globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Na volnoběh nejde pravý válec
14.7.2013 v 02:02
Zdravím, mám problém se svojí 638.
Prohledal jsem tu témata a někde jsem na to nenarazil, nebo mi to uteklo.
Mám problém a to ten, že na volnoběh mi jde jen levej válec krásně pravidelně a pravej občas bouchne, spíš mlčí . Abych pravej donutil k činnosti, tak musím šroub bohatosti mít povolenej mezi 1/2 - 3/4 otáčky (což se mi zdá málo, podle toho co jsem tu vyčetl tak chudý), ale je to na hraně, když ho přitáhnu, tak pravej se roztočí do vyšších otáček a levej se pro změnu odmlčí. Když přidám plyn, byť jen nepatrně, tak jde motor dobře a pravidelně, ale když plyn pustím, tak levej je hned zticha a pravej jde furt až po chvíli se ustálí na volnoběhu (šroub bohatosti povolenej mezi 1/2 - 3/4 otáčky).
Je to nepříjemné i při řazení, protože zůstává v otáčkách. No a teď co s tím, Máte nějaký nápad.
Pro úplnost dodávám, zapalování MZ 04 zkoušel jsem prohazovat fajfky i svíce a výsledek stejný.
Mazání oilmaster základní nastavení mezera nálitek - kladka 3,5 mm.
Karburátor Jikov a trysky jsou volnoběh 40, přídavná 72 a hlavní 65, to co tam bylo původně.
Vejfuky dvoukomoráče, koncovka absorbční tlumení, vše po vyčištění cca 500km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na volnoběh nejde pravý válec

14.7.2013 v 19:41 | Nahoru | #1
J.M.K.> Ok gufero vyměním a uvidíme. A co ten karbec, mám ho přetryskovat, nebo nechat jak to bylo. Trysky jsou volnoběh 40, přídavná 72 a hlavní 65, to co tam bylo původně.

(reakce na) Na volnoběh nejde pravý válec

14.7.2013 v 22:07 | Nahoru | #2
falco43r> S těmi tryskami konkrétní zkušenost nemám, v tom spíš poradí ostatní. Nicméně poznáš to dle chování mtoru a také dle barvy svíček. Chudá volnoběžná směs se projeví váhavou reakcí motoru na přidání plynu, nebo může i zhasínat, zkrátka budou špatné přechody. Naopak bohatou volnoběžnou směs poznáš dle vysoké kouřivosti motoru za volnoběh ua hlavně při při přidání plynu.
Hlavní tryska se projeví jen při plném plynu, při částečném ji omezuje tryska jehlová. Pokud konkrétní údaje nenajdeš, nezbude, než laborovat, ale pozor na to, že u tohoto motoru je to skutečně "každý pes, jiná ves" a de facto nejde dát univerzální radu. U jednotlivých kusů se mohou pokusně zjištěné vhodné velikosti trysek mírně lišit.
Jinak chování při částečném plynu a přechodech třeba z poloviny do plného se seřizuje polohou jehly v šoupátku. Konkrétně, pokud motor třeba při půlplynu střílí, nebo se naopak dusí (bohatou směsí), zatímco při plném plynu jede dobře, tak je třeba právě dát jehlu výše (obohatí směs), nebo při dušení níže (ochudí směs) - myšleno ohledně polohy jehly vůči trysce při stejné pozici šoupátka.

E: Jinak každopádně oprav to gufero a zkontroluj i ostatní těsnění motoru (Tebou popisované chování může vlastně krom gufera způsobit i vadné těsnění pod pravým válcem). Dokud nebude falešný vzduch vyloučen, tak laborování s karbcem nemá význam.

Naposledy editováno 14.07.2013 22:09:45
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist