globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vůle kliky
2.7.2013 v 11:32
Dělám go motoru na 2T, praskl mi pístní kroužek a ten rozbil píst i poškrabal válec. Jenže když jsem sundal hlavu, zjistil jsem, že je celkem velká vůle na klice a i na pístu samotném. Co s tím? Jde nějak vyndat klika, aniž bych musel půlit motor? Mohly by pomoct nový ložiska? Dííky.

Uzavřeno 10.07.2013 v 11:02 uživatelem Zbyneksc

1 reakcí na tento příspěvek vůle kliky

2.7.2013 v 11:57 | Nahoru | #1
Klika vyndat nejde pokud nerozpůlíš motor, aby jsi vyměnil ložiska kliky(obě) musíš rovněž rozpůlit motor.
Vůle tam nějaké jsou běžně, otázka je jak velké jsou u tebe oproti limitu.
Když praskl kroužek zasekl se ti píst úplně nebo jen ztratilo kompresi a přestalo jet?

(reakce na) vůle kliky

2.7.2013 v 11:59 | Nahoru | #2
Akyo> píst se naštěstí nezasekl, jen to přestalo jet.

vůle kliky

2.7.2013 v 12:18 | Nahoru | #3
tady je video, snad to tam jde trošku vidět

vůle kliky

2.7.2013 v 12:41 | Nahoru | #4
Zbyneksc:
O.K. bude možná blok motoru..
Případná výměna pouze pístní sady nestačí.
Pořešíš vršek motoru a záhy se Ti vysype spodek, takže tzn. generálka celého motoru.
Pokud nejsi na takové rozsáhlé opravy motoru zařízen, tak to raději přenech někomu jinému.

Jinak počítej s:
- Komplet repasí klikového mechanismu + nová ojniční sada
- nová pístní sada + oprava válce(možná nový válec)
- Výměna všech ložisek v motoru
- Kompletní sada těsnění motoru
- Kompletní sada gufer motoru
- Výměna opotřebovaných součástek v převodovce.
Jistě se najdou další kraviny do kterých budeš muset investovat, no a když si to vše zpočítáš, tak se přibližně dostaneš na částku za mat. mezi 15-20 tis. bez práce.

Čus S

vůle kliky

2.7.2013 v 12:56 | Nahoru | #5
Vůle pístu je v pohodě, to je normální že se takhle hejbe, vůle kliky možná o trochu větší, ale furt taky v pohodě.
Nevím jak dopadl píst/válec, pokud tam jsou větší škrábance nemuselo by to mít tak dobrou kompresi, pokud ale škrábance nezasahují do horní části válce tak tam ani tak nevadí.

edit: nechci nijak zastiňovat co napsal SOUSEDRH9, ale osobně mi to přijde dost zbytečný tyhle motory toho snesou to by jsi se divil, a že se záhy něco vysype, to jsou pouze plky zdejších uživatelů fóra kteří vše řeší generálkou motoru, nevidím důvod proč by se najednou mělo něco sypat když celý motor nedostal žádnou ránu např při zaseknutém pístu.
Asi stejný nesmysl jako tvrdit když při vysokých otáčkách s zařazenou rychlostí prudce zasekneš zadní brzdu tak zničíš motor. Co se stane? Celý soukolí+klika+píst atd se zastaví na místě,
Kdyby se vůle kliky nějak zvětšila tak bys to klepání poznal.

Naposledy editováno 02.07.2013 13:54:17

vůle kliky

2.7.2013 v 12:58 | Nahoru | #6
Moc to řešíte, 20 tisíc bez práce, za to má novou motorku na díly Ten motor není tak překoňovanej jak v nějaké krosce, takže vydrží dost.
Pokud chceš mít klid tak vyměň i ojniční sadu, s přelisováním to vyjde na 2500kč, nový ložiska na kliku (dají se sehnat i průmyslový za pár korun ve stejné kvalitě), gufera a to je celý, samozřejmě ještě výbrus a pístní sada. Do 7T když to uděláš takhle poctivě se určitě vlezeš, kdepak nějakých 20T jinak pokud se ti klika točí pěkně tak bych ani tu kliku ještě nějak moc neřešil, extrémní vůle to nemá, maximálně bys to poznal že by to potom klepalo a rozdělat to můžeš kdykoliv, sundáš válec i s hlavou abys nemusel kupovat nový těsnění, rozpůlíš a pak to zase složíš. Na tvým místě bych zatím udělal jen vrch a spodek až při další výměně pístní sady, pokud by to bylo OK.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
kroska bez papírů na silnici Kawasaki EN 500, Kawasaki EL 252, Kawasaki ER 5, Kaw... brilu 20 7.1.2019 v 10:06 Menhir
Kolik oleje do vidlice ? KTM 125 sting. KTM 125 Sting Zbyneksc 1 27.4.2014 v 20:53 ondrasek01
KTM Sting KTM 125 Sting Boja007 4 17.3.2014 v 20:33 Boja007
přední vidice upside down KTM 125 Sting Zbyneksc 1 9.4.2013 v 17:19 Mára153
Teplota chladiče KTM 125 Sting Zbyneksc 2 7.3.2013 v 21:06 kadeloid


TOPlist