globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..
Dobrý den, po letech jsem se rozhodl si znovu pořídit motorku, převážně na dojíždění do práce, do města na menší nákupy a občasné cesty, jak se říká okolo komína, nebo s partnerkou.
Chtěl bych motorku novou a především úspornou. Moje váha je kolem 90 kg, tudíž moto s obsahem 50 ccm jsem zavrhl. Rychlost tedy není pro mě rozhodující, spíše komfort jízdy, spolehlivost a spotřeba.

Líbí se mi nabídka firmy Honda, ale nebráním se i jiným značkám, jako Yamaha atd.. Zajímají mě vaše rady a tipy na aktuální nabídky úsporných motocyklů a vaše zkušenosti.

Ideálně tak 125 nebo 150. Ale 150 ccm nebude moci řídit moje žena, což považuji trošku za nevýhodu, ale tohle není podmínkou.

Předem všem děkuji.

Naposledy editováno 31.07.2013 14:08:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

3.8.2013 v 22:10 | Nahoru | #1
Dovi> Solidní rozbor všeho možného, klobouk dolů. Docela mně ta CBF125 po přečtení nasadila brouka do hlavy, kor když jsem nedávno zjistil, že už zvládnu CBR125 a to je co říct (je na ní docela na houby posez, když nemám sílu v kotníkách). Na dojíždění necelých 2.5km do práce (až se tam vrátím) by byla ideální, auto v takovém případě nejde se spotřebou pod 8l/100km a ani se pořádně neprohřeje.

Jen bych poukázal na to, že Kamenolom zmínil i to, že "150ccm by nemohla řídit jeho žena" a tím pádem by nemohla řídit ani CBF125 (manuální řazení). Ovšem není-li to podnínkou, není co řešit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

4.8.2013 v 09:22 | Nahoru | #2

J.M.K. píše: Dovi> Solidní rozbor všeho možného, klobouk dolů. Docela mně ta CBF125 po přečtení nasadila brouka do hlavy, kor když jsem nedávno zjistil, že už zvládnu CBR125 a to je co říct (je na ní docela na houby posez, když nemám sílu v kotníkách). Na dojíždění necelých 2.5km do práce (až se tam vrátím) by byla ideální, auto v takovém případě nejde se spotřebou pod 8l/100km a ani se pořádně neprohřeje.


Jo, ono při těch malých nájezdech při cestách do práce (tam a zpátky 2 krát 2.5 km) by sice v rámci celkových výdajů na domácnost atd. bylo z finančního hlediska skoro jedno, jestli autem za 8 litrů na sto nebo na menší motorce za 2 litry na sto, ale horší by bylo právě to dlouhodobé rasování velkého neprohřátého automobilového motoru...

Co se srovnání CBR 125 s CBF 125 týče, tak CBRka je opravdu spíš takový prcek.
Ale na CBF 125, která je pro vyšší postavu ergonomicky vhodnější, nemám se svou výškou žádný problém - na dvácu je to docela velké přibližovadlo.
Viz obrázek výše na 1. straně této diskuze (23.07.2013 v 11:19).



Kamenolom>

Všimnul jsem si, že jsi ze Smržic (kousek severně od Prostějova)...

Já tudy tento pátek (předevčírem) cestoval - jel jsem od Brna na pohodu okreskama přes Drahany a Plumlov, a za Plumlovem, abych se vyhnul Prostějovu, jsem v Mostkovicích odbočil doleva a jel severovýchodním směrem dál na Smržice. A zhruba kilometr před Smržicemi před křížením se spojnicí Kostelec na Hané - Prostějov (jak souběžně s ní vede i železniční trať z Kostelce do Prostějova) jsem zastavil na stopce (viz modrá motorka na přiloženém obrázku).

Jak se tak rozhlížím doleva doprava, abych mohl bezpečně přejet tu hlavní silnici a pokračovat dál rovně na Smržice, vidím najednou zleva od Kostelce přijíždět a houkat vlak, který vzápětí smetl osobní auto na nechráněném přejezdu (přejezd se nachází hned za tou silniční křižovatkou), ale naštěstí ho "jen" odhodil ven z tratě - nehrnul ho před sebou po kolejích a nesešrotoval ho i s osádkou vozu.

Vlak (byl to motorák) zastavil o cca 100 metrů dál na trati a z domláceného auta mezitím vylezl fyzicky sice nezraněný, ale duševně zjevně otřesený kluk tak ve věku 20 až 25 let a jenom kroutil hlavou, co se to stalo, a asi mu ještě v tu chvíli ani plně nedocvaklo, co se mohlo stát...

Říkal jsem si nejdřív, že chlapec bude nejspíš v šoku z toho, že mu vlak nedal "přednost zprava", a že takovým řidičům by se (podobně jako zdrogovaným feťákům nebo alkoholem zlinkovaným pod obraz) měly brát papíry když ne na doživotí, tak aspoň výchovně na minimálně 5 až 10 let...







Ale pak když jsem o tom víc přemýšlel a rozleželo se mi to v hlavě, dal bych vinu spíš nešťastnému místnímu řešení, protože řidič jako on (nebo následně já a další) přijíždějící od Mostkovic směrem na Smržice, který dává přednost vozidlům na hlavní silnici, sleduje logicky hlavně tu situaci na silnici (bližší košile než kabát), takže nenápadného nechráněného přejezdu pár metrů dál za křižovatkou si už ani nemusí všimnout, protože se nedívá před sebe, ale pořád jen doprava a doleva při sledování provozu na hlavní silnici, kterou křižuje...

A pokud je zrovna na silnici Kostelec - Prostějov větší frekvence, tak řidič dávající přednost vozidlům na hlavní samozřejmě vystartuje, jakmile se udělá z obou stran na chvíli volno, co nejrychleji přejede hlavní silnici, kde mu za zadkem už zase projíždějí auta po hlavní, a okamžitě je na tom nechráněném přejezdu, ani se nenaděje...


___


EDIT: tady je to oficiálně: http://olomoucky.de...i-20130802-svj3.html


























Když se teď dívám na ty fotky, tak ten kluk snad musel jet od Smržic, a pak by to byla jednoznačně pouze jeho vina - to místní řešení silniční křižovatky s bezprostředně navazujícím nechráněným železničním přejezdem by za to až tak moc nemohlo...

Předek má klučina rozbitej ještě víc než zadek (a když jsem jel kolem, všimnul jsem si rozvalený přední nápravy), a na první detailní fotce jsou vidět i stopy na silnici, asi jak ho vlak nabral a pár metrů táhnul a zároveň ho tou ohromnou fackou otáčel o 180 stupňů, čumákem zpátky zase do Smržic...

Já jsem ze své pozice od té stopky před hlavní silnicí totiž před tou srážkou to auto stojící na přejezdu nebo právě vjíždějící na přejezd ani pořádně nastačil zaregistrovat - na hlavní silnici byl totiž v tu dobu docela frmol zleva i zprava, jen jsem viděl ten houkající řítící se vlak jak trefil jakýsi "šedý stín" na přejezdu, a po projetí vlaku už ten domlácený osobák stál v té pozici, jak je vidět na fotkách, a jeho řidič (ten kluk v bílém tričku zcela vlevo na první detailní fotce) vystupoval ven z vozu.


P.S.
Holt na silnici se pořád musí člověk chovat ve vlastním zájmu maximálně obezřetně a být, jak říkal Franta Kocourek blahé paměti, furt ve střehu!


Naposledy editováno 04.08.2013 16:13:48
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda PCX 125, 2013 - Kovový zvuk k... Honda PCX 125 hujinek 4 7.5.2024 v 23:01 hujinek
Honda PCX 125 2019 - Objem motor oleje Honda PCX 125 wI4d4 10 1.5.2024 v 17:35 Stanzki
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 17 22.4.2024 v 20:57 MP3KV
Rozpadlý závit u výpusti oleje Honda CBF 125 lukomil 30 19.4.2024 v 14:09 rg250
Zvýšení otáček na neutral Honda CBF 125 Wiwien 5 13.3.2024 v 10:43 fzr


TOPlist