globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kývání rozety
Zdravím,mám problém s kýváním rozety,ale ne ve směru kola,kýve se dostran.Po výměně ložiska NTN japan v rozetě se pořát kýve,Vyměnil jsem distanční kroužek co je nasunutý v ložisku objednáno origo v suzuki brno a rozeta se pořát kýve.Za rady předem děkuju.
Předchozí
1 2
Následující

Kývání rozety

7.6.2013 v 11:10 | Nahoru | #31
Takže jsi mně uklidnil, že má milovaná fabrika nějak neregene-, nederege-,
nedegeneruje Stačí ty sportovní "nevýsledky" v posledních letech
V tom unašeči bývá docela velký ložisko a tak si říkám, jestli by se "nenašla"
nějaká řada jednořád.kuličkoých se stejnýni průměry, ALE o hodně nižší/"tenčí"
a "dát tam" DVĚ s nějakým výrobně nenáročným dist.kroužkem/trubkou.
Např. ložisko orig.tloušťky 20 nahradit dvěma 7. I takový subtilní má radiální
únosnost obrovskou. Nebo kdyby byla tl.10, nemusel by mezi nimi být žádný dist.
kroužek !

Naposledy editováno 07.06.2013 11:12:07

(reakce na) Kývání rozety

10.6.2013 v 21:28 | Nahoru | #32
assassin> Tak jsem namontoval díl 11 vis.manuál,kroužek mezi vydlí a ložiskem v rozetě.Vyrobyly jsme ho z hliníku snad to nevadí originál je asi dural.Vyroben o 1 mm širší a kývání rozety je o pulku menší,pohlídám to a uvídíme

Kývání rozety

10.6.2013 v 21:53 | Nahoru | #33
A co na to rika gufero, kdyz jsi to udelal vetsi? To ted drzi to prervane gufero

1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety

11.6.2013 v 06:37 | Nahoru | #34
Vždycky rád "dám k dispozici" to, co vím, jednostopýmu kamarádovi.
Ale na "něco takovýhodle", Skwanky, fakt nemám čas.
Nevím, kdo Ti poradil, "narvat" do gufera tu distanci o 1 mm většího průměru,
ale s takto NALISOVANOU distancí to gufero nedokáže namazat nic na světě a to
gufero, aspoň podle mýho názoru, ujede pár kilometrů a jeho břit"zmizí".
Pak se (na tom stejným ložisku) rozeta zase bude kývat.............

Prosím Tě, vsuň hřídel kola do samostatného unašeče rozety, aniž by tento zasahoval
do pryžových tlumících bloků - bude-li na obvodu rozety zase to "kývání" do boku
větší než 1 mm, ložisko "vyhoď". Každé jednořádkové(!)kulič. ložisko má určitou
axiální vůli, ALE ROZHODNĚ JI TAKOVOU NESMÍ MÍT TO NOVÉ! I když je Made in Japan!!
TO původní, na kterém sis "všimnul" té velké vůle(na obvodu rozety)muselo být
opotřebeno způsobem, který by na motocyklu pouhým tahem řetězu vůbec neměl být.
Nejspíš hodně dlouho běželo s řetězem/zad,kolem vzájemně "vyoseným". Pozná se to
taky tak, že řetěz a rozeta mají jeden bok "oleštěný" / odřený ...

Naposledy editováno 11.06.2013 09:57:30

Kývání rozety

11.6.2013 v 09:11 | Nahoru | #35
Já jsem pochopil, že to udělali o stejném průměru,, ale delší o 1 mm.
Průměr větší o 1 mm se snad ani do gufera narvat nedá. Druhá věc je, že povrch by měl být velmi slušně upraven jinak to je brusnej kotouč a stejně to gufero odrovná.

Naposledy editováno 11.06.2013 09:11:48

Kývání rozety

11.6.2013 v 10:12 | Nahoru | #36
Špatně jsem si přečetl, co Swanky napsal
Ale žeby se kývačka po demontáži kola nějakým způsobem "rozevírala"
a umožnila tak použití některé z axiálních distancí o 1 mm "tlustší" ?
Možná však, že už některý z předchozích kutilů vyráběl tu distanci, aby to
"kývání" omezil a "sekl se" o 1 mm do mínusu ...

Jak už jsem se zmínil(#26), zkusil bych u skutečných odborníků v prodejně
valivých ložisek najít rozměrově stejné s originálem, ale s minimální vůlí.

Naposledy editováno 11.06.2013 10:15:53

1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety

11.6.2013 v 10:41 | Nahoru | #37
Mě šokovala na partsdepot cena toho ložiska 1200,-.
To je dropátko přepálený ne? Tipuju, že v "ložskárně" se to dá koupit za třetinovou cenu ne-li nižší. Jen jsem nepochopil to značení 32x65x1 - vnitřek 32mm venek 65mm a šířka ??? tam jim upadla jedna číslice ?

(reakce na) Kývání rozety

11.6.2013 v 10:53 | Nahoru | #38

PepanS píše: Mě šokovala na partsdepot cena toho ložiska 1200,-.
To je dropátko přepálený ne? Tipuju, že v "ložskárně" se to dá koupit za třetinovou cenu ne-li nižší. Jen jsem nepochopil to značení 32x65x1 - vnitřek 32mm venek 65mm a šířka ??? tam jim upadla jedna číslice ?



No pokud se to lozisko dela. Vono obcas proste v motce mas takovy loziska ze jiny nez origo za tuhle cenu nesezenes.

1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety

11.6.2013 v 11:40 | Nahoru | #39
Ano - dost obvyklá japonská"specialita" !
Zbytek světa dělá jednořád.kuličková s průměry 30 a 35 / 62 a 72
(30/62-16, 30/72-19 a 35/62-14, 35/72-17).

Kč 1.200,- bych za to nedal - raději si "pohrát" s redukcemi
a dát vydělat kamarádovi,(dobrýmu!!)soustružníkovi.
Nevím ale, kolik stojí to, co je k mání v každé naší "ložiskárně",
aby všechno to úsilí mělo smysl.

A ještě k těm větším a menším radiálním vůlím jednořád.kulič.ložisek :
C0(nebo bez označení) 0,008-0,028 mm ,
C3(zvětšená, existuje i C4) 0,023-0,043 mm ,
C2(ZMENŠENÁ, existuje i C1) 0,001-0,015 mm .
Vzhledem k tomu, že vnější kroužek není do unašeče rozety LISOVÁN,
vnitřní kroužek je uložen ssuvně na té distanci
a ložisko nepracuje za vysoké teploty, C2 by se mohlo použít.

(reakce na) Kývání rozety

11.6.2013 v 23:11 | Nahoru | #40
IvanDvoutakťák> Ahoj,s tím distančním kroužkem mezi vydlí a ložiskem máš provdu je to na prd chyba je pravděpodobně jinde a to v novým ložisku které má stejně vuli,nebo vymačkaná trubka mezi ložisky s duvodu přetahování,nebo gumy unašeče se z toho poseru

1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety

12.6.2013 v 07:44 | Nahoru | #41
Nasaď samotný unašeč s tím novým NTN Japan "zázrakem" (a distancí,co se do něj vsunuje)
na hřídel kola a zjisti, jaká je vůle v LOŽISKU, když "zatáhneš ZBOKU tam-zpět"
za obvod rozety.

Naposledy editováno 12.06.2013 07:52:48

Kývání rozety

12.6.2013 v 07:47 | Nahoru | #42
Kdyby byla "vymačkaná" distance/trubka mezi ložisky KOLA, tak by se po normálním dotažení
matice kolo ztěží otáčelo a nejspíš by ta ložiska docela brzo "odešla"...

1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety

12.6.2013 v 07:51 | Nahoru | #43
Ty gumy unašeče mají tlumit POUZE zátah řetězu(v obou směrech).
I když už budou provozem vymačkaný, na to "kývání" DOSTRAN ,rozety
PŘIŠROUBOVANÉ na unašeči, by neměly mít vliv !

(reakce na) Kývání rozety

14.6.2013 v 06:36 | Nahoru | #44
IvanDvoutakťák> To bych neřekl, podle mě konstruktéři s funkcí těch gum počítají když dávají do rozety jedno ložiško. Pokud ty gumy drží jak mají tak rozeta drží v kole dost dobře a ty gumy jí nedovolí pohyb i přesto že ložisko má vůli do stran.

Kývání rozety

14.6.2013 v 09:41 | Nahoru | #45
Ono dost záleží jestli rovina rozety (řetězu) je totžná s rovinou kuliček v ložisku. Pokud ne tak se na gumy unašeče hodně spoléhá.

Kývání rozety

14.6.2013 v 10:16 | Nahoru | #46
Stráťo, na těch dvoutaktních "bábách"Suzuki, co já tak miluju a docela se v nich
vyznám, byly /jsou ty pryžový tlumiče záběru řetězu koncipovaný tak,
že u našeč do nich zasahuje plochými "lopatkami", který se o ty pryž.výseče v náboji
kola opírají jedině ve směru tahu řetězu.
Takže nějaké boční vůli na obvodu rozety rozhodně zamezovat nemohly - ty lopatky se
do pryž.výsečí zasouvaly minimálním tlakem ruky a po nějakém provozu už tam byla
nějaká vůle. Ale jen ve směru otáčení rozety (na unašeči).
Když jsem jednoř.kulič.ložisko unašeče vyměnil za nové, boční vůle na obvodu rozety
nebyla prakticky žádná a po DESÍTKÁCH TISÍC ujetých kilometrů to určitě nebyly 4 mm !
Asi to ložisko "odchází" enormním výkonem na GSXR.
Na "bábách" bylo 25/62-17, "teď "je tam sice ložisko větší
a těžko říct, jak je na tom s kvalitou(přestože stojí majlant) ...

Naposledy editováno 14.06.2013 10:40:01

(reakce na) Kývání rozety

14.6.2013 v 10:28 | Nahoru | #47

IvanDvoutakťák píše: Ano - dost obvyklá japonská"specialita" !
Zbytek světa dělá jednořád.kuličková s průměry 30 a 35 / 62 a 72
(30/62-16, 30/72-19 a 35/62-14, 35/72-17).

Kč 1.200,- bych za to nedal - raději si "pohrát" s redukcemi
a dát vydělat kamarádovi,(dobrýmu!!)soustružníkovi.
Nevím ale, kolik stojí to, co je k mání v každé naší "ložiskárně",
aby všechno to úsilí mělo smysl.

A ještě k těm větším a menším radiálním vůlím jednořád.kulič.ložisek :
C0(nebo bez označení) 0,008-0,028 mm ,
C3(zvětšená, existuje i C4) 0,023-0,043 mm ,
C2(ZMENŠENÁ, existuje i C1) 0,001-0,015 mm .
Vzhledem k tomu, že vnější kroužek není do unašeče rozety LISOVÁN,
vnitřní kroužek je uložen ssuvně na té distanci
a ložisko nepracuje za vysoké teploty, C2 by se mohlo použít.


ložisko s menší radialni vuli pouzit nepujde, brzo pujde do kytek

jinak co jsem koukal na rozmery 32x65x1x tak by to mohlo být 62/32 (32x65x17) ty se dost pouzivaj i v kolech, taky neni uplne zadara pac to neni beznej rozmer ale s cenou bys byl silne pod pulkou partsdepotu

Naposledy editováno 14.06.2013 10:34:30

1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety

14.6.2013 v 10:37 | Nahoru | #48
Dnes nejsou ty možnosti"fušování"kamarádů v prac.době,
ale klasic.soustruhů je pořád dost v malých soukromých dílnách
a tak bych rozhodně šel do výroby kroužků, který by umožnily
dostupné ložisko nasadit do unašeče. Nikdo mně totiž nepřesvědčí,
že ložiska Made in Japan jsou kvalitnější. Mají jen"atyp"rozměry .

(reakce na) Kývání rozety

14.6.2013 v 10:42 | Nahoru | #49

IvanDvoutakťák píše: Dnes nejsou ty možnosti"fušování"kamarádů v prac.době,
ale klasic.soustruhů je pořád dost v malých soukromých dílnách
a tak bych rozhodně šel do výroby kroužků, který by umožnily
dostupné ložisko nasadit do unašeče. Nikdo mně totiž nepřesvědčí,
že ložiska Made in Japan jsou kvalitnější. Mají jen"atyp"rozměry .


ono na made in ... se dnes nehraje, velký firmy maj fabriky všude

(reakce na) Kývání rozety

14.6.2013 v 22:29 | Nahoru | #50
IvanDvoutakťák> Ahoj,osa zadního kola se kvedle v novím ložisku i v unašeču dohromady cca 0.3mm.Najel sem 200km,A není to vono,je cítít jak se to kvedle bo kříží.Řetězovka už má taky rozdíl 10 až 15 mmm po otočení řetězu o 20 cm pří napínání řetězu.

1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety

14.6.2013 v 23:06 | Nahoru | #51
0,3 mm není málo, ALE(!) po dotažení matice hřídele kola dosednou na sebe všechny
distance, včetně vnitřních kroužků ložiska unašeče, ložisek kola a té"trubky" mezi
nimi. Takže vůle na hřídeli kola, aniž je kompletní kolo ve vidlici a matice dota-
žena(hodnota předepsaného momentu utahování nerozhoduje - stačí i síla ruky!),
nezpůsobuje tu BOČNÍ vůli(to "kvedlání") rozety na jejím obvodu !
To způsobuje jedině vůle v tom jednořadém kuličkovém ložisku unašeče .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kývání rozety

27.6.2013 v 21:16 | Nahoru | #52
IvanDvoutakťák> Ahoj,kašlu na to,lítám s kvedlačkou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kývání rozety

25.5.2014 v 22:05 | Nahoru | #53
Skwanky> zdravím, chci se zeptat jak to dopadlo s tou vůli?zda stím lítáš a pořád nic. Nějak jsem si to zkoušel taky a zjistil jsem že když vemu rozetu tak se kejve trochec. a když mám moto na velkým stojanu s kolem ve vzduchu a protočím si kolo na jedničku tak jak bylo tady řečeno má axiální vůli. nevím zda je to optickej klam ale myslím že to háže. viz obrázky kde je vidět mezera










díky

(reakce na) Kývání rozety

26.5.2014 v 07:57 | Nahoru | #54
pepito46> pokud tam je jako ze tam je jen jedno lozisko, tak se kyvat bude a nic s tim neudelas. To tak soudruzi v Japonsku vymysleli a jinak to nebude. Soudruzi v Italii davaji dve loziska a nekyve se nic

Kývání rozety

26.5.2014 v 11:37 | Nahoru | #55
takže se dá říct že je to v pořádku a že při vyšších rychlostech než na stojánku se to urovná?? a nebude to dělat neplechu nebo jakože to není nikterak problém. jde mi o to zda je špatný třeba to ložiska a mám to nechat opravit či je to normální. díky

(reakce na) Kývání rozety

30.8.2014 v 10:52 | Nahoru | #56
pepito46> jezdim tak dal po 5tis km se vule mirne zvetsila
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 RTSbike 26 13.12.2023 v 05:01 RTSbike
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 RTSbike 3 19.11.2023 v 22:24 RTSbike
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 RTSbike 9 16.10.2023 v 20:13 RTSbike


TOPlist