1 reakcí na tento příspěvek nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?
Velmi tomu sluší dlouhé cestování. Např u mne 4100km za 7 dní. A to jsem stačil ještě trochu dělat turistu s foťákem
K mému překvapení ani dálnice není až takový opruz, jako na jiných motorkách. Když stroj má na to, aby se jelo v levém spolu s rychlíky na Německé dálnici ...
Jezdím také skoro denně Prahu při cestách po klientech. Samozřejmě při prolétání mezi auty na magistrále jsou messendžři na skůtrech rychlejší, protože mají o 20cm řídítek méně. Ale i tak se město dá jezdit velmi dobře.
V registracích se dá dočíst něco o spotřebě 5l/100km. Upřímně - na to zapoměň. Ne že by to nešlo. Stalo se mi, že jsem jel od klienta z Jaroměře domů do Prahy s hlavou nastavenou na kochání. Cíleně jsem vynechal dálnici a nejel víc jak 10 nad limit, v klidu na čistou hlavu. Pak byla spotřeba 4,8. Jenže ten motor má takový koule, že běžně jezdím za 6,7. Prostě sedneš a nedá ti to, nevzít za plyn. Ten chraplák z výfuku je návykový.
A teď nějaká negativa. Především ty kila železa jsou prostě znát. Hlavně na místě, v garáži na dvorku a tak. Např. stačí třeba takřka nevinně na strmém výjezdu z lesa zastavit kvůli přednosti projíždějícímu autu a může být problém. Zkušenost s balacováním větší váhy, nebo extra svaly jsou nutný předpoklad. Jinak budeš zvedat 270kg. Mně se to povedlo taky. Naštěstí do bahna, takže škody žádné. Samozřejmě expediční enduristi se mi za toto vysmějou, protože ti to už dávno umí. Ale nezkušeného to překvapí, a pak je pozdě na svaly. Kupodivu s předchozím V-Stromem jsem to nezažil ani jednou, a to Strom měl taky kus přes 200kg. Asi hraje roli i výš umístěný motor.
Druhé negativum je tempomat. Ono to sice nějak rychlost drží. Ale reakce na tlačítka jsou tragické. Mnohokrát se mi stalo, že jsem mačkal a nestalo se nic. Mám vysledováno, že se při mačkání tempomatu nesmí hýbat plynem. Takže buď je potřeba extra naučená šikovnost nebo prostě plyn pustit, nastavit a nesahat. Taky vypnutí tempomatu pohybem "zavřít plyn za doraz" není šťastné řešení, protože při delší cestě si do toho drbneš mnohokrát omylem jen tím, že je ruka na říditku. Nakonec i přes to na dálnici je to pořád lepší než trvale držet heft.
Suma sumárum. Za sebe říkám, že to byla asi nejlepší koupě mého života. Nemá to negativa Jawy, Enfielda, Uralu a podobných a přitom má duši. Duši, charizma a koule. Ten nepopsatelný kousek navíc, který dělá z kusu železa živoucího oře. Přesně to, co ve své dokonalosti neumí ani Japonci, ani BMW.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Diagnostika Triumph Tiger 1200 Explorer Triumph Tiger 1200 | Thomsonson | 11 | 26.4.2024 v 09:59 Thomsonson |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Montáž centrálního stojanu na Trium... Triumph Tiger 1200 | Mraf | 8 | 22.2.2024 v 18:36 Houba1982 |
Koupě Triumph Tiger 1200 XRt Triumph Tiger Explorer | sir_AleS | 16 | 24.9.2023 v 11:05 Tri |
Triumph Tiger 1200 XRx Triumph Tiger 1200 | Mraf | 2 | 18.8.2023 v 12:05 Mraf |