globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta
29.7.2013 v 20:45
Zdarec motonadšenci,
poslední dva týdny řeším problém se zadní rozetou. Chci dát menší, aby moto jelo alespoň 90km/h při optimálních otáčkách. (Takhle jedu 80km/h na cca 5200ot./min a to je na ten motor hodně)

Teď mám aktuálně vzadu 32 zubů a vpředu 14.
Po dlouhém ptaní, bádání a hledání jsem nakonec našel rozetu se 30ti zuby. Vím, že tu jsou podobná témata, ale nenašel jsem v nich odpověď na mou otázku.

Zajímalo by mě, bude zmenšení o 2 zuby vzadu znatelné? (Něco jsem počítal a vyšlo mi, že při stejných otáčkách (4tis.) bych měl jet o necelých 5km/h více, ale to si nejsem vůbec jist :D)
Pro sichr: 14/32 --> 14/30

Díky za reakce a odpovědi, Hális

1 reakcí na tento příspěvek Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

29.7.2013 v 21:25 | Nahoru | #1
ten motor to neutahne

1 reakcí na tento příspěvek Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

29.7.2013 v 21:29 | Nahoru | #2
když změny, tak na předním kolečku. dej 15ku a uvidíš.
je to levnější, snazší, nemusíš zkracovat - prodlužovat řetěz, ani sundavat kolo.

s Kentusem jsem taky laboroval a o jeden zub víc na kolečku udělalo tu motorku příjemnější

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

29.7.2013 v 21:59 | Nahoru | #3
callowsick> na přední jsem se tedy nedíval... hm... někdo v podobné diskuzi psal, že už tam není místo... budu se muset podívat...

(reakce na) Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

29.7.2013 v 22:00 | Nahoru | #4
VITEK_M> proč by to motor neutáhl? ten má právě podle mě strašnou rezervu, nebudu mít takový odpich, ale aspoň budu moci jet "s davem"

1 reakcí na tento příspěvek Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

29.7.2013 v 22:07 | Nahoru | #5
max rychlost, je dána výkonem na zadním kole mínus veškerý odpory. pokud budeš mít na motoru mín otáček bude i menší výkon a z toho plyne menší maximálka...
Ale zkus a uvidíš...

(reakce na) Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

29.7.2013 v 22:32 | Nahoru | #6
VITEK_M> Asi rozumím. Mě ale nejde o max. rychlost. Maximálka je teď nějakých 100km/h, ale tuhle rychlost jsem ani nezkoušel, protože to už by bylo nějakých 7000+ otáček. A myslím, že by ten nápor motor dlouho nevydržel. Chci jen "posunout" kvalty. Abych mohl jet 80-90km/h na optimálních otáčkách, což je cca 4000. Aktuálně už při 80+km/h motor přetáčím, sice to není v červených, ale i tak je to na motor hodně otáček.

Naposledy editováno 29.07.2013 22:33:49

Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

29.7.2013 v 22:40 | Nahoru | #7
podival bych se jestli tam mas misto na to vetsi kolecko , mas to hned prehozeny a melo by to byt troche poznat.

Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

29.7.2013 v 23:52 | Nahoru | #8
spočítej si to tady: www.gearingcommander.com/
yuki tam není, ale parametry si zadej ručně

ale podle mě když jedeš 80km/h při 5.200 ot. s rozetou 32 zubů, abys jel 80 na 4.000 musel bys mít rozetu 24-25 zubů. Se 30 zuby to snížíš tak na 4.875 ot.

Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

30.7.2013 v 08:59 | Nahoru | #9
na motu to poznáš stoprocentně, ztratí to koule jestli to nějaké mělo

Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

30.7.2013 v 09:27 | Nahoru | #10
Na nejaký počítačový "gearingcomander" se vyignoruj.
Namaluj si na kus papíru pilový diagram. Ten ti řekne všecko.
U 250ky je cestovní rychlost cca 90-100 km/h a té by mělo být dosaženo při otáčkách max. krouticího momentu, který je u tohoto motoru při asi 5.500 ot/min.
Návod, jak namalovat onen diagram, je u "Českých" motorek, je to vlastně závislost rychlosti jízdy na otáčkách motoru na jednotlivé kvalty.
Pokud si schopný vypočítat si, jak rychle na jaký kvalt motorka pojede (přev. poměry, velikost zadního kola), tak si aj schopný ten diagram sestrojit...
Na svislou osu se nanáší otáčky motoru a na vodorovnů rychlost.
Jinak změna přev. poměru u tohoto motoru je možná pouze změnou velikosti rozety, protože malé kolečko se dá dat enom 14z. Néni tam místo.

Naposledy editováno 30.07.2013 09:29:17

Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

30.7.2013 v 09:37 | Nahoru | #11
Tady máš pilový diagram pro Travelku 250, ta má stejný motor.
Jedná se o "pracovní" verzi, kde sem zkoumal, jaký převodový poměr by se měl zvolit a kolik teda zubů na rozetě...
Travelka má zadní kolo 18 palců, Vista tuším 15, ale široků gumu.




Takže je malý rozdíl ve valivém poloměru.
U 18" gumy je valivý poloměr asi 0,315m.
A u Hondy CB250, kterýžto motor je vzorem této čínské kopie, sů rozety kolem 30z zcela běžné...a to má eště CéBéčko o neco horší parametry...

Naposledy editováno 30.07.2013 09:42:42

Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

30.7.2013 v 12:50 | Nahoru | #12
jak to máš teď?

a) max je omezená tím, že motor je vytočenej jako blázen, takže to víc nejde
b) max je omezená výkonem motoru (obvykle se to dá laicky poznat tím, že když zalehneš za řídítka, tak to ještě kousek zrychlí)

Kentus byl třeba varianta a). Sice jsem jel pořád na pětku, ale....
po výměně převodu za delší sice občas řadím (na co by tam taky ta převodovka byla, žejo ), ale cestovka je za snesitelnejch otáček znatelně vyšší.

motorka rozhodně není línější, jen prostě musím řadit a to není problém.

CZepelin má pravdu a pro tvůj požadavek by to chtělo cca 24 zubů, což je dost skok.

dva zuby, tak jak máš na začátku v dotazu udělají změnu cca 6% (dá se snadno dopočítat trojčlenkou). Nevím, jestli bych dával větší rozdíl...

1 reakcí na tento příspěvek Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

30.7.2013 v 14:23 | Nahoru | #13
Děkuji moc za rady, na 24 zubů to je fakt skok, bohužel menší rozetu než 30 zubů jsem nenašel :/ a na zakázku to bude pekelně mastný. Zatím to vidím tak, že pokud budou nějaké peníze navíc, tak tam zkusím prdnout to 30 zubové, jestli pocítím změnu. Asi to bude nejlepší vyzkoušet. ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

30.7.2013 v 14:30 | Nahoru | #14

Halismen píše: Děkuji moc za rady, na 24 zubů to je fakt skok, bohužel menší rozetu než 30 zubů jsem nenašel :/ a na zakázku to bude pekelně mastný. Zatím to vidím tak, že pokud budou nějaké peníze navíc, tak tam zkusím prdnout to 30 zubové, jestli pocítím změnu. Asi to bude nejlepší vyzkoušet. ;)



přesně vyzkoušet a když to bude málo tak skus sehnat kolo do motoru o zub větší na japonce to stojí 300kč

(reakce na) Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

30.7.2013 v 14:53 | Nahoru | #15

Pepa1098 píše: přesně vyzkoušet a když to bude málo tak skus sehnat kolo do motoru o zub větší na japonce to stojí 300kč



kluci píšou, že do tohohle motoru se nevleze :(
ale každopádně do rozety jdi. těch 6% mi přijde už poznatelná změna a budeš rád, že jsi to udělal

Edit: spočítal jsem, že do mý motorky jsem taky dával o cca 6,3% delší převod. zkoušel jsem i delší +11% a to už bylo hodně znát hlavně na jízdě ve dvou.
teda Kentus je slabší než tvoje motorka - to jen pro představu.

Naposledy editováno 30.07.2013 15:04:20

2 reakcí na tento příspěvek Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

30.7.2013 v 15:48 | Nahoru | #16
Nepročítal jsem to...změnou převodů se ale taky stane to, že ti bude blbě ukazovat tacho a počítadlo. Záleží jak to máš na motorce udělané.

(reakce na) Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

30.7.2013 v 20:54 | Nahoru | #17

Kov píše: Nepročítal jsem to...změnou převodů se ale taky stane to, že ti bude blbě ukazovat tacho a počítadlo. Záleží jak to máš na motorce udělané.



je to klasika od předního kola, ne? tam se neděje nic.

Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

31.7.2013 v 09:35 | Nahoru | #18
když si řeknu... jo, je to změna...tak se jedná o 3 zuby na rozetě (tedy 1 na pastorku).
Méně jsou pro mě dolaďovačky. Pokud ti jde o km/h při jistých otáčkách a ne o pocit, nejlépe to nasázet do gearingcommanderu.com (viz výše).
Jinak to doporučuji každopádně naturbit.

(reakce na) Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

31.7.2013 v 09:36 | Nahoru | #19

Kov píše: Nepročítal jsem to...změnou převodů se ale taky stane to, že ti bude blbě ukazovat tacho a počítadlo. Záleží jak to máš na motorce udělané.



tak tacho ukazuje většinou blbě už z výroby, spíš to poladí k reálu

1 reakcí na tento příspěvek Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

31.7.2013 v 22:49 | Nahoru | #20
hele nechci ti do toho kecat, ale stejnej motor sem měl ve 4kolce a měl udávanej max výkon asi při 8t otáčkách a točil snad 10000 otáček. Není to sice příjemný to furt točit, ale to je daň za čínu

(reakce na) Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

1.8.2013 v 11:06 | Nahoru | #21
mi_psi> Drobný problém je "pouze" v tom, že max. výkon je opravdu okolo těch osmi...
Pokud motor přetáčíš, výkon klesá .
Pokud máš tedy nevhodný převod, kdy max. rychlosti nedosáhneš při otáčkách max. výkonu, máš vlastně rezervu v maximálce...chápeš?
Nehledíc k tomu, že neustále motor přetáčet není dobré (ať motor vyrobil kdokoliv) a při cestovní rychlosti si s otáčkama taky "mimo mísu" - a to pohodlí i ekonomii cestování moc nepřidá.

Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

1.8.2013 v 14:47 | Nahoru | #22





Navíc ten opovrhovaný čínský motor má odstupňování převodovky příkladné, kdy právě při otáčkách max. krouticího momentu jedeš cestovní rychlostí a maximálky dosáhneš při otáčkách max. výkonu.
Nebo-li je to tak, jak to má být.

Naposledy editováno 01.08.2013 14:53:29

1 reakcí na tento příspěvek Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

1.8.2013 v 21:41 | Nahoru | #23
:D tak teď už se v některých komentářích popravdě ztrácím :D :D, ale i tak děkuji všem za ochotu a rady ;) ještě musím mrknout na to přední kolečko. Věřím vám, že tam není místo, ale musím přesvědčit sám sebe. :D Dneska jsem si vzpomněl a přeměřoval jsem to.
80km/h = 5000ot./min, prý je na tý motorce 5500ot./min už rizikových, což můžu potvrdit, ten motor si fakt dává... a přitom červený otáčky na budíku jsou až někde u 10 000 mmyslím... tak nevím jestli blbě ukazuje... nebo se mi to prostě jen zdá...

(reakce na) Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

1.8.2013 v 22:46 | Nahoru | #24
Halismen>,,tak teď už se v některých komentářích popravdě ztrácím"
Jo,to chápu. Psal jsi, že chceš jezdit stejnou rychlostí na nižší otáčky,ne víc točit motor. Na druhou stranu věřím tomu, že ty otáčky zůstanou tam kde jsou a budeš se z toho snažit vyždímat vyšší rychlost

(reakce na) Rozeta - změna počtu zubů / menší rozeta

23.8.2013 v 12:31 | Nahoru | #25

Halismen píše: callowsick> na přední jsem se tedy nedíval... hm... někdo v podobné diskuzi psal, že už tam není místo... budu se muset podívat...



Podívej se, protože přesně to co plánuješ, jsem udělal na Yuki Daytona 350. Vpředu na motoru bylo tuším 14 a nasadil jsem 15, 16 by se taky vešlo, ale už by to škrtalo a navíc bydlím v kopcích a už bych nemusel ve dvou všechno vyjet na pětku

Vpředu je samozřejmě každý zub znát víc... nicméně jsem nechtěl prodlužovat ani zkracovat řetěz, tak jsem si zadní rozetu nechal vypálit laserem z hardoxu, stály mě dvě (rozety) pětistovku, no nekup to :) Takže pohoda jazz a jsem připraven na 50 000 km, až budu měnit řetězovku podruhé. Originál čínská vydržela 15 000 a sloužila by v pohodě dál, kdybych nechtěl změnit převodový poměr. Teď mám najeto 33 000 km a jsem teprve na třetině napínáku řetězu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prodej náhradních dílů Yuki Vista 250 flastimil 9 15.3.2022 v 19:17 mlčoc
Odťah do servisu-> Auto s vozíkom, ... Yuki Vista 250 HarveySVK 2 29.3.2019 v 13:14 dafikk
yuki vista 250 Problémy Yuki Vista 250 bajaj 4 6.9.2018 v 21:01 sered
Nová Moto Začiatočník Yuki Vista 250 HarveySVK 4 10.5.2018 v 19:50 Motogpmania
Zapojení magneta Yuki Vista 250 Baronek 4 6.3.2018 v 11:37 puffybodie


TOPlist