globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řetěz za řemen?
Ahoj kamarádi. Na začátku léta jsem dostal na údržbu příbuzné LS650 Savage, která je poháněna řemenem. Za dobu své existence však tento element utrpěl už nějaké šrámy, také věk se podepsal a nastal čas pro výměnu. Ideálně i se zadní řemenicí, jejíž zuby vypadají jak chrup přačlověka v posledním tažení.
Zjišťoval jsem cenu, a nějakých 7.500,- za novou řemenici a 7.500,- za řemen mi přijde u mašiny z devadesátých let v hodnotě 40.000,- docela dost. ,
Druhovýroba prý není, respektive je dost mizerná.
I zauvažoval jsem, zda by bylo možné nějak elegantně přestavět Savage z řemenu na řetěz, který se vyskytuje například u velice příbuzného Mauraudera. Z čistě ekonomického hlediska, řemen za 7.500,- tak jako tak odchází na stáří do 5ti let, podobně jako rozvoďák auta bez ohledu na kilometry, zatímco řetězovka, je-li mazána vydrží téměř věčnost a to při poloviční ceně (někde jsem koukal asi za 3.600,-.
Co vy na to, braši, jaký je váš názor na proveditelnost a smysl takové přestavby?
Případně pouštěl jste se někdo do něčeho podobného? Jaká jsou úskalí a zádrhele?
Díky za KONSTRUKTIVNÍ názory.

1 reakcí na tento příspěvek Řetěz za řemen?

25.7.2013 v 16:36 | Nahoru | #1
viděl jsem pár přestaveb z řetězu na řemen...za 25 a víc, dle šikovnosti člověka

opačně o tom nevím

Řetěz za řemen?

Skvělá odpověď, děkuji! 25.7.2013 v 18:17 | Nahoru | #2

Řetěz za řemen?

25.7.2013 v 19:41 | Nahoru | #3
Já to dělal u Maraudera obráceně,nevím,kde jsi přišel na životnost u řemenu 5 let.Pokud vím,po 20 000 km,řemen obrátit a jedu dál.Zadní řemenici si nech vyrobit,já si nechal dělat přední za 2800kč,až později jsem zjistil,že jsem zaplatil moc.Nevím,jakej má řemen Savage,já tam mám od HD za 4500kč

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz za řemen?

25.7.2013 v 20:06 | Nahoru | #4
[quote=mariano]viděl jsem pár přestaveb z řetězu na řemen...za 25 a víc, dle šikovnosti
jo slyšel jsem že jeden klučina to tak udělal na buse a řemen se neroztrhl at tomu nakládal sebevíc obráceně bych to určitě nedělal řemen se = žádná udržba

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz za řemen?

25.7.2013 v 21:26 | Nahoru | #5

Pepa1098 píše: [quote=mariano]viděl jsem pár přestaveb z řetězu na řemen...za 25 a víc, dle šikovnosti
jo slyšel jsem že jeden klučina to tak udělal na buse a řemen se neroztrhl at tomu nakládal sebevíc obráceně bych to určitě nedělal řemen se = žádná udržba



jednu takovou busu jsem před čtrnácti dny viděl

(reakce na) Řetěz za řemen?

25.7.2013 v 21:49 | Nahoru | #6

mariano píše: jednu takovou busu jsem před čtrnácti dny viděl



jo musí to být paráda nestarat se o to já co 300km to mám suchý jak pepř petrolejem umýt utřít a nastříkat jak říkám musí to být bomba nevědět o řetazu

Řetěz za řemen?

25.7.2013 v 22:07 | Nahoru | #7
Co je mazání řetězu? Ale vážně, nevím jak u Savage, ale já mám životnost řemenu na 40 000 tis a o časovém průběhu tam není ani zmínka.

2 reakcí na tento příspěvek Řetěz za řemen?

29.7.2013 v 10:36 | Nahoru | #8
Teda, ani jsem nečekal takové množství reakcí, ale popořadě.
(Ač by se to mohlo zdát, opravdu se nehádám, jen rozvíjím myšlenku s úmyslem dozvědět se zkušenosti. Za případné vyvedení z omylu konstruktivním argumentem děkuji.)

Životnost řemenu odhaduju, vycházím z obecné životnosti rozvodových a převodových řemenů u aut. Obecně platní pravidlo cca 60.000km nebo 5 let bez oghledu na km (u aut). Nepředpokládám, že by se rozvodové řemeny u auta tolik lišily od sekundáru na motorce, a tady se bere mnou předpokládaná životnost. Ani já, ani sestřenka na mašině tolik za 5 let nenajezdíme, nicméně po té době (obecně) pryžové pohonné elementy prostě puchří.

Nutnost výměny je dána právě počínajícím příčným praskáním stávajícího sekundáru z vnější strany. Zde otočení nepomůže.

Pak je tu ta ekonomika. Mašina najezdí reálně do 3.000km za sezónu, při předpokládané životnosti řemenu a nájezdu km za jeho životnost je poměr cena / km úplně jinde, než při přestavbě na řetěz (řetězová sada od ČZ na Mauraudera 800 vyjde asi na 3,600,-). Životnost řetězovky je dána prakticky jen kilometry a přístupem řidiče / údržbáře, tedy může při nastíněných podmínkách klidně najezdit pěti- a vícenásobek řemenu.

Co se přestavby týče, vzhledem k tomu, že Suzuki u tohoto typu motorky používá řetěz i řemen nepředpokládám, že by se nějak zvlášť lišily celé agregáty (převodovka, náboj zadního kola), tuším, že to bude jen a pouze otázkou namontovaných řemenic (zubokol) a nějakých vymezení, jak je ve videoklipu výše. Ale třeba ne, a proto se tu ptám, jestli s tím má někdo nějakou zkušenost.

K údržbě řetěz / řemen asi tolik: U choppera s již uvedeným nájezdem myslím, že jde o podobou náročnost, i řemen je potřeba čas od času očistit a po straně máznout, protože vrže (blbě ojetá zadní řemenice z měkkého hliníku, zřejmě čínská subdodávka tlačí řeman na jednnu stranu malé řemenice, kde řemen bokem vrže). V tom se asi nijak neliší od řetězu. Po týdnu ježdění v ránci mytí motorky prostě projet řetěz čistidlem a stříknout sprejem. Jiná by byla situace u motorky do terénu nebo cestovního endura, ale Savage jezdí primárně po pevném povrchu bez létajícího bahna a kamení.

PS: jediný skutečný a bezúdržbový náhon pro choppera je stejně KARDANŠTANGLE.

(reakce na) Řetěz za řemen?

29.7.2013 v 18:23 | Nahoru | #9

Dawes píše: Teda, ani jsem nečekal takové množství reakcí, ale popořadě.
(Ač by se to mohlo zdát, opravdu se nehádám, jen rozvíjím myšlenku s úmyslem dozvědět se zkušenosti. Za případné vyvedení z omylu konstruktivním argumentem děkuji.)

Životnost řemenu odhaduju, vycházím z obecné životnosti rozvodových a převodových řemenů u aut. Obecně platní pravidlo cca 60.000km nebo 5 let bez oghledu na km (u aut). Nepředpokládám, že by se rozvodové řemeny u auta tolik lišily od sekundáru na motorce, a tady se bere mnou předpokládaná životnost. Ani já, ani sestřenka na mašině tolik za 5 let nenajezdíme, nicméně po té době (obecně) pryžové pohonné elementy prostě puchří.


Ahoj,
říkáš, že se nebudeš zlobit, tak mi prosím dovol sice nesouhlasnou, ale konstruktívní reakci...

Opravdu nelze srovnávat jen tak analogicky životnost rozvodového řemenu a řemenu sekundárního převodu. Rozvoďak se sice mění dle intenzity a doby provozu, ale sekundár až dle skutečné potřeby.

Důvod je ten, že kdyby člověk nechal věci dojít až tak daleko, že by mu v motoru prasknul za chodu rozvodový řemen, potkají se písty s ventilama a motor je prakticky na odpis, respektive jeho oprava se skoro nevyplatí.
A protože rozvoďák je zakrytovaný a není proto reálná častá průběžná kontrola jeho stavu, výrobce předepisuje jeho PREVENTIVNÍ výměnu. A to ve velkém předstihu, s obrovskou rezervou...

Naproti tomu stav řemenu sekundárního převodu se dá snadno zkontrolovat po každé jízdě, a nehrozí tak, že by se sekundár zčista jasna odporoučel.
A z praxe různých typů motocyklů jsou známy případy, kdy se na jeden řemen najezdily bez problému mnohonásobky výrobcem DOPORUČENÝCH (nikoliv povinně vyžadovaných) hodnot, a že ani po 10 a více letech řemen nezpuchří - samozřejmě pokud není motorka parkována po celou dobu na přímém slunci a pokud tedy nemá UV záření šanci ke svému destruktivnímu působení.

Jsou známy konkrétní příklady enormní životnosti sekundárního řemenu např. u motocyklu BMW F650CS Scarver, ale majitelé čoprkrujzrů by jistě mohli posloužit i příklady ze své kategorie...

Řetěz za řemen?

30.7.2013 v 20:05 | Nahoru | #10
Plný souhlas s Dovim,ještě takový dodatek,v řemenech na motorky dnes už gumy moc není,je tam už většinový podíl kevlaru,ten co mám na motorce je tvrdý jak kámen.A pak mě ještě rozesmál tvůj předpokládaný nájezd.3000km?Letos byla dlouhá zima a už mám 8000.A na závěr,když chceš dát řetěz,tak ho tam dej,umíš si to pěkně vysvětlit,že to je ekonomický.Já jsem to dal na Maraudera hlavně proto,že cruiser s řetězem je prostě omyl,nehleděl jsem na peníze/dělal jsem to stylem pokus,omyl/

Řetěz za řemen?

31.7.2013 v 22:17 | Nahoru | #11
Kluci díky za poznatky. Jsou prostě informace, které se jinak, než předanou zkušeností získávají těžko, nebo vůbec. Záležitost s životnostma, respektive rozdílu v řemenech je pro mě nová - dělám spíš do aut a na motorkách mám zkušenost buď řetězy nebo kardany.
Ten ultranízkej nájezd není nic divnýho, motorka je sestřenice, která má asi tak 1 celej volnej den v týdnu, a zdaleka ho netráví s motorkou. Takže mašina jezdí cca 3 dny v měsíci v okolí řekněme 150 km.

Díky za názory, nějak jí to přetlumočim a ať se rozhodne, co a za kolik s tim.
Mějte se dobře a užívejte sezónu

(reakce na) Řetěz za řemen?

15.2.2014 v 23:49 | Nahoru | #12
Dawes>remen je remen ja bych to na masine chtel ale prestavba stoji vic nez moto ...



Řetěz za řemen?

4.8.2014 v 09:03 | Nahoru | #13
Snad na to někdo zareaguje. Když jsme u těch řemenů, dá se sehnat jiný rozměr řemenice než originál? Do rychlosti, víš jak, café není café, když to neudělá The Ton... takže udávaných 140km/h (reálně tak 125km/h), je málo!

Řetěz za řemen?

5.8.2014 v 09:52 | Nahoru | #14
U Suzuki pochybuju, moc jich s řemenem není, viděl bych to na zakázkovou CNC výrobu. Ovšem je potřeba zvolit materiál lépe, než soudruzi v Suzuki, aby se ti ta řemenice nekur**la tak, jako to původní.

Řetěz za řemen?

28.8.2014 v 20:06 | Nahoru | #15
Musíš to překopat na HD,tam ja asi deset délek.

Řetěz za řemen?

2.9.2014 v 21:49 | Nahoru | #16
Kde koupit řemen na Savage najdeš tady řemen .Jo a vydrží min.50 tis.km a i po 10ti letech vypadá dobře.Za řetěz bych to rozhodně neměnil.

Naposledy editováno 02.09.2014 21:53:01
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
palivová směs karburátor Suzuki LS 650 Savage Zvukostroj 6 8.11.2023 v 10:48 Zvukostroj
Výměna kontrolky neutrálu Suzuki LS 650 Savage Pegas21 3 26.7.2023 v 13:15 Slávek-TDM
Laďáček Suzuki LS 650 Savage Bupo 2 21.11.2022 v 10:30 ldoktor
Suzuki ls650, nefunkční blinkry Suzuki LS 650 Savage Majsik 1 29.7.2021 v 10:04 grooll
předělat z karburátoru na stříkačku... [1, 2, 3, 4] Suzuki LS 650 Savage Štemb 114 22.12.2020 v 18:17 assassin


TOPlist