globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Může za všechno autoškola ?
 
4.5.2013 v 09:31
Neustále je plno nehod motorkářů. Z velké části zaviněných motorkáři, ale i ostatními účastníky provozu. Nemám na mysli nehody zaviněné porušením pravidel provozu, kromě rychlosti, ale nezvládnutí motocyklu. Vše ale vychází z toho, jak jsou stanovena pravidla tohoto výcviku. Pokud odborník, který stanoví počty hodin na výcvik rozhodne, že stačí 13 x 45 minut ke zvládnutí motocyklu, pravděpodobně nikdy na motocyklu neseděl. A jejich argumentace, že každý si rád připlatí další hodiny je úplně mimo. Stačí podívat se třeba do Francie. http://www.monneret...-moto-monthlery.html

A motoškoly, jako další nástavba po autoškole vše nevyřeší. To je pouze minimální procento lidí z toho počtu všech nových držitelů řidičských průkazů na motocykl.

2 reakcí na tento příspěvek Může za všechno autoškola ?

4.5.2013 v 23:07 | Nahoru | #61
Na motorkách se umíralo i v době, kdy jsme všichni jezdili na třindách, protože cokoliv západního bylo ještě před rokem 2000 nedostupně drahé. Nevelký výkon motoru dohnal mizerný podvozek, slabé brzdy a naprosto hrozné gumy. Motorky měly před 15 lety hroznou pověst.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?

5.5.2013 v 01:16 | Nahoru | #62
Dněprák> pokud te tema zajima na odborne urovni tak 24.5. v Koline

ostatni mate stesti ze nemam po ruce klavesnici

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

5.5.2013 v 01:17 | Nahoru | #63

Maty_Kolin píše: Dněprák> pokud te tema zajima na odborne urovni tak 24.5. v Koline

ostatni mate stesti ze nemam po ruce klavesnici


Celej den maká, ani na telefon nemá čas ale přesto před usnutín navšíví MCZ

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

5.5.2013 v 02:10 | Nahoru | #64

Dněprák píše: Souhlasím s FishX3, ale pořád se nemohu ubránit dojmu, že jsou motorkáři, kteří ještě těch 7000 km ani 30 000 km nenajeli a jsou po autoškole. A jejich názor mi chybí.
A to jak píše Packyn, že očekával nácviky vyhybných manevrů, brzdění, slalom a pod., to je to, na co díky malému počtu hodin právě není čas.



to by ta autoškola stála tak 30 tis... možná víc... tam tě mají naučit jezdit podle předpisů v první řadě a bezpečně v druhé řadě... když jedeš předpisově a hledíš okolo sebe a snaží se vyhnout (ještě než to přijde) nebezpečné situaci, tak nemusíš nijak extra brzdit, vyhýbat atd... souhlas s fishem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?

5.5.2013 v 02:12 | Nahoru | #65

Deadman píše: Motorky měly před 15 lety hroznou pověst.



před 15 rokama byly motorky motorky, nééé ty odlehčené, drátama přecpané pi.oviny...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?

5.5.2013 v 07:19 | Nahoru | #66

Dolík.... píše: před 15 rokama byly motorky motorky, nééé ty odlehčené, drátama přecpané pi.oviny...


Nikdo ti nebrání koupit si Jawu

1 reakcí na tento příspěvek Může za všechno autoškola ?

5.5.2013 v 07:45 | Nahoru | #67
Maty Kolín - bohužel už bylo obsazeno.

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

5.5.2013 v 08:10 | Nahoru | #68

wolken píše: Když je někdo idiot tak i když bude muset odjezdit 100 hodin tak mu to nepomůže. Každý je jiný. Někdo to v sobě má a někdo i když se bude snažit jak chce to do sebe prostě nedostane





..přesně...a když se vezme v úvahu ,že mnoho tzv. rádoby "motorkářů" si pořídí motocykl jen aby byli "IN",a sedají na to s hrůzou a nebo obraceně s přehnanou jistotou...tak skutečně nepomůže nic!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?

5.5.2013 v 08:17 | Nahoru | #69

Deadman píše: Na motorkách se umíralo i v době, kdy jsme všichni jezdili na třindách, protože cokoliv západního bylo ještě před rokem 2000 nedostupně drahé. Nevelký výkon motoru dohnal mizerný podvozek, slabé brzdy a naprosto hrozné gumy. Motorky měly před 15 lety hroznou pověst.



..máš to trochu popletené...před 15 ti lety...v roce 1998 jezdilo na silnicích u nás tisíce "západních" motorek ! ...a smrťáku bylo méně,protože si to pořizovali lidi,co to skutečně "chtěli" a mělo to pro ně nějaký "význam" a hlavně "uměli" jezdit!

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

5.5.2013 v 09:26 | Nahoru | #70
Vendous> před 15 rokama byla jawa už dávno mrtvá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?

5.5.2013 v 09:53 | Nahoru | #71
2LEKO> Ano, jezdilo spousta západních motorek, ale pořád jezdilo ještě více Jaw než všech západních motorek dohromady. Třinda byla tehdy dobrá "silná" motorka a po čemkoliv
lepším jsme jen slintali, protože pod 50 byly jen vraky na hranici smti nebo po ní a tolik peněz bylo pro nás mladé tehdy nemyslitelné našetřit. Tímpádem všichni zašínali na Jawách, než si dost vydělali v prvním trochu slušným zaměstnání.
Smrťáků bylo méně jedině protože tehdy jezdilo o řád nebo snad i dva méně motorek. Když jsem za vyjížďku potkal jednu, byla to náhoda, když více, byl to skoro zázrak. Ano, tehdy jezdili jen nadšenci, motorky byly "out" a motorkáři se potkávali rádi. Dnes jezdí každý čůro a ani jim už nemávám, protože potkat motorku dnes potěší asi tak jako potkat auto. Na to jaké množství motorek dnes jezdí a jaký ucha nebo magoři je řídí, se divím že těch smrťáků není mnohem více.

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

5.5.2013 v 10:01 | Nahoru | #72

Deadman píše: 2LEKO> Ano, jezdilo spousta západních motorek, ale pořád jezdilo ještě více Jaw než všech západních motorek dohromady. Třinda byla tehdy dobrá "silná" motorka a po čemkoliv
lepším jsme jen slintali, protože pod 50 byly jen vraky na hranici smti nebo po ní a tolik peněz bylo pro nás mladé tehdy nemyslitelné našetřit. Tímpádem všichni zašínali na Jawách, než si dost vydělali v prvním trochu slušným zaměstnání.
Smrťáků bylo méně jedině protože tehdy jezdilo o řád nebo snad i dva méně motorek. Když jsem za vyjížďku potkal jednu, byla to náhoda, když více, byl to skoro zázrak. Ano, tehdy jezdili jen nadšenci, motorky byly "out" a motorkáři se potkávali rádi. Dnes jezdí každý čůro a ani jim už nemávám, protože potkat motorku dnes potěší asi tak jako potkat auto. Na to jaké množství motorek dnes jezdí a jaký ucha nebo magoři je řídí, se divím že těch smrťáků není mnohem více.



..souhlas...nevím kolik je ti let a co pamatuješ...akorát ,že píšeš o době před cca 30 ti lety!..kolem roku 90...se začaly sem tahat motorky ve velikém..ano byly to často i "vraždy"..ale taky se začali prodávat i nové..a v roce cca 1995 už ty Jawy byly vídět jen občas!

Může za všechno autoškola ?

5.5.2013 v 10:08 | Nahoru | #73
hele na obhajobu motoškol musím pronést jedno. Pokud si děláš A jakožto člověk co už má B, je 13 hodin zbytečně mnoho (to už je individuální jak moc velikej lempl s motorkou jsi)

pokud začínáš rovnou A a nemáš nic předtím je to tragicky málo, protože je potřeba ovládnout předpisy a schopnost se pohybovat v provozu.... to máš potom naprostou pravdu.

co se týče "naučit se řídit" , neznám moc učitelů co by neměli tendenci tě naučit, vždy je to podle toho, jak ti to jde, pokud ti to jde, naučí tě víc... v rámci času. Jenže v terénu?? jízda na motorce je coloživotní učení... stejně jako v autě a kdo si myslí že ne, je mi ho líto je to dovednost jako každá jiná....

i ve škole klasické trávíš čtvrt života a když z ní vylezeš, jsi v praxi stejně k hovnu protože nejsi vyježděnej to už je pak jen a jen na tobě...

proto nejsem zrovna příznivec komplikace při tvorbě řidičáků.... A jsem rozhodně pro zavést zohledňování v případě předchozí praxe na čemkoliv.... klíčové je mít záruku, že se umím pohybovat v terénu .... a to uznávám, že když si někdo bez papírů hned udělá jako první motorku, nemá zrovna moc dobrý předpoklad k tomu přežít....

proč Ačko bez předchozí jiné licence má jen 13hodin v terénu přičemž auto 2x víc, dost dobře nechápu.. proč to není v případě prvního řidičáku všechno stejně by mi někdo fundovaný mohl vysvětlit

Naposledy editováno 05.05.2013 10:10:40

Může za všechno autoškola ?

5.5.2013 v 12:36 | Nahoru | #74
V roce 1985 jsem delal od vojaku C a priplacel si A,na otazku kdy budeme delat jizdy na motorce nam bylo sdeleno ze by se rad dozil stari a at na to zapomeneme......))

1 reakcí na tento příspěvek Může za všechno autoškola ?

5.5.2013 v 21:34 | Nahoru | #75
Pokud si někdo myslí, že autoškola je od toho, aby někoho naučila jezdit na motorce, tak to je na omylu. Spíš bych autoškolu definoval jako "dodržování předpisů při jízdě na motorce s určitou mírou bezpečí". Nic víc v tom není. Jestli je to dobře či špatně je už jiná otázka.

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

5.5.2013 v 22:14 | Nahoru | #76

Dněprák píše: Maty Kolín - bohužel už bylo obsazeno.



dve mista se uvolnili, muzes se zaregistrovat

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

5.5.2013 v 22:32 | Nahoru | #77

TangoLima píše: Pokud si někdo myslí, že autoškola je od toho, aby někoho naučila jezdit na motorce, tak to je na omylu. Spíš bych autoškolu definoval jako "dodržování předpisů při jízdě na motorce s určitou mírou bezpečí". Nic víc v tom není. Jestli je to dobře či špatně je už jiná otázka.



jenze to je zacarovanej kruh, pokud lidi nebudou vyzadovat od autoskol kvalitu tak budu dal fungovat stovky takovych autoskol o jakych se tu bavite a vubec je mi z tohoto tematu smutne, skoda slov...

Snad jen ze jsem presvedcen o tom, ze se lecos uz v autoskole naucit da (paklize zak neni tydyt)! Dneska jsem dostal zajimavou otazku "jaktoze zak po 13h v autoskole jezdi lip nez prumernej ucastnik motoskoly (kurzu bezpene jizdy) s nejakou tou praxi?"

Naposledy editováno 05.05.2013 22:33:53

Může za všechno autoškola ?

5.5.2013 v 22:33 | Nahoru | #78
..autoskoly na tom podil maji taky. Staci srovnat, co stoji auto/moto skola v Reichu nebo v Anglii a co za ty prachy ale clovek dostane a jak probiha vycvik....

... dalsi fakt je, ze provoz v 90tej letech a dneska se taky neda srovnat - ani ve snu ne.

Může za všechno autoškola ?

5.5.2013 v 22:45 | Nahoru | #79
Maty_Kolin: já taky neříkám, že to je tak správně, ale takhle to prostě je. Řekl bych, že to je lidma (kdyby byla poptávka po profi motoškole, asi by vznikla i nabídka) a taky dobou. Dneska si za pár peněz můžeš koupit jetou motorku s velkým výkonem a nikdo se tě nebude ptát, jestli jdeš zrovna z úřadu s čerstvýma papírama nebo jseš zkušenej střelec. Prostě pokud není člověk soudnej, tak může vzniknout třeba nová evropská direktiva nařizující/zakazující/omezující to či ono a bude to k prdu.

Ale v podstatě s tebou souhlasím.

Může za všechno autoškola ?

5.5.2013 v 23:09 | Nahoru | #80
no ja s tebou v podstate souhlasim, zadny zakon ani vyhlaska situaci ze dne na den nevyresi. bohuzel ani 11 let platny zakon a vyhlaska se v drtive vetsine pripadu v autoskolach pri vycviku ani pri zkouskach na motocyklech absolutne nedodrzuji

defakto by se dalo rict ze cca 98% lidi co maji ridicak na motorku nesplnilo podminky pro ziskani odborne zpulobisti!!! to ze to nikdo neprizna je jasny, ale to ze v podstate neni zadna snaha to oficialne nejak resit je fatalni selhani systemu

Naposledy editováno 05.05.2013 23:12:07

Může za všechno autoškola ?

5.5.2013 v 23:21 | Nahoru | #81
Smutný je, že média typu Hovinky.cz a TV Hovna v motosezoně hustí do lidí, že motorkáři jsou hovada a kolik jich zase zařvalo a člověk by si řekl, že po takový masáži už lidi budou ostražitější a pak za mnou přijde holka, co má 155cm a nikdy neseděla ani na skútru nebo Jawě libovolnýho objemu s tím, že si udělala papíry na neomezenou a jako první motorku chce Z750.

Otázka pro odlehčení: nebylo by lepší ponechat takový střelce svýmu osudu a Darwinově teorii? :D

Může za všechno autoškola ?

5.5.2013 v 23:49 | Nahoru | #82
to je na me moc filozofie, ale tech zenskej cesrstve po "autoskole" na setkach (obcas i vic) ktere jsou pro ne na hrane jejich moznosti uz jem potkal docela dost a troufam si tvrdit ze asi vim jak to pro ne musi byt narocne... . ale nerekl bych ze to je nejak extremne rizikova skupina ridicu, objeti fatalnich nehod zavinenych motocyklistou jsou z prevazne vetsiny chlapy 25-35let

otazkou kterou se uz par let zabyvam, ale odpoved je asi ve hvezdach je: jak dalece muze kvalitni vycvik jezdce (at uz v autoskole nebo motoskole) a nasledny trenink ovlivnit nasledky zejmena nezavinenych nehod? kolik krizovak (za predpokladu ze ma jezdec stesti) je treba k tomu aby se amater bez kvalini pripravy dostal na uroven zkuseneho jezdce? je mozne vycvikem a treninkem vyrazne zkratit dobu nutnou k "samonauceni se"?

Naposledy editováno 05.05.2013 23:50:40

Může za všechno autoškola ?

6.5.2013 v 07:36 | Nahoru | #83
Bubák píše, že autoškoly mají také podíl na stavu výcviku.
V tom má pravdu, ale taky má pravdu v tom, kolik stojí motoškola na Západ od nás. Konkrétně A neomezené ve Francii vyjde na zhruba na 34 000 Kč. Ale počet hodin praktické jízdy je celkem 46. A to už je rozdíl. A1 stojí 899 euro - 30 hodin jízdy. Ale jsem přesvědčen, že autoškola, která chce a má zájem žáka něco naučit, by za tyto počty hodin naučila to co naučí v Reichu, Anglii nebo ve Francii. V přepočtu na peníze u nás by v současné době stála A neomezená asi 19 000 Kč. Ale počítám pouze výcvik s jednou motorkou. Jakmile vstupí v platnost novelizace Zákona 247/2000 Sb, kde se počítá se samostatnou jízdou žáka a učitel pojede za ním na druhém motocyklu, potom bude cena zase jinde. Tento výcvik měl platit již od roku 2014, ale mluvil jsem s pracovníkem MD, který tento zákon připravuje a podle něj se to asi nestihne. Ale jakmile tento zákon vstoupí v platnost, bude obtížnější pro ty co získávají ŘP na motocykl poprvé zvládnout závěrečné zkoušky s počtem pouhých 13 hodin.

Může za všechno autoškola ?

6.5.2013 v 08:10 | Nahoru | #84
Dneprak> A nevis proc by to melo byt obtiznejsi? edit. uz asi vim

Naposledy editováno 06.05.2013 08:13:53

2 reakcí na tento příspěvek Může za všechno autoškola ?

6.5.2013 v 08:10 | Nahoru | #85
My to nezmenime, to musi zmenit ti nahore. Dokud budou provadeci smernice sestavovat lidi kteri nejsou profesionalni ridici nic se nezmeni. Zpusob vyuky v ceskych autoskolach je opravdu fraska. Sam jsem to vloni poznal. Sice jsem byl rad ze mam ridicak za par dni a za hubicku, ale dodnes mam z toho drobne nasledky.

V CR se dle meho vubec neklade duraz na vychovu ridicu. Jsem i pro zavedeni psychotestu. Nekterym jedincum fakt nepatri do ruk ani trikolka natoz auto nebo motorka. Jsem rovnez pro periodicke prezkusovani stejne jak to plati pro profiky. Ale ne z debilni vyhlasky, ale z praktickych jizd. Je spousta lidi co to potrebuje jako sul. Jeden namitne, no jo ale ja jezdim jen obcas a jen kdyz je hezky tak naco prezkouseni. No prave takovi to potrebujou nejvic. Bez praxe se straci navyky a spomalujou reflexy.

U nas v NL se vetsina lidi chova tolerantne, ale i tady se najdou tupe hovada. Hold je to asi dovou ve ktere zijeme, kazdy kouka hlavne na sebe. Zrovna tento tyden jsem krokem projizdel stojici kolonu a kdyz jsem chtel projet mezi jednim autem a kamionem tak ten idiot v aute z niceho nic najel doprava a malem me nacpal po naves. Tentyz den zase pri normalnim provozu jedu v levem, borec v prostrednim pruhu dojel auta pred sebou a sup bez blinkru mysku predeme a jeste si u toho hral s mobilem. Kolikrat mam fakt strasnou chut takovym lidem dat pesti do strechy aby se probrali. Ale pak se zase bude rikat, no jooo, agresivni motorkar.

Jedine reseni jsem nasel v tom, ze se snazim jezdit defenzivne a neustale myslet za druhe.

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

6.5.2013 v 08:21 | Nahoru | #86
Holandan76> v cr se neprezkusujou ani ridici profici ani ucitele autoskol, jediny kdo se prezkusuje jsou zkusebni komisari. ovsem s jakym vysledkem? vyhazujou za nedovrene plexi, ale to jestli zak umi alespon trochu brzdit vyhnout se atp. je nezajima... cest vyjimkam

Naposledy editováno 06.05.2013 08:24:56

Může za všechno autoškola ?

6.5.2013 v 08:45 | Nahoru | #87
ja teda mam pocit, ze tady vymyslite vymyslene.. polemika o tom, jestli je kolo kulate.. Souhlasim s tim, ze vycvik stylem 3x sednout na moto na hodinku (napisem dve ucebni hodky), kdy za mnou sedi stokilovej spolujezdec, do zeber mam zapichly druhy riditka, proijedu se 2x po meste a jednou mimo mesto nejrychleji 70, tak to je na prd.. Ale od autoskoly vic neocekavam, ma mi dat zaklad, tady se radi, tady brzdi, na tyhle krizovatce ma prednost tenhle, tady zas ty a max smis jet tolik.. A dal??? pokud to mas v hlave jakz taks, koupis si treninkovy jizdy nekde, na svy moto, bez sto kil za prdeli.. Pokud to v hlave nemas, Darwin a fyzikalni zakony to vyresi za tebe..

1 reakcí na tento příspěvek Může za všechno autoškola ?

6.5.2013 v 08:49 | Nahoru | #88
a cpat to do zakonu??? Kurva lidi nemate mozek, nebo proste potrebujete, aby vas stat vedl za rucicku a rikal, tohle je e-e, tenhle ma akreditaci od MD, tenhle e-e neni.. STejne se jednou dojde k tomu, ze je at ten ci onen zakon zprasek a za ticheho souhlasu daneho ministerstva se jede "na cerno".. Jen si pleteme bic, vsechno cpat do zakonu...

(reakce na) Může za všechno autoškola ?

6.5.2013 v 09:32 | Nahoru | #89

kratod píše: a cpat to do zakonu??? Kurva lidi nemate mozek, nebo proste potrebujete, aby vas stat vedl za rucicku a rikal, tohle je e-e, tenhle ma akreditaci od MD, tenhle e-e neni.. STejne se jednou dojde k tomu, ze je at ten ci onen zakon zprasek a za ticheho souhlasu daneho ministerstva se jede "na cerno".. Jen si pleteme bic, vsechno cpat do zakonu...



Sam zakon nic nezmuze. Je potreba najit vuli ho vymahat. Nejsem zastancem moc prisnych zakonu, ale jsou vyjimky kdy je to na miste v zajmu vsech. A zakon o silnicnim provozu je takova vyjimka. Vzdyt jde o nas o vsechny, at sedime za volantem nebo za riditky.
Kdyz se budeme spolehat na to ze ma kazdy nejaky ten mozek tak dojdem akorat k uplne anarchii. Bohuzel je treba vychazet z toho ze vetsina je jen bezducha masa co hledi jen sama na sebe a je treba ji ridit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může za všechno autoškola ?

6.5.2013 v 10:16 | Nahoru | #90

Holandan76 píše: Jsem i pro zavedeni psychotestu.



Myslis neco, jako by psychologove radi u zbrojaku? Povinne pro kazdeho (cca 5-6 tisic), idealne pri kazde obnove, velkohuba prohlaseni, ze 20% zadatelu by nemelo projit, ale zodpovednost za sve rozhodnuti prevzit odmitaji. Semtam nejaky s hodnotnym nazorem "ja bych nepustil nikoho, me se zbrane nelibi". Predstav si, ze takovy clovek (ktery treba zrovna nerad auta, protoze mu jedno prejelo psa) rozhoduje, jestli smis jezdit do prace, kam to jinak nez autem nejde (vetsina vesnic).

Pro zajimavost, poptej se nekoho, jak takovy psychotest vypada nebo si najdi na internetu Roschachuv test, Baum test a podobne (nemluvim o odborne casti, jako mereni reakci, proti tomu nic). Blbe nakreslis strom nebo postavy (treba proto, ze neumis kreslit), pripadne nevidis v barevnych flecich ty spravne objekty a expert se poskrabe na hlave a rekne, ze v zivote ridit nebudes. Nakreslis vetsi muzskou postavu a jsi sovinista, mensi zenskou a jsi uslapnuty srab. Nenakreslis vousy a jsi pedofil.

Vim, ze to umyslne trochu prehanim, ale uvedom si, ze jedine, o co jde, je 5 milionu ridicu x 5000Kc (a idealne x 5 let).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist