Téma: Tak jsme to dali

10.10.2013 v 22:32
Tak jsme se nakonec vrátili domů. Píšu jen rychlý shrnutí , článek a podrobné vyprávění snad někdy jindy.Objeli jsme celý Černý moře,do Košic jsme jeli vlakem. Viděli jsme ELBRUS , ARARAT , projeli 9 států , najeli jsme 7 500 Km , 2x jsme ujeli policii na Ukrajině 1x jsme už museli zastavit, tak jsem je po půl hod ukecal, jednou byla pokuta v Armenii zaplaceno 500 Kč, nedali se ukecat ani po půl hodině, pak jen 2x pokuta v Turecku za 3000 Kč , měla se zaplatit v bance , ale v bance se to zaplatit nedalo a na hranicích to po nás nikdo nechtěl, takže 0 Kč. Budu ještě chvíli čekat, jetli to nepošlou.
Kamarád jednou upadl v dešti v Rusku při 110 na asfaltu při předjíždění, motorku jsme opravili a jeli dál. Kámoš si zlomil 2 kosti v pravé ruce, pohmožděný kloub na ruce a naražený žebra. Je to tvrďák!! Byl jsem moc rád , že jel se mnou, asi 2 x za celou cestu mně podržel,hlavně když jsem měl krizi v Gruzii po 80 km jízdy v terénu. Na rentgen šel až doma, dva dny ho to bolelo a bylo to dost nateklý. V lékárně nám na to nechtěli nic prodat , ať jde nejprve k doktoru.
Byli jsme v raketový základně Pervomajsk .
Na hranicích do Ruska jsem byl 2x zatčen , protože jsem měl špatný datum narození ve vízu, po půl dnu vyjednávání mně pustili. Samý zdržení. Vyjeli jsme na Elbrus byli jsme v 3500 metrech/ lanovkou/ , ale kdyby zrovna nenapadl sníh , tak by jsme tam vyjeli na motorkách , je tam cesta. Projeli jsme Vladikavkaz , Tbilisi , Jerevan, Batumi, Istanbul, Russo, Arad , Budapest , Bratislava - Chlumec. 14 dnů cestování , každý den nějaký adrenalin.
Moc hezky jme se svezli. Jednou mně Stelvio upadlo v Gruzii, kde jsem jeli 80 Km po hrozných cestách v horách. Silnice byla značená červeně , ale projížděli to jen Kamazi ,Gazi a 4x4 osobáky a my 2 na motorkách . Když začalo pršet , tak se cesta změnila v bláto a já upadl. Jinakt to fakt bylo moc hezký , pěkně jsme se svezli, cestovní náklady malý ,benzín po Ruských zemích okolo 25 Kč/litr , spali jsme nadivoko ve stanech, když pršelo nebo na posledních úsecích zpět jse spali po motelech za 300 Kč / osobu. Počasí v Azii okolo 30 st, občas ale i pršelo. Kupovali jsme si obědy , pití a na večery pivo.
Varadero 1000 , kamaráda je nesmrtelná motorka, vyválí se a jede dál.
Bez navigace se ale na takovou cestu nevydávejte, Petrovo klekla po 1 dni cesty / nemá na motorku/ a mně odešlo dobíjení v TOMTOMU, ale koupil jsem si na trhu v UkrajiněUSB kabel a jeli dál.
V Armenii je na 100 civilních aut 1 policejní vybaveno radarem a chce Vás dostat, tam jsme museli jet podle předpisů /občas/
Do Istanbulu nejezděte autem jsou tam příšerný zácpy.
Bulharsko je skvělá země , pěkný silnice a žádní policajti.
Stelvio jelo jako z praku, sluší mu ale nejvíc pěkný silnice, tam si chrochtá. V terénu je ale ale taky dobrý.

2 reakcí na tento příspěvek Tak jsme to dali

13.11.2013 v 18:19 | Nahoru | #1
Pro Lafora:
Istambul má 13 000 000 obyvatel a už 10 km před ním stojí auta v zácpě. Bez navigace se nedostaneš ani na druhou stranu ulice. Když se chceš někam podívat tak bez TOMTOMA jseš 0.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsme to dali

20.11.2013 v 21:02 | Nahoru | #2

VLK.1 píše: Pro Lafora:

dovolím si nesouhlasit,
Istanbul jsem projel 2x (poprvé 2008 to jsem jel úplně sám a podruhé 2012 to jsem jel s přítelkyní) a pokaždé jsem dojel k těm dvou mešitám v centru, navíc teď s projetím z dálnice zdarma nalepený na kamionu (jak jsem si tady přečetl návod ), a stačilo se dívat na cedule, popř. jsem se někoho ve městě zeptal na chodníku, kdo šel kolem.
Samozřejmě záleží jak hluboko chce člověk do Istanbulu zajet, co tam všechno navštívit, ale pokud se spokojí jen s centrem a využije nejednodušší cesty na městkou dálnici, tak ani jednou jsem navigaci nepotřeboval.

Prostě Istanbul mi přijde mnoooohem jednodušší než třeba Paříž

[img]

trasa 2008

trasa 2012

prostě navigaci nemám a zatím ani neuvažuji že bych ji někde nutně potřeboval

Naposledy editováno 20.11.2013 21:04:57

(reakce na) Tak jsme to dali

20.12.2013 v 14:47 | Nahoru | #3

VLK.1 píše: Pro Lafora:

Bych to opravil asi tak, pokud myslis, ze cestovat se da jen s navigaci tak jsi 0. My jeli letos v podstate to stejne co vy, najel jsem 9tis km a dali jsme to jen s papirovou mapou a celkem jestli jsme si zajeli as 5km kvuli zajizdce tak je to moc. Sorry ale jen podporujes priposranost lidi, ze do koncin jako je Turecko, nedej boze Gruzie a Armenie se jezdi jen s navigaci, jinak se od tama nikdy nedostanes...cestopis sem dam az bude hotovy, tak si to muzes precist pak