globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček
8.5.2013 v 09:37
Zdravím, mám na vás dotaz, nejsem moc zkušenej v týhle věci přez brzdy tak se radši zeptám než abych něco zkurvil. Koupil sem na fazera na předek nový kotouče i destičky, původní kotouče i desky měli odsloužíno a ted k dotazu.. Původně kuli tomu jak to bylo sjetý tak byly pístky celkem vyjetý, tak sem vyndal desky i kotouče, vyčistil pístky a po nandání nových desek mi tam zrovna moc místa na kotouče mezi deskama nezůstalo a tak se ptám, když roztáhnu pístky s deskama aby se tam kotouč vešel, nebude to ted drhnout o kotouč? aby to samo nějak nepřibrzďovalo, když původně byly vyjetý dost a ted budou zajetý vevnitř.. píšu to jak debil nevim jak to vysvětlit, ale de mi o to jestli zůstanou roztáhnutý aby to samo nebrzdilo nebo budu muset nějak odpustit brzdovku? já fakt nevim co s tim, poraďte co s tim jestli se s tim nemá nic dělat a bude to fungovat i tak nebo jestli je něo potřeba.. díky za připomínky a rady
Předchozí
1 2
Následující

Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 09:39 | Nahoru | #1
a nehubujte mě, opravdu o tom nic nevim a přijde mi blbost nějak odpouštět brzdovku.. tak jen pro jistotu dík

Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 10:00 | Nahoru | #2
Normálně zamáčknout pístky dovnitř a povolit víčko nádobky aby tam nebyl přetlak (pravděpodobně byla brzdovka měněná ve chvíly kdy nebyly desky a kotouče úplně nový takže s povyjetejma pístkama). Jestli jsou jinak brzdy v pořádku tak to přibržďovat nebude.

Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 10:02 | Nahoru | #3
pokud roztáhneš pístky,"vyletí" ti nahoře v nádobce trocha kapaliny...úměrně tolik o kolik roztáhneš pístky...což je správně...takže jediný co možná budeš muset udělat..."vybrat"/vysát trochu kapaliny z vrchní nádobky Pístky drhnout nebudou..nezáleží jak moc jsou zajetý nebo vyjetý(za předpokladu že nejsou vyjetý úplně na max,ale to bys musel jezdit asi bez destiček )...jen musíš mít dost kapaliny aby to fungovalo jak má( to hlavně v případě,že pístky jsou hodně vyjetý ) S novejma kotoučema a deskama opatrně...než si to všechno sedne jak má.... bude to brzdit mizerně a navíc to možná bude lehce drhnout díky různejm niancím,který se časem vymezej díky opotřebení

1 reakcí na tento příspěvek Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 10:23 | Nahoru | #4
super díky moc :) až tam budu dávat kotouč tak povolim nádobku a dyžtak trochu odsaju díky moc :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 10:26 | Nahoru | #5
Hany13> drž hladinu kapaliny mezi min a max... ale dej si pozor ať ji tam nemáš málo ...mohla by se ti zavzdušnit brzda...nicméně výměna kapaliny u takovéhle operace, je už prkotina

1 reakcí na tento příspěvek Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 11:23 | Nahoru | #6
A co tu brzdovku vypustit a zrovna dát novou at to máš všechno nový?

(reakce na) Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 11:28 | Nahoru | #7

JP78 píše: A co tu brzdovku vypustit a zrovna dát novou at to máš všechno nový?



Tak tak.. Ideální by bylo vyměnit i brzdovku, kdyz už se v tom budeš hrabat a budeš to mít bez starosti..

(reakce na) Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 11:31 | Nahoru | #8
Sejky1> no jasně to by bylo nejlepší, jenže já to musim zítra ráno nandat ty kotouče a vyrazit do klatov, takže nemám čas měnit ještě brzdovku to by bylo asi na dýl, než bych to odvzdušnil a pod, a navíc ted o svátku brzdovku nikde neseženu, a zítra na to už nebude čas to jet kupovat do města a pak zase zpět a měnit... asi to udělám v pátek ale zítra to holt nepude.. Jinak když už sme tu v tom vlákně a radíte, tak nahoďte ještě správnej postup při výměně kapaliny, mohl bych si to vygooglit ale tak když už by někdo měl podobnej problém, tak at to tu má taky rovnou napsaný dík

Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 11:44 | Nahoru | #9
Všechno je jednou poprvé.. Vyndáš staré desky, očistíš trochu třmeny, zkoukneš okem prachovky na pístkách, vemeš nějaké udělátko na zatlačení pístků ( používám malou truhlářskou svěrku nebo dva šroubováky na páku) jen koukni na hladinu v nádobce. Případnej nadbytek odsaj stříkačkou. Neměj obavy. Pokud budou pístky zatlačeny do třmenu, nic přibržďovat nebude. Samozřejmě musí být vše pohyblivé, neorezlé pístky a čepy plovoucího třmenu. To už ucítíš při zatlačování pístků zda jdou volně. Pokud nebyly zavzdušněné, není potřeba odvzdušňovat. Než vyrazíš, tak si nezapomeň brzdu namačkat a počítej s tím že si desky chvíli sedaj (slabší nástup) po pár kilometrech si sednou.

Ještě k těm obavám. Pod pístem není žádná pružina. Je tam jen tlak kapaliny přenášený nestlačitelností kapaliny od hlavního brzdového válce. Když pustíš brzdu, přes pružinu se hlavní brzdový válec vrátí a podtlakem v okruhu se vrátí i píst ve třměnu

EE jsem poslední..

Naposledy editováno 08.05.2013 11:46:51

1 reakcí na tento příspěvek Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 11:49 | Nahoru | #10
Hany, pístky roztlač od sebe, bacha, abys netlačil ani trochu šikmo, pak se ti mohou šprajcnout.
Pokud nepůjdou od sebe, není to přebytkem brzdovky.
Systém bych vůbec neotvíral, pokud nechceš kapalinu měnit. Brzdovka jak známo pohlcuje vzdušnou vlhkost.
Systém se nastavuje sám, házením kotouče a tvarovaným těsněním kolem pístku se sama udržuje potřebná vůle.

(reakce na) Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 12:48 | Nahoru | #11
rrss> Přebytkem kapaliny to být může, pokud někdo nalil brzdovku při ojetých deskách tak zamačkáváním v nádobce vytvoří přetlak a jenom díky tomu to nemusí jít zamáčknout...

1 reakcí na tento příspěvek Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 13:16 | Nahoru | #12
...brzdovku koupíš u každé pumpy za stovku, jestli ji tam máš déle než 2 roky/nevíš jak dlouho už tam je, tak bych ji vyměnil - odsaješ z nádobky, zatlačíš očištěné pístky do třmenů, odsaješ zbytek, doliješ novou, povolíš dole odvzdušňovák, pumpuješ dokud nepoteče nová (světlejší, čistá) kapalina, dotáhneš odvzdušňovák, párkrát zapumpuješ a podržíš páčku (lépe se to dělá ve dvou), povolíš odvzdušňovák a koukneš, jestli tam nejsou bubliny -v tom případě zopakovat, utáhneš a uděláš totéž na druhé brzdě - trošku staré kapaliny vypustit, odvzdušnit...
...a budeš to mít hotové rychleji než jsem to napsal, možná i s tím nákupem
...když už dělat brzdy, tak se vším všudy

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 13:46 | Nahoru | #13
_xy_> no, zkusit bych to mohl, snad nejsem takovej antitalent abych to nevyměnil sám.. akorát doufám že zvládnu to odvzdušnění.. tak pro jsitotu si to zopakuju takže : otevřít nádobku, odsát kapalinu, zatlačit pístky na každým třmenu, odsát kapalinu, dolít kapalinu, povolit odvzdušňovák na jednom třmenu, pumpovat páčkou dokud nebude vytékat čistá kapalina, utáhnout odvzdušňovák, zamačkat brzdu, podržet jí a povolit odvzdušnovák, pokud bude vytékat kapalina s bublinkamy opakovat, pokud bude vytékat bez bublin tak uzavřít, dolít znovu kapalinu a pokračovat to samé na druhém třmenu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 14:22 | Nahoru | #14
Hany13> jj, tak nějak.. ještě bych sledoval při odvzdušňování hladinu brzdovky v nádobce a doléval
já jsem vždycky roztahoval pístky starýma destičkama, ale mělo by to jít aj prstama. Můžeš se zrovna podívat, jestli pístky dobře chodí, popř. je vyčistit(práce na chvilku)

(reakce na) Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 14:29 | Nahoru | #15
Omar_Bomba> jo ty už sem vyčistil v pondělí

1 reakcí na tento příspěvek Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 15:53 | Nahoru | #16
na to zjištování jestli tam sou bublinky musim mít hadičku?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 16:38 | Nahoru | #17
Hany13> jj, hadička se celkem hodí, inač by sis to pěkně zaprasil a nepoznal bys, jestli už to máš odvzdušněné. Druhý konec hadičky dáš třeba do čisté zavařovačky a můžeš nalét znovu do nádobky(ale to až třeba pojedeš druhou nádobku a brzdovka bude čistá). A pozor, ta brzdovka je celkem svinstvo, hned to utři jak ti to někde kápne(dokáže to rozežrat aj lak)
Já se vždycky snažím co nejvíc té staré brzdovky dostat pryč a pak až leju novou. Přes odvzušňovák ti to samospádem vyteče.
Není na tom co posrat

Naposledy editováno 08.05.2013 16:40:00

(reakce na) Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 17:20 | Nahoru | #18
Omar_Bomba> říkáš ty pak dám ifo jak se mi to povedlo, jen nevim kde ted seženu průhlednou hadičku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 17:25 | Nahoru | #19

Hany13 píše: _xy_> no, zkusit bych to mohl, snad nejsem takovej antitalent abych to nevyměnil sám.. akorát doufám že zvládnu to odvzdušnění.. tak pro jsitotu si to zopakuju takže : otevřít nádobku, odsát kapalinu, zatlačit pístky na každým třmenu, odsát kapalinu, dolít kapalinu, povolit odvzdušňovák na jednom třmenu, pumpovat páčkou dokud nebude vytékat čistá kapalina, utáhnout odvzdušňovák, zamačkat brzdu, podržet jí a povolit odvzdušnovák, pokud bude vytékat kapalina s bublinkamy opakovat, pokud bude vytékat bez bublin tak uzavřít, dolít znovu kapalinu a pokračovat to samé na druhém třmenu?



Já bych jen doplnil, ať odvzdušňovák povolíš, když budeš mít páčku zmáčknutou. Něco vyteče do hadičky, pak odvzdušňovák utáhnout, povolit páčku a zase napumpovat atd... Když bys ho měl pořád povolenej, tak by to mohlo nasát tu kapalinu z5, případně vzduch a musel bys odvzdušňovat určitě...

(reakce na) Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 18:14 | Nahoru | #20
biker_john>když dáš tu hadičku do oblouku tak to nic nenasaje.

Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 18:18 | Nahoru | #21
fazer nebude asi jak Touareg, kde udělaly kombinaci pístku a třmenu litina/hliník, jak hliníkový pístek oxiduje, tím že někdo nemění brzdovku a je v ní už vysoký podíl vody.
Jinak nejlíp se zatlačuje přes STAROU destičku, když máš dvoupístek zatlačíš jeden pak chceš zatlačit druhý tak ten první vyjede
Edit: nmějaký písmenka možná tam mám ještě něco:DD

Naposledy editováno 08.05.2013 18:19:54

1 reakcí na tento příspěvek Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 20:30 | Nahoru | #22
Ok dík za rady, zítra zkusim uvidim co vyvedu kdyby vás do zítřka ještě něco napadlo na co si dít pozor nebo jak postupovat napište to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 20:43 | Nahoru | #23
Hany13> Hlavně si tu brzdovku nenacintej na ty nové destičky a kotouče

A když použiješ hadičku a tu strčíš do té zavařovačky, tak tam nalej trochu brzdovky a do té ponoř volný konec té hadičky a v případě špatného postupu Ti to nenasaje zpátky vzduch, ale brzdovku

A na konec můžeš brzdy a kotouče odmastit..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 21:07 | Nahoru | #24
Johnyprague> pecka to bude přímo křest ohněm, když hned po tom co to udělám na mašině pojedu 240 kyláků no, musim se snažit abych nic nepodělal

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 21:28 | Nahoru | #25
Hany13> ještě máš zadní brzdu a můžeš brzdit aj motorem ale já bych se posral bez přední brzdy...
fakt na tom není nic těžkého

(reakce na) Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 21:30 | Nahoru | #26
Omar_Bomba> Bývalý spolužák všude používal jenom zadní brzdu, protže ho tak naučili v autoškole
Hany13> Ještě pořádně utáhnou výpušťák, ale zase ho nepřetáhnou

(reakce na) Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

8.5.2013 v 21:31 | Nahoru | #27
Omar_Bomba> dnes sem právě si říkal že po práci si sjedu aspon nafoukat gumy, a umýt to trochu, ale pak sem si to při pomyšlení na jízdu bez přední brzdy raději rozmyslel že to nemá cenu zbytečně riskovat, byť je to na benzínu 500 metrů

(reakce na) Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

9.5.2013 v 20:06 | Nahoru | #28

Omar_Bomba píše: Hany13> A pozor, ta brzdovka je celkem svinstvo, hned to utři jak ti to někde kápne(dokáže to rozežrat aj lak)
Já se vždycky snažím co nejvíc té staré brzdovky dostat pryč a pak až leju novou. Přes odvzušňovák ti to samospádem vyteče.
Není na tom co posrat



Jojo, je to svinstvo. Z kola tu barvu slupnu v místech kde mi kápla, nehtem

Naposledy editováno 09.05.2013 20:06:52

1 reakcí na tento příspěvek Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

9.5.2013 v 20:50 | Nahoru | #29
tak odvzdušňovákem to samospádem vůbecnevyteklo takže nakonec sem to musel vypunmopat páčkou.. jinak vyměnil sem kotouče destičky i brzdovku a zatim dobrý jinak první zabrždění sem se lek jak prase, vůbec to nebrzdilo aleted celkem v pohodě akorát mi při brždění nad 80 km/h trochu cítím vybrace ale čim víc sem najel tím se to zlepšilo, tak myslim že si to jen sedá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s pístky ve třmenu po výměně kotouče a destiček

9.5.2013 v 21:21 | Nahoru | #30
Hany13> měl si při to vyndaném odvzdušňovaku otevřenou nádobku? Páčkou to je rychlejší, pravda
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vůle v kloubku řazení Yamaha FZS 600 Fazer alinn 15 2.5.2024 v 20:39 alinn
Jaký používáte plexi štít na Yamaze... Yamaha FZS 600 Fazer salzi 0 23.3.2024 v 14:15 salzi
házení nových kotoučů [1, 2, 3] Yamaha FZS 600 Fazer alinn 62 17.2.2024 v 21:50 MilanR1
Ověřený servis Praha Yamaha FZS 600 Fazer Langobardi 5 11.2.2024 v 20:39 Rooks
žárovka Osram Yamaha FZS 600 Fazer alinn 16 16.12.2023 v 13:40 Krovak


TOPlist