.
Mě zase u mojí aktuální říkali,že výměna se může dělat po 10k,ale prej je lepší udělat jí klasicky po 6ti tisících,tak nevim..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) seřízení ventilů po 40 000km
dewwil píše: Na origo rozvoďáku mám najeto 180tkm a v pohodě, nevím co s nimi děláte, že je musíte měnit po pár desítkách tkm... Nejlepší je dokud to jede a nedělá pazvuky se do toho nesrat a pouze dodržovat servisní intervaly dle manuálu...
naprostý souhlas
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) seřízení ventilů po 40 000km
Haesty píše: Mě zase u mojí aktuální říkali,že výměna se může dělat po 10k,ale prej je lepší udělat jí klasicky po 6ti tisících,tak nevim..
Mám FZ1 Fazer a interval výměny oleje je 10tis. km/nebo 12 měsíců. Vzhledem k tomu, že prostě těch 10 tis. km za sezónu už nenajezdím, tak tam prostě měním olej po roce. Zas taková palba za olej to není a já mám dobrý pocit, že jsem si na motorce něco udělal a strávil super odpoledne a ještě to motoru udělá dobře! Navíc ten olej po vylití vůbec pěkný není. Ze Suzuki co jsem měl a z kámošových Hond jsme vylívali čistší oleje při stejném intervalu.
Pabol píše: naprostý souhlas
jj, jenže spousta servisů se chce nažvejknout, tak zákazníkovi nakukaj, že je rozvoďák po smrti a všichni na to kejvnou a nechaj vyměnit, ale většinou je po smrti pouze napínák... Výměnu rozvoďáku chápu pokud se ten motor skládá po vážnější závadě, třeba raflá klika, spadlej ventil do válce, novej nikasil atd..., ale jen tak ho měnit je nesmysl...
e: ještě pochopím, když někdo koupí mírně jetou motorku s 30tkm na tachu a ona má ve skutečnosti 150 a víc tkm, tam už může být opotřebení znatelné
Naposledy editováno 01.12.2013 18:51:39
1 reakcí na tento příspěvek seřízení ventilů po 40 000km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) seřízení ventilů po 40 000km
Promoe píše: dokud se to neposere tak se na to hlavne nehrabe a zbytečně nerozdelava ,servis a prodej Kawasaki od roku 1979. Takze jim verim a neřeším to.
LOL dle meho na servis teda dost diletantský přístup
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) seřízení ventilů po 40 000km
havrajz píše: LOL dle meho na servis teda dost diletantský přístup
Takže budeš radši, když ti při každý návštěvě servisu vyměněj polovinu věcí, který se měnit nemusej a servis se nažvejkne? Nehledě na to, že častým povolováním a utahováním ty závity v Alu slitinách dostávaj na prdel. Je to stará věc, že dokud je to cajk tak se do toho nevrtám, krom doporučených serv. intervalů...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) seřízení ventilů po 40 000km
dewwil píše: Takže budeš radši, když ti při každý návštěvě servisu vyměněj polovinu věcí, který se měnit nemusej a servis se nažvejkne? Nehledě na to, že častým povolováním a utahováním ty závity v Alu slitinách dostávaj na prdel. Je to stará věc, že dokud je to cajk tak se do toho nevrtám, krom doporučených serv. intervalů...
Jistě, tohle je zase druhej extrem. Nevím jak ty, ale já si z vyjádření:
"dokud se to neposere tak se na to hlavne nehrabe a zbytečně nerozdelava" - dodržování doporučených servisních intervalů nededukuji...
spousta veci se kontroluje a meni preventivne, nema cenu chtit seridit ventily až když už jsou podpálený...
Být v situaci jak píše Promoe, nebo i po koupi ojeteho stroje, tak bych si tehlech par zakladnich veci zkontroloval, nebo zkrontrolovat nechal - rozumej ventilove vule, stav rozvodaku / vyjetí napinaku
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kolísání otáčkoměru Yamaha FZS 1000 Fazer | habrman | 3 | 15.4.2024 v 12:13 Anders |
FZS 1000 Fazer nájezd Yamaha FZS 1000 Fazer | satanek66 | 24 | 20.3.2024 v 09:15 Mňojo |
Nesouměrně sjetá pneu Yamaha FZS 1000 Fazer | Chabra | 21 | 6.10.2023 v 13:33 jirmanmartin |
Nepravidelne sjizdeni pneu [1, 2] Yamaha FZS 1000 Fazer | Johny_F | 45 | 2.10.2023 v 22:59 Kohlstein |
Rozborka vidlice Yamaha FZS 1000 Fazer | Chabra | 3 | 17.9.2023 v 17:36 gerrik |