globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kývání rozety
Zdravím,mám problém s kýváním rozety,ale ne ve směru kola,kýve se dostran.Po výměně ložiska NTN japan v rozetě se pořát kýve,Vyměnil jsem distanční kroužek co je nasunutý v ložisku objednáno origo v suzuki brno a rozeta se pořát kýve.Za rady předem děkuju.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety

1.6.2013 v 18:47 | Nahoru | #1
ahoj nevím zda by to mohlo mít vliv ale nemáš třeba vymačkané unašeče rozety?

Kývání rozety

1.6.2013 v 18:52 | Nahoru | #2
popř, třeba i ložisko v kole

Kývání rozety

1.6.2013 v 19:29 | Nahoru | #3
ROzeta je namontovana na unaseci rozety, taky se tomu rika tlumic razu. Ta vec je gumova. Takze bud ji budes mit vyzvejkanou a pak se kejve celej unasec v osazeni na disku nebo muzes mit ozvejkany/vymackany nejaky zavity v ty gume. Netusim jak to ma suza delany. Kazdopadne na kus gumy, je to dost draha laegra .

1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety

1.6.2013 v 20:12 | Nahoru | #4
vždycky se to trochu hýbe.dělá to nějaký bordel?máš to dobře poskládané-myslím jesli to celé oska kola pořádně stáhne...

(reakce na) Kývání rozety

1.6.2013 v 20:23 | Nahoru | #5
ShortyF4zEr> Kýve se i s unašečem,když s tím kývu je slyšet vrzání gumy.Ve směru otáčení rozety vule není.skoušel jsem gumové unašeče v ráfku napodloškovat 1 milinetrovou gunou duší z auta rozeta šta nasadit hodně stuha nemohla tam být žádná vule,přesto po namontování a dotažení kola na 11 kylo se rozeta pořát kývala.Děkuju za názora a rady.

(reakce na) Kývání rozety

1.6.2013 v 20:41 | Nahoru | #6
Dolph-cz> Kdyby se to kývalo 1 milimetr jak na ostatních GSXerách tak to neřeším,mě se to kýve 4 milimetry coš je na rozbytí huby.Zničilo mi to řetězovku.Poskládané a stažené je to dobře kontroloval jsem to podle manuálu.

1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety

1.6.2013 v 20:58 | Nahoru | #7
Máš dotažený šrouby který drží samotnou rozetu na unašeči? Pokud to nebude tím a ložiško je nový tak už zbývá jenom asi jenom samotnej unašeč.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kývání rozety

1.6.2013 v 21:11 | Nahoru | #8
stráťa> Rozeta je k unašeči dotažená,kýve se i s unašečem.

(reakce na) Kývání rozety

1.6.2013 v 22:03 | Nahoru | #9
Skwanky>

1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety

1.6.2013 v 22:36 | Nahoru | #10
Když jsi měnil to ložisko v unašeči rozety,šlo tam těžko? Lisoval jsi je? Nebo tam padlo téměř bez použití nástroje??? Proč se ptám! Pokud je nové ložisko,osa řádně dotažena,tak není normálně důvod k axiální vůli(kývání do stran). Jediné co mě napadá,že je příliš veliká díra na ložisko,které se v ní neudrží a proto se to viklá. Zkus se na to podívat!!!
Ještě mě napadá,tu rozpěrku mezi ložiskem v unašeči a ložiskem kola tam máš???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kývání rozety

2.6.2013 v 07:47 | Nahoru | #11
Fazer-FZS> Ložisko šlo nalisovat s malím odporem v unašeči je bez vule.Ložisko má 1 desetinu vuli na vnitřním kroužku od novoty,to by vadit nemělo.Unašeč v ložisku je nový nějaká desetinka tam je,myslým že tyhle drobný vule by se neměly na rozetě tak projevit.Mám dost opotřebovaný kroužek co je mezi zadní vydlí a ložiskem,je očividně vymačkaný,po dotažení osy asi málo tlačí na ložisko a tím pořádně nepřitlačí rozetu.Zkusím stočit na sustruhu o něco řirší kroužek a uvidíme

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kývání rozety

2.6.2013 v 10:11 | Nahoru | #12
Skwanky> tak zkusit jak píšeš ten kroužek zesílit. V jakém stavu je součástka na pozici 13 v partsdepotu? Viz v odkazu.www.partsdepot.cz/originalni-dily/motorky/Suzuki/2000/GSX-R750+2000-2003/28508/
Stejně by mi to nedalo,vyndal bych rozetu i s jejím unašečem,upnul do svěráku a ložiskem bych prostrčil vhodnou trubku či kulatinu a zkusil kýváním zdali to ložisko opravdu dobře sedí a není volné v osazení. Ono pozor na to,vlastní díra na ložisko může být z kraje v pořádku,ale v místě kde ložisko normálně sedí,může být průměr vymačkán a pak se to kýve!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kývání rozety

2.6.2013 v 11:25 | Nahoru | #13
Fazer-FZS> Ložisko v rozetě a součástka 13 distanční kroužek je nový.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kývání rozety

Skvělá odpověď, děkuji! 4.6.2013 v 07:08 | Nahoru | #14
Skwanky> Ahoj, kdysi jsem si toho samého všimnul u FZR 1000. Yamaha to má řešené úplně stejně a ten díl 13 má taky oproti hřídeli kola dost vůli. Protože na tom nebylo vidět opotřebení, usoudil jsem, že, ač je to divný, tam vůle nějaká má být. Rozeta je napevno na unašeči, v tom je ložisko taky dobrý, ale do ložiska je vložen díl 13, který má vnitřní průměr pro hřídel větší a to způsobuje možnost kývání do stran - přidržuje to, nebo tlumí pak ty gumový špalky, Taky mi to přišlo divný, ale už jsem to neřešil. Spíš jde o to, mít kolečko a rozetu v zákrytu při napínání řetězu. Výkyv rozety do stran mám cca 2 mm určitě...

Kývání rozety

4.6.2013 v 07:35 | Nahoru | #15
Jestli je vse nové tak s tím nic lepšího nevymyslis, 4mm vule neni tak zla, můžeš koupit ložisko s menší vuli, ale řetěz by měl táhnout v ose a nemel by rozetu tahat do strany, navíc 4mm výkyv se na řetězové lince skoro nepozná, nevěřím ze to zničí řetěz, řekl bych ze me se to kýve stejne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kývání rozety

4.6.2013 v 07:38 | Nahoru | #16

fzr píše: Skwanky> Ahoj, kdysi jsem si toho samého všimnul u FZR 1000. Yamaha to má řešené úplně stejně a ten díl 13 má taky oproti hřídeli kola dost vůli. Protože na tom nebylo vidět opotřebení, usoudil jsem, že, ač je to divný, tam vůle nějaká má být. Rozeta je napevno na unašeči, v tom je ložisko taky dobrý, ale do ložiska je vložen díl 13, který má vnitřní průměr pro hřídel větší a to způsobuje možnost kývání do stran - přidržuje to, nebo tlumí pak ty gumový špalky, Taky mi to přišlo divný, ale už jsem to neřešil. Spíš jde o to, mít kolečko a rozetu v zákrytu při napínání řetězu. Výkyv rozety do stran mám cca 2 mm určitě...



Ta vule na hřídeli určitě nedovolí kyvani, ve chvíli kdy utahnes kolo tak se to přes vnitrni kroužek ložiska stáhne na fest a vule zmizí.

(reakce na) Kývání rozety

4.6.2013 v 08:46 | Nahoru | #17
fzr> Ahoj chlapy,děkuju za informace.Jěště zkusím dát novou součástku 11 kroužek mezi vydlí a ložezkem je hodně omačkaný a uvidíme.

(reakce na) Kývání rozety

4.6.2013 v 14:35 | Nahoru | #18
assassin> Ahoj, máš pravdu, to zní logicky, ale já taky dával nové ložisko a v rozebraném stavu byla patrná vůle jen mezi tou 13 a hřídelí kola. Když jsem to namontoval, vůle je, když vezmeš silou za rozetu taková gumová - jak se to hýbe v tom /u Jawy tomu říkali tlumič záběru/ v těch gumovejch špalkách. Takže né vůle cvakavá, ale možnost trochu uhnout do stran. Napadlo mě, že to mají schválně, když blbě napneš řetěz, aby se hned nezničil řetěz a rozeta - aby mělo možnost se to jako trochu srovnat...
Jinak mám taky u Yamahy takovou zvláštnost, kdysi jsem dával novou řetězovou sadu RK 532 GSV - mělo to být jedno z nejlepších řešení, kolečko i rozeta podle manuálu v pořádku, vyndaval jsem kyvku - řetěz originál snýtovaný, správný počet článků a už jako nový byla hřídel za polovinou napínáku. Teď mám tak 3mm do konce díry na hřídel, už ty kostky pomalu lezou z kyvky, ale když řetěz zmřím - těch 10 článků, tak je v pohodě v normě. Už mě napadlo, že má motorka kratší kyvku, jezdil s ní někdo hoby závody, ale zase vypadá jako originál, i s obtiskama... Normálně asi řetěz zkrátím, ale zdá se mi to taky záhadný. Jenže OW 01 měla kyvku podobnou, ani kosti nemám originál, kdoví, co s tím ten germán dělal. A ještě jedna věc, tahle Yamaha se rozjíždí stejně, jako kamarádova RSV, která by měla mít daleko větší výkon. Moje CB 1300 je oproti už vykloktaný Yamaze úplný chudák...

2 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety

4.6.2013 v 14:43 | Nahoru | #19
Fzr: tak vule je tam na ložisku, celej unasec je jen na jednom ložisku a kuličkový ložisko takhle do stran "na klopeni" proste vuli ma, taky se na hřídel vždy dávají dve. Tady je to tak trosku "osizene" tím ze by to tím řetězem do stran nemelo byt namahane, tak neni důvod to dělat nějak extra na fest. Správně by tam ty ložiska mely byt dve...

1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety

4.6.2013 v 19:03 | Nahoru | #20
"Vždycky" jsem to jednořádkový ložisko nahrazoval dvouřádkovým.
Bylo to ale na "starejch vranách Suzuki" a zbývalo dost místa
pro gufero
Je to fakt divný - když ten distanční kroužek/trubka je na hřídeli kola
a vsunutá do vnitř. kroužku ložiska
Pokud rozumím dobře Skwankymu, že "se rozeta kýve" DOSTRAN ( NE "ve směru
kola, t.j. ve směru jízdy)...
Rozeta je přece s minimální vůlí vystředěna na unašeči a UTAŽENA k němu ŠROUBY !!

(reakce na) Kývání rozety

5.6.2013 v 15:08 | Nahoru | #21
IvanDvoutakťák> Protože ona se hejbe celá rozeta i s unašečem oproti kolu...

Kývání rozety

5.6.2013 v 19:57 | Nahoru | #22
Těžko posuzovat "nadálku", ale to by snad mohlo být jedině některým ze dvou ložisek
u rozety, t.j. ložisko v náboji kola, nebo ložisko unašeče rozety.
Ale to by to ložisko muselo být opravdu "našrot" ...

Naposledy editováno 05.06.2013 19:59:00

Kývání rozety

6.6.2013 v 07:23 | Nahoru | #23
Ivan: to ložisko takhle do stran kýve dost, to tu vuli cejtis i na samotném ložisku, na tom velkém rameni - na obvodu rozety - uz to muže dělat i milimetry. Ja bych to neresil

Kývání rozety

6.6.2013 v 11:35 | Nahoru | #24
KTERÝ ložisko ??
Já se v tom bez nákresu snad nezorientuju
Ovšem MILIMETRY vůle na obvodu rozety bych už "řešil",
protože se to provozem nutně bude zvětšovat ...
Já když jsem "tam"(do náboje unašeče rozety)dal to dvouřádkový
kulič.ložisko, "běželo to bez vůle, jak vysoustružený" !

Kývání rozety

6.6.2013 v 12:53 | Nahoru | #25
Ivan: to v tom u unaseci, dvouradkovy samo drží lip, ale tam je jednoduchy a tudíž i do stran nakou vuli ma.

Kývání rozety

6.6.2013 v 13:25 | Nahoru | #26
Jasně, i nový jednořádkový KULIČKOVÝ má určitou axiál. vůli.
Překvapuje mně, žeby se tato na obvodu rozety tolik projevovala ...
Vzhledem k nízkým otáčkám kola bych se to pokusil řešit(i když DNES
už ani ta "nejobyčejnější"jednořád.kuličková nejsou levná!)
výběrem ložiska,jednoř.-kulič.,s minimální vyráběnou axiál.vůlí.
Není to (např.)spojka, kde tu zvýšenou vůli C3 "radno"dodržet i když
běží v oleji.

(reakce na) Kývání rozety

6.6.2013 v 19:45 | Nahoru | #27

assassin píše: Fzr: tak vule je tam na ložisku, celej unasec je jen na jednom ložisku a kuličkový ložisko takhle do stran "na klopeni" proste vuli ma, taky se na hřídel vždy dávají dve. Tady je to tak trosku "osizene" tím ze by to tím řetězem do stran nemelo byt namahane, tak neni důvod to dělat nějak extra na fest. Správně by tam ty
ložiska mely byt dve...


Presne tak, pokud bude jen jedno lozisko, tak se to bude vzdy kyvat... proto se tsm spravne davaji dve loziska vedle sebe

Kývání rozety

7.6.2013 v 06:54 | Nahoru | #28
Ivan: ono je to ložisko v ose tahu řetězu, takže řetěz by ho axialne namahat nemel a to kyvani bez zátěže je omezeno tima gumama v tlumiči rázu, jsou dost fest. Tady je ma uz nejspíš vymackane a zahejbe rozetou i jen rukou, ja je mám i na tl po 70tis fest a přestože je tam na ložisku vule nejspíš velka tak do stran s tím moc nehnu.

Kývání rozety

7.6.2013 v 10:04 | Nahoru | #29
Už jsem(doufám ) v obraze.
Nedokážu posoudit, jestli TOTO konstrukční řešení přineslo nějakou úsporu
hmotnosti, které jsou u supersportů "alfou i omegou", ALE
zlatý řešení na "bábách"Suzuki, i když znám detailně jen ty dvoutaktní
a to ještě ne úplně všechny
Ty současný tlumící pryžový bloky když z nějakejch příčin "změknou"(extrém.
zatěžováním, umýváním agresivním rozpustidlem?), tak následek BOČNÍ vůle
rozety s nebezpečím "naskočení" řetězu na zuby, je aspoň pro mně dost děsivá
představa.
A řetěz, když jeho kilometráž roste, není v pohybu pouze v rovině
řetěz.kolečko - rozeta, ale i bočním, např. ve sklonu či případným najetím na
nerovnost silnice(i trati okruhu).
Na těch zmiňovaných "bábách" bylo ložisko unašeče rozety přímo na hřídeli
kola a "výstupky"unašeče zasunuty do pryžových tlumících bloků, umístěných
v náboji kola. Takže když tyto bloky měly už "nejlepší léta za sebou", objevi-
la se PRUŽNÁ vůle při akceleračním zátahu řetězu, nebo při brzdění motorem .
Neznal jsem BOČNÍ vůli rozety na jejím obvodu, ale jen při jejím otáčení vpřed,
či vzad.

Naposledy editováno 07.06.2013 10:08:07

Kývání rozety

7.6.2013 v 10:14 | Nahoru | #30
Ivan: děla se to porad stejne, ložisko je stále na hřídelí, ale tím ze je tam jedno tak tam vule je. Si představ zadni kolo kdyby nemelo dve ložiska na krajích náboje, ale jen jedno ložisko uprostred kola, tak to taky do stran na obvodu kola bude mít vuli ikdyz to ložisko bude na fest na hrideli... A ten unasec rozety je udelanej přesně tak.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 RTSbike 26 13.12.2023 v 05:01 RTSbike
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 RTSbike 3 19.11.2023 v 22:24 RTSbike
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 RTSbike 9 16.10.2023 v 20:13 RTSbike


TOPlist