bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda Shadow Spirit VT750
 

Vše o tomto motocyklu - o čopru Honda VT750 Shadow Spirit i o cruiseru Honda VT750 Shadow;

zkušenosti, údržba, úpravy a doplňky, manuály, užitečné odkazy, fotky a videa, zážitky z cestování



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

25.2.2014 v 19:43 | Nahoru | #91
napep>
Ten konektor bude určitě vývod od baterie k nabíječce Optimate. Jistě nejsi první majitel a ten před tebou tam tento konektor nainstaloval.

Je to velmi šikovná věc. Mám Optimate3 a je to ten samý systém. Abys semusel pokaždé sundavat sedlo, pro připojení nabíječky, jednoduše v konektoru odpojíš kleště a nabíječku připojíš přímo přes konektor, který máš na obrázku. V odkazu, který jsem dal výše, je to co máš na motorce na obrázku jako AMEYEDL TM-71. Nejvíce jsem to ocenil na manželčině VT600C, kde je přístup k baterii opravdu na dvě věci. Nabíječky Optimate jsou dost dobrá věc. Dám motku tak dvakrát, třikrat za zimu nabíd a ponechám ji pak tak týden v udržovacím režimu a zatím bez problému.
Tím to ovšem nekončí. můžeš si přikoupit kablík, který je zakončem autozásuvkou a ten si protáhnout do brašny, to se mi také osvědčilo. Či jak tak koukám i zásuvku na zabudování.
ještě jsem našel článek na K1400.

shoc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

26.2.2014 v 10:56 | Nahoru | #92
 

Jerry_BnJ píše: napep>
Ten konektor bude určitě vývod od baterie k nabíječce Optimate. Jistě nejsi první majitel a ten před tebou tam tento konektor nainstaloval.

Je to velmi šikovná věc. Mám Optimate3 a je to ten samý systém. Abys semusel pokaždé sundavat sedlo, pro připojení nabíječky, jednoduše v konektoru odpojíš kleště a nabíječku připojíš přímo přes konektor, který máš na obrázku. V odkazu, který jsem dal výše, je to co máš na motorce na obrázku jako AMEYEDL TM-71. Nejvíce jsem to ocenil na manželčině VT600C, kde je přístup k baterii opravdu na dvě věci. Nabíječky Optimate jsou dost dobrá věc. Dám motku tak dvakrát, třikrat za zimu nabíd a ponechám ji pak tak týden v udržovacím režimu a zatím bez problému.
Tím to ovšem nekončí. můžeš si přikoupit kablík, který je zakončem autozásuvkou a ten si protáhnout do brašny, to se mi také osvědčilo. Či jak tak koukám i zásuvku na zabudování.
ještě jsem našel článek na K1400.
shoc


Sice nelze vyloučit, že podobně jako Optimate i Honda může zase pro své účely používat ten stejný (průmyslový?) konektor, ale spíš to vypadá, že bys mohl mít s tím udělátkem k Optimatce pravdu...









Nejlíp bude, když napep provede průzkum bojem a ověří, jestli je ten kabel spojen s baterkou.
 

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

26.2.2014 v 17:55 | Nahoru | #93
Dovi>
Ahoj,má pravdu předsedo je to přesně tak.
Přikládám foto a dík za info.
Pepe.



1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

3.3.2014 v 14:00 | Nahoru | #94
 
Aktualizace spotřeby paliva Hondy VT750C2 Shadow Spirit převzatá z palubního deníku:








Pozn.:
Z těch naposledy ujetých 404 km při průměrné spotřebě 3.25 l/100 km byla téměř polovina se spolujezdcem na tandemu a druhou polovinu tvořily dvě sólo jízdy.
 

Honda Shadow Spirit VT750

12.3.2014 v 13:32 | Nahoru | #95
 
 Péče o dorost aneb malý tandemista - sice trochu zmrzlý, ale šťastný jak blecha...






(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

17.3.2014 v 13:44 | Nahoru | #96
 

zdenek_53 na SHOC pát 14. bře 2014 20:02:48 píše:  
Ahoj Dovi, můžeš mě poslat odkaz kde jsi koupil Silver Tail s lambda sondami, nebo jsi je tam instaloval sám? Zdenek



Dovi na SHOC pát 14. bře 2014 20:30:14 píše: Ahoj Zdeňku, jsou to homologované Leo Vince SilverTaily určené přímo pro tyto nové Shadowky VT 750 se vstřikováním a mají právě i osazení na lambda sondy



zdenek_53 na SHOC pát 14. bře 2014 21:08:56 píše:
Měl jsem tyto výfuky na karbecové Shadowce s maximální spokojeností. Kupoval jsem je na www.redmoto.cz, ale ten už se mě na můj dotaz neozval. Napadá mě vysoustružit šroubení pro lambdy a zkusit je zavařit za ochlazování okolí, je to z vnitřní strany, nemuselo by to být vidět.



Dovi na SHOC ned 16. bře 2014 8:21:50 píše:
zkus se mrknout třeba na stránky Motops.cz - vygooglilo mi to, když jsem do vyhledávače zadal SilverTail K02...

Když tak tady jsem našel podrobný obrázek...

A i když italsky umím akorát bonžórno siňorína, arivederči a fiat činkvečento čau bambino, tak tipuju, že v té orámované popisce nahoře by se mohli zmiňovat o záslepce M18 x 1.5 pro případ, že by motorka nebyla osazena lambda sondami espektive že by se do výfuků ty kyslíkové sondy neinstalovaly - takže ty svody na ně příslušné osazení už z výroby mají... Čili pro jistotu ještě jednou - jedná se o ladéné homologované výfuky Leo Vince SilverTail, model K02 Art.2403 pro Hondu VT750 Shadow a Shadow Spirit.










zdenek_53 na SHOC ned 16. bře 2014 14:18:29 píše:
Já jsem se to snažil najít na stránkách Leo Vince, ale tam jsem na motorku r.v. 2008 našel jen nový laďák dva v jednom. Mám teď novou motku na předsezonním servisu a až ji přivezu, začnu poměřovat - svoje laďáky na C4 r.v. 2005 jsem zatím neprodal. Lambda sondy podle tvých snímků i výkresů jsou ve svodech, které mají na sobě pohledové kryty. Tak si myslím dát tam zavařit ty šroubení na lambdy a upravit nebo udělat nový držák na tlumiče, abych mohl použít stávající. Co se týče odladění tlumící jednotky z karbecové verze na stříkačku se domnívám, že tam žádný velký rozdíl nebude. Proměřil jsem svoje tlumiče a mám je oproti tvému výkresu delší o 80 mm, ale neměl jsem možnost to vyzkoušet na novou mašinu.



Naposledy editováno 17.03.2014 14:41:26

Honda Shadow Spirit VT750

17.3.2014 v 14:07 | Nahoru | #97
 

"zdenek_53" píše: já jsem se to snažil najít na stránkách Leo Vince, ale tam jsem na motorku r.v. 2008 našel jen nový laďák dva v jednom.


No, Murphyho zákony schválnosti opravdu spolehlivě fungují.

Jak víš, do včerejšího příspěvku (ned 16. bře 2014 8:21:50) jsem vkládal funkční odkaz na podrobný výkres SilverTailů - sám jsi ho taky viděl, protože jsi na něho reagoval. Takže se mi to nezdálo...

Bohužel dneska když jsem otevřel vlákno na SHOC, obrázek je fuč. Pátral jsem samozřejmě po důvodu - SHOC je v tom nevinně, nefungují totiž dneska ani některé další odkazy třetích stran (např. ta mnou odkazovaná česká firma motops.cz ohledně výfuků model Art.2403).

Viz:









Příčinou je nejspíš nějaká "editační" aktivita přímo na stránkách výrobce LeoVince:





Honda Shadow Spirit VT750

17.3.2014 v 14:32 | Nahoru | #98
 
Snad se ty odkazy na model Art.2403 zase stanou časem funkčními.
Ale pro jistotu ještě raději přímo sem vkládám obrázky výfuků Leo Vince SilverTail K2 na Hondu VT 750 Shadow a VT 750 Shadow Spirit...



Chronologicky nejdříve SilverTail K02 Art.2298 pro starší karburátorovou verzi Hondy VT 750 Shadow s kardanem, r.v. 2004-2006 včetně.

Jak je patrné, na rozdíl od novějších verzí pro Shadowky VT 750 se vstřikováním nejsou ještě tyto starší výfuky pro karburátorovou verzi osazeny přírubami pro lambda sondy:










Silver Tail K02 Art.2403 pro Shadowky VT 750 se vstřikováním a s kardanem, čili od r.v. 2007 včetně: VT 750 Shadow, VT 750 Shadow Spirit, VT 750 Black Spirit atd.


















A pro kompletnost ještě SilverTail K02 Art.2421 pro Hondu VT 750 S ("odlehčená" řetězová verze Shadowky):






Honda Shadow Spirit VT750

17.3.2014 v 14:49 | Nahoru | #99
 

zdenek_53 píše:
Napadá mě vysoustružit šroubení pro lambdy a zkusit je zavařit za ochlazování okolí, je to z vnitřní strany, nemuselo by to být vidět.



zdenek_53 píše: Lambda sondy podle tvých snímků i výkresů jsou ve svodech, které mají na sobě pohledové kryty. Tak si myslím dát tam zavařit ty šroubení na lambdy a upravit nebo udělat nový držák na tlumiče, abych mohl použít stávající.



Ano, ty svody jsou "dvouplášťové" (viz dole na výkresech položky 3, 4, 5 a 6 u kardanových verzí a položky 5, 6 a 7 u řetězové verze), takže ani při dodatečném svépomocném osazení přírub na lambda sondy by myslím vůbec žádné vizuální poškození hrozit nemělo.
 

2 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

17.3.2014 v 20:04 | Nahoru | #100
Ona se tam podle mě nabízí ještě jiná otázka - k čemu všemu potřebuje ECU korekci od Lambda sondy a co se stane, pokud od ní nemá žádný signál?

U svojeho stroje jsem řešil stejný problém (vaření futer pro lambdy do svodů určených pro starší karburátorový model) a probíhalo to celkem bez problémů. U H-D je ale lambda nutná, protože krom bohatosti směsi taky je taky "oklikou" schopná poznat studený start a jednotka pak zvýší dávku paliva.

Ovšem Honda je vodník, takže předpokládám, že bude mít primárně čidlo teploty chladicí kapaliny, tudíž lambdu využívá jen na regulaci bohatosti směsi a tady jsou generelně dva možné přístupy:
1) korekce od lambda sondy je klíčová pro stanovení dávky paliva a pokud od ní není žádný signál, motor jde v nouzovém režimu, což dlouhodobě není vhodné provozovat
2) korekce od lambda sondy je používána pouze k "vyhlazení" bohatosti směsi v přechodových režimech motoru (vlastně zabraňuje vstřikování bohaté směsi, která je nevhodná z hlediska tvorby emisí) a pokud od ní není žádný signál, tak se nic neděje (může se rozsvítit kontrolka :) - tohle se týká hlavně strojů těsně po EURO3, kam byla lambda "dobastlena", aby šlo normu splnit

Nejsem Hondista, takže naprosto netuším, do jaké skupiny Shadow patří, ale možná by to lo zjistit u nějakého dobrého mechanika. Pokud patří do skupiny 2, tak bych vůbec neváhal a místo po svářečce šáhnul po štípačkách :)

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

18.3.2014 v 12:35 | Nahoru | #101
 

zdenek_53 na SHOC pon 17. bře 2014 15:28:48 píše:
Věci se mají tak, že na http://www.motops.cz mě pan Šnajdr odpověděl, že ani svody ani celé sestavy SilerTail se už pro tento model motorky nevyrábí. Moc mě pomohly tvoje fotky i ten výkres a zkusím to zbastlit.


Tak tak, a zvlášť za těchto okolností bych se toho kvalitního značkového homologovaného laďáku raději nezbavoval a ponechal si ho i na novější model Shadowky se vstřikováním... 

Naposledy editováno 18.03.2014 12:50:46

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

18.3.2014 v 12:49 | Nahoru | #102
 

JohnnyS08 píše: Ona se tam podle mě nabízí ještě jiná otázka - k čemu všemu potřebuje ECU korekci od Lambda sondy a co se stane, pokud od ní nemá žádný signál? U svojeho stroje jsem řešil stejný problém (vaření futer pro lambdy do svodů určených pro starší karburátorový model) a probíhalo to celkem bez problémů. U H-D je ale lambda nutná, protože krom bohatosti směsi je taky "oklikou" schopná poznat studený start a jednotka pak zvýší dávku paliva. Ovšem Honda je vodník, takže předpokládám, že bude mít primárně čidlo teploty chladicí kapaliny, tudíž lambdu využívá jen na regulaci bohatosti směsi, a tady jsou generelně dva možné přístupy: 1) korekce od lambda sondy je klíčová pro stanovení dávky paliva a pokud od ní není žádný signál, motor jde v nouzovém režimu, což dlouhodobě není vhodné provozovat 2) korekce od lambda sondy je používána pouze k "vyhlazení" bohatosti směsi v přechodových režimech motoru (vlastně zabraňuje vstřikování bohaté směsi, která je nevhodná z hlediska tvorby emisí) a pokud od ní není žádný signál, tak se nic neděje (může se rozsvítit kontrolka :) - tohle se týká hlavně strojů těsně po EURO3, kam byla lambda "dobastlena", aby šlo normu splnit. Nejsem Hondista, takže naprosto netuším, do jaké skupiny Shadow patří, ale možná by to šlo zjistit u nějakého dobrého mechanika. Pokud patří do skupiny 2, tak bych vůbec neváhal a místo po svářečce šáhnul po štípačkách :)


Máš určitě pravdu, těch v úvahu přicházejících variant je víc a skutečně hodně záleží na tom, jak moc "sofistikované" řešení výrobce zvolil a které všechny signály při řízení dodávky paliva se berou v potaz.
Třeba moje docela moderní čtvrtlitrová a vodou chlazená jednoválcová Yamaha WR250X má např. na cestě z airboxu do motoru snímače teploty a tlaku vzduchu.

A co se kyslíkové (lambda) sondy (nebo samostatných sond ve více svodech) týče, tak z doby mého ježdění na boxerovi vím o dost případech, kdy si kluci stěžovali na výrazně zvýšenou spotřebu paliva, a jak se pak nakonec vždycky ukázalo, příčinou byl odchod lambdy do Věčných Lovišť a následný přechod řídící jednotky do nouzového režimu.

Naposledy editováno 18.03.2014 15:18:18

Honda Shadow Spirit VT750

18.3.2014 v 13:08 | Nahoru | #103
 
Co se důsledků případněho odpojení lambda sond konkrétně u Hondy VT 750 Shadow a VT 750 Shadow Spirit se vstřikováním týče, tak to bohužel (nebo spíš bohudíky) nemůžu podložit žádnou osobní zkušeností a zatím ani ničím z důvěryhodného doslechu. Mám to jak to pan Honda vyrobil, s lambda sondama od počátku až doteď.


Vše se mi jeví ve výborné součinnosti, a to i s tím komplementárním homologovaným laďákem LeoVince SilverTail K02 Art.2403:


- vzhledově i svými k čoprkrujzru přiměřenými proporcemi se mi hodně líbí a kvalita materiálu spolu s dílenským zpracováním je myslím taky na velmi vysoké úrovni

- zvuk si pochvaluju, je přesně akorát tak hlasitější než originál a krásně zabarvený, ale není to žádný rušivý řev otevřeného laufu a je to v rámci motocyklů bez problému akceptovatelné i ostatními spoluobčany - nemotorkáři

- přínos pro max. výkon by šlo objektivně ohodnotit asi jenom na brzdě, ale já ho stejně nevyužívám, do vysokých otáček se špičkou výkonu natož na dohled k omezovači nemám důvod na čoprovi chodit

- průběh krouticího momentu je z mého subjektivného pohledu výborný, nejsou tam žádné díry, ale naopak plynulý a neucukaný zátah už odspodu

- a nakonec o spotřebě paliva můžu říct, že na čtvrttunovou dvouválcovou 750 ccm mašinu a navíc ještě s kardanem a laďákem je celková (dlouhodobá) spotřeba z říše snů; jenom 3.14 l/100km při poklidných kochacích převážně sólo jízdách.
 

Honda Shadow Spirit VT750

20.3.2014 v 09:33 | Nahoru | #104
 
V souvislosti s kyslíkovou (lambda) sondou na "velké Shadowce" VTX 1800 pár citátů z právě probíhající diskuze "Servis Honda Lety pozor!"...

http://www.motorkari...ft=157392&fid=18


V zájmu objektivity nutno konstatovat, že co se chování servisu týče, je to zatím (v tuto chvíli) jednostranný pohled jednoho zřejmě (velmi) nespokojeného zákazníka.

Ale ohledně "naší záležitosti", čili toho zapojení/nezapojení sondy do výfuku a svépomocného vyřešení alespoň toho cukání eliminátorem 02 senzoru, mohlo by být jádro příběhu asi pravdivé:


---> Zdravím pánové,
nová sezóna je tady, tak se pokusím Vám ušetřit nějakou kačku. Mám nezapomenutelnou zkušenost s rádoby autorizovaným servisem HONDA Lety. Měl jsem Hondu VTX 1800 a při ubraném plynu lehce škubala, jelikož se jedná o stříkačku se spousty čidly, tak jsem se rozhodl, že dám nějakou kačku za opravu a svěřím moto odborníkům. Výsledek byl takový, že moto byla měsíc v servisu, za který mi zničili týden starou baterii - 2000Kč v tahu, což by nebylo tak hrozné, jako spálený chrom na výfucích od toho, jak jí trápili na místě bez toho, aby se chladily jízdou - dalších 18000 v kouři. Na závadu nepřišli a jako třešínku na dortu po mně chtěli ještě 10000Kč za neopravenou a zničenou motorku. Když ze mě nedostali v této situaci více než 2000Kč (pak mě mrzelo, že jsem jim vůbec něco dal), tak mi přímo majitel řekl, ať si vezmu ten krám a jedu s ním do prdele. Na otázku, když je motorka za 170000 pro něj krám, jak se potom chová k motorkám třeba za 70000, mi neodpověděl. Nakonec jsem za pomoci manželky moto velice pracně roztlačil, obsah 1800 je znát a jel domů. Doma mi to nedalo a začal jsem se v ní hrabat sám a zjistil jsem, že se tam jen tak na kablíku houpe lambda, která v laďácích COBRA nebyla kam našroubovat, což pánům v Letech nebylo vůbec divné. Tak jsem ji vytáhl z konektoru, místo ní dal odpor, který ji prakticky nahradí (nechá se přímo na tento model koupit) a závada byla odstraněna. Takže páni kluci, do servisu HONDA Lety bych já dnes nejel ani z fichtlem! Tak pozor.



---> Ty výfuky ti zfialovely tou odpojenou lambdou, chlazeni za jizdy u vyfuku moc nefunguje. Chuda smes ma vysokou teplotu horeni.


EDIT 21.03.2014 11:45 - další názor k tématu přidán dnes dopoledne:

---> ...pokud mas u VTX se strikackou lambdu omotanou izolackou v kastliku a ladaky typu zahnuta prazdna roura, tak si zadelavas na radu problemu, ktere mohou vest az k poskozeni motoru - podpalene ventily, nataveny pisty..., pac lambda ma pomerne zasadni vliv na bohatost smesi v motoru. Moc bohata je spatne, moc chuda mozna jeste horsi...
Nevim, jak je slozita ridici jednotka motoru u VTX, ale kdybych chtel pouze vyhodit kat a dat ladak u meho baworu, tak bych musel udelat nasledujici - aby to bylo v cajku a netrpel motor:
- misto katu takzvany Y-svod (ma diru na lambdu, ktera se prenda z origo svodu s katem)
- ladak, ktery byl navrzeny a spocitany k tomu Y-svodu
- novou EPROM do ridici jednotky (treba BB Power)
- kodovacim stekrem nastavit palivovou mapu k tomu Y-svodu s ladakem a filtrem (treba K&N)
A abych mel klid na dusi, skocit s tim pak na brzdu a zmerit jak vykon, tak smes. Teprve po tomhle celem cirkuse bych mel na motorce ladak, ktery tomu aspon neskodi (pokud uz nepomaha).


Naposledy editováno 21.03.2014 11:45:34

1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

29.3.2014 v 07:04 | Nahoru | #105
Aktuální PMka s dotazem a odpověď na ni:

__________

PM od **************, Včera v 23:29

Ahoj, potřeboval bych poradit, konkrétně: byl nějaký podstatný rozdíl v konstrukci mezi Shadowkou (750ccm) z 84 a z 87 ? -sháním servisní manuál na tu novější ale moc se mi nedaří


__________

Ahoj,
jsi si jistý tím ročníkem a modelem?
Opravdu máš VT750 rok výroby 1987?
Pokud ano, můžeš to věrohodně doložit?

Podle mých informací totiž výroba první generace VT750 skončila už dříve.
Čili pokud máš Shadowku VT750 této první generace (s kardanem, s hydroštélama a s menším úhlem mezi válci - tuším 45 stupňů), tak k ní přináleží ten Tvůj servisní manuál z roku 1984.

Pomineme-li VT1100 a specifické méněobjemové modifikace VT500 + VT400 a zaměříme-li se jen na tehdejší Shadowky s objemy motoru okolo 750ccm, tak v roce 1987 se vyráběla ne VT750, ale VT700. A pak v roce 1988 se krátce vyráběla ještě i VT800.

Ale co se týká striktně VT750, další její (druhá) generace (se řetězem místo kardanu) se začala vyrábět pak až po zhruba 10 leté přestávce - ve druhé polovině 90. let.
A pro úplnost - od roku 2004 nastupuje třetí klíčová generace VT750 (a posléze na ni navazující modifikace se vstřikováním), opět už zase s kardanem.

Zdraví
Dovi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

29.3.2014 v 07:34 | Nahoru | #106
Dovi: VT700 je americká modifikace z dob kdy platilo dodatečné clo pro motorky nad 700 ccm prolobbované Harleyem. Ve zbytku světa zůstal normálně objem 750.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

29.3.2014 v 08:40 | Nahoru | #107

1100Virago píše: VT700 je americká modifikace z dob, kdy platilo dodatečné clo pro motorky nad 700 ccm prolobbované Harleyem. Ve zbytku světa zůstal normálně objem 750.


Díky, s první větou souhlas, legislativní důvod vzniku té 700 ccm verze je známý.

Co se ale toho paralelního udržení výroby i té původní verze VT750 respektive NV750 až do roku 1987 a případně ještě i v roce 1988 týče, bohužel se pro to už dnes těžko nacházejí důkazy, takže prosím Tě, jsi si tím 100% jistý?

Kvůli tomu jsem se taky ptal tazatele na možnost věrohodného doložení r.v. - nejlepší by to asi bylo dle orig. techničáku, případně podle VINka, i když tehdy tam myslím ještě neměli kód roku jako později (dodnes) na 10. pozici 17 místného VIN.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

29.3.2014 v 22:30 | Nahoru | #108
Dovi: Přímý důkaz nemám, ale prostý dotaz do googlu "VT750 1987" vyhodí spoustu odkazů na stránky se specifikací daného modelu. A třeba na fóru hondashadow.net se píše

"Honda only imported the VT750C to the US in 83...sold well - Harley griped and government imposed an import tariff on bikes over 700cc, so 84-87 were VT700s. The 750 was still sold outside the US."

Takže ruku do ohně za to nedám, ale protože u jiných modelů to bylo obdobné (Virago 700/750), tak bych tipnul, že Shadow není výjimkou.

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

30.3.2014 v 10:47 | Nahoru | #109
 

1100Virago píše: Přímý důkaz nemám, ale prostý dotaz do googlu "VT750 1987" vyhodí spoustu odkazů na stránky se specifikací daného modelu.


Já si tímto vším už samozřejmě taky prošel (a nejenom tím), když jsem se před časem prokousával historií Shadowek...

Potíž je v tom, že to sice vyhodí spoustu odkazů (podobně jako třeba pod klíčem "VT750 1988" nebo dokonce i "VT750 1989"), ale seriozního hodnověrného odkazu jsem se nedopátral - podobně jako tazatel v diskuzi "1987 shadow 750" z Tvého odkazu na http://www.hondasha...87-shadow-750-a.html , který o sobě píše: New rider looking at getting a 1987 shadow 750. Not finding a lot of information on if Honda made a 750 that year.

A odpověď v diskuzi, že "Honda only imported the VT750C to the US in 83...sold well - Harley griped and government imposed an import tariff on bikes over 700cc, so 84-87 were VT700s. The 750 was still sold outside the US." je v první větě pravdivá, ale ve druhé větě je sice nadějná, ale příliš obecná.

Jednak je to pouze názor jednoho z iks členů motorkářské komunity (podobně jako kohokoliv tady z nás na foru Motorkáři.cz), tudíž o přesnosti, úplnosti a hodnověrnosti jeho zdroje informací nevíme nic. A taky z té jeho informace nezvratně nevyplývá, že by ta paralelní výroba VT750 musela nutně probíhat přesně až do roku 1987. Jistě - VT750 byly prokazatelně vyráběny v roce 1983 a 1984 a velmi pravděpodobně ještě i v období 1985/1986, ale o roce 1987 nemám(e) zatím žádné potvrzené info.

A třeba to, že se VT750 mimo USA prodávaly (byly k dostání) případně i v roce 1987 (a možná dokonce ještě i v roce 1988...) nemusí znamenat nic jiného, než že se doprodávaly importované kusy ze skladů dovozců v různých zemích a u jednotlivých prodejců. Podobně jako tady v ČR, kdy se v roce 2010 prodávaly nové Shadowky r.v. 2008. A dokonce autorizovaný prodejce klidně v inzerátech uvádí (konkrétně loni uváděl u mašiny z druhé ruky, z protiúčtu) při prodeji Shadowky r.v. 2008, že je to r.v. 2010 a pokračoval v tom, i když jsem ho na toto jeho klamání zákazníků upozornil - bylo to holt asi pro kšeft opticky lepší...

 

1100Virago píše: Takže ruku do ohně za to nedám, ale protože u jiných modelů to bylo obdobné (Virago 700/750), tak bych tipnul, že Shadow není výjimkou.


To, co píšeš, má samozřejmě svoji logiku.
A i když to není důkaz, je to být dobrá indicie, a já Ti za to děkuji.
 

Honda Shadow Spirit VT750

30.3.2014 v 11:09 | Nahoru | #110
 
Přišlo upřesnění ze strany tazatele:

 
Upřesňující PM od **************, Včera v 16:15

Hledám to kvůli inzerátu - vždycky když mám zájem o nějakou motorku tak prvně hledám manuály a jak je na tom dostupnost dílů. A podle motokatalogu se taky vyráběla jenom se mi na těch obrázcích nezdá že má červenej přední blatník - myslím že se původně dělal chromovej.


__________

Dovolil jsem si (s respektováním Tvé anonymity) předestřít to na foru v diskuzi o Shadowkách
Když tak na to mrkni, je tam víc názorů...

Podle fotek v inzerátu je to ta první generace, a podle mne je v tomto případě jedno, jestli ročník je 1984 nebo 1985 čí 1986... Otázkou je, jestli je to Shadowka VT750 ročníku 1987 - ale i kdyby byla, je to stále ta první generace, kterou pokryješ dostupným dílenským manuálem třeba z roku 1984. Kontaktoval bych toho bazarníka, co všechno k mašině má, a taky bych ho požádal o VINko.

Dovi
 

Honda Shadow Spirit VT750

31.3.2014 v 11:53 | Nahoru | #111
 
PM od **************, Včera v 19:57

Tak se mi podařilo spojit s prodávajícím, motorka je podle Německýho techničáku opravdu z 87.


__________

Díky,
a kdyby to dopadlo tak, že bys tu Shadowku VT750 r.v. 1987 kupoval, chtěl bych Tě poprosit, ať si jim řekneš o kopii toho původního německýho techničáku...

Zdraví
Dovi
 

Honda Shadow Spirit VT750

22.4.2014 v 10:05 | Nahoru | #112
 
Po zakoupení nové Shadowky (už se vstřikováním) nechal kolega Zdeněk ze SHOC (Honda Shadow Owners Club) přeměřit na brzdě svoji původní starší Shadowku VT750 (ještě s karburátorem) před jejím prodejem - a to s tímto výsledkem:

 





Pozn.: Obrázek je samozřejmě Zdeňkův; ten copyright vkládá automaticky server Motorkáři...

 
Takže pro jistotu:

- je to graf Shadowky VT750 už s kardanem, ale ještě s karburátorem, čili od r.v. 2004 do r.v. 2006 včetně

- modrá křivka je krouťák, červená výkon

- toto je naměřeno po všech ztrátách na primárním převodu a spojce, v převodovce, ve výstupním převodu, v kardanu, v koncovém převodu a nakonec přeneseno z pneumatiky na válec (čili skutečný maximální krouticí moment a výkon motoru na klice je samozřejmě větší)
 

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

30.4.2014 v 09:32 | Nahoru | #113
 
Pardon, to mělo být do vlákna o úplně jiné motorce - odtud jsem jenom přebíral pár odkazů na některé obrázky a omylem jsem pak příspěvek vložil sem...

Naposledy editováno 30.04.2014 09:37:48

1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

2.5.2014 v 23:30 | Nahoru | #114
No tak tedy klobouk dolu Dovi, asi nejlepsi článek co do poskytnutých informaci co jsem kdy o motorkách cet

Obzvláště se mi líbila tato čast "Já třeba šel postupně cestou nahoru, asi abych o nic nepřišel, a pak zase dolu, protože jsem si ověřil, že výkon a rychlost motocyklu není pro mne to nejdůležitější" protoze se naprosto shoduje s mým průběhem motocykloveho zivota, ktery začal na 50ccm 2T skutru pres různé ctyrvalce az po seznámeni s GSXR 1000 a ducati diavel 1200 abych si taktéž uvědomil, ze jízda na moto nemusí automaticky znamenat zběsilý rychlolet s ignoraci dopravních předpisu a ostatních účastníků provozu, ale dokáže nabídnout i jiný požitek. O nebezpečí ztráty orgánů pripadne i zivota nemluvě

Prave jsem ve stadiu kdy chci pořídit svůj prvni chopper/cruiser , ale nemám s tímto stylem moto dosud žádné zkušenosti. To podstatne je ale myslim to, jiz několik let cítím, ze tento styl me bude naplňovat a ten pocit neustále sílí nevim pro jaky se rozhodnout.

VT od Hondy je jeden v podstatě ze dvou kandidátů proti Yamaze XVS 650 Dragstar. Líbí se mi vzhled i převod kardanem. Psal jsi, ze někomu od tebe VT sedelo vic nez dragstar mohl by jsi o tomto srovnání prosim trochu vic rozepsat? Pokud znáš nejake rozdíly? Srovnání?

Pripadne pokud by někdo znal jeste nejaky jiný coperkrujzer teto kategorie za rozšíření obzoru budu rad.

Jeste jednou diky za super článek plny hodnotných informaci
Zdraví Milan z Brna

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

3.5.2014 v 22:16 | Nahoru | #115

Lacer píše: Prave jsem ve stadiu kdy chci pořídit svůj prvni chopper/cruiser , ale nemám s tímto stylem moto dosud žádné zkušenosti. To podstatne je ale myslim to, jiz několik let cítím, ze tento styl me bude naplňovat a ten pocit neustále sílí nevim pro jaky se rozhodnout. VT od Hondy je jeden v podstatě ze dvou kandidátů proti Yamaze XVS 650 Dragstar. Líbí se mi vzhled i převod kardanem. Psal jsi, ze někomu od tebe VT sedelo vic nez dragstar mohl by jsi o tomto srovnání prosim trochu vic rozepsat? Pokud znáš nejake rozdíly? Srovnání?


Ahoj,
no rozepsat... Byl to švára a stejně jako i dalším lidem se mu Drak líbil (vzhledově je dost podobný řadě HD blahé paměti), peníze on zpravidla moc neřeší a tak si jako začátečník koupil Dragstara 1100. A protože tehdy jezdil sám, tak mě se svou ženou (mojí sestrou) nakonec společně ukecali, ať si taky (znovu po letech) pořídím čopra nebo krujzera, abych s ním mohl jezdit a doprovázet ho v jeho začátcích. Já šel po předchozích výborných zkušenostech jednoznačně opět do pověstně spolehlivé Shadowky 750ky, jenže on jak si pak na ni na chvíli sednul, vyzkoušel si její ovladatelnost a ještě ke všemu se dozvěděl její spotřebu, už si začal víc uvědomovat a hledat na drakovi další jeho "vlastnosti" a chyby. Ne že by nebyly - konstruktéři měli bohužel u XV Viraga a u XVS Dragstara "několik slabších chvilek". Nechci ty mašiny nějak svévolně hanět, ale když se na to ptáš, tak je fakt, že u Dragstaru např. jeho nekvalitní volnoběžka starteru i "technické řešení kardanu" (jeho napojení na převodovku) patří dokonce i tady na foru ke známým bolestem:

http://www.motorkari...ft=157745&fid=62

http://www.motorkari...ft=157908&fid=62

http://www.motorkari...ft=157501&fid=62

http://www.motorkari...ft=156490&fid=62

http://www.motorkari...ft=142773&fid=62

http://www.motorkari...?ft=38644&fid=18

Naposledy editováno 04.05.2014 14:42:24

1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

4.5.2014 v 08:08 | Nahoru | #116
Naproti tomu jsme se já osobně i mnoho mých kolegů setkali u Shadowek prakticky výhradně jen s velkou kvalitou a spolehlivostí. Myslím si nebo lépe řečeno jsem pevně přesvědčen, že kdyby ses např. rozhodoval právě mezi těmito dvěma stroji z druhé ruky (VT750 Shadow od r.v. 2004 s kardanem anebo XVS Dragstar 650 nebo 1100), statisticky vzato by mohla a měla být koupě Shadowky skoro bez rizika a bez dalších nutných investic.

Jinak snad ještě závěrem, že zásadním koncepčním rozdílem mezi nimi je vodník versus vzducháč se všemi svými výhodami a nevýhodami (toto ale už bylo zde i v jiné diskuzi o Shadowce Spiritce http://www.motorkar...ft=145584&fid=62 hodně podrobně diskutováno ze všech úhlů pohledu), Dragstar 650 je o trochu slabší než Shadowka 750, která je výkonnější ale zároveň i úspornější, oba stroje existují ve verzích "masivní" cruiser i "vzdušnější" čopr, Dragstar už se delší dobu nevyrábí, Shadowka naopak i po více než 31 letech výroby stále pokračuje atd. atd.

Naposledy editováno 04.05.2014 08:26:50

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

4.5.2014 v 18:47 | Nahoru | #117
Dovi> Nezbývá,než souhlasit...Honda VT je pohodový a spolehlivý stroj.



1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

6.5.2014 v 11:13 | Nahoru | #118
Dovi, díky za reakci, celkem jsi mě vystrašil Koukal jsem ale, že všechny problémy jsou popisované u draga 1100 = u draga 650 toto nenastává? Chápal bych, že slabší motor s těmi díly tak nezatočí. Mě se právě drag o něco víc líbí než Honda. Jde ale o to jestli to něco vyváží případné tech problémy Otázka tedy je jestli se výše popisované týká i draga 650?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

6.5.2014 v 11:39 | Nahoru | #119
 

Lacer píše: Koukal jsem ale, že všechny problémy jsou popisované u draga 1100 = u draga 650 toto nenastává? Otázka tedy je jestli se výše popisované týká i draga 650?


Volnoběžka starteru je myslím řešena stejně u 650 i 1100 (i u dalších strojů podobného typu), ale "kardan" je snad u Dragstaru 650 vyřešen lépe než u 1100 - viz aktuálně na 4. stránce diskuze u XVS 1100 "závada kardan": http://www.motorkar...amp;fid=62&pgr=4

 




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

6.5.2014 v 13:24 | Nahoru | #120
JJ, dočet jsem se tady http://www.motorkar...mp;fid=62&pgr=4, že Dragstar 650 má kardan řešený jinak něž Dragstar 1100 a hlavně, že nejsou u 650 tyto problémy známé. Zato je prý znám "problém" slabého motoru, což mi nevadí protože chci moto na kochačky krajinou a jak se píše 50Nm při 3000ot/min mi nepřijde špatné i když váží přes 200kg. Nehledám moto co jede na jedničku při 15000ot/min 160km/h a zvukově se u toho projevuje jak mixér na steroidech
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Seřizeni ventilů Honda VT 750C Shadow Martm 2 16.4.2024 v 14:11 Martm
porucha je i není Honda VT 750C Shadow Eddie555 6 2.4.2024 v 12:11 Eddie555
výfuk Honda VT 750 Shadow Spirit peko11 9 31.3.2024 v 08:38 brnzi
Porucha tachometru Honda VT 750 C Honda VT 750C Shadow Tom73x 5 8.3.2024 v 08:24 Tom73x
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009


TOPlist