globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?
5.9.2013 v 16:37
Zdarec,

je mi jasné, že na stav motorky nemá ani tolik vliv počet najetých km, jako to, jak se o něj majitel stará. Plánuji koupi Intrudera 14-ky, má ale najeto lehce nad 50 tis. a tak přemýšlím, zda bude hned nutné počítat s nějakým větším servisem, nebo se u téhle krásné klasiky tolik věcí nekazí. Máte, prosím, někdo zkušenosti?

Díky a ať to jezdí
Anketa: Kolik tis. km vydrží bez větších problémů 14-ka intruder?
50
6%
2
100
3%
1
150
91%
31
Předchozí
1 2
Následující

Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

5.9.2013 v 16:51 | Nahoru | #1
50tis najelo i ybr 125 když se o něj člověk stará.. je to nic. Lepší 50pravejch než 20stočenejch =)

Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

5.9.2013 v 17:16 | Nahoru | #2
Zrovna se to řeší tady na fóru: http://www.motorkar...ft=149868&fid=20

Měl jsem VS 800, na budíku přes 70 tisíc MIL, téměř jistě se v budíku někdo hrabal, a fungoval. VS má jediný trochu slabší místo, a to je spojka. Ale to je spotřebák.

Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

5.9.2013 v 17:55 | Nahoru | #3
Jezdí kvanta Introšů 14tek s víc než 100 tkm, znám i s 200 tkm. Poctivých 50 tkm je nic.

1 reakcí na tento příspěvek Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

5.9.2013 v 18:09 | Nahoru | #4
kámoš má přes 80tis.km a dělal jen spojku (cca 5.000Kč)
na tomhle 1400 vzducháči opravdu 50 je nic

Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

5.9.2013 v 20:58 | Nahoru | #5
To jste mi udělali velkou radost Takže díky a třeba někde na cestách

1 reakcí na tento příspěvek Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

5.9.2013 v 21:35 | Nahoru | #6
Jestli plánuješ Introše 14ku, tak počti zde , Generál je jejich příznivcem a opravuje je. Jediná zrada co se prý vyskytuje je na tisícihranu kardanu (ne vlastní kardan, ale zubová spojka) - je to nějak blbě vymyšlený, může se tam dostat voda, vyrezne to a protočí se to - takže preventivně rozebrat a pořádně nacpat vazelínou (zkoukni to v tamním fóru) - ale každá značka má nějakou takovouhle nedotaženost, tim na Introše vůbec nechci nasazovat. Jinak by 14ka neměla mít žádnou pověstnou slabinu, jedině synchonizace karbeců je trošku zrádná - nesmí se nikde skřípnout lanka - bowdeny, jinak se to hádá. Ale jinak je to držák a pro spoustu lidí srdcovka - takže si myslim, že je to dobrá volba.

Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

5.9.2013 v 21:40 | Nahoru | #7
kamarád honda vf750 magna. Má jí od 9tisíc km. Dnes 101000km a měnil jen spojku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

6.9.2013 v 07:52 | Nahoru | #8

Palomoto píše: kámoš má přes 80tis.km a dělal jen spojku (cca 5.000Kč)
na tomhle 1400 vzducháči opravdu 50 je nic



5000 za spojku na VS1400? To jsou lamely ze zlata ne?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

6.9.2013 v 07:56 | Nahoru | #9

charlie.vtx1800 píše: Jestli plánuješ Introše 14ku, tak počti zde , Generál je jejich příznivcem a opravuje je. Jediná zrada co se prý vyskytuje je na tisícihranu kardanu (ne vlastní kardan, ale zubová spojka) - je to nějak blbě vymyšlený, může se tam dostat voda, vyrezne to a protočí se to - takže preventivně rozebrat a pořádně nacpat vazelínou (zkoukni to v tamním fóru) - ale každá značka má nějakou takovouhle nedotaženost, tim na Introše vůbec nechci nasazovat. Jinak by 14ka neměla mít žádnou pověstnou slabinu, jedině synchonizace karbeců je trošku zrádná - nesmí se nikde skřípnout lanka - bowdeny, jinak se to hádá. Ale jinak je to držák a pro spoustu lidí srdcovka - takže si myslim, že je to dobrá volba.



s prevodem kardanu maji problemy ti, kterym to 'preventivne rozebral' nejaky mekanik-goldene-tschechische-hande. Pokud se v tom nikdo nevrta anebo se v tom vrta nekdo, kdo tomu rozumi, je ten prevod vecnej.

Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

6.9.2013 v 08:09 | Nahoru | #10
50 tisic je pro VS1400 jako nic. Ja mam najeto lehce pres 50 a jedine, co jsem doted menil je spojka - jak uz tady nekdo psal. Ale zato ji menim kazdych cca 10000 - 15000 (diky otevrenemu sani a vyfukum).

Spis si vsimej stavu chromu - hlavne na rafkach a spicich. To je velky pruser, kdyz se o to nekdo nestara a nelesti, zacne to hnit.

Haklive je to na predni vidlici - hodne VS1400 ma pretocene bryle a krive kluzaky - staci vymest nejakou vetsi diru. Da se to sice celkem zalevno opravit, ale jsou to starosti navic.

A hlavne si davej bacha na tzv. 'stavby' a 'vytuneny bajky'. Obvykla metoda je podkopnuti predni vidlice, zkraceni zadnich tlumicu, vyfuky na jednu stranu a predni kolo z VS800. Vysledek je ten, ze se toho kazdy majitel po case chce za kazdou cenu zbavit, protoze jezdi kruhac natrikrat, brousi zadni gumu o vnitrek blatniku, zadni kolo mu do zatacek poskakuje, v kazde prave zatacce chyta vyfuky o asfalt a neprojde technickou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

6.9.2013 v 08:24 | Nahoru | #11
Medved> ze zlata ne, ale kompletní (i s plechy) a včetně práce. Nechal dělat v servisu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

6.9.2013 v 08:38 | Nahoru | #12

Medved píše: s prevodem kardanu maji problemy ti, kterym to 'preventivne rozebral' nejaky mekanik-goldene-tschechische-hande. Pokud se v tom nikdo nevrta anebo se v tom vrta nekdo, kdo tomu rozumi, je ten prevod vecnej.


Si nerozumíme - já nemluvím o vlastním kardanu (kuželový soukolí), ale o náhonu ke kardanu! Tam je tisícihran na vývodu hřídele z bloku motoru pod gumovou manžetou a tam pokud se dostane voda tak to zarezne, vydře se a protočí se to.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

6.9.2013 v 09:31 | Nahoru | #13

charlie.vtx1800 píše: Si nerozumíme - já nemluvím o vlastním kardanu (kuželový soukolí), ale o náhonu ke kardanu! Tam je tisícihran na vývodu hřídele z bloku motoru pod gumovou manžetou a tam pokud se dostane voda tak to zarezne, vydře se a protočí se to.


nerozumis ty mne ... kardan je kloub - na jedne strane do nej zapada drazkovy nastavek - vyvod z prevodovky a na druhe strane do nej zapada tyc kardanu. Tyc kardanu vede trubkou vidlice k zadnimu kolu a je zasunuta do zadniho drazkoveho nastavku. Ten je prevodem kardanu (coz rozhodne neni tisicihran) pripojen do rozvodovky (finalniho prevodu). A tam je ten problem - ne u motoru pod manzetou, ale u kola mezi dvema gufery. Jedno - vnitrni - gufero drzi olej v rozvodovce, druhe - vnejsi - gufero brani aby se bordel dostaval do prevodu kardanu (jak ty rikas do tisicihranu, coz ale zadny tisicihran neni ). A kdyz je tohle vnejsi gufero v pici, zacne jednak prolinat vazelina ven z prevodu kardanu, druhak se zacne dostavat bordel zvenci do prevodu kardanu. Ten se omele a postupne ty docela velke zuby zmizi a prevod se zacne protacet.
Cele je to zpusobeno tim, ze nejaky debil jen tak cvicne rozebere ten prevod a pritom zkurvi gufero, ktere tam necha.
Je to v pocatku velmi snadno identifikovatelny problem - vazelina se dostava ven z gugera a proteka ve spoji rozvodovky a trubky zadni vidlice - po rozebrani je videt oblemcane gufero a vsechno kolem zasrane od vazeliny. Kdyz uz je vsechna vazelina pryc, vydava ten prevod takove chroupave zvuky pri pomale jizde.

Hezky je to videt tady ... gufero v pici, nastesti pocatecni stadium.

A tohle je ten prevod, o kterem mluvim - to, cemu ty rikas tisicihran. Tenhle je jeste docela slusnej.

Naposledy editováno 06.09.2013 09:50:20

(reakce na) Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

6.9.2013 v 09:45 | Nahoru | #14

Palomoto píše: Medved> ze zlata ne, ale kompletní (i s plechy) a včetně práce. Nechal dělat v servisu.


Aha, tak to jo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

6.9.2013 v 10:19 | Nahoru | #15
Medved> jj, z dobrý vůle radim zle . Myslel sem že je to vpředu, u bloku a ono je to až u převodu. Měl sem na mysli tuhle drážkovanou spojku (tisícihran - proč ne?). Ale prý to blbne i u nikdy nerozebranýho - prostě to provedení není stopro. Mě to netrápí, já mám Hondu!
Ono když se řekne "kardan" tak se to bere jako celá sestava - mění se olej "v kardanu", i když je to náplň v koncovým převodu. Co je vlastní kardanův kloub vím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

6.9.2013 v 13:08 | Nahoru | #16

charlie.vtx1800 píše: Medved> jj, z dobrý vůle radim zle . Myslel sem že je to vpředu, u bloku a ono je to až u převodu.


v pohode - ona se z toho stava trosku legenda posledni dobou tak mi prislo vhodne to uvest na pravou miru

charlie.vtx1800 píše: Měl sem na mysli tuhle drážkovanou spojku (tisícihran - proč ne?). Ale prý to blbne i u nikdy nerozebranýho - prostě to provedení není stopro.


tisicihran je celkem jasne vymezeny pojem - nepouziva se jako prevod ale jako druh upevneni Tohle je presne receno prevod s vnitrnim ozubenim. Ta kola maji modul a funguji jako prevod 1:1. Jsem puvodne strojar a jsem na tyto veci malinko haklivej .
To provedeni je stopro natolik jak jen muze utesneni guferem byt. Zadne gufero ti nevydrzi naveky, kazde jednou odejde a pokud nekdo ignoruje to, ze mu z motorky nekde neco chcije a jenom to utre hadrem je to jeho boj.

charlie.vtx1800 píše: Mě to netrápí, já mám Hondu!


Dobrej vtip ... take jsem jich par mel.

1 reakcí na tento příspěvek Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

7.9.2013 v 09:09 | Nahoru | #17
1400 dobrej kup. Osobně doporučuji. Málo starostí, hodně ježdění, kardan, hydroštosy, samá pozitiva. Údržba jednoduchá, když tam leješ to co máš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

7.9.2013 v 21:54 | Nahoru | #18
Medved> V trubce vidlice, kudy prochází kardanka je u mé VS 800 dole na konci dírka, cca 3-4mm a ta je na případný odtok vody, která se tam může dostat nahoře u motoru přes okénko, které má jen netěsný plechový kryt. U 1400 tu dírku vynechali a může se tam držet před guferem držet voda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

7.9.2013 v 22:06 | Nahoru | #19
pijanst>Právě jsem chtěl odpovědět v tom smyslu že s tím našim VS 800 je starostí ještě míň ale "jezdec 68" byl rychlejší.I ten kardan je líp pořešenej.Mít ještě ty hydroštosy,tak už by to bylo úplně dokonalý.

Naposledy editováno 07.09.2013 22:09:54

Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

8.9.2013 v 00:35 | Nahoru | #20

(reakce na) Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

8.9.2013 v 08:21 | Nahoru | #21

kutil1 píše: pijanst>Právě jsem chtěl odpovědět v tom smyslu že s tím našim VS 800 je starostí ještě míň ale "jezdec 68" byl rychlejší.I ten kardan je líp pořešenej.Mít ještě ty hydroštosy,tak už by to bylo úplně dokonalý.


Ano - zvlast to vodni chlazeni je u motorky teto kategorie naprosto dokonale .

(reakce na) Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

8.9.2013 v 08:34 | Nahoru | #22

jezdec68 píše: Medved> V trubce vidlice, kudy prochází kardanka je u mé VS 800 dole na konci dírka, cca 3-4mm a ta je na případný odtok vody, která se tam může dostat nahoře u motoru přes okénko, které má jen netěsný plechový kryt. U 1400 tu dírku vynechali a může se tam držet před guferem držet voda.


Podstatou problemu neni voda, ale unik maziva z prevodu ven a nasledny prunik prachu a ostatniho bordelu dovnitr. Pak ten prevod bezi nasucho a vydre se.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

8.9.2013 v 13:43 | Nahoru | #23

Medved píše:

Hezky je to videt tady ... gufero v pici, nastesti pocatecni stadium.

A tohle je ten prevod, o kterem mluvim - to, cemu ty rikas tisicihran. Tenhle je jeste docela slusnej.



Co to vidím co to vidím? To je můj tisícihran!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

8.9.2013 v 17:52 | Nahoru | #24

Krouta píše: Co to vidím co to vidím? To je můj tisícihran!



No vidis vole, mas tam tisicihran a ani o tom nevis .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

8.9.2013 v 18:51 | Nahoru | #25

Medved píše: No vidis vole, mas tam tisicihran a ani o tom nevis .


Což o to, díky Kájovi už to vím.
Mě spíš málem urazilo, že podle tebe je jen "ještě docela slušnej". Mě se zdál novější než novej...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

9.9.2013 v 09:23 | Nahoru | #26

Krouta píše: Což o to, díky Kájovi už to vím.
Mě spíš málem urazilo, že podle tebe je jen "ještě docela slušnej". Mě se zdál novější než novej...


Bud rad, ze prosel mym kritickym hodnocenim ...

btw - jak jsi prisel na to, ze to mas rozdelat? Chcala ti vazelina mezi finalnim prevodem a nohavici, nebo jsi to proste jenom rozebral a videl jsi ze je to oblite?

(reakce na) Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

9.9.2013 v 09:31 | Nahoru | #27
Medved> Kdepak, nikde nic neprosakovalo, žádný náznak potenciální pohromy se nekonal. Kuchnul jsem to během zimy na základě zkušeností několika lidí z K1400, kterým se to tehdy vysypalo na cestě. No a když už jsem tu rozborku měl hotovou, spojil jsem to rovnou s leštěním skříně koncového převodu.

(reakce na) Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

9.9.2013 v 11:37 | Nahoru | #28

Medved píše: s prevodem kardanu maji problemy ti, kterym to 'preventivne rozebral' nejaky mekanik-goldene-tschechische-hande. Pokud se v tom nikdo nevrta anebo se v tom vrta nekdo, kdo tomu rozumi, je ten prevod vecnej.



PRESNE a to neplati jen o kardanu a le na vsem na motorce jakekoliv...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

9.9.2013 v 11:38 | Nahoru | #29

Medved píše: s prevodem kardanu maji problemy ti, kterym to 'preventivne rozebral' nejaky mekanik-goldene-tschechische-hande. Pokud se v tom nikdo nevrta anebo se v tom vrta nekdo, kdo tomu rozumi, je ten prevod vecnej.



PRESNE a to neplati jen o kardanu a le na vsem na motorce jakekoliv...

(reakce na) Intruder 1400 - 50 tis. km moc, nebo bez problémů?

9.9.2013 v 12:18 | Nahoru | #30

z-x-r píše: PRESNE a to neplati jen o kardanu a le na vsem na motorce jakekoliv...


Není to tak docela pravda. Viz můj případ. Gufero už netěsnilo jak by mělo, takže by byla jen otázka času, kdy se nečistoty dostanou přes netěsnící gufero do převodu a je vymalováno. Třeba by to vydrželo ještě několik sezón (vzhledem k tomu, že jezdím jen za hezkého počasí, pravděpodobně ano) ale při častějším provozu v dešti, popř. nešetrném mytí wapkou, by byla opravdu jen otázka času, než by voda a nešistoty udělaly své...
Vzhledem k tomu, že tuhle rozborku a následnou kontrolu (výměnu gufera za kilčo) zvládne snad opravdu každý v domácích podmínkách, vřele doporučuji provést.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
servis Suzuki VS 1400 Intruder Suzuki VS 1400 Intruder Jurda65 4 16.5.2024 v 05:48 VISE
Karburátory Suzuki VS 1400 Intruder VISE 13 27.3.2024 v 10:34 VISE
Jakou kapalinu do hydraulické spojky Suzuki VS 1400 Intruder VISE 7 7.3.2024 v 18:55 Dr.fík
VS1400 intruder - nádrž Suzuki VS 1400 Intruder butr 5 18.12.2023 v 19:23 butr
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009


TOPlist