globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: seřízení ventilů po 40 000km
27.11.2013 v 23:48
Dobrý den má někdo osobní zkušenost s kontrolou ventilů po 40 000km?
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek seřízení ventilů po 40 000km

28.11.2013 v 07:29 | Nahoru | #1
To se sundá ventilové víko nastaví se jeden válec a změří vůle na ventilech .Pak druhej a postupně až ke čtvrtému v případě potřeby se vymění podložka aby vůle byla jak má být ... Je to kontrola případně seřízení a netuším co čekáš kdo ti co odpoví :) Pokud se na to vykašleš a neuděláš to tak jsou dvě možnosti: vůle nebude a ventil se podpálí protože nebude dovírat a nebo bude velká a bude to cvrdlikat .

seřízení ventilů po 40 000km

28.11.2013 v 08:01 | Nahoru | #2
A na jeden ventil na každým válci je potřeba mít užší měrky - s normálníma se tam nedostaneš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) seřízení ventilů po 40 000km

28.11.2013 v 08:22 | Nahoru | #3

jenda62 píše: To se sundá ventilové víko nastaví se jeden válec a změří vůle na ventilech .Pak druhej a postupně až ke čtvrtému v případě potřeby se vymění podložka aby vůle byla jak má být ... Je to kontrola případně seřízení a netuším co čekáš kdo ti co odpoví :) Pokud se na to vykašleš a neuděláš to tak jsou dvě možnosti: vůle nebude a ventil se podpálí protože nebude dovírat a nebo bude velká a bude to cvrdlikat .



Jsou tři možnosti, třeba bude vše v toleranci.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) seřízení ventilů po 40 000km

28.11.2013 v 09:14 | Nahoru | #4

jenda62 píše: To se sundá ventilové víko nastaví se jeden válec a změří vůle na ventilech .Pak druhej a postupně až ke čtvrtému v případě potřeby se vymění podložka aby vůle byla jak má být ... Je to kontrola případně seřízení a netuším co čekáš kdo ti co odpoví :) Pokud se na to vykašleš a neuděláš to tak jsou dvě možnosti: vůle nebude a ventil se podpálí protože nebude dovírat a nebo bude velká a bude to cvrdlikat .


Já tu jeho otázku spíše pochopil tak, že ho zajímá jak vypadají ventilové vůle po 40-ti tisících km (což je nejdelší interval ze všech značek motorek pokud vím) a zda není lepší ji preventivně udělat dříve? Jestli jsem tu otázku pochopil správně, tak mě odpověd zajímá taky!
U hondy už kdysi (kolem r.94) taky měli dvojnásobný interval na výměnu oleje (12tis.km), než u SUzuki (6tis. km)a skoro všichni mechanici říkali, že je ten interval moc dlouhý a doporučovali o něco zkrátit.

(reakce na) seřízení ventilů po 40 000km

28.11.2013 v 09:32 | Nahoru | #5
Boss.trx850> taky jsem to pochopil stejně. Některé Fordy maj taky hrníčky a kontrolu až po 160 000 km, tak by to ta yamaha mohla vydržet. Spíš nechápu jednu značku motorek, co má taky hrníčky+podložky pod a interval jen 4000km (méně než číny s matičkami)

1 reakcí na tento příspěvek seřízení ventilů po 40 000km

28.11.2013 v 11:32 | Nahoru | #6
Tak delal jsem je na svoji FZS1000 az v 50tkm. A zadne se nemenily, vse pekne v toleranci. Ale jestli nejsi technicky zdatny, tak to nech udelat v servisu. u FZS jde voda zkr ventilove viko a musi se vypoustet chladic, sundavat Puir system a je to plno prace. Nakonec jsem to nechal delat v Yamaze Kabourek v Pisku a vyslo to na cca 2000kc se vsim vsudy

(reakce na) seřízení ventilů po 40 000km

28.11.2013 v 11:46 | Nahoru | #7
Danielos> Přesně tak děkuji za opravu a proto se to vlastně jmenuje kontrola :)

(reakce na) seřízení ventilů po 40 000km

28.11.2013 v 21:06 | Nahoru | #8
dakarista> mam podobnou zkusenost...

Delal jsem to kdysi na R1 98 (FZS1000 je odvozeny motor) po 40tkm a vsechny byly v toleranci.

Naposledy editováno 28.11.2013 21:09:15

seřízení ventilů po 40 000km

28.11.2013 v 22:07 | Nahoru | #9
Děkuji mooc za info,vím přesně jak se seřizují ventily ovšem s podložkami je to složitější.Vrazím tam měrky a dle výsledku pošlu do Yamahy. jura

seřízení ventilů po 40 000km

28.11.2013 v 22:27 | Nahoru | #10
ještě když jsem měl Aceho tak na 42 000km jsem měl dva z dvaceti mimo toleranci ale ok a od té doby po cca 20ti tis km jsem to opakoval

seřízení ventilů po 40 000km

28.11.2013 v 23:11 | Nahoru | #11
na moji FZ6n je v manuálu taky napsáno seřízení ventilů každých 40 tis. km, ale někdo říká, že je lepší nechat to zkontrolovat už třeba při 25 tis. km,,, tak sem na rozpacích jestli se tím mám zabývat,,mám najeto 25 tis.km. ???

1 reakcí na tento příspěvek seřízení ventilů po 40 000km

29.11.2013 v 08:01 | Nahoru | #12
Dělal už jsem minimálně 3 a pokaždé to bylo jen o kontrole.
Kvůli pár stovkám mimo střed tolerance to je lepší ani nerozdělávat. Čím míň vačku vyndáváš, tím líp.
edit: v 25 tkm to vůbec nemá smysl rozdělávat. Věř mi

Naposledy editováno 29.11.2013 08:02:18

(reakce na) seřízení ventilů po 40 000km

29.11.2013 v 08:08 | Nahoru | #13

Dřík píše: Dělal už jsem minimálně 3 a pokaždé to bylo jen o kontrole.
Kvůli pár stovkám mimo střed tolerance to je lepší ani nerozdělávat. Čím míň vačku vyndáváš, tím líp.
edit: v 25 tkm to vůbec nemá smysl rozdělávat. Věř mi



rozumná odpověď.
Zádrhel však je, že málokdo ví, kolik má jeho motorka najeto :) (u dovozů jen mizivé procento)

1 reakcí na tento příspěvek seřízení ventilů po 40 000km

29.11.2013 v 10:02 | Nahoru | #14
mám R1 (2004) a kontrola ventilů je po 40 tkm, mám najeto polovinu (cca 20 tkm) a i v servise mi řekli že je to na kontrolu brzo. takže to neřešim a udělám to ve 40 tkm společně s rozvoďákem, když už bude ten motor rozdělanej

1 reakcí na tento příspěvek seřízení ventilů po 40 000km

29.11.2013 v 10:52 | Nahoru | #15
rozvoďák? proč?

seřízení ventilů po 40 000km

29.11.2013 v 10:59 | Nahoru | #16
Pokud není šponovák na konci - a věř že pokud to má 40t.km tak nebude,tak není důvod to měnit.U druhé kontroly po dalších 40t. bych se už o to asi trochu zajímal.

(reakce na) seřízení ventilů po 40 000km

29.11.2013 v 13:05 | Nahoru | #17

mira-xj píše: rozvoďák? proč?



rozvoďáky začínají být slyšet kolem 40 - 50 tkm, tak proto ho vyměnim když se už bude "šťourat" v motoru, protože se mi nechce za dalších 10 - 20 tkm ten motor znovu rozebírat (nemám to rád, pokuď to neni nezbytně nutný!) a pochybuju že by vydržel do další kontroly/seřízení ventilů, to jest 80 tkm!

seřízení ventilů po 40 000km

29.11.2013 v 14:57 | Nahoru | #18
Rozvoďák dá 80tkm úplně hravě, většinou se vysere napínák. Spíš dětský nemoci určitejch modelů, jako např. 6ka Hornet,VTR F, ale řetízky najedou mraky. Většinou není ani jejich interval výměny udáván, to ledacos napovídá.

(reakce na) seřízení ventilů po 40 000km

29.11.2013 v 16:47 | Nahoru | #19

mára929r píše: mám R1 (2004) a kontrola ventilů je po 40 tkm, mám najeto polovinu (cca 20 tkm) a i v servise mi řekli že je to na kontrolu brzo. takže to neřešim a udělám to ve 40 tkm společně s rozvoďákem, když už bude ten motor rozdělanej



Rozvodak? Proc?

Ja mel na FZS 1000 najeto 53 000km a rozvody nebyly slyset. A pri kontrole ventilu bylo zjisteno, ze rozvodak je jako novy. Tak nevidim duvod ho menit ve 40t km. To je dnesni moda je menit driv?

seřízení ventilů po 40 000km

30.11.2013 v 16:57 | Nahoru | #20
Kámoš minulý týždeň niesol moto do servisu (kontrola motora + výmena náplní). Ventily - O.K., rozvodová reťaz + napínak - O.K., Spojka - O.K.

Moto -Kawasaki Z750 (2004)druhý majiteľ, kupoval ju ako ročnú od prvého majiteľa.
Počet najazdených kilometrov 78 000 skutočných

1 reakcí na tento příspěvek seřízení ventilů po 40 000km

30.11.2013 v 18:08 | Nahoru | #21
Na origo rozvoďáku mám najeto 180tkm a v pohodě, nevím co s nimi děláte, že je musíte měnit po pár desítkách tkm... Nejlepší je dokud to jede a nedělá pazvuky se do toho nesrat a pouze dodržovat servisní intervaly dle manuálu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) seřízení ventilů po 40 000km

30.11.2013 v 19:24 | Nahoru | #22

Boss.trx850 píše: U hondy už kdysi (kolem r.94) taky měli dvojnásobný interval na výměnu oleje (12tis.km), než u SUzuki (6tis. km)a skoro všichni mechanici říkali, že je ten interval moc dlouhý a doporučovali o něco zkrátit.



Mě zase u mojí aktuální říkali,že výměna se může dělat po 10k,ale prej je lepší udělat jí klasicky po 6ti tisících,tak nevim..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) seřízení ventilů po 40 000km

1.12.2013 v 07:19 | Nahoru | #23

dewwil píše: Na origo rozvoďáku mám najeto 180tkm a v pohodě, nevím co s nimi děláte, že je musíte měnit po pár desítkách tkm... Nejlepší je dokud to jede a nedělá pazvuky se do toho nesrat a pouze dodržovat servisní intervaly dle manuálu...



naprostý souhlas

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) seřízení ventilů po 40 000km

1.12.2013 v 09:44 | Nahoru | #24

Haesty píše: Mě zase u mojí aktuální říkali,že výměna se může dělat po 10k,ale prej je lepší udělat jí klasicky po 6ti tisících,tak nevim..


Mám FZ1 Fazer a interval výměny oleje je 10tis. km/nebo 12 měsíců. Vzhledem k tomu, že prostě těch 10 tis. km za sezónu už nenajezdím, tak tam prostě měním olej po roce. Zas taková palba za olej to není a já mám dobrý pocit, že jsem si na motorce něco udělal a strávil super odpoledne a ještě to motoru udělá dobře! Navíc ten olej po vylití vůbec pěkný není. Ze Suzuki co jsem měl a z kámošových Hond jsme vylívali čistší oleje při stejném intervalu.

(reakce na) seřízení ventilů po 40 000km

1.12.2013 v 18:49 | Nahoru | #25

Pabol píše: naprostý souhlas



jj, jenže spousta servisů se chce nažvejknout, tak zákazníkovi nakukaj, že je rozvoďák po smrti a všichni na to kejvnou a nechaj vyměnit, ale většinou je po smrti pouze napínák... Výměnu rozvoďáku chápu pokud se ten motor skládá po vážnější závadě, třeba raflá klika, spadlej ventil do válce, novej nikasil atd..., ale jen tak ho měnit je nesmysl...

e: ještě pochopím, když někdo koupí mírně jetou motorku s 30tkm na tachu a ona má ve skutečnosti 150 a víc tkm, tam už může být opotřebení znatelné

Naposledy editováno 01.12.2013 18:51:39

seřízení ventilů po 40 000km

1.12.2013 v 22:18 | Nahoru | #26
no mam jen pocit ze tu nekdo chce zase usetrit za garancku.me je to fuk,ale kdyz jezdim tak se i staram.pak treba nema bejt na trhu tolik vraku!a plno moto ktery maj nejlepsi za sebou.ne ze by to byl tady pripad kema co zalozil vlakno,ale tak to proste nekdy je.stroje jsou dobry asi vsechny,jen je to o lidech jak ktomu pistupuji.

1 reakcí na tento příspěvek seřízení ventilů po 40 000km

1.12.2013 v 23:44 | Nahoru | #27
Já letos koupi Kawasaki 636 najeto 40000mil, a chtel jsem ji udelat dobre ze nechám vymenit rozvodak a seridit ventily. Objel jsem tři servisi a ze vsech tři me vyhnali ze motor zní dobre a v Kawasaki servis Guildford me rikal ze dokud se to neposere tak se na to hlavne nehrabe a zbytečně nerozdelava ,servis a prodej Kawasaki od roku 1979. Takze jim verim a neřeším to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) seřízení ventilů po 40 000km

2.12.2013 v 07:00 | Nahoru | #28

Promoe píše: dokud se to neposere tak se na to hlavne nehrabe a zbytečně nerozdelava ,servis a prodej Kawasaki od roku 1979. Takze jim verim a neřeším to.



LOL dle meho na servis teda dost diletantský přístup

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) seřízení ventilů po 40 000km

2.12.2013 v 07:45 | Nahoru | #29

havrajz píše: LOL dle meho na servis teda dost diletantský přístup



Takže budeš radši, když ti při každý návštěvě servisu vyměněj polovinu věcí, který se měnit nemusej a servis se nažvejkne? Nehledě na to, že častým povolováním a utahováním ty závity v Alu slitinách dostávaj na prdel. Je to stará věc, že dokud je to cajk tak se do toho nevrtám, krom doporučených serv. intervalů...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) seřízení ventilů po 40 000km

2.12.2013 v 12:21 | Nahoru | #30

dewwil píše: Takže budeš radši, když ti při každý návštěvě servisu vyměněj polovinu věcí, který se měnit nemusej a servis se nažvejkne? Nehledě na to, že častým povolováním a utahováním ty závity v Alu slitinách dostávaj na prdel. Je to stará věc, že dokud je to cajk tak se do toho nevrtám, krom doporučených serv. intervalů...



Jistě, tohle je zase druhej extrem. Nevím jak ty, ale já si z vyjádření:

"dokud se to neposere tak se na to hlavne nehrabe a zbytečně nerozdelava" - dodržování doporučených servisních intervalů nededukuji...

spousta veci se kontroluje a meni preventivne, nema cenu chtit seridit ventily až když už jsou podpálený...

Být v situaci jak píše Promoe, nebo i po koupi ojeteho stroje, tak bych si tehlech par zakladnich veci zkontroloval, nebo zkrontrolovat nechal - rozumej ventilove vule, stav rozvodaku / vyjetí napinaku
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kolísání otáčkoměru Yamaha FZS 1000 Fazer habrman 3 15.4.2024 v 12:13 Anders
FZS 1000 Fazer nájezd Yamaha FZS 1000 Fazer satanek66 24 20.3.2024 v 09:15 Mňojo
Nesouměrně sjetá pneu Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 21 6.10.2023 v 13:33 jirmanmartin
Nepravidelne sjizdeni pneu [1, 2] Yamaha FZS 1000 Fazer Johny_F 45 2.10.2023 v 22:59 Kohlstein
Rozborka vidlice Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 3 17.9.2023 v 17:36 gerrik


TOPlist