paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!
30.7.2013 v 19:44
opět já rádci moji milí. Nedávno se mi stala taková nehoda a nedopatřením jsem vzal kanystr bez oleje. No co se nestalo motor po pár kmm přestal táhnout a okamžitě mi došlo co se stalo, Dotlačil jsem jawku domu sundal svičky nalil do válcu trochu oleje, párkrát prošláp a motor opět naskočil. Podle toho jak jede bych řekl že neutrpěl žádnou ujmu jenže asi utrpěl. Začal kouřit take jsem začal pátrat po příčině takže jsem preventivně vyčistil výfuky a vložky a dal nový těsnění. No bylo to dobrý snad jen k tomu že už tolik neřve :) Co mě ale zarazilo bylo to že ve výfukách byl kousek pístního křoužku cca 1,5 cm. Nebyl to okrajovej kousek (neměl ani na jednom konci takovou tu pacičku). Radši sem se kouknul do výfukových kanálů a písty vypadali ok včetně kroužků. takže se vás táži zda je teoreticky možně aby se mi dostal kroužek do výfuku a motor byl schopnej provozu nebo to je příčina toho šílenýho kouře ? Jen pro porovnání z levého výfuku si skoro kouře nevšimnu a pravý hulí jak cikán za pařezem :( jen ještě dodám že svíčky už nemají svou cihlovou barvu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

31.7.2013 v 23:38 | Nahoru | #1

J.M.K. píše: Ceres> Pozor na to pomalé protáčení motorem... u žádného motoru, ať 2t, nebo 4t, kroužky neudrží kompresi delší dobu, natož trvale, i když je v pořádku. Při zkoušce komprese je třeba motorem točit minimálně startovacími otáčkami.
Navíc v příspěvku č.15 píšeš, že pravý válec má menší odpor a teď v příspěvku č. 19 naopak, že levý šel snáze. Tak jak to teda je? Jinak na měření komprese potřebuješ "samodržné" manometry k tomu určené, které napojíš šroubovacím koncem na hadici na díry po svíčkách. Příklad měření kompresních tlaků.



moje chyba myslel jsem pravý
na karbec jsem nesahal ale čistil jsem výfuky a měnil vložky tak nevim jestli to nemá nemá na karbec vliv
pod válec jsem davál nové těsnění původně tam byly dvě na sobe kufero jsem koupil taky ale ještě jsem neměl vůli ho vymenit

(reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

1.8.2013 v 00:04 | Nahoru | #2
Ceres> Na samotný karbec to vliv jen tak mít nebude. Jak už tu zaznělo, u motoru Jawa 350 je normální, že díky výrobním nepřesnostem nemají oba válce shodné časování, proto vždy jeden kouří víc, jak druhý. Směs musíš ale nastavit dle "chudšího" válce a smířit se s tím, že druhý bude více kouřit, zanášet výfuk a svíčku, jelikož nastavíš-li směs dle bohatšího válce, tak druhý pak bude chudý a na to je dvoutakt zvlášt háklivý... v lepším případě se válec zadře, v horším se propálí píst.

Jestli teď pravý válec kouří opravdu razantně a rozdíl mezi kouřivostí válců je značně větší, než dříve, tak v první řadě koukni na barvu svíček a také nech změřit kompresní tlaky. Kdyby kouřil levý, mohlo by logicky být vadné gufero na klice (motor by si přisával olej z převodovky), ale "zvenku" pravého gufera je vzduch (komora zapalování), takže tudy by táhnul "falešluft" a válec by naopak byl chudý (zvedal by samovolně otáčky - zrovna nedávno to tu někdo řešil).

Ještě mne napadá... vyčistils výfuky opravdu pořádně? Aby nakonec nebyl v pravém laufu nějaký bordel, který se vypaluje a proto ten kouř.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist