globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč je boční stojan na levé straně?
 
5.5.2013 v 14:42
Nazdar :) Proč je vlastně boční stojan na levé straně? Ve většině zemí se jezdí po pravé straně že, tak občas člověk zastaví na pravém kraji a bylo by bezpečnější motorku opřít o pravý stojan aby nevyčuhovala do silnice, a taky abych mohl v pohodě sesednout pravou stranou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč je boční stojan na levé straně?

5.5.2013 v 23:28 | Nahoru | #1

docent píše: Člověk není souměrnej. Nováček (pravák) ti přistoupí k motorce nebo ke kolu vždy z levé strany.
Úplně ze stejného důvodu se jezdí plochá dráha doleva. Pro praváky je to nejpřirozenější strana.
Mimochodem většině kluků, co jedou poprvé na okruhu a chtějí mermomocí dostat koleno na zem, se to poprvé povede v levé zatáčce.

Pravostranný nebo levostranný provoz s tím opravdu nemá vůbec nic společného


Já třeba motorku víc nakloním v pravé zatáčce,protože v levé se bojím,že mám moc vystrčenou kebulku do protisměru a to jsem pravák

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč je boční stojan na levé straně?

5.5.2013 v 23:50 | Nahoru | #2
wolken> Tak přesně takové reakce jsem čekal

Ale nic to nemění na tom, co jsem napsal. Můžeš s tím nesouhlasit, můžeš to odmítat, ale to je asi tak to jediné, co s tím můžeš dělat...

Důkaz?
Například to, že na celém světě se odjakživa vyrábějí motorky se stojany na levé straně.
A všechny druhy sportů, které se provozují na oválech - atletika, dráhová cyklistika, rychlobruslení, motosport, atd, atd, atd...
Míchání lžičkou v šálku...
Točení kličkou u ručních vrtaček, šlehačů atp.
Základní závit šroubů a vrutů je pravý (levý se používá pouze z konstrukčních důvodů)...

U kteréhokoli "rotačního" pohybu je drtivé většině lidské populace "přirozenější" některý směr točení. To je zkrátka biologie

Naposledy editováno 05.05.2013 23:51:03
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist